abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juni 2004 @ 00:44:37 #1
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19981441
quote:
''Advocaats Oranje is niet professioneel'

Dit is geen betoog om Dick Advocaat de schuld in de schoenen te schuiven van het zo matig voetballende Nederlands elftal. Als de Oranje-internationals echt zo goed waren, dan hadden ze dat vast wel vaker laten zien in de laatste vier jaren onder Advocaat en Louis van Gaal. Het kan geen toeval zijn dat er onder beide bondscoaches zo flauwtjes wordt gespeeld.
Toch heb ik de laatste weken met grote verbijstering het nieuws rondom de technische begeleiding van het Nederlands elftal gevolgd. Voetbal schijnt zo’n professionele sport te zijn en de bondscoach en zijn internationals gaan er prat op zo professioneel bezig te zijn. Maar is dat zo?

Vorige zaterdag was er een coachcongres georganiseerd door het NOCNSF. Voetbalcoaches schenen niet aanwezig te zijn, wel trainers uit andere takken van sport. En een aantal van hen had geen goed woord over voor de aanpak van bondscoach Advocaat. Wat te denken van Henk Kraaijenhof, internationaal vermaard atletiektrainer. 'Ik kreeg de KNVB vorige week op bezoek, over adviezen voor hun voorbereiding. Dat was toch wel een beetje laat. Je ziet zo'n toernooi toch ruim op tijd aankomen.'

Voorts vonden judocoach Cor van der Geest en hockey-bondscoach Marc Lammers het vreemd dat Oranje nog geen mental-coach heeft. 'Als ik zo'n pak geld tot mijn beschikking had als die trainers in het voetbal, dan zette ik op iedere drie voetballers een mental-coach', beweerde Van der Geest. Concluderdend voorspelde Kraaijenhof: 'We weten inmiddels dat het in 2004 niks wordt.'

Na de moeizame kwalificatie verklaarde Advocaat dat het voetballend op het EK alleen maar beter kon gaan, omdat hij de selectie dan langere tijd bij zich had en er zo een ingespeeld geheel van kon maken. Maar in de gehele voorbereiding haalde hij zo ongeveer om de tien minuten de bezem door zijn opstelling. Het elftal waarmee hij dinsdag aantrad tegen Duitsland had liefst dertig minuten samengespeeld tijdens de voorbereiding. En komende zaterdag zal er wel weer een heel ander elftal staan.

Drie weken voorbereiding en dan dertig minuten oefenen. Volgens mij is het juist de bedoeling van oefenwedstrijden om een elftal lange tijd met elkaar te laten spelen. Zaten de volleyballers niet jaren bijeen in de Bankras? Speelt de Franse nationale ploeg al niet jarenlang samen? Arsenal boekte dit jaar grote successen omdat coach Arsène Wenger is afgestapt van zijn roulatiesysteem. Real Madrid oogste in voorgaande jaren veel succes omdat Vicente Del Bosque niet tornde aan zijn basiself.

En Oranje had nog wel zo goed getraind, zoals in Lausanne, waar de selectie een week vertoefde. Keihard waren ze tekeer gegaan, riepen de bondscoach en zijn internationals. Dat was ook een reden dat het niet zo goed ging tegen Ierland, want de spelers waren doodop van het kamp in Lausanne.

VI-verslaggever Tom Knipping hield in Zwitserland een dagboekje bij en beschreef die trainingen. In totaal stonden de internationals verspreid over vijf dagen zes uur en vijftien minuten op het trainingsveld. Daarvan besteedden zij onder meer 96 minuten aan warming up, 15 minuten aan uitlopen, 30 minuten aan sprinten en 161 minuten aan partijtjes. Daarbij kwam ook nog de oefeninterland tegen de Faerøer, waarin elke international 45 minuten in actie kwam. Ik neem aan dat er na die zware week gas is teruggenomen, om de spelers niet te overbelasten.

Kortom: een onprofessionele voorbereiding van een bondscoach die geen keuzes maakt. Ik ga niet zeggen dat Advocaat in de voorbereiding heeft stilgezeten, maar ik ben niet zo onder de indruk van de totale arbeid. Het resultaat is er dan ook naar.

Raymond Beaard
http://www.vi.nl/vi/show/id=103258/sc=c20dda

En waarom pikken wij Nederlanders en de sponsoren dit nog?
Nationaliseren die KNVB en stel een generaal aan als opperhoofd van die kudde dik betaalde voetballers en laat ze zich goed voorbereiden op die wedstrijdjes
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 18 juni 2004 @ 00:47:53 #2
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_19981509
Misschien moeten die lui van de pers gewoon een keer hun bek houden en gewoon het NL11tal laten voetballen. Dat zou een hoop schelen volgens mij.

Daarnaast moet een heel groot gedeelte van het nederlandse volk eens gaan bedenken dat ze de pers niet zo vaak moeten nakletsen want het is gewoon te zielig voor woorden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 18 juni 2004 @ 00:57:39 #3
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_19981706
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 00:47 schreef Komakie het volgende:
Misschien moeten die lui van de pers gewoon een keer hun bek houden en gewoon het NL11tal laten voetballen. Dat zou een hoop schelen volgens mij.

Daarnaast moet een heel groot gedeelte van het nederlandse volk eens gaan bedenken dat ze de pers niet zo vaak moeten nakletsen want het is gewoon te zielig voor woorden
ja hallo, je kunt die advocaat toch niet zo z'n gang laten gaan?!? er zij daar tienduizenden nederlanders in portugal die peperdure kaartjes, reizen en overnachtingen hebben geboekt om oranje te zien.

en dan spelen ze kut, worden de verkeerde spelers opgesteld en nu blijkt godverdomme dat ze ook nog niet eens fatsoenlijk kunnen trainen.

ik hoop dat advocaat zoveel kritiek krijgt dat hij zwicht voor de deskundigen. zoals ik
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  vrijdag 18 juni 2004 @ 01:00:00 #4
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_19981761
Iedereen is zo negatief over het nederlands elftal, gelijk spelen tegen de wk-finalist is niet eens zo beroerd hoor (had je een 4-0 winst verwacht?) . Tuurlijk moet de tacktiek veranderd worden maar ze moeten maar 's positief gaan schrijven. Het is makkelijk scoren, dat wel. Maar dat kan je beter aan de spelers overlaten.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_19981774
Als we willen winnen spelen we zo

..................................................V/d Sar

...................................................Stam

Heitinga....................................................................................Bronkie

..................................................cocu

.................Sneijder ..................................................Davids

..................................................Seedorf(of vd vaart als Seedorf nog niet kan lopen:'( )

Overmars ................................................. ...............................V/d vaart of Robben

..................................................Nistelrooij
Cocu en sneijder bouwen dan op Seedorf is held van het EK (geen pingels alleen)|:(

Als "Raf" er is speelt hij iets naar binnen en robben speelt aan de zijlijn.
Geen eilanden meer 1 geheel, soort ruit op het middenveld, aanval en in de verdeleging...(niet 1 maar 3 ruiten dat begrijpen die voetballers dan misschien wel)
Moet toch goedkomen,of ben ik nu nog erger en aanvallender dan Co

Hoe maak ik de opmaak van dit berichtje goed????
kan je een beetje lief naar me lachen?
  vrijdag 18 juni 2004 @ 01:17:03 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_19982072
altijd maar dat voetbal ik heb er nu al genoeg van!
pi_19985041
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 01:17 schreef Bill_E het volgende:
altijd maar dat voetbal ik heb er nu al genoeg van!
Ha die Jeroen
pi_19985096
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 01:00 schreef DjHeLl het volgende:
opstelling
dit lijkt mij ook een vd beste opstellingen snap niet dat dickie dat niet een keer probeert
Even a broken clock is right twice a day.
pi_19985546
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 01:00 schreef DjHeLl het volgende:
Als we willen winnen spelen we zo

..................................................V/d Sar

...................................................Stam

Heitinga....................................................................................Bronkie

..................................................cocu

.................Sneijder ..................................................Davids

..................................................Seedorf(of vd vaart als Seedorf nog niet kan lopen:'( )

Overmars ................................................. ...............................V/d vaart of Robben

..................................................Nistelrooij
Super opstelling, helemaal mee eens en ook niets meer aan toe te voegen,
pi_19985965
Overmars kan schijnt geen hele wedstrijden meer te kunnen spelen.

en linksvoor zou ik voor robben kiezen en geen v/d vaart OF robben.

en de formatie iets anders, want nu zie ik weer een bekende ruit
pi_19986680
Een ruit is opzich niet erg, zolang er maar 2 vleugelspelers in de aanval staan, die de spits wel kunnen bereiken. We moeten zowieso op de aanval spelen, willen we nog langer in Portugoal blijven dan nog 2 wedstrijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rino_B op 18-06-2004 11:44:43 ]
  vrijdag 18 juni 2004 @ 11:21:08 #12
779 WaStEd
Hellaluha
pi_19987066
_______(1)______
(2)__(15)__(3)___(5)
_______(6)______
__(20)__(14)___(8)
____(10)__(12)___
too much is not enough....
  vrijdag 18 juni 2004 @ 14:37:45 #13
5089 thurminator
loves Troela!!!
pi_19993328
Je had beter kunnen zeggen ''Oranjes Advocaat is niet professioneel'
  vrijdag 18 juni 2004 @ 16:10:50 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_19996437
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 00:57 schreef Spideyman het volgende:

[..]

ja hallo, je kunt die advocaat toch niet zo z'n gang laten gaan?!? er zij daar tienduizenden nederlanders in portugal die peperdure kaartjes, reizen en overnachtingen hebben geboekt om oranje te zien.

en dan spelen ze kut, worden de verkeerde spelers opgesteld en nu blijkt godverdomme dat ze ook nog niet eens fatsoenlijk kunnen trainen.

ik hoop dat advocaat zoveel kritiek krijgt dat hij zwicht voor de deskundigen. zoals ik
wahahahaha

Iedereen in nederland denkt een deskundige te zijn....

kweenie hoor. Maar de pers loopt de hele tijd sensatie te zoeken over de rug van het NL11tal. Als ze niets loskrijgen gaan ze maar lopen gissen of (erger nog) sensatie lopen zoeken.
En het nederlandse publiek slikt het allemaal als zoete koek.

Simpele zieltjes....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 20 juni 2004 @ 14:53:12 #15
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20039942
Het bleek maar weer eens
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: