abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juni 2004 @ 23:35:38 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_19979656
Nou valt het me opnieuw op dat nu Nederland weer eens aan een toernooi meedoet, dat er een ongelofelijke druk op de spelers komt te staan, in negatieve zin, van het volk en de media.
Voordat het toernooi begonnen is moeten de eerste worden, de rest is allemaal "slecht".

Mooie voorbeelden:
(WK 1998 in Frankrijk) Ze versloegen overtuigend Argentinië, speelden een zeer sterk toernooi, haalde de halve finales, en speelden daar gelijk tegen het oppermachtige Brazilië.
Ze worden 4e van de wereld, en worden vervolgens in eigen land onthaald als echte verliezers, prutsers.
(EK 2000 in Nederland België) In de eerste ronde haalden ze 9 punten,zaten in een zware poule en versloegen zowel Tsjechië Denemarken en Frankrijk. In de kwartfinales versloegen ze Joegoslavië met 6-1 alsof het San Marino was. Speelden daarna gelijk tegen het sterke Italië.
En opnieuw worden ze finaal afgezeken door eigen volk en media, alsof het waardeloos is wat ze gepresteerd hebben.

Voor een klein land, een stip op de aarde, met 0,02% van de wereldbevolking mag je dit zeer goeie prestaties noemen, waar een normaal land trots op zou zijn.
Het tegengestelde is waar.

En dan doen ze eens één keertje niet mee aan een WK, wat normaal is voor een klein land als Nederland, en opnieuw moeten ze door alle kritiek heen.

Altijd hoor je hier maar negatief gezeik over ons nationaal team, omdat iedereen hele hoge eisen stelt, en nooit tevreden is.
Ik kan me best voorstellen dat als je in dat team speelt dat dat niet echt motiverend werkt, constant die druk op je, je kunt eigenlijk alleen maar verliezen op die manier, je kunt nooit een goeie prestatie neerzetten, ook al haal je de finale.
1-1 tegen Duitsland (veelvoudig wereldkampioen, voetbalgrootmacht) wordt gezien als een slechte prestatie. De Duitsers waren positiever over ons als wijzelf.

Natuurlijk bestaat het team net zogoed uit mensen met gevoelens, die je het hiermee niet makkelijk maakt. Ik zie de media als de zwaarste tegenstander van Nederland op het EK.
pi_19979795
Als je echt de kwaliteiten bezit, versla je ook de media. Hoort nou eenmaal bij het beroep waar ze voor gekozen hebben.
pi_19979801
Als je tijdens een halve-finale op een EK 5 strafschoppen in 1 wedstrijd mist kan je wat kritiek verwachten ja.
Bovendien worden de spelers nu ook niet aangevallen maar de trainer en de speelwijze (terecht).
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  donderdag 17 juni 2004 @ 23:43:25 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_19979868
De reden waarom Nederland niet meer kan ? Simpel, Bergkamp doet niet meer mee. Als je goed kijkt heeft Nederland zijn beste wedstrijden met Bergkamp gespeeld, en sinds de stop van Bergkamp is het Nederlands elftal steeds slechter geworden

De laatste goede wedstrijden zijn gespeeld tijdens Euro2000

[ Bericht 15% gewijzigd door BansheeBoy op 17-06-2004 23:48:35 (Nutella was op) ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 17 juni 2004 @ 23:48:35 #5
15600 BB-King
Long live the King!
pi_19979995
Met Bergkamp erbij zou het elftal 2x beter.
Eindelijk iemand die de spitsen kon bedienen met z'n passes.

Verder ben ik het er mee eens dat men te kritisch is op Oranje, ook al is soms makkelijk.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_19980011
Bergkamp had je er nog goed bij kunnen hebben ja. Helaas wil hij zelf niet. Kan ik me voorstellen met zulke resultaten/gekloot.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  donderdag 17 juni 2004 @ 23:51:06 #7
13462 BansheeBoy
pi_19980062
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 23:48 schreef BB-King het volgende:
Met Bergkamp erbij zou het elftal 2x beter.
Eindelijk iemand die de spitsen kon bedienen met z'n passes.

Verder ben ik het er mee eens dat men te kritisch is op Oranje, ook al is soms makkelijk.
Het is misschein off-topic, maar ik vind Bergkamp de beste Nederlandse voetballer sinds Cruijff

Van Basten scoorde meer, van Nisterlooy is een ware goalgetter, Nourdi Boukhari een technicus, maar Bergkamp is qua overzicht, techniek en stijl, de beste voetballer sinds Cruijff, ofschoon ik hem zelf de beste voetballer aller tijden vind

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 17 juni 2004 @ 23:51:58 #8
13462 BansheeBoy
pi_19980085
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 23:49 schreef Dutch_Courage het volgende:
Bergkamp had je er nog goed bij kunnen hebben ja. Helaas wil hij zelf niet. Kan ik me voorstellen met zulke resultaten/gekloot.
Dat is het enige wat ik Bergkamp mijn hele leven zal blijven verwijten, zijn "hard to get" acteerwerk is vrij hatelijk, ook Cruijff had dit als hobby

donderdag 17 juni 2004 @ 23:52:25 #9
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_19980103
Ik zal ze niet afzeiken, want ik geen verstand van het spel. Maakt mij niks uit op welke plaats ze eindigen. Maar ik heb totaal geen medelijden met ze, ze verdienen goed, en daar hoort dan ook wat tegenover te staan. Je weet dat er kritiek komt, je luistert ernaar of niet, maar een beetje vent kan toch wel wat hebben? Of is er een psychiater mee die ze begeleidt?
pi_19980170
ik vind boukhari nou echt niet in dat rijtje passen..

maar over bergkamp ben ik het wel eens. die goal tegen argentinie (2-1) is in mijn ogen even schoon als die overbekende goal van van basten
  donderdag 17 juni 2004 @ 23:56:31 #11
13462 BansheeBoy
pi_19980220
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 23:54 schreef godjuh het volgende:
ik vind boukhari nou echt niet in dat rijtje passen..

maar over bergkamp ben ik het wel eens. die goal tegen argentinie (2-1) is in mijn ogen even schoon als die overbekende goal van van basten
Neen, die van Bergkamp is schoner. Als ik me niet vergis werd zijn doelpunt ook als mooiste van het toernooi gekozen

Het gekke van Bergkamp is dat hij veel doelpunten heeft gemaakt die kopieën zijn van elkaar. Ik heb hier een DVD liggen van hem , 100 doelpunten van Arsenal, en hij heeft veel identieke acties en doelpunten gemaakt

pi_19980301
zo zie je maar dat genialiteit vaak schuilt in de simpliciteit van herhaling
  vrijdag 18 juni 2004 @ 00:02:38 #13
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_19980400
Het Nederlands elftal wil wel maar kan niet omdat het elftal simpelweg niet goed genoeg is. We halen 1 x de finale in een WK en halen een EK binnen en heel NL denkt dat we altijd maar goed zijn en altijd maar titel kandidaat zijn. Noway! Ook de spelers zelf zeggen dat ze niet goed genoeg zijn. Als ze het zelf al zeggen dat haal je zowiezo niet een volgende ronde.
Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_19980419
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 23:35 schreef Ixnay het volgende:
Natuurlijk bestaat het team net zogoed uit mensen met gevoelens, die je het hiermee niet makkelijk maakt. Ik zie de media als de zwaarste tegenstander van Nederland op het EK.
Inderdaad, dat vond ik eigenlijk best goed van die Koreanen. Dat ze alsnog flink gingen feesten en dat Guusje nog de grote held was ook al hadden ze niet de top bereikt!
pi_19981278
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 23:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is misschein off-topic, maar ik vind Bergkamp de beste Nederlandse voetballer sinds Cruijff

Van Basten scoorde meer, van Nisterlooy is een ware goalgetter, Nourdi Boukhari een technicus, maar Bergkamp is qua overzicht, techniek en stijl, de beste voetballer sinds Cruijff, ofschoon ik hem zelf de beste voetballer aller tijden vind

nah ik vind bergkamp toch wel een stukje beter dan cruijff
die heb ik altijd wat overschat gevonden
laatst weer een hoop beelden gezien van het wk 74 en hij had het eigenlijk veelste druk met gebaren en babbelen in het veld om veel aan voetballen toe te komen
het grootste deel van de beelden bestond daaruit dat zegt toch wel iets
af en toe een leuke actie tussendoor
maar hij was (is) een praatjesmaker die meer daardoor een mythe is geworden dan door z'n voetbal
verder was het een goede speler maar niet beter dan bijvoorbeeld rensenbrink
die was zelfs nog wat technischer
en maak mij niet wijs dat ze door dat drukke geklep en gedoe nou echt zoveel beter gingen spelen
in 78 waren ze zonder hem zelfs nog dichter bij de titel

maar dit terzijde
lijkt me goed idee om bergkamp nog even in te vliegen
wel eerst ff drogeren en na aankomst zeggen dat het een vakantietoernooitje betreft georganiseerd door harry vermeegen
is ook altijd zo warm daar dus maakt weinig verschil
en na de finale even ralph inbus achter de dugout te voorschijn laten komen met de beker en zeggen dat ie goed op staat
alleen jammer dat ie dood is
conclusie: door het overlijden van ralf inbus worden 'we' geen europees kampioen
pi_19981432
oh sorry als je bergkamp de beste voetballer ooit vindt dan dus ook beter dan cruijff

dan heb ik niks gezegd
  vrijdag 18 juni 2004 @ 00:45:49 #17
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_19981465
In bijna elk doelpunt dat je tegen krijgt is wel wat te zien waardoor het overkomt als een fout van de verdediger.
Maar het nederlandse volk ziet alleen die negatieve kant als er tegen gescoort wordt. Waardoor je al gauw gezeik krijgt.

Zo gaat het met alles. Als je goed speelt en je wint, dan is het allemaal geweldig en zijn "we" zo goed. Maar als er verloren wordt hebben "ze" verloren.
Het is gewoon zielig al die suc6 supporters
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_19981533
ja tis triest
zelfs advocaat heeft het nu over "ze"
maar winnen "ze" een keer dan praat ie ineens weer heel anders
pi_19981545
tis gewoon een zielige suc6 supporter
  vrijdag 18 juni 2004 @ 07:48:43 #20
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_19983742
Ze hebben de afgelopen jaren de kansen om kampioen te worden niet benut. Dat mag je ze best verwijten. De wedstrijden werden niet gewonnen door de tegenstanders (Denemarken, Brazilië en Italië) maar verloren door oranje.

Er werd gewoon slecht gespeeld in de kwart of halve finales.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:31:28 #21
13462 BansheeBoy
pi_19984779
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 07:48 schreef Barca het volgende:
Ze hebben de afgelopen jaren de kansen om kampioen te worden niet benut. Dat mag je ze best verwijten. De wedstrijden werden niet gewonnen door de tegenstanders (Denemarken, Brazilië en Italië) maar verloren door oranje.
Dat klopt helemaal wat je nu zegt

Oranje had in al die wedstrijden de kansen om te winnen. Maar had niet het geluk ! Of ze hebben het temperament niet dat de anderen wel hebben

pi_19984935
De reden dat het met Nederland niet meer wil is Dick Advocaat.

Als Bergkamp erbij was geweest zou het wellicht beter gaan, maar om hem te vergelijken met Cruijff is onzin. Cruijff was alomtegenwoordig op het veld, z'n tijd ver vooruit en van elk team de beste. Bergkamp is veel minder compleet. In vergelijking met Van Basten heeft hij misschien meer gescoord e.d., maar vergeet niet dat Marco een veel kortere carrière had.

We hebben nu een paar talenten die misschien ooit aan de klasse van dit soort spelers kunnen tippen.
Dat Advocaat hen maar mondjesmaat opstelt is een belangrijk onderdeel van de grote vormcrisis.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_19994614
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:40 schreef FritsVanEgters het volgende:
De reden dat het met Nederland niet meer wil is Dick Advocaat.

Als Bergkamp erbij was geweest zou het wellicht beter gaan, maar om hem te vergelijken met Cruijff is onzin. Cruijff was alomtegenwoordig op het veld, z'n tijd ver vooruit en van elk team de beste. Bergkamp is veel minder compleet. In vergelijking met Van Basten heeft hij misschien meer gescoord e.d., maar vergeet niet dat Marco een veel kortere carrière had.

We hebben nu een paar talenten die misschien ooit aan de klasse van dit soort spelers kunnen tippen.
Dat Advocaat hen maar mondjesmaat opstelt is een belangrijk onderdeel van de grote vormcrisis.
ja cruijff was alomtegenwoordig vooral door de al om mij genoemde redenen: druk gebaren, zestien aanwijzingen tegelijk geven en eindeloos doorzaniken tegen scheidsrechters over van alles en nog wat
ik moet het 'm nageven dat veel medespelers (en later de spelers die hij trainde) en ook de pers in binnen en buitenland enorm onder de indruk zijn geraakt van dit wijsneuzerige gedrag en ook een hoop scheidsen zullen wellicht zal het wellicht enigzins beinvloed hebben, in voor het elftal positieve maar ook vaak negatieve zin (zie halve finale ek'76, en het feit dat cruijff in de spaanse competitie ongeveer de helft van de wedstrijden geschorst was wegens aanmerkingen op de leiding. )
deze dingen hebben allemaal meer met de persoon cruijff te maken dan met de voetballer cruijff, de beperkingen van de laatste werden door de eerste gecamoufleerd (zo had ie bijvoorbeeld een matig schot in de benen)
en als je cruijff op tv hoort praten zal er aan zijn aanwijzingen op het veld wel helemaal geen touw aan vast te knopen zijn, al doet iedereen wel net of ie het altijd begrijpt.. tis allemaal een beetje kleren van de keizer eigenlijk
de echte allergrootste voetballers laten vooral hun voeten spreken, zie maradona romario zidane bergkamp
van basten was een klassespits, maar had niet 't inzicht en de pass van bergkamp
cruyff en vbasten hebben wel meer gewonnen maar voetbal is nog altijd een teamsport waarbij je afhankelijk bent van anderen (bijvoorbeeld hoe die de penalties nemen)

maar goed, ik begrijp wel dat bovenstaande in nederland als vloeken in de kerk wordt gezien en daarom snel 'onzin' wordt genoemd
opvallend is overigens wel ik dat ook volgens engels en duits commentaar op tv zidane zogenaamd werd opgenomen in het rijtje allerbeste europese spelers en dat er daarin geen enkele nederlandse speler werd genoemd (uiteraard wel engelse en duitse )
het zegt wel wat dat die nederlandse grote namen hier toch wat groter zijn dan daar, ' wij' denken dat cruijff overal genoemd wordt in zo'n rijtje maar dat is dus echt niet zo
  vrijdag 18 juni 2004 @ 18:52:31 #24
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_20000500
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Oranje had in al die wedstrijden de kansen om te winnen. Maar had niet het geluk ! Of ze hebben het temperament niet dat de anderen wel hebben

En dat bedoel ik dus met "ze hebben slecht gespeeld op de vorige kampioenschappen!"
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  vrijdag 18 juni 2004 @ 19:01:52 #25
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_20000658
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 18:52 schreef Barca het volgende:

[..]

En dat bedoel ik dus met "ze hebben slecht gespeeld op de vorige kampioenschappen!"
Dat is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb Barca? Als men kan winnen, en genoeg kansen krijgt maar uiteindelijk verliest dan is er gelijk slecht gespeeld?
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')