quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:40 schreef FritsVanEgters het volgende:
De reden dat het met Nederland niet meer wil is Dick Advocaat.
Als Bergkamp erbij was geweest zou het wellicht beter gaan, maar om hem te vergelijken met Cruijff is onzin. Cruijff was alomtegenwoordig op het veld, z'n tijd ver vooruit en van elk team de beste. Bergkamp is veel minder compleet. In vergelijking met Van Basten heeft hij misschien meer gescoord e.d., maar vergeet niet dat Marco een veel kortere carrière had.
We hebben nu een paar talenten die misschien ooit aan de klasse van dit soort spelers kunnen tippen.
Dat Advocaat hen maar mondjesmaat opstelt is een belangrijk onderdeel van de grote vormcrisis.
ja cruijff was alomtegenwoordig vooral door de al om mij genoemde redenen: druk gebaren, zestien aanwijzingen tegelijk geven en eindeloos doorzaniken tegen scheidsrechters over van alles en nog wat
ik moet het 'm nageven dat veel medespelers (en later de spelers die hij trainde) en ook de pers in binnen en buitenland enorm onder de indruk zijn geraakt van dit wijsneuzerige gedrag en ook een hoop scheidsen zullen wellicht zal het wellicht enigzins beinvloed hebben, in voor het elftal positieve maar ook vaak negatieve zin (zie halve finale ek'76, en het feit dat cruijff in de spaanse competitie ongeveer de helft van de wedstrijden geschorst was wegens aanmerkingen op de leiding. )
deze dingen hebben allemaal meer met de persoon cruijff te maken dan met de voetballer cruijff, de beperkingen van de laatste werden door de eerste gecamoufleerd (zo had ie bijvoorbeeld een matig schot in de benen)
en als je cruijff op tv hoort praten zal er aan zijn aanwijzingen op het veld wel helemaal geen touw aan vast te knopen zijn, al doet iedereen wel net of ie het altijd begrijpt.. tis allemaal een beetje kleren van de keizer eigenlijk
de echte allergrootste voetballers laten vooral hun voeten spreken, zie maradona romario zidane bergkamp
van basten was een klassespits, maar had niet 't inzicht en de pass van bergkamp
cruyff en vbasten hebben wel meer gewonnen maar voetbal is nog altijd een teamsport waarbij je afhankelijk bent van anderen (bijvoorbeeld hoe die de penalties nemen)
maar goed, ik begrijp wel dat bovenstaande in nederland als vloeken in de kerk wordt gezien en daarom snel 'onzin' wordt genoemd
opvallend is overigens wel ik dat ook volgens engels en duits commentaar op tv zidane zogenaamd werd opgenomen in het rijtje allerbeste europese spelers en dat er daarin geen enkele nederlandse speler werd genoemd (uiteraard wel engelse en duitse
![]()
)
het zegt wel wat dat die nederlandse grote namen hier toch wat groter zijn dan daar, ' wij' denken dat cruijff overal genoemd wordt in zo'n rijtje maar dat is dus echt niet zo