abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19977405
Private Sub cmdZoekenID_Click()
Dim dblZoeken As Double
Dim strZoeken As String
strZoeken = txtZoeken.Text

dblZoeken = Val(txtZoeken.Text)
DataRuiters.Recordset.Move (dblZoeken)

hierboven een primitieve code voor een eenvoudig zoekprogramma wat bij een id nr de bijbehorende gegevens zoekt er is alleen 1 probleem.

DataRuiters.Recordset.Move (dblZoeken) deze code klopt niet inplaats naar bijvoorbeeld record 2 tegaan gaat hij er 2 vooruit hoe los ik dit op
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_19977445
Met een SQL Query?
pi_19977450
en hoe doe ik uberhoud mijn zoek resultaat in een textbox weergeven

'************************zoekfunctie************************************************
'Vullen van de tekstvariabele strKlantnr met de inhoud van TextBox txtKlantnr.Text
strZoek = txtZoeken.Text
'Database verversen voor inlezen van de gegevens
DataPaarden.Refresh
DataPaarden.Recordset.MoveLast
DataPaarden.Recordset.MoveFirst
'Zoek nu in de tabel Ver_pol naar het polisnummer bij het opgeven klantnummer
While strZoek <> DataPaarden.Recordset.Fields(1)
DataPaarden.Recordset.MoveNext
Wend

voor moeilijk zoeken gebruik ik dit ik weet alleen niet hoe ik het resultaat in een textbox moet krijgen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_19977477
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:16 schreef devv05 het volgende:
Met een SQL Query?
ja met acces werk ik

welk command heb ik daar voor nodig om bovenstaand te doen
pi_19977527
"SELECT * FROM tabelnaam WHERE nummer=" & strZoeken

en textbox vullen

txtTextbox.text = dataPaarden.Recordset.Fields("veldnaam")

Heb je dit wel zelf gemaakt? Is wel vrij simpel allemaal...
pi_19977561
Trouwens wat doe je hier in godsnaam:

DataPaarden.Refresh

Visual Basic tutorial zou geen kwaad kunnen denk ik, de rest van de code klopt ook niet
  Trouwste user 2022 donderdag 17 juni 2004 @ 22:22:49 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_19977608
Storum = Equal Number load, zoeken op record.

Command Exces in 4 over tunen op de greep.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_19977727
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:19 schreef devv05 het volgende:
"SELECT * FROM tabelnaam WHERE nummer=" & strZoeken

en textbox vullen

txtTextbox.text = dataPaarden.Recordset.Fields("veldnaam")

Heb je dit wel zelf gemaakt? Is wel vrij simpel allemaal...
ja eigen werk

dit snapik invoegen
maar ik moet op naam zoeken en daar dan bijbehoorden id hebben en dan de record set daarheen laten gaan zodat hij automatisch de rest van de textboxjes in vult.

en ja ben echt een noob hierin das het fijna leraar geeft 4 lessen cursus visualbasic en komt daarna meteen aan maak maar een database programma voor een ruiter vereninging
en ja het is voor schoolexamen dus maak er iets va
pi_19977744
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:21 schreef devv05 het volgende:
Trouwens wat doe je hier in godsnaam:

DataPaarden.Refresh

Visual Basic tutorial zou geen kwaad kunnen denk ik, de rest van de code klopt ook niet
database verversen
pi_19977754
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:22 schreef tong80 het volgende:
Storum = Equal Number load, zoeken op record.

Command Exces in 4 over tunen op de greep.

war heb jij het over
pi_19977834
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

ja eigen werk
Eigen werk zegt ie.
Het regeltje 'Zoek nu in de tabel Ver_pol naar het polisnummer bij het opgeven klantnummer in de code doet me anders vermoeden.
pi_19977887
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja eigen werk

dit snapik invoegen
maar ik moet op naam zoeken en daar dan bijbehoorden id hebben en dan de record set daarheen laten gaan zodat hij automatisch de rest van de textboxjes in vult.

en ja ben echt een noob hierin das het fijna leraar geeft 4 lessen cursus visualbasic en komt daarna meteen aan maak maar een database programma voor een ruiter vereninging
en ja het is voor schoolexamen dus maak er iets va
Dan doe je een SQL query waarin je op naam zoekt.. Vervolgens loop je met een Loop alle records langs om de textboxjes te vullen..
pi_19977904
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

database verversen
Uhh ja en waarom?

En daarna ga je eerst naar het eerste record om vervolgens op de volgende regel naar het laatste record te gaan
pi_19977933
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:31 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Eigen werk zegt ie.
Het regeltje 'Zoek nu in de tabel Ver_pol naar het polisnummer bij het opgeven klantnummer in de code doet me anders vermoeden.
het eerste stuk code wel
het 2de hebben we van de leraar gekregen en dat heb ik geprobeert maar dat laat mijn pc vastlopen
pi_19977982
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:32 schreef devv05 het volgende:

[..]

Dan doe je een SQL query waarin je op naam zoekt.. Vervolgens loop je met een Loop alle records langs om de textboxjes te vullen..
dat snap ik maar hoe doe ik dat in code ben echt een noob op dit gebied ik kan een QI en een rekenmachine maar veel moeilijker moet het niet worden
pi_19978030
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat snap ik maar hoe doe ik dat in code ben echt een noob op dit gebied ik kan een QI en een rekenmachine maar veel moeilijker moet het niet worden
Sorry ik wil je best op weg helpen maar als je dit soort dingen al niet weet kan ik het hele programma wel voor je gaan schrijven..

Met gerichte vragen wil ik je best helpen, verder adviseer ik je om een beginners tutorial erbij te pakken..
pi_19978113
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:37 schreef devv05 het volgende:

[..]

Sorry ik wil je best op weg helpen maar als je dit soort dingen al niet weet kan ik het hele programma wel voor je gaan schrijven..

Met gerichte vragen wil ik je best helpen, verder adviseer ik je om een beginners tutorial erbij te pakken..
het is dus met geen mogelijkheid vooral elkaar te krijgen om de recordset te laten verspringen.
want dat heb ik ook nodig als ik ga loopen
anders vult hij de gegevens van de verkeerde ruiter in.

en ik had gvd wel gewillen dat die leraar wat meer uitleg gaf in plaats van te zeggen zoek dat zelf maar uit
pi_19978190
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het is dus met geen mogelijkheid vooral elkaar te krijgen om de recordset te laten verspringen.
want dat heb ik ook nodig als ik ga loopen
anders vult hij de gegevens van de verkeerde ruiter in.

en ik had gvd wel gewillen dat die leraar wat meer uitleg gaf in plaats van te zeggen zoek dat zelf maar uit
Mja dan moet je toch echt terug naar je leraar om duidelijkere uitleg te vragen..

Maar je laadt gewoon een aantal records dmv een query (bijvoorbeeld SELECT * FROM tabel WHERE datanaam =" & naam) en vervolgens kan je met Recordset.movenext en moveprevious door de records heen bladeren die gevonden zijn.

Ik snap nog steeds niet goed wat je nu bedoelt.
pi_19978266
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:43 schreef devv05 het volgende:

[..]

Mja dan moet je toch echt terug naar je leraar om duidelijkere uitleg te vragen..

Maar je laadt gewoon een aantal records dmv een query (bijvoorbeeld SELECT * FROM tabel WHERE datanaam =" & naam) en vervolgens kan je met Recordset.movenext en moveprevious door de records heen bladeren die gevonden zijn.

Ik snap nog steeds niet goed wat je nu bedoelt.
dat lukt mij ook voor dat bladeren heb je zelfs geen code nodig die zit al op de datacontrol.

wat ik nodig heb is dat hij bv (het programma start op en begint bij record 1) dat als ik zoek op lidnummer (en dus op de primaire sleutel) bv lidnummer 25 dat hij in 1 keer van record 1 naar 25 springt
pi_19979145
Weet eigenlijk niet of je met datacontrol wel een SQL kunt open. Ik zelf open een database altijd handmatig zonder datacontrol.. Dan kun je gewoon rs.open gebruiken..

Zie hier voor voorbeeldje: http://www.juicystudio.com/tutorial/vb/database.asp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')