ja met acces werk ikquote:Op donderdag 17 juni 2004 22:16 schreef devv05 het volgende:
Met een SQL Query?
ja eigen werkquote:Op donderdag 17 juni 2004 22:19 schreef devv05 het volgende:
"SELECT * FROM tabelnaam WHERE nummer=" & strZoeken
en textbox vullen
txtTextbox.text = dataPaarden.Recordset.Fields("veldnaam")
Heb je dit wel zelf gemaakt? Is wel vrij simpel allemaal...
database verversenquote:Op donderdag 17 juni 2004 22:21 schreef devv05 het volgende:
Trouwens wat doe je hier in godsnaam:
DataPaarden.Refresh
DataPaarden.Recordset.MoveLast
DataPaarden.Recordset.MoveFirst
Visual Basic tutorial zou geen kwaad kunnen denk ik, de rest van de code klopt ook niet
war heb jij het overquote:Op donderdag 17 juni 2004 22:22 schreef tong80 het volgende:
Storum = Equal Number load, zoeken op record.
Command Exces in 4 over tunen op de greep.
Eigen werk zegt ie.quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ja eigen werk
Dan doe je een SQL query waarin je op naam zoekt.. Vervolgens loop je met een Loop alle records langs om de textboxjes te vullen..quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja eigen werk
dit snapik invoegen
maar ik moet op naam zoeken en daar dan bijbehoorden id hebben en dan de record set daarheen laten gaan zodat hij automatisch de rest van de textboxjes in vult.
en ja ben echt een noob hierin das het fijna leraar geeft 4 lessen cursus visualbasic en komt daarna meteen aan maak maar een database programma voor een ruiter vereninging
en ja het is voor schoolexamen dus maak er iets va![]()
Uhh ja en waarom?quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
database verversen
het eerste stuk code welquote:Op donderdag 17 juni 2004 22:31 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Eigen werk zegt ie.
Het regeltje 'Zoek nu in de tabel Ver_pol naar het polisnummer bij het opgeven klantnummer in de code doet me anders vermoeden.
dat snap ik maar hoe doe ik dat in code ben echt een noob op dit gebied ik kan een QI en een rekenmachine maar veel moeilijker moet het niet wordenquote:Op donderdag 17 juni 2004 22:32 schreef devv05 het volgende:
[..]
Dan doe je een SQL query waarin je op naam zoekt.. Vervolgens loop je met een Loop alle records langs om de textboxjes te vullen..
Sorry ik wil je best op weg helpen maar als je dit soort dingen al niet weet kan ik het hele programma wel voor je gaan schrijven..quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat snap ik maar hoe doe ik dat in code ben echt een noob op dit gebied ik kan een QI en een rekenmachine maar veel moeilijker moet het niet worden
het is dus met geen mogelijkheid vooral elkaar te krijgen om de recordset te laten verspringen.quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:37 schreef devv05 het volgende:
[..]
Sorry ik wil je best op weg helpen maar als je dit soort dingen al niet weet kan ik het hele programma wel voor je gaan schrijven..
Met gerichte vragen wil ik je best helpen, verder adviseer ik je om een beginners tutorial erbij te pakken..
Mja dan moet je toch echt terug naar je leraar om duidelijkere uitleg te vragen..quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het is dus met geen mogelijkheid vooral elkaar te krijgen om de recordset te laten verspringen.
want dat heb ik ook nodig als ik ga loopen
anders vult hij de gegevens van de verkeerde ruiter in.
en ik had gvd wel gewillen dat die leraar wat meer uitleg gaf in plaats van te zeggen zoek dat zelf maar uit
dat lukt mij ook voor dat bladeren heb je zelfs geen code nodig die zit al op de datacontrol.quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:43 schreef devv05 het volgende:
[..]
Mja dan moet je toch echt terug naar je leraar om duidelijkere uitleg te vragen..
Maar je laadt gewoon een aantal records dmv een query (bijvoorbeeld SELECT * FROM tabel WHERE datanaam =" & naam) en vervolgens kan je met Recordset.movenext en moveprevious door de records heen bladeren die gevonden zijn.
Ik snap nog steeds niet goed wat je nu bedoelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |