Ja ok, dat snapte ik ook nog welquote:Op donderdag 17 juni 2004 20:24 schreef Stuart het volgende:
Dat slangetje gaat niet alleen je mond in, maar je luchtpijp in dus
Nou, ik loop er al sinds september mee.quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:28 schreef Stuart het volgende:
Ben eigenlijk wel verbaasd dat je longarts zo snel zoiets wil laten doen trouwens ! Er zijn genoeg andere onderzoeken en medicijnen welke eerst geprobeerd kunnen worden.
Welke medicijnen gebruik je nu dan ?quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:31 schreef Cafun het volgende:
[..]
Nou, ik loop er al sinds september mee.
Vanaf februari dus bij de longarts.
Ik heb allergievrije hoezen voor mijn bed, heb verschillende medicijnen al geprobeerd.
Longen zijn mooi schoon zegt hij. In het boed zit ook niets...
Ik heb nu een neusspray gekregen. Hiermee moeten we even afwachten of het aanslaat. Als het aanslaat krijg ik geen scopie, anders wil hij dat wel proberen.
Er zijn wel meer onstekingsremmers hoor (Ventolin is alleen een luchtwegverwijder en geen combi middel ofzo). Trouwens, je hebt vele kleuren inhalers, groen, rood, bruin welke allemaal combi's of ontstekingsremmers zijnquote:Op donderdag 17 juni 2004 20:37 schreef Pearly het volgende:
maar ... Ventolin helpt toch ontzettend goed als je het benauwd hebt? Die zijn blauw en in verschillende micro-grammen.
Dan heb je ook nog de gele versie. En die is ter voorkoming.
Ik vind ook dat de ts-er snel wordt onderzocht middels een scopie .... Zelfs ik heb dat nooit gehad!
ja! ..... lekker is die hé ... dan krijg je weer LUCHT voor 4 man! Heérlijk gevoel vond ik dat altijd.quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:40 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ventolin helpt als je benauwd bent
Je kletst er nogal makkelijk over, als dat je luchtpijp in gaat ! Heb je soms ervaring ofzo ?quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:44 schreef Red_Avenger het volgende:
Laten we hier nu niet gaan zeggen dat er snel naar een bronchoscopie (zo schrijf je dat dus!) word gegrepen, want wij zijn geen behandelende dokters.
Verder gaat een bronchoscopie met een soort verdoving in de keel zodat het op zich best meevalt.
Verder is de truuk zo goed mogelijk mee te werken dan is het zo snel mogelijk over.
Onder narcose gebeurt nooit bij volwassenen, omdat iedere narcose ook een risico op overlijden heeft, iets wat veel mensen onderschatten.
Kortom veel succes als je het moet ondergaan en zolang je je rustig houdt lukt het wel.
quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:44 schreef Red_Avenger het volgende:
Kortom veel succes als je het moet ondergaan en zolang je je rustig houdt lukt het wel.
Hoest je dan ook veel slijm opquote:Op donderdag 17 juni 2004 20:45 schreef Cafun het volgende:
Nee ik heb geen huisdieren (hond) meer. Ja mijn ouders roken nog wel. (Heeft de longarts gezegd dat ze daar misschien ook mee moeten stoppen)
Medicijnen die ik gebruik:
Seritide 500 mg
Singuair 10 mg
neusspray die ik morgen kan ophalen.
Daarbij heb ik zlef niet echt last van benauwdheid, maar meer van hoesten (erg hoesten).
In september kon ik geen minuut zonder dat ik gehoest had. Waren soms ook erge hoestbuien. Dit is nu gelukkig wel een stukje minder, maar het hoest gevoel blijft zitten.
Ik heb er niet persoonlijk ervaring mee, maar ik ben inderdaad arts en ben er diverse malen bijgeweest. Daarom kan ik ook dit mededelen. Derhalve ben ik erg blij het niet zelf te moeten ondergaan dat geef ik altijd toe.quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:46 schreef Stuart het volgende:
[..]
Je kletst er nogal makkelijk over, als dat je luchtpijp in gaat ! Heb je soms ervaring ofzo ?
En ik mag gerust vinden dat ik dat snel vind hoor, ben al me hele leven onder behandeling bij een longarts namelijk !
Kan me voorstellen dat je daar blij om bentquote:Op donderdag 17 juni 2004 20:54 schreef Red_Avenger het volgende:
[..]
Ik heb er niet persoonlijk ervaring mee, maar ik ben inderdaad arts en ben er diverse malen bijgeweest. Daarom kan ik ook dit mededelen. Derhalve ben ik erg blij het niet zelf te moeten ondergaan dat geef ik altijd toe.
Ik zeg ook altijd dat ik blij ben aan de andere kant van de naald te staan![]()
Je hebt er zo'n last van en je ouders roken gewoon in huisquote:Op donderdag 17 juni 2004 20:45 schreef Cafun het volgende:
Nee ik heb geen huisdieren (hond) meer. Ja mijn ouders roken nog wel. (Heeft de longarts gezegd dat ze daar misschien ook mee moeten stoppen)
Medicijnen die ik gebruik:
Seritide 500 mg
Singuair 10 mg
neusspray die ik morgen kan ophalen.
Daarbij heb ik zlef niet echt last van benauwdheid, maar meer van hoesten (erg hoesten).
In september kon ik geen minuut zonder dat ik gehoest had. Waren soms ook erge hoestbuien. Dit is nu gelukkig wel een stukje minder, maar het hoest gevoel blijft zitten.
Inderdaad. Waar herleid je dat uit??quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:47 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hoest je dan ook veel slijm op![]()
Omdat ik daar zelf ook regelmatig last van heb namelijkquote:Op donderdag 17 juni 2004 20:56 schreef Cafun het volgende:
[..]
Inderdaad. Waar herleid je dat uit??
Ja dat wel, maar ze zijn er ook over aan het nadenken..quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:56 schreef milagro het volgende:
[..]
Je hebt er zo'n last van en je ouders roken gewoon in huis
mmm .. ik heb gewoon gerookt toen ik het benauwd had.quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:56 schreef milagro het volgende:
[..]
Je hebt er zo'n last van en je ouders roken gewoon in huis
jammer dat je ouders dat niet uit zich zelf doenquote:Op donderdag 17 juni 2004 20:58 schreef Cafun het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar ze zijn er ook over aan het nadenken..
Nu heb ik er niet zo heel veel last meer van, leuk is anders.. Alleen de arts heeft niet met zoveel woorden gezegd dat ze moeten stoppen met roken.
Hoe kom je nou weer aan zulke cijfers ?quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:59 schreef Pearly het volgende:
[..]
mmm .. ik heb gewoon gerookt toen ik het benauwd had.
Je wil niet op de longafdeling gaan kijken hoor Milagro.
De meeste longpatienten rennen stiekum naar buiten voor een peuk! Ik denk dat minder dan de helft van de longpatienten niet rookt......
Ja misschien ook wel, ik weet het niet.. We zullen het volgende maand (17 juli) wel zien....quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:01 schreef milagro het volgende:
[..]
ms of ws zijn zij ook wel de beginoorzaak van je probleem
Helaas klopt dit volledig.quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:59 schreef Pearly het volgende:
[..]
De meeste longpatienten rennen stiekum naar buiten voor een peuk! Ik denk dat minder dan de helft van de longpatienten niet rookt......
Ik heb pas geleden 3 weken in het ziekenhuis gelegen tussen de longemfyseem patienten, dus ik weet er alles van..quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:59 schreef Pearly het volgende:
[..]
Ik werd er heel bozig van, die mensen kosten handen vol geld, bezorgen enorm veel overlast en helpen totaal niet mee met het genezings/behandelproces, want zodra ze het ziekenhuis uit zijn roken ze gewoon weer door.quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:03 schreef Red_Avenger het volgende:
[..]
Helaas klopt dit volledig.
Stug benauwd zijn en doorroken en daarna gelijk zuurstof willen en sprayen....moe word ik daarvan en 1 van de redenen dat ik geen longarts wilde worden
Niet alle longpatienten zijn gelukkig zo die in het ziekenhuis liggen, maar een aantal wel zeer zeker.quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:07 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik werd er heel bozig van, die mensen kosten handen vol geld, bezorgen enorm veel overlast en helpen totaal niet mee met het genezings/behandelproces, want zodra ze het ziekenhuis uit zijn roken ze gewoon weer door.
De man met wie ik een kamer deelde, stikte iedere nacht minsten 30 keer in zijn eigen longvocht
En dit was de 3e keer binnen een jaar dat hij opgenomen was
quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:10 schreef Red_Avenger het volgende:
[..]
Niet alle longpatienten zijn gelukkig zo die in het ziekenhuis liggen, maar een aantal wel zeer zeker.
Ongelofelijk soms wat men uithaalt
Nee ze zijn gelukkig niet allemaal zo.quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:10 schreef Red_Avenger het volgende:
[..]
Niet alle longpatienten zijn gelukkig zo die in het ziekenhuis liggen, maar een aantal wel zeer zeker.
Ongelofelijk soms wat men uithaalt
Ik vind dat je vaak aanvallend reageert op wat mensen hier neertikken ......quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:01 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hoe kom je nou weer aan zulke cijfers ?
Ikzelf rook dus niet, en ik ken heel veel mensen, welke net als ik astmatisch zijn, maar ze roken allemaal niet hoor![]()
Sorryquote:Op donderdag 17 juni 2004 21:17 schreef Pearly het volgende:
[..]
Ik vind dat je vaak aanvallend reageert op wat mensen hier neertikken ......
Het leest niet zó leuk moet ik eerlijk zeggen.
Maar dat is mijn mening hoor! Kan zijn dat anderen dit niet 'zo lezen ...
ik moest 't effe kwijt .... ik aanvaard je 'sorry'quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:18 schreef Stuart het volgende:
[..]
Sorry![]()
Red_Avenger generaliseert niet... hij heeft het over dingen die hij in zijn werk ziet!quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:14 schreef Stuart het volgende:
[..]ik vind het ook irritant dat mensen longpatienten maar zo generaliseren ! Ik heb nog nooit gerookt, en iedereen die ik ken met zulke klachten als ikzelf, rookt niet ! Het is dus echt niet zo, dat de meeste maar roken hoor
![]()
Ik hoop het ook.quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:18 schreef Stuart het volgende:
Anyway, sterkte TS, ik hoop voor je, dat je medicijnen voldoende zullen werken, en dat je genoemd onderzoek niet hoeft te ondergaan !
Dat zei ik .....quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:43 schreef Nijna het volgende:
[..]
Red_Avenger generaliseert niet...
thanx pearlyquote:Op donderdag 17 juni 2004 22:16 schreef Pearly het volgende:
Kijk ..... Now wordt er getalkt!
Dank Uquote:Op donderdag 17 juni 2004 23:17 schreef Brennie het volgende:
TT aangepast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |