in de bios halt on all errors uitzetten, dan zou die als het goed is gewoon moeten opstartenquote:Op donderdag 17 juni 2004 18:23 schreef Rivella_Light het volgende:
Is het mogelijk om een PC zonder videokaart op te laten starten?
Het gaat in dit geval om een P3 550 servertjemet Linux erop.
Ik werk gewoon in Bash, dus voor X is het al niet nodig om er een videokaart in te hebben.
Als ik hem nu aanzet, gebeurt er helemaal niets.
Hij gaat wel aan (aan het geluid te horen), maar daar blijft het ook bij.
Opstarten doet ie niet.
Nou weet ik natuurlijk ook wel dat je er gewoon een goedkope PCI kaart in kan raggen ala 2MB, (zit nu zelfs een 4MB Ati in), maar wegens ruimte gebrek in "de kast" is het beter als er geen videokaart in zit.
Bvd. R.
Dat heb ik dus ook al geprobeert..quote:Op donderdag 17 juni 2004 18:27 schreef Tain het volgende:
[..]
in de bios halt on all errors uitzetten, dan zou die als het goed is gewoon moeten opstarten
Waarom? Omdat een PC niet bedoled is om als server gebruikt te worden en dan heb je toch al gauw een videokaart nodig hè?quote:Op donderdag 17 juni 2004 18:31 schreef Bigs het volgende:
De meeste (niet-server) moederborden willen niet opstarten zonder videokaart, weet ook niet waarom. Misschien dat je in je BIOS video type van 'EGA/VGA' naar 'None' kunt zetten, anders heb je pech denk ik.
nou, dat schiet weer lekker op danquote:Op donderdag 17 juni 2004 18:36 schreef Manweth het volgende:
Het zou logischer zijn als het niet nodig zou zijn ivm remote desktop of zoiets dergelijks
maar aangezien pc's gebruiksvriendelijk moeten zijn zullen de mobo makers wel iets in het bios hebben geflikkert waarvan het moet.
Maakt niet uit.quote:Op donderdag 17 juni 2004 18:30 schreef FallenAngel666 het volgende:
Een computer heeft een videokaart nodig. Period.
Anders heb je geen beeld hè...
Werkt zo lastig.
Waar heb je het overquote:Op donderdag 17 juni 2004 19:07 schreef DeGewoneMan het volgende:
Je kunt ook gewoon ff de videokaart eruit trekken na het opstarten.
Maar ik heb hier een sparcstation staan en die levert gewoon beeld op een terminal als er geen toetsenbord op is aangesloten, ook de bios. Bij linux kun je ook instellen dat je kunt inloggen op een seriele poort en aan lilo kun je ook een optie meegeven zodat die op de seriele port alle info gooit.
Nou, het zit in een kartonnen doos.quote:Op donderdag 17 juni 2004 19:26 schreef Mieltje het volgende:
Waar kom je ruimte tekort? Bij de sloten of echt de PCI / ISA bussen??
Het is al een stukje de juiste kant opquote:Op donderdag 17 juni 2004 19:32 schreef Eev het volgende:
klikerdeklik
ik kon dit voor je vinden, kijk onder het kopje hardcore headless.
Ik heb het niet helemaal dorgelezen maar mischien helpt het.
Tsja, voor Billie moet je imsschien grote trucs uithalen om zonder video op te starten, voor Linux hoef je niets te doen... Simpel: zorg dat het ding compleet opstart, zet hem uit, haal de videokaart er uit, en zet hem weer aan. Doet-ie het dan niet, dan ligt het aan je mainboard (halt on no errors in bios natuurlijk) en lukt het simpelweg niet.quote:Alleen dit gaat over Windows NT 5.x en ik gebruik Linux...
Het heeft ook niets met het OS te maken verder, ik zoek alleen een manier om die PC op te laten starten zonder videokaart. Dus zeg maar de BIOS door laten starten zonder videokaart, de rest kan ik zelf wel verzinnen.quote:Op donderdag 17 juni 2004 19:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tsja, voor Billie moet je imsschien grote trucs uithalen om zonder video op te starten, voor Linux hoef je niets te doen... Simpel: zorg dat het ding compleet opstart, zet hem uit, haal de videokaart er uit, en zet hem weer aan. Doet-ie het dan niet, dan ligt het aan je mainboard (halt on no errors in bios natuurlijk) en lukt het simpelweg niet.
Alvast bedanktquote:Op donderdag 17 juni 2004 20:03 schreef Eev het volgende:
t is teveel om zo ff door te spitten, maar google hardcore headless linux en je komt wel ergens uit.
Veel sucses alvast.
Das niet zo slim om een kaart er uit te trekken als de PC aan staat. Kans is groot dat je of je moederbord (buscontroller) of je videokaart molt.quote:Op donderdag 17 juni 2004 19:07 schreef DeGewoneMan het volgende:
Je kunt ook gewoon ff de videokaart eruit trekken na het opstarten.
Maar ik heb hier een sparcstation staan en die levert gewoon beeld op een terminal als er geen toetsenbord op is aangesloten, ook de bios. Bij linux kun je ook instellen dat je kunt inloggen op een seriele poort en aan lilo kun je ook een optie meegeven zodat die op de seriele port alle info gooit.
Jah duh.quote:Op donderdag 17 juni 2004 18:45 schreef valek het volgende:
[..]
Maakt niet uit.
Heb hier ook 2 pc's staan die geen monitor hebben maar wel een videokaart.
Heb je ooit van vnc gehoort?
Is het allemaal niet nodig.
Ja, maar het is afhankelijk van het moederbord. Sommige moederborden ondersteunen het wel (of kunnen er omheen met een BIOS setting), sommige moederborden ondersteunen het niet. De meeste huis-tuin-keuken moederbordjes voor een gewone PC ondersteunenen het niet.quote:Op donderdag 17 juni 2004 18:23 schreef Rivella_Light het volgende:
Is het mogelijk om een PC zonder videokaart op te laten starten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |