Het is Stel en niet Sel, luie klootzakquote:Op donderdag 17 juni 2004 11:14 schreef Dagonet het volgende:
Sel luie klootzakken die het daar zijn, leer je taal eens goed te spreken en te schrijven.
Het is niet "doe het raam is dicht" maar "doe het raam eens dicht".
is is een werkwoord stelletje eikels
quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:14 schreef Dagonet het volgende:
Stel luie klootzakken die het daar zijn, leer je taal eens goed te spreken en te schrijven.
Het is niet "doe het raam is dicht" maar "doe het raam eens dicht".
Is is een werkwoord stelletje eikels
Ja, een werkwoordsvervoeging, jij je zin.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:16 schreef Xtreem het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:20 schreef Karboenkeltje het volgende:
"Ach, wat maakt het uit? Zolang je het maar begrijpt."
"Ik weiger het te begrijpen, jammer voor jou."quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:20 schreef Karboenkeltje het volgende:
"Ach, wat maakt het uit? Zolang je het maar begrijpt."
Ik erger me ook altijd kapot aan mensen die schrijven "me huis, me hond, me auto". Is het nou zoveel moeite om het - eveneens lelijke- "m'n" te gebruiken?! Het scheelt 1 lettertje en je hoeft niet eens het ultiem lange woord "mijn" te tikken.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:18 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Die mensen zijn gewoon lui; ze willen niet 4 letters typen.
Dus doen ze er maar 2, met een woord dat fonetisch klopt. (Snel uitgesproken.)
Slechte zaak.
"Je weet tog, das stoer, vink zowizo"quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik erger me ook altijd kapot aan mensen die schrijven "me huis, me hond, me auto". Is het nou zoveel moeite om het - eveneens lelijke- "m'n" te gebruiken?! Het scheelt 1 lettertje en je hoeft niet eens het ultiem lange woord "mijn" te tikken.
![]()
Hier niet.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:23 schreef Karboenkeltje het volgende:
Basisschoollerares:
Van mij krijgen ze die regels niet meer te leren. Ze moeten het op gevoel doen.
Echt waar!
Binnen de regeltjes.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Al die regeltjes onderdrukken de creativiteit. Je moet schrijven zoals je zelf wil.
Ik krijg echt jeuk van dergelijk misbruik van de Nederlandse taal.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:24 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
"Je weet tog, das stoer, vink zowizo"
Of iets in die richting.
Ik krijg op dat soort momenten een enorme zin om iemand even op zijn kop te hameren.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik krijg echt jeuk van dergelijk misbruik van de Nederlandse taal.![]()
Tegen de muur dat mens, subiet.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:23 schreef Karboenkeltje het volgende:
Basisschoollerares:
Van mij krijgen ze die regels niet meer te leren. Ze moeten het op gevoel doen.
Echt waar!
'sjeezus man...nerd...doe is normaal ofzo!'quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:29 schreef Dagonet het volgende:
En dan wijs je ze op hun fout, dan leg je uit hoe het wel moet en dan worden ze boos
Gewoon vragen of ze zo ook willen gaan schrijven bij de brief die ze naar hun toekomstige werkgever sturen.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:29 schreef Dagonet het volgende:
En dan wijs je ze op hun fout, dan leg je uit hoe het wel moet en dan worden ze boos
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |