abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19959721
Ik ben momenteel bezig met mijn stage/scriptie binnen een grrot AV bedrijf. Mijn data voor mn scriptie wil ik voor half juli verzameld hebben en dan schrijf ik een kort rapport voor het bedrijf. Mijn scriptie moet echter wel wat uitgebreider, en ik vrees dat ik daar nog tot en met september mee bezig ben :'(

Wie weet hoe het dan zit met het collegegeld? Moet je wel gewoon een heel jaar betalen? Of kun je volstaan met een termijn?

O ja, hoe zit het met het verlengen van je OV na 4 jaar ( de nullening). Moet je dat later aflossen? En zo ja, hoeveel?

donderdag 17 juni 2004 @ 11:16:41 #2
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19959822
Volgens mij heb je recht op restitutie van een deel van je collegegeld, maar hoeveel dat precies is zou ik niet weten....dacht de helft ofzo..

OV hoef je volgens mij sowieso niet terug te betalen, zolang je nog recht hebt op studiefinanciering (dus ook als het een nullening is)
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_19960050
Bij ons (TU/e) krijg je bij vroegtijdig beeindigen van je studie in het collegejaar per maand het te veel betaalde collegegeld terug, in jouw geval wil dat dus zeggen dat je alleen over september hoeft te betalen...

En wat je OV-kaart betreft: zolang als je nog recht hebt op studiefinanciering of een lening voor studiefinanciering, heb je ook recht op een OV-kaart...ook als je geen geld leent...
"En toen begon ik met studeren. En ik las, alles slechts met de bedoeling het hen later te vertellen."
-Dostojewski
pi_19960150
Probeer gewoon eind augustus klaar te zijn dan. Het nieuwe schooljaar begint pas in september als ik t goed heb.
MIjn broer is 2 jaar geleden op 28 augustus afgestudeerd en dan ben je net binnen de 4 jaar klaar.
When life goes too fast, use emergency brake
Der Kleingeist hält Ordnung, das Genie beherrscht das Chaos!
pi_19961544
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 11:27 schreef Boobobob het volgende:
Probeer gewoon eind augustus klaar te zijn dan. Het nieuwe schooljaar begint pas in september als ik t goed heb.
MIjn broer is 2 jaar geleden op 28 augustus afgestudeerd en dan ben je net binnen de 4 jaar klaar.
Dat is pas kantje boord.
  donderdag 17 juni 2004 @ 12:30:56 #6
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_19961818
Bij afstuderen krijg je meestal een deel van het collegeld gewoon terug. Als je om een andere reden tussentijds stopt vaak niet.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_20029190
Of per maand collegegeld gaan betalen.
pi_20091149
Je kan voor de laatste maand een 0-lening nemen.Dan ontvang nog wel gewoon OV .

Collegegeld kan je terugkrijgen per periode waarbij het jaar wordt opgedeeld in 10 periodes geloof ik. Hierover heeft je opleiding of de IBG ongetwijffeld foldertjes .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')