abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19957406
Winst op Tsjechië nodig om 'handjeklap' te voorkomen

ALBUFEIRA - Het Nederlands elftal zal zaterdag van Tsjechië moeten winnen om plaatsing voor de kwartfinale van het EK volledig in eigen hand te houden. Als Oranje verliest van de ploeg van sterspeler Pavel Nedved is het zogoed als uitgeschakeld.

Mocht Nederland zaterdag niet verder komen dan een gelijkspel, dan kan dat zowel Tsjechië als Duitsland in de kaart spelen, ervan uitgaande dat Nederland en Duitsland hun duels met Letland winnend afsluiten.

Stel dat Nederland-Tsjechië eindigt in 1-1, dan kunnen de Duitsers en de Tsjechen het in hun laatste duel op een akkoordje gooien. Met een 2-2 eindstand in die partij gaan beide landen namelijk door omdat de gescoorde doelpunten in de onderlinge duels doorslaggevend zijn.

,,Een gelijkspel tegen de Tsjechen is dus heel gevaarlijk", reageerde aanvoerder Phillip Cocu gisteren nadat hij geconfronteerd werd met die stelling. ,,We weten dus wat we moeten doen zaterdag: winnen."
pi_19957659
Nou ik wens ze veel succes, zullen ze nodig hebben!!
pi_19958109
[spelbreker]
Oranje ligt er zo goed als uit.
[/spelbreker]
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_19958235
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 09:25 schreef My_Way het volgende:

ALBUFEIRA - Het Nederlands elftal zal zaterdag van Tsjechië moeten winnen om plaatsing voor de kwartfinale van het EK volledig in eigen hand te houden. Als Oranje verliest van de ploeg van sterspeler Pavel Nedved is het zogoed als uitgeschakeld.

Mocht Nederland zaterdag niet verder komen dan een gelijkspel, dan kan dat zowel Tsjechië als Duitsland in de kaart spelen, ervan uitgaande dat Nederland en Duitsland hun duels met Letland winnend afsluiten.

Stel dat Nederland-Tsjechië eindigt in 1-1, dan kunnen de Duitsers en de Tsjechen het in hun laatste duel op een akkoordje gooien. Met een 2-2 eindstand in die partij gaan beide landen namelijk door omdat de gescoorde doelpunten in de onderlinge duels doorslaggevend zijn.

,,Een gelijkspel tegen de Tsjechen is dus heel gevaarlijk", reageerde aanvoerder Phillip Cocu gisteren nadat hij geconfronteerd werd met die stelling. ,,We weten dus wat we moeten doen zaterdag: winnen."
Tsjechië en Duitsland een akkoordje gooien dat het 2-2 moet worden?
Hint: Treffen van beide landen kent ook een zekere historie.
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:18:23 #5
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_19958391
Ik zie het idd ook niet gebeuren dat Tsjechië en Duitsland het op een akkoordje gooien. Echter een 2-2 eindstand is niet ondenkbaar. Het is dus zaak dat Nederland wint tegen Tsjechië.
pi_19958436
Oranje ligt er zo goed als uit.

Als Nederland en Duitsland precies dezelfde uitslagen hebben tegen Tjechië en Letland, ligt Nederland eruit.
-------Practice Mindfulness-------
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:20:43 #7
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_19958448
quote:

verrek krijg nou wat we moeten winnen ja duuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhh
L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
pi_19958716
quote:

Ik vind dit wel erg kort door de bocht. Een gelijkspel kan ook juist positief uitpakken voor Nederland. Het lijkt me stug dat Tsjechië en Duitsland het op een akkoordje gooien en voor de 2-2 gaan spelen, zoveel wedstrijden met 4 doelpunten zijn er uberhaupt nog niet geweest. Als de wedstrijd Tsjechië - Duitsland dan NIET in een gelijkspel eindigt, dan is Nederland door indien ze winnen van de Letten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:49:08 #9
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_19959102
Virtueel wedstrijd 2
Oranje - Tjechie: 1-1
Duitsland - Letland: 1-0

1.) Tjechie 4 pnt. 3-2
2.) Duitsland 4 pnt. 2-1
3.) Nederland 2 pnt. 2-2
4.) Letland 0 pnt. 1-3

Stel dat de Tjechen en de Duitsres nu gelijk spelen in de 3e wedstrijd. Dan komen zij beide op 5 pnt. Als Nederland dan ook wint van Letland komen Nederland, Tjechie en Duitsland op een gelijk puntenaantal. Het onderlinge resultaat is dan gelijk, dus telt het doelsaldo en anders de doelpunten voor.

Als of Tjechie of Duitsland de derde wedstrrijd verliest, en Nederland wint van Letland, dan heeft 1 team 7 pnt, Nederland 5 pnt. en het andere team 4 pnt. Nederland gaat dan gewoon door!

GEEN MAN OVER BOORD DUS, ALLEEN NIET VERLIEZEN VAN DE TJECHEN EN MET VEEL DOELPUNTEN WINNEN VAN DE LETTEN!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Spideyman op 17-06-2004 12:02:45 ]
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  donderdag 17 juni 2004 @ 13:05:58 #10
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_19962892
of 5-5 gelijk spelen tegen de tjeggen
  donderdag 17 juni 2004 @ 13:13:43 #11
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_19963085
ik snap het niet, tellen de goals die we tegen de Letten scoren niet mee als 3 teams gelijk eindigen?
Accept you're dead and start living
pi_19963402
Nederland mag ook gelijkspelen tegen Tsjechië. Stel nu dat Letland wint van Duitsland. Dan is ziet de stand er zo uit.

Tsjechie 4 pt
Letland 3 pt
Nederland 2 pt
Duitsland 1 pt

Bij winst op Letland heeft Nederland 5 punten. Dat haalt Duitsland dan dus nooit in.
Hetzelfde geldt voor een gelijkspel bij Letland - Duitsland.

Tsjechië 4
Nederland 2
Duitsland 2
Letland 1

Bij winst op de Letten komt Oranje dus op 5 punten. Van Duitsland en Tsjechië kan maar één land 5 punten of meer halen. Dus dan zijn we ook door.

Dat doemscenario telt alleen maar als Duitsland - Letland verslaat en dat is nog niet gebeurt. Natuurlijk moet je er van uit gaan dat dat gebeurt, maar je weet maar nooit
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_19963870
Ik denk dat Tsjechie ook gewoon van Duitsland wint, net als van NL. Dus zal het aankomen op de doelpunten tegen Letland denk ik. En daarbij is Nederland in het voordeel omdat de Letten al uitgeschakeld zijn de laatste wedstrijd en tegen Duitsland er misschien nog íets van willen maken
pi_19964864
Letland zal moeilijk worden en tevens zal het niet makkelijk worden wanneer een land is uitgeschakelt. Ik zie Rusland van Griekenland winnen bijvoorbeeld.
pi_19965438
gebeurd uitgeschakeld
-------Practice Mindfulness-------
  donderdag 17 juni 2004 @ 14:48:00 #16
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_19965704
Een akkoordje . Een beetje mensenkennis mag ook wel hoor, een gelijkspel zou uitermate positief kunnen uitvallen voor oranje.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')