Ja maar dat is dus weer onzin, er zijn zat mensen die gewoon iets willen verkopen, en die horen over fok, en registreren zich daarvoor.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:03 schreef American_Nightmare het volgende:
Heel goed.
Ik zou zelf ook "onbekenden" weren uit V&A. Mensen die dus een account aanmaken om hier spullen te komen verkopen. Die mensen voegen totaal niks aan V&A toe en zijn IMO stukken minder betrouwbaar. Zij zullen van deze regel ook niet wakker liggen.
Maar goed, ik heb dit al vaker aangekaart,,
Waarom niet? V&A is toch bedoeld voor Fokkers oorspronkelijk? Anderen kunnen hun waar net zo goed op marktplaats aanbieden.. Ik doe echt geen zaken (althans over de post) met iemand die hier nog geen 5 posts heeft.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:07 schreef Markster het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus weer onzin, er zijn zat mensen die gewoon iets willen verkopen, en die horen over fok, en registreren zich daarvoor.
je hoeft toch geen actief lid van fok te zijn, om iets te mogen verkopen ?
puntensysteem is er 1 geweest maar dat was onmogelijk om goed bij te houdenquote:Op zondag 8 augustus 2004 17:52 schreef BYM het volgende:
Yesssssssssssss, goed initiatief !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sta hier volledig achter, ook een eventueel puntensysteem gelijk aan EBAY zou ik mooi vinden
[..]
Dat doe je maar op de pillenbrug aan de Zeedijk te Amsterdam, maar niet op V&A :S
Geen zorgen; komt goed! Het is beslist niet de bedoeling om links en rechts bans uit te delen. Het gebeurde eerder ook al, alleen was het nooit zo breed aangekondigd. Dus in feite wordt het niet veel anders, alleen hebben we het ff gezegd.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:00 schreef astra het volgende:
Prima idee! Ik verkoop de laatste tijd ook wat spullen hier, en heb ook al zelf wat gekocht, maar op deze manier wordt het toch weer wat aantrekkelijker voor beide partijen. (omgekeerd kan namelijk ook, wel spullen opsturen en geen geld ontvangen). Al zou ik er wel op willen drukken dat de eventuele moderator die een perm-ban uit wil delen grondig onderzoek doet vooraf. als ik bijvoorbeeld een printerverkoop, en die doet het hier nog prima en bij de kopende partij niet meer, dan moet daar eerst onderling contact over zijn geweest alvorens een perm-ban wordt uitgedeeld, en wel volgens het hoor/wederhoor principe.
Dat kan niet, want een deal tussen twee mensen die niet loopt zo ie zou moeten, is iets civielrechtelijks en niet iets strafrechtelijks (tenzij het OM het belangrijk genoeg vindt om er een zaak van te maken, maar dat lijkt me niet bij de deals op V&A).quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:47 schreef Notoire_Gek het volgende:
Een ban vind ik wat licht gestraft voor oplichting, bovendien is zo'n permban eenvoudig te omzeilen. Lijkt me beter om een oplichter z'n gegevens te achterhalen en bij de politie aan te geven.
En dan zit je weer met de bewijslast van beide partijen. Wie kan wat aantonen???quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:44 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, bij oplichting volgt er een strafrechtelijke procedure tegen de oplichter......... of een permban
Als jij niet reageert in dat topic, lijkt het me erg moeilijk voor hem om dat hard te maken...quote:Op maandag 9 augustus 2004 08:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Het grappige is dat als je een gebruiker niet echt mag dat je het kunt simuleren. Bv.: Akkersloot mag mij niet, hij zet een advertentie, doet alsof hij mij iets verkoopt en dat hij de goederen naar mij heeft opgestuurd en dat ik niet heb betaald, wie geloof je dan ?
Het is moeilijk te bewijzen allemaal en derhalve een nobel edoch niet waterdicht plan
Ik heb je beschuldiging verwijderd en wil je bij deze nog even meegeven dat ik namelijk absoluut niet gediend ben van dit soort opmerkingen. Doe het rustig ergens anders, maar niet hier.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:33 schreef Notoire_Gek het volgende:
Iemand die willens en wetens andermans geld pikt een ban gevenIk had toch gehoopt dat FoK hier andere maatregelen tegen zou nemen. Ik kots van oplichters
......
- edit: beschuldiging out of the blue verwijderd:
Onderneem aub serieus aktie tegen dieven op jullie forum, maar kom niet aanzeulen met een ban, jullie weten toch dat zoiets totaal nutteloos is, en hooguit 2 minuten duurt eer die laaienlichter weer actief is op dit forum
Vriendelijke groet,
Notoire Gek
En dat is het gevaar van de anonimiteit van het internetquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:33 schreef Notoire_Gek het volgende:
Onderneem aub serieus aktie tegen dieven op jullie forum, maar kom niet aanzeulen met een ban, jullie weten toch dat zoiets totaal nutteloos is, en hooguit 2 minuten duurt eer die laaienlichter weer actief is op dit forum
Het kan wel, maar van de papieren rompslomp wordt je niet goed. Je kan contact opnemen met de provider van degene die aan het oplichten is, maar of je er wat mee wint is een ander iets...quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En verder: je hoeft niet blij te zijn met het feit dat we het netjes en serieus houden van dit forum belangrijk vinden en eraan willen doen wat we kunnen. Aangifte doen behoort niet tot de mogelijkheden (en kon het al wel, dan waag ik te betwijfelen of het verstandig is eraan te beginnen, maar dat is een andere discussie).
IP ban is natuurlijk ook zo lek als een mandje. Dan zit je evengoed 2 minuten later weer op FoK. Anyway, het zal me dan verder een bokzorg wezen hoe ze er hier mee omgaan. ElisaB houdt het graag netjes. Oplichters hebben op deze manier wel vrij spel, maar goed.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:19 schreef Neptunes het volgende:
En dat is het gevaar van de anonimiteit van het internet
Gelukkig zijn er dingen zoals IP-bans.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:51 schreef NoName29 het volgende:
Nouw,
Mensen die écht in illegale software handelen die worden echt wel stil van een permanente ban op FOK,
Marktplaats, ebay, richardo, ik noem maar wat.quote:anders raken ze hun software niet meer kwijt
Mwah, als je een ban hebt, kun je nog altijd onder een kloon verder aangezien ze dat niet actief daarop controleren, zie de vele klonen van gebande users als bewijs, en nee, ik ga niet zeggen wie het zijn.quote:Ben nou es eerlijk, ik vind het een goede regel, maar het is als water naar de zee dragen.
Als je niet eerder al het gevoel had dat we hier zitten te scheidsrechteren tussen partijen, dan zul je het vanaf nu ook niet meer krijgen. We deden het al zo, maar zeggen het nu nog even een keertje hardop.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:50 schreef LordLynx het volgende:
Wat ik hier een beetje een enge regel vind is die over niet werkende goederen, veel wordt nou eenmaal over de post verstuurd hier, en het is best mogelijk dat iets werkend verstuurd wordt en toch defect aankomt (vooral elektronica natuurlijk) en de post is daar verder niet voor verantwoordelijk. Hoe wordt er dan mee omgegaan? Ik heb laatst bijvoorbeeld een camcorder verkocht (deze werkte overigens wel gewoon bij aankomst) maar ik kan me goed voorstellen dat zoiets onderweg kapot gaat.....
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Een ban omdat je iets hebt gedaan wat niet door de Fok-beugel kon en dan met een kloon braaf verder posten, is iets anders dan moedwillig de boel belazeren.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:40 schreef operator82 het volgende:
Mwah, als je een ban hebt, kun je nog altijd onder een kloon verder aangezien ze dat niet actief daarop controleren, zie de vele klonen van gebande users als bewijs, en nee, ik ga niet zeggen wie het zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |