Wesley Sneijder heeft naar buiten gebracht dat bondscoach Dick Advocaat en aanvoerder Philip Cocu een behoorlijk meningsverschil hebben gehad na de matige wedstrijd tegen Duitsland. Aanleiding van dit meningsverschil was het oneens zijn over de opstelling, meldt de gerenommeerde website Goal.com
Volgens de berichtgeving zou Cocu het er niet mee eens zijn geweest dat de jonge speler van Ajax niet in de basis stond, terwijl Zenden wel een plek kreeg toegewezen. De eerste helft was dan ook zeer matig te noemen, in de tweede helft maakte Sneijder zijn opwachting en ging mede door zijn inbreng het Nederlands elftal beter spelen en kon alsnog de score gelijk trekken.
"Natuurlijk was ik teleurgesteld over het feit dat ik niet begon" aldus Sneijder. "Maar toen ik op de bank zat en keek naar de eerste helft kreeg ik al het vermoeden dat de coach me nog wel eens zou kunnen inbrengen" aldus Sneijder.
"Toen Advocaat de opstelling bekend had gemaakt zei Cocu dat hij het er niet mee eens was en dat ik zou moeten beginnen in plaats van Zenden. Maar de bondscoach had zijn besluit al gemaakt en alle tegenwerpingen van Cocu brachten daar geen verandering in".
"Ik hoop dat ik wel in de basis begin tegen de Tsjechen, maar moet ik op de bank plaats nemen dan heb ik daar geen problemen mee. Het doet me wel goed dat velen zich zo positief uitlaten over mijn optreden tegen Duitsland, daar put ik kracht uit".
The gum you like, is coming back in style.