abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:06:21 #1
67663 fractalis
we (all) search
pi_19944702
Heb hier een nieuw en dus nog ongewassen t-shirt liggen dat ik graag wat kleiner zou willen hebben. Is het mogelijk dit te realiseren door het shirt op bijvoorbeeld 60 graden te wassen? Tips zijn welkom!

Nb. Opmerkingen m.b.t omruilen hebben geen zin want dit was de kleinste maat....
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_19944721
Heet wassen en dan in de droger doen op extra droog
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_19944733
ik denk het wel , als het katoen is krimpt het zowiezo , anders gewoon nog wat heter als 60 graden wassen
pi_19944884
Moet je dan wel niet ff uitkijken dat de kleur er niet uitgaat ofzo
pi_19944916
Oh en mocht je ooit een te grote lamswollen trui kopen dan moet je dat dus vooral niet doen, heet wassen en/of droger

Of je moet van vilten truitjes maatje 98 houden
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_19944981
[Compleet offtopic]
http://xaos.theory.org/
Leuke fractalzoomer TS
[/Compleet offtopic]
pi_19945419
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:15 schreef milagro het volgende:
Oh en mocht je ooit een te grote lamswollen trui kopen dan moet je dat dus vooral niet doen, heet wassen en/of droger

Of je moet van vilten truitjes maatje 98 houden
Oe, dit is mij een keer gebeurd... of eigenlijk m'n moeder... ook nog met een leuke trui ook

Trui heb ik richting Afrika gestuurd, zullen ze daar vast blij mee zijn
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:45:55 #8
67663 fractalis
we (all) search
pi_19945705
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:07 schreef Xlarge het volgende:
ik denk het wel , als het katoen is krimpt het zowiezo , anders gewoon nog wat heter als 60 graden wassen
Het is inderdaad gewoon katoen. Wat die temperatuur betreft riep ik maar wat, heb namelijk geen idee hoeveel katoen krimpt en vanaf welke temperatuur!

Het shirt bevat trouwens een (kleine) opdruk. Blijft hier iets van over of gaat die scheuren/afbrokkelen doordat het katoen er onder krimpt??
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_19945743
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:45 schreef fractalis het volgende:

[..]

Het is inderdaad gewoon katoen. Wat die temperatuur betreft riep ik maar wat, heb namelijk geen idee hoeveel katoen krimpt en vanaf welke temperatuur!

Het shirt bevat trouwens een (kleine) opdruk. Blijft hier iets van over of gaat die scheuren/afbrokkelen doordat het katoen er onder krimpt??
Kan best dat het er anders uit komt te zien, je weet ook niet hoe de kleur bij een opdruk zich zo houdt denk ik...
maarja
  woensdag 16 juni 2004 @ 20:34:55 #10
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_19946848
Ik kom hier even binnenvallen, sorry.
Want ik heb een soortgelijke vraag en zag dit topic en is het dus overbodig om er zelf een topic over te openen.
Ik heb ooit een in de aanbieding een haltertop gekocht en ze hadden alleen M. Het moest dus eigenlijk S zijn... Het is van viscose (80%) en lurex (?) (20%).
Er staat ook iets van max.shrinkage 5%.
Wat kan ik doen? Heet wassen en hoeveel is 5% dan? Of gewoon innemen (zou niet weten hoe)
Het is wel een beetje k*t, want ik wil het morgen op een feestje al aan. Ja, ik weet het, lekker last minute.
Help! Alvast bedankt.
(en anders mogen kleermaak(ster)s in de Haarlemmermeer zich melden... )
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')