De praktijk van lijfstraffen is een van de twistpunten tussen de conservatieven en de hervormingsgezinden in Iran. Deze laatsten beschouwen publieke afstraffingen als een poging van de conservatieven om het beleid van president Khatami om sociale hervormingen door te voeren in diskrediet te brengen.
Een van de hervormingsgezinde partijen veroordeelde onlangs het uitdelen van zweepslagen in het openbaar omdat dat "het beeld van het islamitische bewind in het buitenland beschadigt". Felle kritiek De invloedrijke religieuze leider Hodjatoleslam Mohson Moussavi-Tabrizi, lid van de conservatieve machtige raad van experts die de opperste leider van Iran Khatami terzijde staat, leverde dinsdag felle kritiek op de praktijk. "Openbare straffen zijn niet toegestaan", zei hij. "Toepassing van dergelijke straffen in de straten en op de pleinen van Iran is een onjuiste interpretatie van de koran."
Het publiekelijk uitvoeren van straffen was een zeldzaamheid in Iran, maar de afgelopen tijd is de praktijk toegenomen. De afgelopen weken zijn ze op verscheidene plaatsen in Teheran waargenomen.
© ANP
-----------------
O, het bericht was al gepost, zie ik...
V.
quote:Waar dan ?
Op woensdag 15 augustus 2001 00:28 schreef Verbal het volgende:O, het bericht was al gepost, zie ik...
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Midioot op 15-08-2001 00:31]
quote:Ten tijde van de shah misschien! Sensatie pers!
Op woensdag 15 augustus 2001 00:28 schreef Verbal het volgende:
Het publiekelijk uitvoeren van straffen was een zeldzaamheid in Iran, maar de afgelopen tijd is de praktijk toegenomen.
quote:http://www.fokforum.nl/showtopic.php/56072
Op woensdag 15 augustus 2001 00:29 schreef Midioot het volgende:[..]
Waar dan ?
Maar mijn titel klopt... vandaar de verwarring, denk ik.
V.
quote:Scheer je nu niet alle oude Iraniërs over één kam?
Op woensdag 15 augustus 2001 00:32 schreef Verbal het volgende:
http://www.fokforum.nl/showtopic.php/56072Maar mijn titel klopt... vandaar de verwarring, denk ik.
V.
quote:Jij probeert grappig te zijn ???
Op woensdag 15 augustus 2001 00:32 schreef Verbal het volgende:[..]
http://www.fokforum.nl/showtopic.php/56072
Maar mijn titel klopt... vandaar de verwarring, denk ik.
V.
Leuk
quote:Nee, ik probeer leuk te zijn...
Op woensdag 15 augustus 2001 00:35 schreef Midioot het volgende:[..]
Jij probeert grappig te zijn ???
Leuk
Grappig he?
V.
quote:Nee
Op woensdag 15 augustus 2001 00:36 schreef Verbal het volgende:[..]
Nee, ik probeer leuk te zijn...
Grappig he?
V.
quote:Hoe onverwacht...
Op woensdag 15 augustus 2001 00:37 schreef Midioot het volgende:[..]
Nee
V.
quote:Ja he ?
Op woensdag 15 augustus 2001 00:39 schreef Verbal het volgende:[..]
Hoe onverwacht...
V.
quote:Die andere.
Op woensdag 15 augustus 2001 00:39 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik weet nu niet meer in welk topic ik mijn reactie moet geven
quote:opmerkelijk dat je dit om 00.28 post terwijl je om 23.59 in het andere topic al loopt te reageren.
[b]Op woensdag 15 augustus 2001 00:28 schreef Verbal het volgende
oftewel, zinloze posting, en ook nog bewust.
Slotje aub
quote:Ik heb het altijd wel gedacht.......
Op woensdag 15 augustus 2001 00:43 schreef evert het volgende:
opmerkelijk dat je dit om 00.28 post terwijl je om 23.59 in het andere topic al loopt te reageren.oftewel, zinloze posting, en ook nog bewust.
Slotje aub
quote:Zooooo Sherlock...
Op woensdag 15 augustus 2001 00:43 schreef evert het volgende:[..]
opmerkelijk dat je dit om 00.28 post terwijl je om 23.59 in het andere topic al loopt te reageren.
V.
Prins en Máxima verkennen BrabantStad
DEN HAAG (ANP) - Het eerste van een reeks kennismakingsbezoeken van prins Willem-Alexander en Máxima Zorreguieta, dinsdag 4 september, staat in het teken van het samenwerkingsverband BrabantStad.
Dat het tweetal die dag naar Breda, Tilburg, 's-Hertogenbosch en Eindhoven zou gaan, was al bekend. Het samenwerkingsverband geldt ook Helmond, maar dat wordt zelf niet bezocht.
De prins en zijn Argentijnse verloofde arriveren om 9.30 uur op het terrein van de Koninklijke Militaire Academie te Breda, waar commissaris van de koningin Houben hen ontvangt. In de academie zal de commissaris een presentatie houden over het project BrabantStad. Dit is een initiatief van de provincie en de vijf grote Brabantse steden om de ruimtelijke ontwikkelingen van stad en land zodanig met elkaar in balans te brengen dat ruimte ontstaat voor een grootstedelijk klimaat dat niet ten laste gaat van de natuur.
Overzicht bezoek
Vanaf de KMA rijdt het paar in een open auto naar de Grote Kerk, waar zij een korte rondleiding krijgen. Na een rit door het park Valkenberg vertrekt het stel naar Tilburg. Bij aankomst daar, rond 11.00 uur, wordt eerst de Heuvel aangedaan. Daarna geven in Popcentrum '013' zogenmoemde jongerenambassadeurs op het podium een presentatie van hun activiteiten. Het project Jongeren Ambassadeurs is deel van het nieuwe jeugdbeleid van Tilburg. Door jonge mensen die zelf hun doelen hebben bereikt, in te zetten, wil de gemeente jongeren stimuleren hun kansen optimaal te benutten.
In 's-Hertogenbosch wordt vanaf 12.30 uur een boottocht gemaakt over de Binnendieze, die wordt gevolgd door een rijtoer per open auto naar het stadhuis en een rondgang over de Markt. Op de Markt biedt de provincie een Brabantse koffietafel aan vrijwilligers uit alle Brabantse gemeenten aan. De vrijwilligers zijn uitgenodigd door de burgemeesters van hun stad, in het kader van het Internationale Jaar van de Vrijwilligers.
In Eindhoven maken de prins en zijn aanstaande bruid om 15.00 uur een rijtoer vanaf het Stationsplein naar cultureel kennis- en informatiecentrum de Witte Dame, het voormalige fabrieksgebouw van Philips Lighting, dat als industrieel erfgoed een nieuwe bestemming heeft gekregen. Het paar wordt rondgeleid door de in het gebouw gevestigde Design Academy Eindhoven, de enige designopleiding in Nederland.
-------------------------------------------------------
En dan de vorige postings even editten.
quote:Nee, dat doe jij...
Op woensdag 15 augustus 2001 00:49 schreef evert het volgende:
en dat noemt zich moderator
V.
quote:Of we maken ervan "Prins en zijn allochtone verloofde verkennen BrabantStad".
Op woensdag 15 augustus 2001 00:52 schreef Midioot het volgende:
Wat boeien mij die twee klaplopers nou helemaal.
quote:Of Prins en zijn allochtone verloofde, go home
Op woensdag 15 augustus 2001 00:56 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Of we maken ervan "Prins en zijn allochtone verloofde verkennen BrabantStad".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |