Hm, akelig bekend dit..
Mijn C1000 ligt tegenover een bejaardencentrum waar het grootste deel van de populatie óók in een electrisch karretje zit. En dan gebeurt het inderdaad regelmatig dat wanneer jij met je pak melk en halfje bruin richting kassa loopt je bijna bij de schenen geämputeerd wordt door zo'n demente bejaarde in een karretje die vol gas een bocht door komt om maar eerder bij een kassa te zijn dan jij. Gevolgd door een opmerking als "zeg, kun jij niet uitkijken?" en wat hardop gemompel over 'die jeugd van tegenwoordig'. (ik ben ondertussen 31)
Sta je dan vervolgens achter die bejaarde bij de kassa, dan blijkt dat ze het mandje voorop dat ding niet zelf leeg kan halen (terwijl ze het wél zelf gevuld heeft) en vervolgens deels met kleingeld, deels met kortingsbonnen wil betalen. Waarna blijkt dat ze niet het bij die kortingsbon behorende artikel, maar een ander artikel heeft. Dan moet er iemand opgeroepen worden via de intercom om het correcte artikel te halen want natuurlijk verdomt ze het om 6 cent meer te betalen.
Als ze dan uiteindelijk al haar 2-cent stukjes uitgeteld heeft en haar bonnetje krijgt, blijkt dat al haar boodschappen nog achter de kassa liggen. Kennelijk kan ze dat mandje nu plotseling niét meer zelf inpakken. Terwijl de kassiere dat zuchtend doet, ruimt ze uitgebreid haar geld in haar portemonnee, die weer in haar tas en die vervolgens weer in het handschoenenkastje van haar karretje. Om vervolgens maar 1½ meter verder te rijden om op haar dooie gemak het bonnetje te gaan controleren.
Dan sta je uiteindelijk zelf af te rekenen, komt ze doodleuk, jou achteruit duwend met dat electrische bakbeest, weer terug naar de kassa rijden om te soebatten over een van de artikelen waarvan-ze-dacht-dat-het-goedkoper-zou-zijn.
Om knettergek van te worden dus.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-