Wet van 'Meden en Perzen': de beeld(ver)vorming die je t.a.v. anderen 'oproept', roep je in dezelfde mate tegelijkertijd ook over jezelf af - daar verandert ook jouw valselijk geveinsde verontwaardiging niets aan!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is toch echt het niveau van Fok tegenwoordig hoor. Bovendien wil jij nu ook al mijn virje meningsuiting beperken???
Hee, neemt niet weg dat je me omgepraat hebt, ouwe reus, voorbij Goed en Kwaad moeten we tot aan onze kuiten in het bloed van onze tegenstanders staan. Als vrijdenkers onder mekaar. lucida is onze kampioen, de rest zijn Weimar-softies en links-liberaal addergebroed.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:30 schreef lucida het volgende:
[..]
Wet van 'Meden en Perzen': de beeld(ver)vorming die je t.a.v. anderen 'oproept', roep je in dezelfde mate tegelijkertijd ook over jezelf af - daar verandert ook jouw valselijk geveinsde verontwaardiging niets aan!![]()
O, dat dacht ik, nou dan ben ik verkeerd verbonden, geef me maar een ban, yvonne.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:33 schreef yvonne het volgende:
Ik ga even de bezem halen door C&H, een beetje het liefste forum van FOK! misbruiken voor geruzie.
@LV , ik zal heropenen mits er naar IEDEREEN geluisterd wordt en fatsoenlijk wordt gediscussieerd.
@twimc We zijn dus NIET een site die Holocauts ontkenning, racisme en revisionisme predikt,
wie dat denkt mag zich eens goed achter de oren krabben...
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:33 schreef yvonne het volgende:
@LV , ik zal heropenen mits er naar IEDEREEN geluisterd wordt en fatsoenlijk wordt gediscussieerd.
Goh, en daar heb je zelf helemaal geen aandeel in gehad?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:33 schreef yvonne het volgende:
Ik ga even de bezem halen door C&H, een beetje het liefste forum van FOK! misbruiken voor geruzie.
Had jij geen afscheid genomen van Fok! ?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:35 schreef Parabola het volgende:
[..]
Goh, en daar heb je zelf helemaal geen aandeel in gehad?![]()
Nee, maar ga alsjeblieft even iets anders doen, je bent nu veel te veel met deze discussie bezig, even afstand nemen,quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, dat dacht ik, nou dan ben ik verkeerd verbonden, geef me maar een ban, yvonne.
Het zal ongetwijfeld allemaal mijn schuld zijn, ik zit helaas voor jou niet 24 uur per dag achter de computer.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:35 schreef Parabola het volgende:
[..]
Goh, en daar heb je zelf helemaal geen aandeel in gehad?![]()
Nee, nee, een ban graag, SingleCoil, lucida en de Klompendanser hebben mij omgepraat. Nazisme is niet misdadig en de Holocaust heeft niet plaats gevonden het is een samenzwering van de Joden om de Ariërs geld af te troggelen. En verder ben ik voor Pim. Dus graag een ban.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, maar ga alsjeblieft even iets anders doen, je bent nu veel te veel met deze discussie bezig, even afstand nemen,
goed bedoeld advies.
Het ging me meer om je actieve rol in het afgelopen uur. En het is niet allemaal jouw schuldquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld allemaal mijn schuld zijn, ik zit helaas voor jou niet 24 uur per dag achter de computer.
Beste man, Nazisme is misdadig, voor je tweede uitspraak kun je strafrechterlijk vervolgd worden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, nee, een ban graag, SingleCoil, lucida en de Klompendanser hebben mij omgepraat. Nazisme is niet misdadig en de Holocaust heeft niet plaats gevonden het is een samenzwering van de Joden om de Ariërs geld af te troggelen. En verder ben ik voor Pim. Dus graag een ban.
Nee, ik ga de holocaust ontkennen, dat doen andere users ook, ik ben overhaald tot hun standpunt en naar tegenargumentatie luister ik toch niet. Dus het is beter dat je me een ban geeft wegens racisme oid.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:42 schreef yvonne het volgende:
Gawd Ryan, ga iets anders doen, alsjeblieft!
Ach ja, de een kan het onder zijn eigen naam niet laten, de ander nietquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Had jij geen afscheid genomen van Fok! ?![]()
Nee, maar ik ben ook voor castratie van halfbloedjes hoor, ik ben weer helemaal in jouw kamp. Net als jij luister ik niet naar tegenargumentatie en als ik in het nauw kom dan ga ik op een smerige manier ad hominems plegen. Goed hè???quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:45 schreef Klompendanser het volgende:
[..]
Beste man, Nazisme is misdadig, voor je tweede uitspraak kun je strafrechterlijk vervolgd worden.
Je hebt medische hulp nodig, al ben ik geen dokter of psychiater, maar je neemt dit of te serieus of je bent de uebertroll in de slachtofferrol aan het spelen.
Neem inderdaad even rust, want je maakt je eigen persoon kapot.
Ik bestrijd je graag op argumenten in een discussie, maar dit gedrag nodigt zelfs niet meer uit tot reaktie, het is onberekenbaar en bijna ontoerekeningsvatbaar gedrag.
In normaal Nederlands: doe ff normaal. Please.
Jep, ik sluit 1 topic en verzoek mensen elkaar niet uit te schelden maar te discussieren.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:43 schreef Parabola het volgende:
[..]
Het ging me meer om je actieve rol in het afgelopen uur. En het is niet allemaal jouw schuldmaar echt schoon zijn je handjes hier ook niet helemaal, is het wel?
Wat je wilt hoor, yvonne. Ik ga geen discussie aan over wat je wel en niet goed gedaan hebt. Ik vind dat je het over het geheel genomen goed doet. Over de 'vlekjes' van het afgelopen uur heb ik in dit topic genoeg gezegd. Doe er mee wat je goeddunkt. Over de hele linie overheerst toch mijn waardering voor wat je voor Fok! en C&H doet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jep, ik sluit 1 topic en verzoek mensen elkaar niet uit te schelden maar te discussieren.
En ik was net zelfs bereid om op nog openstaande vragen, naar mijn bronnen m.b.t. citaten van Adolf Hitler, aan bronvermelding te doen - jammer toch?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, toe nou. De discussie werd net een beetje echt inhoudelijk zonder al die opgeklopte falderol van sommige mensen. We hadden eindelijk Single Coil zover dat ie een inhoudelijk antwoord gaf en het was nog leesbaar en samenhangend ook.
Pleeeeaaaase?
![]()
Mooi. Kom maar, het is weer open en anders mag het hier wel.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:05 schreef lucida het volgende:
[..]
En ik was net zelfs bereid om op nog openstaande vragen, naar mijn bronnen m.b.t. citaten van Adolf Hitler, aan bronvermelding te doen - jammer toch?
Ha, vriend, ik ben nu ook voorbij Goed en Kwaad hoor. Het voelt geweldig om in dat nihilistische paradijs te zijn. Je ziet nu eenvoudig dat je opponenten inderdaad niet nadenken maar gewoon paar leuzen napraten. Wat ben ik nu blij zeg. Ga ook meteen al mijn Nietzsche boekjes weer door bladeren en stukjes van Nietzsche hier citeren.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:05 schreef lucida het volgende:
[..]
En ik was net zelfs bereid om op nog openstaande vragen, naar mijn bronnen m.b.t. citaten van Adolf Hitler, aan bronvermelding te doen - jammer toch?
Bovendien jammer, omdat hoe controversieel ook, zulke ongeremde discussies over dit 'soort' secifieke onderwerpen, ook in het naoorlogse Nederland een unicum zijn. Maar ook omdat er kennelijk een grote "onbeantwoorde" informatiebehoefte bestaat, naar de vaak minder belichte facetten die onze geschiedenis nu ook eenmaal in zich herbergt.
Het probleem is echter steeds weer, zoals Klompendanser scherp opmerkt, dat er kennelijk minder behoefte is - bij sommigen - om m.b.t. de veranderende inzichten tot een 'voorlopige consensus' te komen.
Je raakt pas, zoals Yvonne terecht aandraagt, over zaken "uitgesproken" als schier onverzoenlijke en absolute ressentimenten binnen een discussie constant de boventoon willen blijven voeren.
Je kunt (als mods) zoiets 'vrijheid van de te kiezen gesprekstechniek' noemen; maar in wezen legt deze vrijheid van keuze, tevens wel stelsematig de bijl aan de wortels van om het even welk topic; louter omdat de daarin belichte onderwerpen door bepaalde lieden nu eenmaal op moreel-subjectieve gronden worden verafschuwd???
Als je zo'n pappen en nat houden beleid (theoretisch) doortrekt, raak je aan de wortels van de 'vrijheid van meningsuiting', maar juist zonder dat je de échte "knechters" van de vrijheid van mening aanpakt. Ik zie dus het dilemma van de mods, maar soms blijkt de uiteindelijke afweging niet minder voorspelbaar - jammer, jammer en nog eens jammer!
@Ryan3,quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:48 schreef Ryan3 het volgende:
Je kunt die bronvermelding ook hier doen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:05 schreef lucida het volgende:
Grote vrijdenker, grote filosoof, grote mensenvriend, ik sta helemaal aan uw zijde, ik wil zelfs in uw schaduw staan als dat mag. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld voorbij Goed en Kwaad en zie nu in dat die linkse users allemaal gehersenspoeld zijn. Ook is het tijd geworden om zonder emoties over raszuivering te praten en over de alte Kameraden die baanbrekend werk hebben verricht. Houzee, houzee, houzee. Ik wist niet dat dit perspectief zo bevrijdend zou zijn zeg, al die kul morele aannames weg. Bevrijd van een lode last. Ik laat het hier niet bij ook. Ik kan het wel van de daken schreeuwen. Zonde dat KP en Ollie er niet bij zijn, hè...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:20 schreef lucida het volgende:
[..]
@Ryan3,
Wordt het niet eens raadzaam wat af te koelen. Het krijgt écht iets onverzoenlijks, en ondanks mijn (vaak terechte) kritiek geloof ik toch niet dat je uiteindelijk iemand bent, die zijn en andermans grenzen van het betamelijke niet zou kennen. Laat je niet zo kennen zou ik je willen adviseren, en erken ook eens je ongelijk, al denk jezelf dat je nog steeds gelijk hebt.
Uit ervaring weet ik dat zo'n intellectueel edelmoedig gebaar soms onverwachte 'vruchten' kan afwerpen - en neen, niet noodzakelijkerwijs állemaal vals! Het verschaft je in elk geval weer de noodzakelijke distantie, waarmee je de weg van het puur op de persoon 'moeten' spelen weer kunt verlaten.
Met zonnige groet Lucida.![]()
Gedeelde smart is halve smart!'quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Grote vrijdenker, grote filosoof, grote mensenvriend, ik sta helemaal aan uw zijde, ik wil zelfs in uw schaduw staan als dat mag. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld voorbij Goed en Kwaad en zie nu in dat die linkse users allemaal gehersenspoeld zijn. Ook is het tijd geworden om zonder emoties over raszuivering te praten en over de alte Kameraden die baanbrekend werk hebben verricht. Houzee, houzee, houzee. Ik wist niet dat dit perspectief zo bevrijdend zou zijn zeg, al die kul morele aannames weg. Bevrijd van een lode last. Ik laat het hier niet bij ook. Ik kan het wel van de daken schreeuwen. Zonde dat KP en Ollie er niet bij zijn, hè...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |