WAT heb ik me geërgerd aan de opstelling van Advocaat!
Snapt hij dan niet dat Zenden en Bouma gewoonweg slecht presteren? En waarom zitten Robben en Sneyder op de bank?!? Robben heeft zelf aangegeven dat hij al een tijd weer helemaal fit is en heeft dit in de oefeninterlands bewezen daar hij het enige lichtpuntje was. En wanneer Sneyder speelt, draait het Nederlands elftal gewoon. Tegen Schotland was hij de motor.
Waarom, in godsnaam, komt advocaat dan met zo'n elftal aanzetten?!? Ik zal vertellen wat het probleem is van Oranje en waar Advocaat duidelijk de fout is in gegaan.
Dat heeft niet persé te maken met Robben of Sneyder, maar toch. Wat je wil als bondscoach tijdens een eindkampioenschap is een team dat draait en staat. Het is duidelijk het geval dat dit bij Nederland niet zo is. Het middenveld is te zwak, waardoor de frontlinie nauwelijks aan de bal komt. Hierdoor is de bal makkelijk door de tegenstander op te pikken en hebben zij rustig de tijd om op te bouwen. De pressing van Nederland begint namelijk pas bij de middenlijn.
Op dat moment is de opbouw van de tegenstander al te georganiseerd (Duitsland) of te snel door het middenveld heen-getikt (Tjechië) waardoor er flink jacht kan worden gemaakt op de Nederlandse verdediging die overduidelijk niet goed op elkaar ingespeeld is. Dit komt enerzijds door de kwaliteit van de verdedigers an sich (Bouma) en anderzijds door de veranderende samenstellingen als gevolg van Advocaats denkwijze.
En dát dames en heren is het probleem van Oranje. Elk fatsoenlijk team is opgebouwd vanuit de verdediging. Dit is bij Nederland niet zo, omdat Advocaat wellicht geredeneerd heeft: Nederland heeft 4 topspitsen, daar moét wat mee te doen zijn! ----- Fout! Een elftal bouw je op vanuit de verdedinging! Eerst zorgen dat er geen bal door de verdediging komt door het maken van heldere afspraken, dán bekijken op welke manier en met welke spelers vanuit de verdediging op te bouwen is.
En van daaruit ga je kijken welke middenvelders het beste kunnen anticiperen op de opbouwers van achteruit en ook het beste kunnen omschakelen. Die middenvelders zijn heel belangrijk, want zij bepalen het tempo van het spel. Train daar nou eens een paar weken achter elkaar op, want als díe schakel goed zit heb je tenminste een basis waar je op voor uit kan borduren.
Mijn inziens zou je daarna de aanvallende middenvelders en spitsen (als bondscoach) moeten opstellen die in vorm zijn en daar bedoel ik mee de spelers die het afgelopen seizoen hebben laten zien bij hun club. Dit zijn Seedorf, Sneyder, Robben, Makaay en Van Hooydonk.
Ik snap niet waarom Dick Advocaat dát niet ziet, want wat er vanvond vertoond is was nog net niet wanhopig. ik hoop dat hij dit topic leest en er van leert. Of anders daar heldere kritiek op geeft.
Spidey.
he Doc, als dit topic dubbel is ofzo mag je hem wel weghalen.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer