abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20015221
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 13:25 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus gebaseerd op een waar feit wat tijdens de Vietnam oorlog echt is voorgekomen.
Volgens de schrijver van het scenario van Apocalypse Now was het gebeurd, daar wordt nogal aan getwijfeld. Het is in ieder geval een opvallende omkering van de waar gebeurde wreedheden in Belgisch Congo, de setting van het boek waar Apocalypse Now op gebaseerd is met de "natives" nu als daders in plaats van slachtoffers.
quote:
In his version of the script for Apocalypse Now, Milius inverted the tale with the famous anecdote about the mass mutilations that drove Kurtz insane: the colonel saw Viet Cong soldiers striking off the arms of children vaccinated by the South Vietnamese. The atrocity was "the diamond bullet" that entered Kurtz's head, demonstrating that the Vietnamese were there to teach us a needed lesson in existential horror: "They were better than we."

Milius has claimed that he heard the story of this atrocity from a Green Beret, but there's been no supporting evidence. Which is not to say there weren't manifold horrors in Vietnam. But this instance of the jungle supposedly perverting the white man should be understood as the face-saving lie it is.
http://www.metroactive.co(...)apocalypse-0135.html
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2004 @ 13:44:20 #102
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20015306
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 12:07 schreef pomtiedom het volgende:

Ik snap die mensen niet die Amerika ziek vinden, de Fundi's zijn net zo ziek bezig.
Alleen de Fundi's geilen op mediapubliciteit terwijl de VS dat juist niet wil. Dat is het enigste verschil.
Misschien denkt de VS (soms) wat beter na over de beeldvorming naar buiten toe.
Af en toe glipt er een fotorolletje tussendoor maar daarna komen er vrijwel direct weer vreselijke mediaberichten die de aandacht afleiden van de VS.

Het lijkt vanuit het oogpunt van *die fundi's* slim om beelden naar buiten te brengen alleen hebben zij geen enkel idee wat voor effect die beelden hebben *op de beschaafde* wereld.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 13:45:24 #103
96309 Bard_Yttap
Hitsige hoofddoekjes zijn sexy
pi_20015329
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:13 schreef Chadi het volgende:
Ik vind dat die mensen wel een punt hebben. De VS moet stoppen met het in het zadel houden van het koningshuis. Die wapen trainers en noem maar op zijn handlangers van Fahd. De boodschap is heel duidelijk meng je niet in interne zaken en zeker niet als je de kant van de dictator kiest.
Vreemde argumentatie voor een allochtoon in een ver koninkrijk, waar hij (of zijn ouders of grootouders) alleen met toestemming van de heersende vorst mogen verblijven ...
quote:
* [sarcasme]

Ik vind dat jij wel een punt hebt. De allochtonen moeten stoppen met het in het zadel houden van het koningshuis. Die gastarbeiders en noem maar op zijn handlangers van de Oranjes. De boodschap is heel duidelijk meng je niet in interne zaken en zeker niet als je de kant van de monarchie kiest.

[/sarcasme]
Wees eens consequent en begin alvast met het afsnijden van je eigen hoofd ...
pi_20015341
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 13:44 schreef Loedertje het volgende:
Het lijkt vanuit het oogpunt van *die fundi's* slim om beelden naar buiten te brengen alleen hebben zij geen enkel idee wat voor effect die beelden hebben *op de beschaafde* wereld.
Juist wel, me dunkt.
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2004 @ 13:47:59 #105
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20015383
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 13:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Juist wel, me dunkt.
Neen! Zij denken dat ze iets kunnen stoppen door deze beelden naar buiten te brengen, dat de VS zich gaat terugtrekken door deze beelden. Dat zij aandacht krijgen die positief zal werken naar zichzelf toe.

Het tegendeel is waar toch?
pi_20015402
Ik zie hier verschillende mensen roepen dat die mensen geen geweten hebben. Dat klopt, die mensen zijn gek! Ze hadden beter in Nederland een Amerikaan kunnen pakken, als die mannen in Saoedie Arabie gepakt worden namelijk, dan zijn ze flink de pineut.
pi_20015437
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 13:47 schreef Loedertje het volgende:
[..]

Neen! Zij denken dat ze iets kunnen stoppen door deze beelden naar buiten te brengen, dat de VS zich gaat terugtrekken door deze beelden. Dat zij aandacht krijgen die positief zal werken naar zichzelf toe.

Het tegendeel is waar toch?
Nou, een kidnapping en een moord op video is veel persoonlijker dan een incidentele bomaanslag, het schrikt de mensen meer af. In Irak heb je kunnen zien dat civiel personeel zich terugtrekt en westerse landen raden nu ook af naar Saudi-Arabië te gaan. In zoverre werkt het de terroristen op korte termijn in de hand. Daarbij is het natuurlijk fantastische propaganda om meer strijders te werven, "kijk ons eens Amerikanen, ongelovigen, afslachten".

Ze zullen echter wel harder worden aangepakt, maar dit gaat gepaard met toenemende polarisatie. De Saudi's zullen straks, net als in Irak, moeten kiezen voor of tegen de Amerikanen en ook zal zo'n gefrustreerde reactie van de Westerse wereld leiden tot meer conflicten en dat is juist goed voor de terroristen. Zij hopen dan ook dat Bush herkozen wordt.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 14:19:31 #108
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_20015863
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 13:49 schreef Youssef het volgende:
Ik zie hier verschillende mensen roepen dat die mensen geen geweten hebben. Dat klopt, die mensen zijn gek! Ze hadden beter in Nederland een Amerikaan kunnen pakken, als die mannen in Saoedie Arabie gepakt worden namelijk, dan zijn ze flink de pineut.
Zit wat in ja.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_20016363
Probleem is dat Nederland dan sancties zal gaan opleggen.
Een mooi vakantieland met zakgeld van de staat moet je rustig laten slapen.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:38:28 #110
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20017255
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 11:47 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Weet je?
Toen ik 5 jaar oud was, dacht ik dat als ik mijn handen voor mijn ogen hield de wereld MIJ niet zag.
Wat was jij dom vroeger zeg.
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:41:23 #111
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20017317
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 13:45 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Vreemde argumentatie voor een allochtoon in een ver koninkrijk, waar hij (of zijn ouders of grootouders) alleen met toestemming van de heersende vorst mogen verblijven ...
[..]

Wees eens consequent en begin alvast met het afsnijden van je eigen hoofd ...
Is Chadi hier tijdelijk om wapens te fabriceren voor onze onderdrukkende regering

Nee.

Onzinnige vergelijking die je trekt dus.
Krekker is de bom!
pi_20017882
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 00:22 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Nope, kijk maar naar de kleding, die uit het beruchte filmpje had een orangje 'prison' suit aan, wat ze ook heel toevallig in guantanamo bay dragen.
En in gevangenissen over de hele wereld. De tweede zin in jouw post voegt dus niets toe aan de discussie.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:16:48 #113
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_20020088
quote:
Je bent echt ziek weet je dat
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:17:47 #114
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_20020105
quote:
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:21:21 #115
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_20020165
quote:
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:21:49 #116
96053 provo
Allochtoon
pi_20020172
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 13:21 schreef allure112 het volgende:
De hele wereld wordt steeds zieker en zieker

Die terroristen vermoorden zelfs gewoon Moslims (mijn oom is vermoord in Turkije) dus laat staan een Amerikaan die voor de wapenindustrie werkt.
Waarom is je oom vermoord dan? verkeerde tijd, verkeerde plaats of had het volgens de terroristen een reden?
Het streven naar een harmonieus evenwicht in de samenleving is waar we ons nu op moeten richten.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:29:24 #117
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20020294
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 18:16 schreef Tarak het volgende:

[..]

Je bent echt ziek weet je dat
Hoezo?

Nou is hij het een keer niet eens met het softe Nederlandse beleid en geeft hij dmv een sarcastische opmerking aan dat men in Saoedi Arabie tenminste nog wel van aanpakken weet (wat betreft criminelen/terroristen), is het nog niet goed.

Tering hey, dat triest gejank ook altijd
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:32:17 #118
96309 Bard_Yttap
pi_20020337
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 15:41 schreef KreKkeR het volgende:

Is Chadi hier tijdelijk om wapens te fabriceren voor onze onderdrukkende regering
Chadi is hier bij de gratie van de koningin en als republikein vind ik dat maar niks ... genoeg redenen om er iets aan te doen, in zijn visie tenmiste.

En sinds wanneer is 10 jaar maar tijdelijk?
quote:
Onzinnige vergelijking die je trekt dus.
Dat heet sarcasme.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:34:09 #119
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20020364
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 18:32 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Chadi is hier bij de gratie van de koningin en als republikein vind ik dat maar niks ... genoeg redenen om er iets aan te doen, in zijn visie tenmiste.

En sinds wanneer is 10 jaar maar tijdelijk?
[..]

Dat heet sarcasme.
Sarcasme is leuk/nuttig als het ergens op slaat. M.i was dat in dit geval dus niet zo, eerder een flauwe persoonlijke aanval.
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:41:13 #120
96309 Bard_Yttap
pi_20020471
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 18:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Sarcasme is leuk/nuttig als het ergens op slaat. M.i was dat in dit geval dus niet zo, eerder een flauwe persoonlijke aanval.
Alsof er geen allochtonen in Nederland voor de wapenindustrie of voor de Rabobank of voor de AMRO bank werken. Dat zijn allemaal instellingen die wapens produceren of exporteren of financieren voor o.a. het Midden Oosten. Volgens het betoog van Chadi mogen die Nederlandse allochtonen allemaal onthoofd worden.

Ik vraag me nu toch wel af wat Chadi studeert en bij welk vreedzaam bedrijf hij hoopt te gaan werken?

Zo gek is die vergelijking dus helemaal niet en ik ben tenminste wel consequent ...
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:55:17 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20020747
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 18:41 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Alsof er geen allochtonen in Nederland voor de wapenindustrie of voor de Rabobank of voor de AMRO bank werken. Dat zijn allemaal instellingen die wapens produceren of exporteren of financieren voor o.a. het Midden Oosten. Volgens het betoog van Chadi mogen die Nederlandse allochtonen allemaal onthoofd worden.

Ik vraag me nu toch wel af wat Chadi studeert en bij welk vreedzaam bedrijf hij hoopt te gaan werken?

Zo gek is die vergelijking dus helemaal niet en ik ben tenminste wel consequent ...
hypocrisie is de 'broeders' niet onbekend. kijk maar naar wie de grondstoffen levert voor de bouw van de israelische muur. en zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen, niemand is heilig, en zeker niet de mensen die zich godsdientig noemen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 19 juni 2004 @ 19:59:07 #122
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_20022406
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 18:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hypocrisie is de 'broeders' niet onbekend. kijk maar naar wie de grondstoffen levert voor de bouw van de israelische muur. en zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen, niemand is heilig, en zeker niet de mensen die zich godsdientig noemen.
wie leveren die grondstoffen dan?
  zaterdag 19 juni 2004 @ 20:14:48 #123
96309 Bard_Yttap
pi_20022746
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 19:59 schreef KingCold het volgende:

[..]

wie leveren die grondstoffen dan?
Een bekende Palestijn die eigenaar is van een cementfabriek, je mag twee keer raden.

P.S. Yasser Arafat is het niet, maar meer zeg ik niet ...
pi_20022927
Mooi zo al die wapenleverancier aan regeringen die hun onderdanen onderdrukken moeten ze ophangen
  zaterdag 19 juni 2004 @ 21:58:51 #125
96309 Bard_Yttap
pi_20024782
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 20:24 schreef Chadi het volgende:
Mooi zo al die wapenleverancier aan regeringen die hun onderdanen onderdrukken moeten ze ophangen
Jij bent dus wel voor de onderdrukking van de buitenlandse gastarbeiders in Saoedi-Arabië?

Zoals de Filipijnse dienstmeisjes die aan hun lot worden overgelaten en soms zelfs uit het raam worden gegooid, als hun Arabische baas ze niet meer ziet zitten. Of als ze een loonsverhoging vragen, omdat ze maar $200 per maand verdienen! En de twee Engelse verpleegsters die bijna ter dood werden veroordeeld, omdat één van hun eigen collega's vermoord was gevonden?

Hoe zou je het dan vinden als we dat in Nederland ook zouden doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')