Volgens de schrijver van het scenario van Apocalypse Now was het gebeurd, daar wordt nogal aan getwijfeld. Het is in ieder geval een opvallende omkering van de waar gebeurde wreedheden in Belgisch Congo, de setting van het boek waar Apocalypse Now op gebaseerd is met de "natives" nu als daders in plaats van slachtoffers.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:25 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus gebaseerd op een waar feit wat tijdens de Vietnam oorlog echt is voorgekomen.
http://www.metroactive.co(...)apocalypse-0135.htmlquote:In his version of the script for Apocalypse Now, Milius inverted the tale with the famous anecdote about the mass mutilations that drove Kurtz insane: the colonel saw Viet Cong soldiers striking off the arms of children vaccinated by the South Vietnamese. The atrocity was "the diamond bullet" that entered Kurtz's head, demonstrating that the Vietnamese were there to teach us a needed lesson in existential horror: "They were better than we."
Milius has claimed that he heard the story of this atrocity from a Green Beret, but there's been no supporting evidence. Which is not to say there weren't manifold horrors in Vietnam. But this instance of the jungle supposedly perverting the white man should be understood as the face-saving lie it is.
Misschien denkt de VS (soms) wat beter na over de beeldvorming naar buiten toe.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 12:07 schreef pomtiedom het volgende:
Ik snap die mensen niet die Amerika ziek vinden, de Fundi's zijn net zo ziek bezig.
Alleen de Fundi's geilen op mediapubliciteit terwijl de VS dat juist niet wil. Dat is het enigste verschil.
Vreemde argumentatie voor een allochtoon in een ver koninkrijk, waar hij (of zijn ouders of grootouders) alleen met toestemming van de heersende vorst mogen verblijven ...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 22:13 schreef Chadi het volgende:
Ik vind dat die mensen wel een punt hebben. De VS moet stoppen met het in het zadel houden van het koningshuis. Die wapen trainers en noem maar op zijn handlangers van Fahd. De boodschap is heel duidelijk meng je niet in interne zaken en zeker niet als je de kant van de dictator kiest.
Wees eens consequent en begin alvast met het afsnijden van je eigen hoofd ...quote:* [sarcasme]
Ik vind dat jij wel een punt hebt. De allochtonen moeten stoppen met het in het zadel houden van het koningshuis. Die gastarbeiders en noem maar op zijn handlangers van de Oranjes. De boodschap is heel duidelijk meng je niet in interne zaken en zeker niet als je de kant van de monarchie kiest.
[/sarcasme]
Juist wel, me dunkt.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:44 schreef Loedertje het volgende:
Het lijkt vanuit het oogpunt van *die fundi's* slim om beelden naar buiten te brengen alleen hebben zij geen enkel idee wat voor effect die beelden hebben *op de beschaafde* wereld.
Neen! Zij denken dat ze iets kunnen stoppen door deze beelden naar buiten te brengen, dat de VS zich gaat terugtrekken door deze beelden. Dat zij aandacht krijgen die positief zal werken naar zichzelf toe.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Juist wel, me dunkt.
Nou, een kidnapping en een moord op video is veel persoonlijker dan een incidentele bomaanslag, het schrikt de mensen meer af. In Irak heb je kunnen zien dat civiel personeel zich terugtrekt en westerse landen raden nu ook af naar Saudi-Arabië te gaan. In zoverre werkt het de terroristen op korte termijn in de hand. Daarbij is het natuurlijk fantastische propaganda om meer strijders te werven, "kijk ons eens Amerikanen, ongelovigen, afslachten".quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:47 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Neen! Zij denken dat ze iets kunnen stoppen door deze beelden naar buiten te brengen, dat de VS zich gaat terugtrekken door deze beelden. Dat zij aandacht krijgen die positief zal werken naar zichzelf toe.
Het tegendeel is waar toch?
Zit wat in ja.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:49 schreef Youssef het volgende:
Ik zie hier verschillende mensen roepen dat die mensen geen geweten hebben. Dat klopt, die mensen zijn gek!Ze hadden beter in Nederland een Amerikaan kunnen pakken, als die mannen in Saoedie Arabie gepakt worden namelijk, dan zijn ze flink de pineut.
Wat was jij dom vroeger zeg.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 11:47 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Weet je?
Toen ik 5 jaar oud was, dacht ik dat als ik mijn handen voor mijn ogen hield de wereld MIJ niet zag.
Is Chadi hier tijdelijk om wapens te fabriceren voor onze onderdrukkende regeringquote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:45 schreef Bard_Yttap het volgende:
[..]
Vreemde argumentatie voor een allochtoon in een ver koninkrijk, waar hij (of zijn ouders of grootouders) alleen met toestemming van de heersende vorst mogen verblijven ...
[..]
Wees eens consequent en begin alvast met het afsnijden van je eigen hoofd ...
En in gevangenissen over de hele wereld. De tweede zin in jouw post voegt dus niets toe aan de discussie.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:22 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Nope, kijk maar naar de kleding, die uit het beruchte filmpje had een orangje 'prison' suit aan, wat ze ook heel toevallig in guantanamo bay dragen.
Je bent echt ziek weet je datquote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:49 schreef Youssef het volgende:
Ik zie hier verschillende mensen roepen dat die mensen geen geweten hebben. Dat klopt, die mensen zijn gek!Ze hadden beter in Nederland een Amerikaan kunnen pakken, als die mannen in Saoedie Arabie gepakt worden namelijk, dan zijn ze flink de pineut.
quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:49 schreef Youssef het volgende:
quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:49 schreef Youssef het volgende:
Waarom is je oom vermoord dan? verkeerde tijd, verkeerde plaats of had het volgens de terroristen een reden?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:21 schreef allure112 het volgende:
De hele wereld wordt steeds zieker en zieker![]()
Die terroristen vermoorden zelfs gewoon Moslims (mijn oom is vermoord in Turkije) dus laat staan een Amerikaan die voor de wapenindustrie werkt.
Hoezo?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:16 schreef Tarak het volgende:
[..]
Je bent echt ziek weet je dat![]()
Chadi is hier bij de gratie van de koningin en als republikein vind ik dat maar niks ... genoeg redenen om er iets aan te doen, in zijn visie tenmiste.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:41 schreef KreKkeR het volgende:
Is Chadi hier tijdelijk om wapens te fabriceren voor onze onderdrukkende regering
Dat heet sarcasme.quote:Onzinnige vergelijking die je trekt dus.
Sarcasme is leuk/nuttig als het ergens op slaat. M.i was dat in dit geval dus niet zo, eerder een flauwe persoonlijke aanval.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:32 schreef Bard_Yttap het volgende:
[..]
Chadi is hier bij de gratie van de koningin en als republikein vind ik dat maar niks ... genoeg redenen om er iets aan te doen, in zijn visie tenmiste.
En sinds wanneer is 10 jaar maar tijdelijk?
[..]
Dat heet sarcasme.![]()
Alsof er geen allochtonen in Nederland voor de wapenindustrie of voor de Rabobank of voor de AMRO bank werken. Dat zijn allemaal instellingen die wapens produceren of exporteren of financieren voor o.a. het Midden Oosten. Volgens het betoog van Chadi mogen die Nederlandse allochtonen allemaal onthoofd worden.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Sarcasme is leuk/nuttig als het ergens op slaat. M.i was dat in dit geval dus niet zo, eerder een flauwe persoonlijke aanval.
hypocrisie is de 'broeders' niet onbekend. kijk maar naar wie de grondstoffen levert voor de bouw van de israelische muur. en zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen, niemand is heilig, en zeker niet de mensen die zich godsdientig noemen.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:41 schreef Bard_Yttap het volgende:
[..]
Alsof er geen allochtonen in Nederland voor de wapenindustrie of voor de Rabobank of voor de AMRO bank werken. Dat zijn allemaal instellingen die wapens produceren of exporteren of financieren voor o.a. het Midden Oosten. Volgens het betoog van Chadi mogen die Nederlandse allochtonen allemaal onthoofd worden.
Ik vraag me nu toch wel af wat Chadi studeert en bij welk vreedzaam bedrijf hij hoopt te gaan werken?
Zo gek is die vergelijking dus helemaal niet en ik ben tenminste wel consequent ...
wie leveren die grondstoffen dan?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hypocrisie is de 'broeders' niet onbekend. kijk maar naar wie de grondstoffen levert voor de bouw van de israelische muur. en zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen, niemand is heilig, en zeker niet de mensen die zich godsdientig noemen.
Een bekende Palestijn die eigenaar is van een cementfabriek, je mag twee keer raden.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 19:59 schreef KingCold het volgende:
[..]
wie leveren die grondstoffen dan?
Jij bent dus wel voor de onderdrukking van de buitenlandse gastarbeiders in Saoedi-Arabië?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 20:24 schreef Chadi het volgende:
Mooi zo al die wapenleverancier aan regeringen die hun onderdanen onderdrukken moeten ze ophangen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |