abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19935023
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Daar past jouw smoes ook tussen
Welke smoes?
pi_19935026
Antisemitisme is niet de schuld van Isräel, maar de politiek van Israël is voor vele kortzichtigen een aanleiding om hun anti-joodse gevoelens te openbaren.
pi_19935157
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:20 schreef Monidique het volgende:
Antisemitisme is niet de schuld van Isräel, maar de politiek van Israël is voor vele kortzichtigen een aanleiding om hun anti-joodse gevoelens te openbaren.
heej klappie net wat ik al zei, dit is niet iets van de laatste 50 jaar, maar dit is een kwestie van de laatste 10talle eeuwen! Het antisemitisme is veel ouder dan de weg naar rome

voor die andere goof:
deze smoes ging het om
quote:
Correctie, anti-Israelische houding. Ik heb niets tegen gelovigen van 1 van de heilige boeken waar ik in geloof.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_19935238
Als het mensen uitkomt dan vergelijken ze bijvoorbeeld illegale-kliklijnen met de vervolgingen van de 2de wereld oorlog.
Maar als het over antisemitisme gaat dan zeggen diezelfde mensen dat het de schuld is van de politiek van Israel

Ik ga maar niet meer in op deze discussie, ik begrijp wel waarom er vroeger veel mensen naar de moffen overliepen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_19935318
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

voor die andere goof:
deze smoes ging het om
[..]
Doe eens wat volwassen mensen doen en doe niet alsof anderen achterlijk zijn. Goof noem je je vader maar.

Die 'smoes' die jij zo noemt is geen smoes. Anders zou ik mezelf voor de gek houden. Je kennis over de Islam is mij nu wel duidelijk, aangezien je blijkbaar niet weet dat moslims ook in de Thora en in de Bijbel geloven. Jij probeert jezelf te overtuigen met insinuaties en gefabriceerde leugens van je eigen vooroordelen.

Maar aan de andere kant, ik ken jou en je postgeschiedenis dan ook langer dan vandaag alleen. Dit soort BS ben ik onderhand dus wel van je gewend.
pi_19935522
Straks gaat deze thread ook weer dicht hoor.

De vorige hebben ze ook dichtgegooid omdat het nergens toe leidde.
Quote uit gesloten thread:
quote:
Je mag het opnieuw proberen als je wilt, hoeft niet. En wie dan weer op de man gaat spelen, lopen schelden of anderzinds totaal off-topic gaat krijgt bonusnotes
Zou toch zonde zijn als er niet over zoiets kan worden gediscusseerd. Het is namelijk wel een interessant onderwerp
pi_19935652
ik denk ook dat de politiek die Israel bedrijft reden is voor de anti-semitisme, simpelweg omdat mensen graag generaliseren. Die zien het verschil niet tussen Joden en Israeliers (een pot nat) en dus wordt een Jood in Frankrijk door sommige lieden gehaat vanwege de politiek van Israel.

Door dus de politiek van Israel en de kortzichtigheid van sommige jodenhaters is het logisch dat het anti-semitisme stijgt. Het zijn trouwens niet alleen de jodenhaters die deze fout maken. Joden zelf zien het verschil ook niet altijd. Voorbeeld is het al eerder genoemde Simon Wiesenthal-centrum. Zij beschouwen ook kritiek op Israel als kritiek op het Jodendom.
pi_19935808
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:44 schreef HeyFreak het volgende:
ik denk ook dat de politiek die Israel bedrijft reden is voor de anti-semitisme, simpelweg omdat mensen graag generaliseren. Die zien het verschil niet tussen Joden en Israeliers (een pot nat) en dus wordt een Jood in Frankrijk door sommige lieden gehaat vanwege de politiek van Israel.

Door dus de politiek van Israel en de kortzichtigheid van sommige jodenhaters is het logisch dat het anti-semitisme stijgt. Het zijn trouwens niet alleen de jodenhaters die deze fout maken. Joden zelf zien het verschil ook niet altijd. Voorbeeld is het al eerder genoemde Simon Wiesenthal-centrum. Zij beschouwen ook kritiek op Israel als kritiek op het Jodendom.
De scheidslijn tussen Antisemitisme en anti-Israëlisme(Is dat een woord?) is natuurlijk ook dun. Ik kan best begrijpen dat het Simon Wiesenthal-centrum kritiek tegen Israël in sommige gevallen ziet als kritiek op het Jodendom. Om de simpele reden dat zeker de Islamitische wereld zowel haat koestert tegen Israël als tegen het Jodendom. Dan is het toch niet zo gek van het Simon Wiesenthal
dat ze dat als hetzelfde beschouwen. De verdraagzaamheid van de Arabische wereld tegen joden of christenen danwel het westen als geheel is gewoon bijzonder klein.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrX1982 op 16-06-2004 16:22:37 ]
pi_19936004
Palestijnen hebben gewoon af en toe een lesje nodig.
Dus Israel moet laten zien wie de baas is.
En Erdogan kan het nu wel schudden met zijn toetreding tot de EU.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_19936935
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:55 schreef lionsguy18 het volgende:
Palestijnen hebben gewoon af en toe een lesje nodig.
Dus Israel moet laten zien wie de baas is.
En Erdogan kan het nu wel schudden met zijn toetreding tot de EU.

dus Palestijnen verdienen het onderdrukt te worden en Turkije mag geen kritiek hebben op Israel...

lekker is dat
  woensdag 16 juni 2004 @ 15:10:12 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19938494
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 14:27 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

dus Palestijnen verdienen het onderdrukt te worden en Turkije mag geen kritiek hebben op Israel...

lekker is dat
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 16 juni 2004 @ 15:19:01 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19938739
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]
oeps, hier had dus moeten staan: ik ben pro turkije. maar ze moeten niet gaan miepen of zich bemoeien met zaken waar ze niks mee te maken hebben. dat is idd niet zo slim to say the least omdat ze nog genoeg zaken zelf moeten oplossen. beetje de pot verwijt de ketel dat ie zwart is gedrag. geen slimme zet dus en opvallend dat deze geluiden ontstaan sinds turkije overwegend islamtisch aan het worden is. ook de goede betrekkingen met israel zetten ze hiermee op het spel.
pi_19939093
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

oeps, hier had dus moeten staan: ik ben pro turkije. maar ze moeten niet gaan miepen of zich bemoeien met zaken waar ze niks mee te maken hebben. dat is idd niet zo slim to say the least omdat ze nog genoeg zaken zelf moeten oplossen. beetje de pot verwijt de ketel dat ie zwart is gedrag. geen slimme zet dus en opvallend dat deze geluiden ontstaan sinds turkije overwegend islamtisch aan het worden is. ook de goede betrekkingen met israel zetten ze hiermee op het spel.
Turkije was toch al overwegend islamitisch of heb ik iets gemist
  woensdag 16 juni 2004 @ 15:30:14 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19939161
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Turkije was toch al overwegend islamitisch of heb ik iets gemist
en de regering?
pi_19939219
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en de regering?
ja, maar wij hebben nu ook een christelijke meerderheid in de regering, wat is je punt?
pi_19939255
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en de regering?
Het is een regering die vele malen sterker is en vele malen meer zelfvertrouwen heeft. Het hoeft niet meer te smeken om hulp van andere landen. Ze voelen zich niet genoodzaakt om Israël te vriend te houden, zoals Amerika en Europa dat wel doen. Dat is het verschil. Dat het om geloofsbroeders in nood gaat speelt een kleinere rol.
pi_19939330
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Als Jij Sharon goed vindt
Ga maar in Israel wonen
En als jij een moslim goed vindt,
ga je maar in een islamitisch land wonen.

Doei .
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 16 juni 2004 @ 15:53:59 #143
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_19939975
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:30 schreef TimmyAsd het volgende:
Meki in het gesloten topic:

quote:En gelijk heeft ie
Als Israel niet Moordzuchtig was bestond er geen Antisemitisme
Als Israel geen internationale Rechten schond bestond er geen Antisemitisme
de staat Israel bestond nog niet eens en we hadden al eeuwen van anti-semitisme, of wou je zeggen dat de holocaust uit medelievendheid is begonnne? Gelul dus, anti-semitisme is al eeuwenoud en steekt elke keer weer de kop op, elke keer weer met een nieuw smoesje/excuus waarom het nu wel gerechtvaardigd zou zijn. Dat is het niet. dat is het nooit. punt uit.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_19940073
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

En als jij een moslim goed vindt,
ga je maar in een islamitisch land wonen.

Doei .
Schandalig idd. Om een moslim goed te vinden.
pi_19940159
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Schandalig idd. Om een moslim goed te vinden.
Ik neem alleen zijn (belachelijke) redenatie over hoor. Helemaal geen schande om een moslim goed te vinden, zelfs ik vind sommige moslims goed. Fundamentalistische moslims daarentegen...
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_19940249
Ik heb wel de indruk dat het antisemitisme nogal overdreven wordt, het is vooral begripsverwarring. Het is niet goed te snel met die term op de proppen te komen. De kritiek op de manier waarop israel in het midden-oosten conflict staat, heeft vrijwel niks met anti-semitisme te maken. Het is een beetje een chantage-term.
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:06:01 #147
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19940344
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:02 schreef SCH het volgende:
Ik heb wel de indruk dat het antisemitisme nogal overdreven wordt, het is vooral begripsverwarring. Het is niet goed te snel met die term op de proppen te komen. De kritiek op de manier waarop israel in het midden-oosten conflict staat, heeft vrijwel niks met anti-semitisme te maken. Het is een beetje een chantage-term.
Dat werkt ook de andere kant op, er zijn legio mensen die het beleid van de regering van Israel afkeuren en dat meteen álle Joden over de hele wereld aanrekenen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_19940460
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:06 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat werkt ook de andere kant op, er zijn legio mensen die het beleid van de regering van Israel afkeuren en dat meteen álle Joden over de hele wereld aanrekenen.
Is dat zo?
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:12:24 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19940552
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat zo?
welkom op aarde.
pi_19940849
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welkom op aarde.
Daar ben ik al. Geef liever voorbeelden, ik hou niet zo van de slachtoffer-ideologie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')