laat ik je alvast een centrale gedachte verklappen: jaloezie, daar gaat dadelijk onze wereld aan kapot. en we maken het nog mee.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:40 schreef MrX1982 het volgende:
Antisemitisme bestaat zoals al eerder is egzegd langer dan de staat Israël dus is het niet de schuld van Israël. De haat van arabische landen jegens joden en het westen ligt veel dieper.
In het NRC van afgelopen zaterdag stond een artikel in over waarom de Arabische wereld zo'n afkeer koestert tegen het westen. Ik heb het nog niet gelezen maar het gaat wel terug tot de 19de eeuw. Morgen ff hele artikel lezen.
Hoewel ik ook liever geen burka zie, denken sommige mensen dat er werkelijk een bom onder die jurk zitquote:Op woensdag 16 juni 2004 00:39 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nou ik denk dat dat vooral slaat op mannelijke Marokkanen tussen de 15 en 25 jaar.
Niet op de rest.
Even voor de duidelijkheid: hoewel de Koran heel wat explicieter is tegenover de Joden dan het Nieuwe Testament - wat overigens gezien de geografische ligging van beider oorsprongsgebieden ook wel logisch is - was in de Middeleeuwen de moslimwereld een heel stuk toleranter tegenover de Joden dan de Christenwereld.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vooral niet als gematigd turkije nu ook de anitsemiet gaat uithangen, net als in de quran beschreven staat. denk aan de passage waar mohamed 600 joden (voornamelijk vrouwen en kinderen) de zee in drijft. het lijkt een broken record, maar het wordt wel serieus genomen door de miljoenen belijders. je kan je kruid een keer verschieten en soms doe je dat te vroeg.
Dat kwam ook al in het gesloten topic van net naar voren. Maar toch ff hele artikel lezen mss zijn er nog meer redenen dan jaloezie alleen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
laat ik je alvast een centrale gedachte verklappen: jaloezie, daar gaat dadelijk onze wereld aan kapot. en we maken het nog mee.
Die mening mag je hebben, ik vind het doodschieten van kleine kinderen, en het later benoemen als 'we hebben weer terorristen uitgeschakeld' ook achterlijk..quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Dan is hun manier achterlijk.
Nee, niet gezien nee.. Maar ik denk dat het meer met de persoon zelf te maken heeft, dan met het geloof.. dat je zoiets kan doen, zegt genoegquote:Nee, de islam creeert zulke terreur. Ooit een niet-islamitische (en niet-Japanse) zelfmoordterrorist gezien?
je hebt het over de middeleeuwen terwijl we nu leven en nu dingen gaan meemaken die we nog nooit gezien hebben. intollerantie en tegelijkertijd vragen om erkenning lokt heel veel onrust en kwaad uit, jammer dat je dat niet zo goed begrijpt.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:43 schreef pesci het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: hoewel de Koran heel wat explicieter is tegenover de Joden dan het Nieuwe Testament - wat overigens gezien de geografische ligging van beider oorsprongsgebieden ook wel logisch is - was in de Middeleeuwen de moslimwereld een heel stuk toleranter tegenover de Joden dan de Christenwereld.
Wie garandeerd mij dat het nu veel erger is dan vroeger..quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je hebt het over de middeleeuwen terwijl we nu leven en nu dingen gaan meemaken die we nog nooit gezien hebben. intollerantie en tegelijkertijd vragen om erkenning lokt heel veel onrust en kwaad uit, jammer dat je dat niet zo goed begrijpt.
De zelfmoord terroristen worden toch "beloond" als ze zichzelf opblazen. Ze komen in de hemel terecht en hebben de beshikking over 83 maagden. Een waar paradijs dus. Dan ligt de grondslag voor zelfmoordaanslagen toch in het geloof of iig in de beleiding van het geloof door bepaalde moslims.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:45 schreef TimmyAsd het volgende:
Nee, niet gezien nee.. Maar ik denk dat het meer met de persoon zelf te maken heeft, dan met het geloof.. dat je zoiets kan doen, zegt genoeg
ik kan je geen garantie geven, maar een bepaald deel van de bevolking heeft een emancipatie meegemaakt en leeft daar naar. een ander deel nog niet, en het is wachten op hun snelle aanpassingsvermogen of er gebeuren hele vreemde dingen in europa. dit is voor alle duidelijkheid geen wens, maar een constatering.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:47 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wie garandeerd mij dat het nu veel erger is dan vroeger..
Gedeeltelijk aan het geloof, maar ook de werkelijke terorristen, het brein van elke aanslag zeg maar.. Ook de leefsituatie speelt een rol..quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De zelfmoord terroristen worden toch "beloond" als ze zichzelf opblazen. Ze komen in de hemel terecht en hebben de beshikking over 83 maagden. Een waar paradijs dus. Dan ligt de grondslag voor zelfmoordaanslagen toch in het geloof of iig in de beleiding van het geloof door bepaalde moslims.
Het gebruik van het woord 'anti-semitisme' is hier helemaal fout imo.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, hij heeft wel gelijk. Israël zorgt, met z'n onverantwoorde acties, ervoor dat het antisemitisme groeit.
Ah ok, dat had ik inderdaad niet direct door.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:41 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Sorry, was een uitspraak van Meki..
Amerika zal het niet zover laten lopen, als jij aan een islamitisch nederland/europa denkt..quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik kan je geen garantie geven, maar een bepaald deel van de bevolking heeft een emancipatie meegemaakt en leeft daar naar. een ander deel nog niet, en het is wachten op hun snelle aanpassingsvermogen of er gebeuren hele vreemde dingen in europa.
Kleine kinderen worden niet betiteld als terroristen. Bij elke oorlog komen er wel onschuldigen om, helaas, als Israel terroristen wil uitschakelen worden er ook per ongeluk kleine kinderen geraakt, helaas. Maar dat is nog altijd beter dan het moedwillig ombrengen van onschuldige vrouwen, kinderen en bejaarden, wat de Palestijnen doen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:45 schreef TimmyAsd het volgende:
Die mening mag je hebben, ik vind het doodschieten van kleine kinderen, en het later benoemen als 'we hebben weer terorristen uitgeschakeld' ook achterlijk..
Ja ja ja, als je iets zegt, is het doorgaans je mening.quote:Let wel op: ik vind, een mening he
Vooral met cultuur en religie, lijkt me. Deze zijn ook van grote invloed op de persoon in kwestie.quote:Nee, niet gezien nee.. Maar ik denk dat het meer met de persoon zelf te maken heeft, dan met het geloof.. dat je zoiets kan doen, zegt genoeg
Ik denk niet dat het komt door de zoveel duizend bloedgeile zestienjarige meiden die wijdbeens gespreid op een wolk liggen. Het is jezelf geven voor het jouwe. Jouw land, jouw ideaal, jouw kinderen. Het gedoe met die maagden is gewoon retoriek, maar, ja, als je jezelf opblaast met hun ideeën in het achterhoofd, dan ben je, wat mij betreft, wel flink gek.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De zelfmoord terroristen worden toch "beloond" als ze zichzelf opblazen. Ze komen in de hemel terecht en hebben de beshikking over 83 maagden. Een waar paradijs dus. Dan ligt de grondslag voor zelfmoordaanslagen toch in het geloof of iig in de beleiding van het geloof door bepaalde moslims.
Ik bewonder je vermogen om te onderscheiden wat ik wel of niet begrijpquote:Op woensdag 16 juni 2004 00:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je hebt het over de middeleeuwen terwijl we nu leven en nu dingen gaan meemaken die we nog nooit gezien hebben. intollerantie en tegelijkertijd vragen om erkenning lokt heel veel onrust en kwaad uit, jammer dat je dat niet zo goed begrijpt.
Nee, het is absoluut niet helemaal fout. Kritiek op Israël om hun acties is niet fout, integendeel, dat is goed, maar dit doortrekken op joden en alles wat met Israël te maken heeft is geen kritiek op Israël, maar puur en onbetwistbaar antisemitisme.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het gebruik van het woord 'anti-semitisme' is hier helemaal fout imo.
De meeste mensen die nu onder "het groeiende anti-semitisme" worden geschaard hebben waarschijnlijk niks met of tegen joden, ze hebben een afkeer van het Israelisch beleid.
Bij Israelische aanvallen vallen er vele onschulidge doden, waaronder vele kinderen.. Dezelfde avond durft Sharon zijn troepen te feliciteren..quote:Kleine kinderen worden niet betiteld als terroristen.
on te contrary. lees eens wat beter.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:50 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
als jij aan een islamitisch nederland/europa denkt..
Dat klopt misschien wel, maar het is bij een land als Isreal - 'de joodse staat' - heel makkelijk om 'de joden' de schuld te geven van het beleid van de staat Israel. Zeker omdat je heel veel beelden ziet van Israelische burgers die het eens zijn met dat beleid, en die staan te juichen bij ieder bombardement.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het gebruik van het woord 'anti-semitisme' is hier helemaal fout imo.
De meeste mensen die nu onder "het groeiende anti-semitisme" worden geschaard hebben waarschijnlijk niks met of tegen joden, ze hebben een afkeer van het Israelisch beleid.
Nogmaals, de VS zal er een stokje voor steken..quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
on te contrary. lees eens wat beter.
Ja, duh. Dat heet collateral damage. Onschuldige doden kunnen, jammer genoeg, niet voorkomen worden. Om het Sharon te verwijten dat hij zijn troepen feliciteerd [vanwege een geslaagde operatie], omdat er ook onschuldigen zijn gevallen is belachelijk.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:52 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Bij Israelische aanvallen vallen er vele onschulidge doden, waaronder vele kinderen.. Dezelfde avond durft Sharon zijn troepen te feliciteren..
Een markt bestoken met rakettenquote:Op woensdag 16 juni 2004 00:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ja, duh. Dat heet collateral damage. Onschuldige doden kunnen, jammer genoeg, niet voorkomen worden. Om het Sharon te verwijten dat hij zijn troepen feliciteerd [vanwege een geslaagde operatie], omdat er ook onschuldigen zijn gevallen is belachelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |