http://www.telegraaf.nl/b(...)isme_aan_Israël.htmlquote:ANKARA - De Turkse premier Erdogan heeft dinsdag de Israëlische regering de schuld gegeven voor het groeiend antisemitisme in de wereld. "We hebben geen problemen met het Israëlische volk, maar ongelukkig genoeg dragen de acties van de Israëlische regering bij aan de wereldwijde groei van antisemitisme ", zei Erdogan.
Erdogan toont zich steeds kritischer over Israël. Turkije en Israël zijn bondgenoten, hoewel het islamitische land een verklaard voorstander is van een zelfstandige Palestijnse staat.
Volgens Erdogan kan Israël zich als belangrijke wapenproducent niet vergelijken met de Palestijnen. "Terwijl Palestijnen stenen als wapens gebruiken, laten de Israëlische helikopters bommen vallen."
Hoewel Erdogan heeft aangeboden te bemiddelen in het Midden-Oostenconflict, heeft hij Israël eerder ook beschuldigd van staatsterrorisme.
En NorthernStar:quote:En gelijk heeft ie
Als Israel niet Moordzuchtig was bestond er geen Antisemitisme
Als Israel geen internationale Rechten schond bestond er geen Antisemitisme
quote:Je mag het opnieuw proberen als je wilt, hoeft niet. En wie dan weer op de man gaat spelen, lopen schelden of anderzinds totaal off-topic gaat krijgt bonusnotes
Dora in het gesloten topic:quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:30 schreef TimmyAsd het volgende:
Meki in het gesloten topic:
[En gelijk heeft ie
Als Israel niet Moordzuchtig was bestond er geen Antisemitisme]
quote:En als de Palestijnen geen zelfmoordaanslagen pleegden op burgerdoelen, zou Israel ook niet hard hoeven op te treden tegen dat volk.
Het is makkelijk om complete bevolkingsgroepen over een kam te scheren, maar het slaat nergens op.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:28 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Hoewel ik het er niet mee eens ben dat Israel het antisemitisme heeft 'uitgevonden', ben ik wel van mening dat de houding van Israel een bijdrage levert aan het anti-semitisme..
Dat is daar natuurlijk een cirkel he. Reactie op Reactie, als Israel de Palestijnen niet zo onderdrukt, en zo slecht behandelen etc..quote:En als de Palestijnen geen zelfmoordaanslagen pleegden op burgerdoelen, zou Israel ook niet hard hoeven op te treden tegen dat volk.
Deels mee eens. Israel voert op dit moment een losgeslagen politiek, die het alleen kan volhouden omdat Amerika vanwege 9/11 en Irak op sommige beleidsterreinen een beetje losgeslagen is.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:28 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)isme_aan_Israël.html
Nog een keer, ditmaal netjes enzo![]()
Hoewel ik het er niet mee eens ben dat Israel het antisemitisme heeft 'uitgevonden', ben ik wel van mening dat de houding van Israel een bijdrage levert aan het anti-semitisme..
Bij meer mensen denk ik, de EU is al niet populair bij de meeste mensen en de Turken nog minder.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:35 schreef zoalshetis het volgende:
hmm met dit soort uitspraken maakt hij mijn positivisme ten opzichte van turkije bij de eu minder groot. jammer erdogan, maar je tijd is voorbij.
Helaas gebeurdt dit met alle groepen.. om een voorbeeld te noemen, mensen hebben slechte ideen over marokkanen, elke marokkaan die ze zien, kijken ze automatisch scheef aan.. ook zeer onterecht..quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:34 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Het is makkelijk om complete bevolkingsgroepen over een kam te scheren, maar het slaat nergens op.
Israel is een land, en de bevolking is israelisch. Joden zijn mensen die verspreid zijn over de hele wereld en vaak niets te maken hebben met Israel.
Mensen zien alleen dat verschil niet zo gauw. Ik ben ook fel anti-israel, en ook anti VS, maar dat is puur politiek. Met een Israelier, jood of een Amerikaan zou ik best een biertje kunnen drinken.
Hoezo dat? Ik ben het wel gedeeltelijk met hem eens, want de meeste mensen associeren Israel toch met jodendom, en voor veel mensen betekent dat als je tegen israel bent, dat je dan ook tegen joden bent.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:35 schreef zoalshetis het volgende:
hmm met dit soort uitspraken maakt hij mijn positivisme ten opzichte van turkije bij de eu minder groot. jammer erdogan, maar je tijd is voorbij.
Het laatste, iemand doet ze dat aan, en dat is Israel..quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:35 schreef pesci het volgende:
is het probleem nu dat die arme Palestijnen onrecht wordt aangedaan of is het probleem dat die arme Palestijnen door Joden onrecht wordt aangedaan??
Nou, hij heeft wel gelijk. Israël zorgt, met z'n onverantwoorde acties, ervoor dat het antisemitisme groeit. Erdogan zou er dan wel bij moeten zeggen dat het geheel onterecht is om door zulke dingen antisemitisch te worden.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:36 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Bij meer mensen denk ik, de EU is al niet populair bij de meeste mensen en de Turken nog minder.
De Turken komen nooit bij de EU.
Ik denk dat Israel de Palestijnen beter behandelt, dan dat de Hamas de joden zou behandelen, denk je niet?quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:35 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat is daar natuurlijk een cirkel he. Reactie op Reactie, als Israel de Palestijnen niet zo onderdrukt, en zo slecht behandelen etc..
Israel heeft de verplichting om zijn volk te beschermen tegen zelfmoordterroristen. Om zelfmoordterroristen uit te kunnen schakelen zijn operaties in Palestijns gebied noodzakelijk. Het zijn dus de terroristische groeperingen, die als eerste moeten kappen.quote:Kortom als ze beiden nou eens zouden kappen..
Ja, en dat is een Joodse staat, en dus niet "de Joden".quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:38 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Het laatste, iemand doet ze dat aan, en dat is Israel..
Nou ik denk dat dat vooral slaat op mannelijke Marokkanen tussen de 15 en 25 jaar.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:37 schreef TimmyAsd het volgende:
elke marokkaan die ze zien, kijken ze automatisch scheef aan..
Niet geheel, maar prettig is het niet nee.quote:ook zeer onterecht..
het hoeft niet eens een marokkaan te zijn. Als de gemiddelde nederlander een italiaan ziet dan denkt die nederlander ook een turk te zien. Het is mens eigen, helaas....quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:37 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Helaas gebeurdt dit met alle groepen.. om een voorbeeld te noemen, mensen hebben slechte ideen over marokkanen, elke marokkaan die ze zien, kijken ze automatisch scheef aan.. ook zeer onterecht..
Ben het trouwens wel eens met je punt, er wordt veel te veel gegeneraliseerd..
vooral niet als gematigd turkije nu ook de anitsemiet gaat uithangen, net als in de quran beschreven staat. denk aan de passage waar mohamed 600 joden (voornamelijk vrouwen en kinderen) de zee in drijft. het lijkt een broken record, maar het wordt wel serieus genomen door de miljoenen belijders. je kan je kruid een keer verschieten en soms doe je dat te vroeg.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:36 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Bij meer mensen denk ik, de EU is al niet populair bij de meeste mensen en de Turken nog minder.
De Turken komen nooit bij de EU.
Die Turkse premier zegt toch ook niet dat Isreal dat heeft uitgevonden?quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:28 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ook de palestijnen hebben hun idealen, kan en mag je het niet mee eens zijn, ze strijden er op hun manier voor. Kansloze posities creeeren dit soort terreur..quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik denk dat Israel de Palestijnen beter behandelt, dan dat de Hamas de joden zou behandelen, denk je niet?
Israel heeft de verplichting om zijn volk te beschermen tegen zelfmoordterroristen. Om zelfmoordterroristen uit te kunnen schakelen zijn operaties in Palestijns gebied noodzakelijk. Het zijn dus de terroristische groeperingen, die als eerste moeten kappen.
Inderdaad. Het laatste. Weinig te horen over de onderdrukking van de Koerden in Turkije, Syrië of Iran. Weinig te horen over de bezetting van de Westelijke Sahara of Libanon. Weinig te horen over de honderduizenden moslims die worden afgeslacht in Algerije of de vele moslims die geen rechten hebben in elk Islamitisch land. Het zijn Joden, daar moet men wat van zeggen, zelfs als het maar een, zeker relatief, kleinschalig conflict is.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:38 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Het laatste, iemand doet ze dat aan, en dat is Israel..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |