abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:28:27 #1
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_19925974
quote:
ANKARA - De Turkse premier Erdogan heeft dinsdag de Israëlische regering de schuld gegeven voor het groeiend antisemitisme in de wereld. "We hebben geen problemen met het Israëlische volk, maar ongelukkig genoeg dragen de acties van de Israëlische regering bij aan de wereldwijde groei van antisemitisme ", zei Erdogan.

Erdogan toont zich steeds kritischer over Israël. Turkije en Israël zijn bondgenoten, hoewel het islamitische land een verklaard voorstander is van een zelfstandige Palestijnse staat.

Volgens Erdogan kan Israël zich als belangrijke wapenproducent niet vergelijken met de Palestijnen. "Terwijl Palestijnen stenen als wapens gebruiken, laten de Israëlische helikopters bommen vallen."

Hoewel Erdogan heeft aangeboden te bemiddelen in het Midden-Oostenconflict, heeft hij Israël eerder ook beschuldigd van staatsterrorisme.
http://www.telegraaf.nl/b(...)isme_aan_Israël.html

Nog een keer, ditmaal netjes enzo

Hoewel ik het er niet mee eens ben dat Israel het antisemitisme heeft 'uitgevonden', ben ik wel van mening dat de houding van Israel een bijdrage levert aan het anti-semitisme..
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:30:00 #2
45511 TimmyAsd
pi_19926024
Meki in het gesloten topic:
quote:
En gelijk heeft ie
Als Israel niet Moordzuchtig was bestond er geen Antisemitisme
Als Israel geen internationale Rechten schond bestond er geen Antisemitisme
En NorthernStar:
quote:
Je mag het opnieuw proberen als je wilt, hoeft niet. En wie dan weer op de man gaat spelen, lopen schelden of anderzinds totaal off-topic gaat krijgt bonusnotes
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:31:15 #3
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19926066
Misschien moet Turkije als eerste de genocide op de Christenen uit Armenie eens erkennen en stoppen haar Joodse staatsburgers als "Jood" aan te duiden in hun identiteitspapieren.

Wellicht kan die Turk dan zijn muil openen, tot dan moet hij zich maar beperken tot zijn tweede wereld landje en zijn achterlopende religie.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_19926110
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:30 schreef TimmyAsd het volgende:
Meki in het gesloten topic:
[En gelijk heeft ie
Als Israel niet Moordzuchtig was bestond er geen Antisemitisme]
Dora in het gesloten topic:
quote:
En als de Palestijnen geen zelfmoordaanslagen pleegden op burgerdoelen, zou Israel ook niet hard hoeven op te treden tegen dat volk.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_19926148
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:28 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Hoewel ik het er niet mee eens ben dat Israel het antisemitisme heeft 'uitgevonden', ben ik wel van mening dat de houding van Israel een bijdrage levert aan het anti-semitisme..
Het is makkelijk om complete bevolkingsgroepen over een kam te scheren, maar het slaat nergens op.

Israel is een land, en de bevolking is israelisch. Joden zijn mensen die verspreid zijn over de hele wereld en vaak niets te maken hebben met Israel.

Mensen zien alleen dat verschil niet zo gauw. Ik ben ook fel anti-israel, en ook anti VS, maar dat is puur politiek. Met een Israelier, jood of een Amerikaan zou ik best een biertje kunnen drinken.
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:35:05 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19926162
hmm met dit soort uitspraken maakt hij mijn positivisme ten opzichte van turkije bij de eu minder groot. jammer erdogan, maar je tijd is voorbij.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:35:06 #7
45511 TimmyAsd
pi_19926163
quote:
En als de Palestijnen geen zelfmoordaanslagen pleegden op burgerdoelen, zou Israel ook niet hard hoeven op te treden tegen dat volk.
Dat is daar natuurlijk een cirkel he. Reactie op Reactie, als Israel de Palestijnen niet zo onderdrukt, en zo slecht behandelen etc..

Kortom als ze beiden nou eens zouden kappen..
pi_19926175
Ja, het komt inderdaad nogal hypocriet uit de mond van een Turk die de genocide op de Armeniërs niet erkent. Ik denk wel dat hij een punt heeft en ik neem aan dat iedereen het er wel mee eens is: de acties van Israël zijn nou niet bevorderend voor het imago van Israël. Helaas zijn er dan weer extreem-rechtse, links-intellectuele of islamitische personen die het verschil niet weten tussen de staat Israël en een persoon die toevallig joods is.
Kijk, antisemitisme, zoals godzijdank gezegd, komt niet voort uit de acties van Israël, absoluut niet. Het is dan ook aannemelijk om te veronderstellen dat de Israëls acties slechts een excuus zijn om weer es flink te kankeren op 'die Joden'.
pi_19926177
quote:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)isme_aan_Israël.html

Nog een keer, ditmaal netjes enzo

Deels mee eens. Israel voert op dit moment een losgeslagen politiek, die het alleen kan volhouden omdat Amerika vanwege 9/11 en Irak op sommige beleidsterreinen een beetje losgeslagen is.

Wat mij echter steekt aan het antisemitisme vanuit moslim-hoek is dat de Palestijnen nou niet bepaald populair waren voordat Israel gesticht werd: is het probleem nu dat die arme Palestijnen onrecht wordt aangedaan of is het probleem dat die arme Palestijnen door Joden onrecht wordt aangedaan??
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
pi_19926181
Waarom gaat iedereen ineens het vorige topic quoten?
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:36:43 #11
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19926203
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:35 schreef zoalshetis het volgende:
hmm met dit soort uitspraken maakt hij mijn positivisme ten opzichte van turkije bij de eu minder groot. jammer erdogan, maar je tijd is voorbij.
Bij meer mensen denk ik, de EU is al niet populair bij de meeste mensen en de Turken nog minder.
De Turken komen nooit bij de EU.
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:37:31 #12
45511 TimmyAsd
pi_19926226
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:34 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Het is makkelijk om complete bevolkingsgroepen over een kam te scheren, maar het slaat nergens op.

Israel is een land, en de bevolking is israelisch. Joden zijn mensen die verspreid zijn over de hele wereld en vaak niets te maken hebben met Israel.

Mensen zien alleen dat verschil niet zo gauw. Ik ben ook fel anti-israel, en ook anti VS, maar dat is puur politiek. Met een Israelier, jood of een Amerikaan zou ik best een biertje kunnen drinken.
Helaas gebeurdt dit met alle groepen.. om een voorbeeld te noemen, mensen hebben slechte ideen over marokkanen, elke marokkaan die ze zien, kijken ze automatisch scheef aan.. ook zeer onterecht..

Ben het trouwens wel eens met je punt, er wordt veel te veel gegeneraliseerd..
pi_19926239
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:35 schreef zoalshetis het volgende:
Hoezo dat? Ik ben het wel gedeeltelijk met hem eens, want de meeste mensen associeren Israel toch met jodendom, en voor veel mensen betekent dat als je tegen israel bent, dat je dan ook tegen joden bent.
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:38:27 #14
45511 TimmyAsd
pi_19926242
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:35 schreef pesci het volgende:
is het probleem nu dat die arme Palestijnen onrecht wordt aangedaan of is het probleem dat die arme Palestijnen door Joden onrecht wordt aangedaan??
Het laatste, iemand doet ze dat aan, en dat is Israel..
pi_19926246
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:36 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Bij meer mensen denk ik, de EU is al niet populair bij de meeste mensen en de Turken nog minder.
Nou, hij heeft wel gelijk. Israël zorgt, met z'n onverantwoorde acties, ervoor dat het antisemitisme groeit. Erdogan zou er dan wel bij moeten zeggen dat het geheel onterecht is om door zulke dingen antisemitisch te worden.
pi_19926258
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:35 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Dat is daar natuurlijk een cirkel he. Reactie op Reactie, als Israel de Palestijnen niet zo onderdrukt, en zo slecht behandelen etc..
Ik denk dat Israel de Palestijnen beter behandelt, dan dat de Hamas de joden zou behandelen, denk je niet?
quote:
Kortom als ze beiden nou eens zouden kappen..
Israel heeft de verplichting om zijn volk te beschermen tegen zelfmoordterroristen. Om zelfmoordterroristen uit te kunnen schakelen zijn operaties in Palestijns gebied noodzakelijk. Het zijn dus de terroristische groeperingen, die als eerste moeten kappen.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_19926261
Antisemitisme is al zo oud als het Christendom (misschien nog wel ouder?), Isreäl geeft de Joden-haters enkel een excuus om racistische uitlatingen te doen.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_19926263
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:38 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ja, en dat is een Joodse staat, en dus niet "de Joden".
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:39:29 #19
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19926265
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:37 schreef TimmyAsd het volgende:
elke marokkaan die ze zien, kijken ze automatisch scheef aan..
Nou ik denk dat dat vooral slaat op mannelijke Marokkanen tussen de 15 en 25 jaar.
Niet op de rest.
quote:
ook zeer onterecht..
Niet geheel, maar prettig is het niet nee.
pi_19926269
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:37 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Helaas gebeurdt dit met alle groepen.. om een voorbeeld te noemen, mensen hebben slechte ideen over marokkanen, elke marokkaan die ze zien, kijken ze automatisch scheef aan.. ook zeer onterecht..

Ben het trouwens wel eens met je punt, er wordt veel te veel gegeneraliseerd..
het hoeft niet eens een marokkaan te zijn. Als de gemiddelde nederlander een italiaan ziet dan denkt die nederlander ook een turk te zien. Het is mens eigen, helaas....
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:40:07 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19926277
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:36 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

vooral niet als gematigd turkije nu ook de anitsemiet gaat uithangen, net als in de quran beschreven staat. denk aan de passage waar mohamed 600 joden (voornamelijk vrouwen en kinderen) de zee in drijft. het lijkt een broken record, maar het wordt wel serieus genomen door de miljoenen belijders. je kan je kruid een keer verschieten en soms doe je dat te vroeg.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_19926280
Antisemitisme bestaat zoals al eerder is egzegd langer dan de staat Israël dus is het niet de schuld van Israël. De haat van arabische landen jegens joden en het westen ligt veel dieper.

In het NRC van afgelopen zaterdag stond een artikel in over waarom de Arabische wereld zo'n afkeer koestert tegen het westen. Ik heb het nog niet gelezen maar het gaat wel terug tot de 19de eeuw. Morgen ff hele artikel lezen.
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:40:23 #23
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_19926282
quote:

[..]

Die Turkse premier zegt toch ook niet dat Isreal dat heeft uitgevonden?

In ieder geval denk ik dat hij wel een punt heeft. De huidige houding van de Isrealische regering zal echt niet helpen bij de houding van 'de rest van de wereld' tegenover 'de joden.' Zelfs in de westerse wereld, in Nederland bijvoorbeeld, klinkt steeds vaker de vraag of Isreal wel zo goed bezig is. En zeker met een land als Isrealis het makkelijk om dan meteen te zeggen dat 'die joden niet goed bezig zijn'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:40:45 #24
45511 TimmyAsd
pi_19926292
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik denk dat Israel de Palestijnen beter behandelt, dan dat de Hamas de joden zou behandelen, denk je niet?

Israel heeft de verplichting om zijn volk te beschermen tegen zelfmoordterroristen. Om zelfmoordterroristen uit te kunnen schakelen zijn operaties in Palestijns gebied noodzakelijk. Het zijn dus de terroristische groeperingen, die als eerste moeten kappen.
Ook de palestijnen hebben hun idealen, kan en mag je het niet mee eens zijn, ze strijden er op hun manier voor. Kansloze posities creeeren dit soort terreur..
pi_19926306
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:38 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Inderdaad. Het laatste. Weinig te horen over de onderdrukking van de Koerden in Turkije, Syrië of Iran. Weinig te horen over de bezetting van de Westelijke Sahara of Libanon. Weinig te horen over de honderduizenden moslims die worden afgeslacht in Algerije of de vele moslims die geen rechten hebben in elk Islamitisch land. Het zijn Joden, daar moet men wat van zeggen, zelfs als het maar een, zeker relatief, kleinschalig conflict is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')