De praktijk van lijfstraffen is een van de twistpunten tussen de conservatieven en de hervormingsgezinden in Iran. Deze laatsten beschouwen publieke afstraffingen als een poging van de conservatieven om het beleid van president Khatami om sociale hervormingen door te voeren in diskrediet te brengen.
Een van de hervormingsgezinde partijen veroordeelde onlangs het uitdelen van zweepslagen in het openbaar omdat dat "het beeld van het islamitische bewind in het buitenland beschadigt". Felle kritiek De invloedrijke religieuze leider Hodjatoleslam Mohson Moussavi-Tabrizi, lid van de conservatieve machtige raad van experts die de opperste leider van Iran Khatami terzijde staat, leverde dinsdag felle kritiek op de praktijk. "Openbare straffen zijn niet toegestaan", zei hij. "Toepassing van dergelijke straffen in de straten en op de pleinen van Iran is een onjuiste interpretatie van de koran."
Het publiekelijk uitvoeren van straffen was een zeldzaamheid in Iran, maar de afgelopen tijd is de praktijk toegenomen. De afgelopen weken zijn ze op verscheidene plaatsen in Teheran waargenomen.
© ANP
==============================================================
Hoppa de zweep erover, dat zal ze leren.
Jammer dat conservatieve fundamentalistische molims nog zoveel macht hebben in de wereld
quote:Jammer dat die macht hen niet ontnomen wordt, de ideeen die veel van die gestoorden erop na houden, zijn mensonwaardig te noemen.
Op dinsdag 14 augustus 2001 22:16 schreef R@b het volgende:
Jammer dat conservatieve fundamentalistische molims nog zoveel macht hebben in de wereld
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 15-08-2001 09:10]
quote:Dat is geen leuk vooruitzicht.
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:29 schreef Koekepan het volgende:en als je niet oppast zucht je over twee jaar onder het fundamentalistische beleid van de Islamitische coalitie.
's lands wijs 's lands eer kennelijk voor Koekepan. Jij zal ook wel niet wakker liggen van klittenknippers.
quote:Jawel hoor. Maar daarvoor hebben wij toch wetgeving, beste R@b.
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:34 schreef R@b het volgende:
's lands wijs 's lands eer kennelijk voor Koekepan. Jij zal ook wel niet wakker liggen van klittenknippers.
quote:Die alsmaar ijverig doorgaat de zaak op zijn beloop te laten.
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:37 schreef Koekepan het volgende:
Jawel hoor. Maar daarvoor hebben wij toch wetgeving, beste R@b. [afbeelding].
quote:Ja, we hebben óók wetgeving tegen onvrijwillige zweepslagen.
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:37 schreef Koekepan het volgende:[..]
Jawel hoor. Maar daarvoor hebben wij toch wetgeving, beste R@b. [afbeelding].
Dus daarom moet je jezelf er maar niet druk over maken als het in een ander land wél gebeurd?
quote:Natuurlijk wel, het is te belachelijk voor woorden. Dát ben ik wel met je eens. Maar waarom zou je je er zoveel zorgen over maken? Ik zie jou geen topics openen over hongersnood in Afrika en Midden-Amerika, bijvoorbeeld, terwijl dat net zo goed hartverscheurend leed is. Ik nam dus aan dat je dit bedoelde als islam-afzeiktopic.
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:40 schreef R@b het volgende:
Dus daarom moet je jezelf er maar niet druk over maken als het in een ander land wél gebeurd?
quote:Mwah, dat heb ik in de reactie aan R@b al beantwoord. Natuurlijk is het erg dat het gebeurt. Maar dat dan nog los van de religie die er ergens achter verscholen gaat, die ook maar als excuus gebruikt wordt voor onderdrukking.
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:39 schreef speknek het volgende:
En dat wij milieuregels hebben betekent maar dat ze wat mij part best Alaska omver mogen boren, want hier zal het niet gebeuren.
quote:Als de volgende quote de bedoeling is van de hervormingsgezinde islam ....
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:44 schreef Koekepan het volgende:Ik nam dus aan dat je dit bedoelde als islam-afzeiktopic.
quote:....dus het voortaan achter gesloten deuren doen zodat het de islam niet schaadt, dan wel ja.
Een van de hervormingsgezinde partijen veroordeelde onlangs het uitdelen van zweepslagen in het openbaar omdat dat "het beeld van het islamitische bewind in het buitenland beschadigt".
quote:Tsja, onder het mom van fundamentalisme worden de afgrijselijkste misdaden gepleegd, maar ik zie niet in hoe dit een bedreiging kan zijn voor onze maatschappij. Aanpassingsproblemen bij Iraanse/moslim immigranten ja. Maar daar had je al twintig topics over staan, inmiddels.
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:50 schreef R@b het volgende:
....dus het voortaan achter gesloten deuren doen zodat het de islam niet schaadt, dan wel ja.
Jullie weten ook niet wat je wilt...
V.
quote:Wie zegt dat ik dit een bedreiging vind voor onze maatschappij? Ik kan daar in mijn openingspost niets over terug vinden.
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:58 schreef Koekepan het volgende:[..]
Tsja, onder het mom van fundamentalisme worden de afgrijselijkste misdaden gepleegd, maar ik zie niet in hoe dit een bedreiging kan zijn voor onze maatschappij. Aanpassingsproblemen bij Iraanse/moslim immigranten ja. Maar daar had je al twintig topics over staan, inmiddels.
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:59 schreef Verbal het volgende:
Ik dacht dat mensen als R@b en Midioot er juist op zouden kicken dat er weer een paar islamieten werden afgeranseld
quote:Dan snap ik niet dat je niet ook twintig topics opent over ander onrecht hongersnood in voedselexportlanden, oorlogen tussen Joden en Palestijnen (gruwelijk jongen), wandaden van doodseskaders in Brazilie. Je aandacht is dus een beetje ongelijk verdeeld.
Op woensdag 15 augustus 2001 00:02 schreef R@b het volgende:
Wie zegt dat ik dit een bedreiging vind voor onze maatschappij? Ik kan daar in mijn openingspost niets over terug vinden.
quote:Een paar zweepslagen dan maar?
Op woensdag 15 augustus 2001 00:06 schreef Koekepan het volgende:
Je aandacht is dus een beetje ongelijk verdeeld.
V.
quote:Nee, maar een paar mooie goed geplaatste blinkende hangsloten op z'n tijd zou ik niet weigeren.
Op woensdag 15 augustus 2001 00:11 schreef Verbal het volgende:
Een paar zweepslagen dan maar?
quote:Dat noem ik Censuur.
Op woensdag 15 augustus 2001 00:12 schreef Koekepan het volgende:[..]
Nee, maar een paar mooie goed geplaatste blinkende hangsloten op z'n tijd zou ik niet weigeren.
quote:http://www.fokforum.nl/showtopic.php/54898
Op woensdag 15 augustus 2001 00:06 schreef Koekepan het volgende:[..]
Dan snap ik niet dat je niet ook twintig topics opent over ander onrecht hongersnood in voedselexportlanden, oorlogen tussen Joden en Palestijnen (gruwelijk jongen), wandaden van doodseskaders in Brazilie. Je aandacht is dus een beetje ongelijk verdeeld.
Het geloof is een fiasco
Vaticaan houdt oorlogsarchieven potdicht
Mogelijke vervolging Israëliër wegens foltering
Verder bepaal ik natuurlijk gewoon lekker zelf waarover ik een topic open. Ben niet van plan om eerst toestemming aan een koekenbakkende pan of een zeurbal te gaan vragen.
quote:Nee hoor, maar door je ware aard zo te laten kennen stel je ons wel in staat je een beetje te relativeren. De topics die jij noemt staan in geen verhouding tot het aantal allochtonentopics. Verder geven ze geen van alle blijk van enige oprechte begaanheid met je medemens; alleen maar met redeloze wrok tegen de islam, tegen alles wat niet westers en daarmee inferieur is en tegen alles wat het kapitaal in de weg staat. Ik wilde dat ik je kon negeren, want ik vind je een zielig mannetje, maar dat kan ik niet, daarvoor erger ik me te veel aan je.
Op woensdag 15 augustus 2001 00:17 schreef R@b het volgende:[..]
http://www.fokforum.nl/showtopic.php/54898
Veronica gaat uitzenden via internet
Zimbabwe: Blanke boeren weg nu voedseltekort
Arafat vraagt om ingrijpen tegen IsraëlHet geloof is een fiasco
Vaticaan houdt oorlogsarchieven potdicht
Mogelijke vervolging Israëliër wegens folteringVerder bepaal ik natuurlijk gewoon lekker zelf waarover ik een topic open. Ben niet van plan om eerst toestemming aan een koekenbakkende pan of een zeurbal te gaan vragen.
[Dit bericht is gewijzigd door Koekepan op 15-08-2001 00:23]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |