abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19910543
zo zielig...mijn dwerghamster heeft van de ene dag op de andere dag een vreemde bult aan de zijkant gekregen, in de buurt van haar achterpoot, dat ding word met de dag groter, maar hij heeft er volgens mij totaal geen last van!
hij rent nog door zijn space station, en drinkt en eet....
maar ja, om er nu mee naar de dierenarts te gaan ik kan 'm zelf niet eens vast pakken...
en hij is nu ook al 1 en een half jaar, dus echt lang heeft ie niet meer, ze worden ong 2 jaar.

maar ik vind het zo akelig lijken...die bult is straks nog groter dan het beestje zelf!

is er iemand die dit ook wel eens heeft gehad met zijn knaagdiertje?
ik zal even een foto proberen te maken..:

bolletje

bolletje van boven af..

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:13:50 #2
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_19910599
sla d'r eens met een hamer op ?
zzz
pi_19910605
even naar de dierenarts gaan lijkt me.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:15:03 #4
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_19910629
kanker waarschijnlijk.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_19910636
Ontsteking? Voelt 't hard aan?
X
X
X
pi_19910667
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:15 schreef Frasier het volgende:
Ontsteking? Voelt 't hard aan?
ik kan 'm met geen mogelijkheid vasthouden, dat is het probleem
pi_19910766
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:16 schreef Que-Pasa het volgende:

[..]

ik kan 'm met geen mogelijkheid vasthouden, dat is het probleem
Toch maar even naar de dierenarts dan om het na te laten kijken. Als het echt van de een op de andere dag is gekomen lijkt het me niet dat het kanker is. Zo snel groeit dat nou ook weer niet. Zal wel een of andere vochtophoping zijn.

Toch zo snel mogelijk even naar de dierenarts.
X
X
X
pi_19910861
de hamster van mijn zusje had ook zo'n bult, op een gegeven moment heeft de hamster de bult opengekrapt , er is niks aan te doen volgens mij

de hamster is inderdaad iets van 2 jaar oud geworden

sorry voor het slechte nieuws
I think i've gone insane , i can't remember my own name.
pi_19910887
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:19 schreef Frasier het volgende:

[..]

Toch maar even naar de dierenarts dan om het na te laten kijken. Als het echt van de een op de andere dag is gekomen lijkt het me niet dat het kanker is. Zo snel groeit dat nou ook weer niet. Zal wel een of andere vochtophoping zijn.

Toch zo snel mogelijk even naar de dierenarts.
Ja wel hoor, ik had een hamster van ruim 3 jaar, en die had ook van de een op de andere dag een bult, maar die was zwart met etter... en hij had veel pijn, dus wij naar de dierenarts, en toen kreeg hij een spuitje....

Dwerg hamsters worden trouwens normaal anderhalf hoor, en geen 2... maar dat betekend dat er geen uitzonderingen zijn... sommige worden oud, en sommigen sterven jong... zo werd de kooi-genoot van mn hamster maar een half jaar...
pi_19911113
heeft mijn hamster idd ook gehad toen ie een jaartje of anderhalf was... maar volgens mij is dat een soort probleem met de ontlasting ook al klinkt dat nogal naar kan je volgens mij vrij weinig aan doen helaas
Liever één kut in de hand, dan de lucht van tien!
pi_19911127
Het kán kanker zijn, maar het kan ook een abces zijn en in dat geval is een eenvoudig prikje/sneetje voldoende om hamster nog een tijdje vrolijk te laten leven, want twee a drie jaar is echt de leeftijd die ze met een goede verzorging makkelijk kunnen halen!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:31:11 #12
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_19911195
Bereid je voor op een afscheid van je hamster.
De dierenarts kan er niets meer aandoen, enkel een spuitje geven.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:47:02 #13
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_19911682
einde verhaal,....

het zou naief zijn om er geld aan te willen verspillen
laat het dier leven zolang het niet onnodig lijd, of ga naar de dierenarts of smijt het tegen de muur kaopt!
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
pi_19911838
hij heeft het hamsteren nog niet helemaal door
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_19912119
Ik zou maar gewoon even langs de dierenarts gaan, als het een abces is kunnen ze hem gewoon dmv een sneetje leeg laten laten lopen en heeft de 'ie er geen last meer van, als het wel iets van kanker blijkt te zijn kun je hem gelijk verder lijden besparen
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:47 schreef the_predator het volgende:
het zou naief zijn om er geld aan te willen verspillen
laat het dier leven zolang het niet onnodig lijd, of ga naar de dierenarts of smijt het tegen de muur kaopt!

Ben jij wel helemaal lekker...???
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_19912533
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:01 schreef Kroekiepoes het volgende:
het dood gooien van een hamster, muis of ander kleindier is de snelste en minst pijnloze manier om ze dood te maken, beter dan een overdosis van een narcoticum geven.

Voorwaarde is wel dat je goed hard gooit en het dus in een keer over is
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:34:52 #17
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_19913090
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:01 schreef Kroekiepoes het volgende:
Ik zou maar gewoon even langs de dierenarts gaan, als het een abces is kunnen ze hem gewoon dmv een sneetje leeg laten laten lopen en heeft de 'ie er geen last meer van, als het wel iets van kanker blijkt te zijn kun je hem gelijk verder lijden besparen
[..]

ja hoor, hoezo?
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 15 juni 2004 @ 16:36:48 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_19913141
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:15 schreef freaky-me het volgende:

[..]

het dood gooien van een hamster, muis of ander kleindier is de snelste en minst pijnloze manier om ze dood te maken, beter dan een overdosis van een narcoticum geven.

/off
Zal jouw is ff tegen een muur aangooien wanneer je iets mankeert....
En dan mis ik misschien een paar maar dat is dan pech....
/off

Klote voor je....
Ik zou idd langs de huisarts gaan om te kijken wat er eventueel gedaan kan worden zodat het geen lijdensweg gaat worden....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:36:56 #19
97450 Kimsy
* jeuj *
pi_19913147
Ahhhh wat een poepie
Wel een enorme bult jaaa
Nja, ben geen dierenarts helaas, anders had ik je wel willen helpen!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:37:58 #20
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_19913189
quote:

[..]

Ik zit niet langer meer hier.... snik....
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:42:38 #21
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_19913302
quote:

[..]

Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_19913321
quote:

[..]

ff gericht met de schop steken werkt beter..
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:51:05 #23
84309 pooier
bling bling
pi_19913524
Hij is aan het hamsteren
copyright 2006
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:20:03 #24
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_19914335
Zeker langs de dierenarts gaan!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_19916915
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

/off
Zal jouw is ff tegen een muur aangooien wanneer je iets mankeert....
En dan mis ik misschien een paar maar dat is dan pech....
/off
To Netsplitter:
ik zeg niet dat de TS het moet doen, moet je wel goed lezen..
Heb inmiddels bij al m'n stages genoeg stuiptrekkende kleindieren gezien na het toedienen van het fatale spuitje. Ik denk dat het fijner is als het gewoon in een keer over is en hij er niks van merkt.
Of dacht jij dat het wonderlijke spuitje geven een fijn gevoel is?

Je bent klein, bang en iemand die je zo stevig vast houdt dat het pijn doet steekt een grote naald in je spier, je voelt de vloeistof naar je hart gaan, alles gaat trager en je kunt er niks meer aan doen.. je hart houdt er mee op maar al je spieren trekken nog wel samen terwijl je het nog voelt. Uiteindelijk is het over.

Terwijl als je gewoon z'n schedel verbrijzeld alles in een keer over is. Een stuk diervriendelijker lijkt me..?

En by the way; ben dierenartsassistente dus weet er wel iets vanaf. Jij duidelijk niet.
En je mag mij wel tegen een muur aangooien hoor, geeft alleen zo'n zooi

To the topicstarter:
Ik zou even met je hamster naar de dierenarts gaan zoals iedereen je hier al aanraad. het zou een abces kunnen zijn maar wees wel voorbereid op een soort van kanker die ze waarschijnlijk niet weg kunnen halen bij zo'n klein beestje. Zou het wel kunnen denk dan goed erover na tot hoe ver je wilt gaan. Je wilt het beestje tenslotte niet onnodig laten lijden hoop ik
  dinsdag 15 juni 2004 @ 19:15:48 #26
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_19917070
1,5 jaar al? Dan is het over. Al dat soort dieren krijgen gezwellen en dan gaan ze dood.
lege ton
pi_19917127
Vreemd hij heeft niet ineens zijn wangzak verplaatst ofzo?

Sneu...naar dierenarts gaan!
Met kooi en al
*bye the way hoe verschoon je zijn kooi als je hem niet kunt pakken?*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_19920319
ff langs de dierenarts gaan. Ondanks dat de 'doodgooi methode' mij ook redelijk pijnloos lijkt, zou ik toch eerder kiezen voor een spuitje....
onze duitse herder kreeg van te voren een lading verdovingen voordat het paarskleurige goedje in werd gespoten.. dus lijkt me dat ze er niet veel meer van voelen..

Hopen dat het slechts een abces is!! suc6!!

(En anders hebben wij hier nog wel een paar van de zelfde hamsters voor je gratis af te halen )
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_19924443
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
onze duitse herder kreeg van te voren een lading verdovingen voordat het paarskleurige goedje in werd gespoten.. dus lijkt me dat ze er niet veel meer van voelen..
Idd, bij grotere dieren wordt dat wel gedaan. Alleen bij een hamster kun je het niet in de ader inspuiten omdat die erg klein zijn. Daarom wordt het of in een spier gespoten of in de nieren en dat doet echt heel erg pijn.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:34:49 #30
24917 Herda
Ohh Well
pi_19924585
Wat iedereen al zegt naar de dierenarts gaan.... ik heb ook 2 dwerghamsters waarvan er 1 een soort verdikking kreeg. Dierenarts zei het is kanker hij zal snel dood gaan.... Hij leeft inmiddels al 1 jaar sinds dat de dierenarts dat zei en het beestje zelf is ruim 3 jaar. Dus het zegt helemaal niks als er iets ernstigs is maar wel laten nakijken..hamster idd met kooi en al meenemen.
'Well that's marvellous, isn't it? Here I am, spent weeks trying to get a single scrap of information about our mysterious demon collectors and no one bothers to tell me that Buffy's dating one of them (Giles: A New Man)
pi_19927743
Wat herda zegt klopt.. soms kan het ook goed aflopen en soms niet. Ik heb heel lang hamsters gehad. Een had een gezwel en niks aan de hand. De andere wel helaas... bloeide stevig! Jou bult is zorgwekkend groot voor een hamster. Als dit echt een een dag gekomen is of twee dagen, maak je wel kans dat het maar wat etter is. Maar ik moet zeggen...kanker kan erg snel gaan soms! Dus verheug je niet te snel op mijn woorden. Ga wel snel naar de dierenarts, als het een bult met etter is.. er staat toch druk op...
pi_19931540
nou het is niet in een dag zo geworden, maar op zich wel snel....
hij had eerst een knobbeltje, en een week later werd het echt een bult, en weer een week later nog groter....
ik vind het heel moeilijk om te bepalen wat ik nu moet, de één zegt naar de dierenarts.....en op zich zou dat ook moeten, maar ik merk dat hij geen pijn heeft omdat ie eet en rond vliegt door zijn buizen, hij is gewoon nog heel actief.
en als ik 'm mee moet nemen naar de dierenarts word dat dikke stres voor 'm, en dat lijkt me nu ook niet echt goed.
en tegen een muur aangooien.....nou daar ga ik maar niet op in....

ik moet binnen kort met mijn hond naar de dierenarts, en dan vraag ik het wel even wat ik nu het beste kan doen.
pi_19931653
Onthou wel dat hamsters vaak enorm hard achteruit gaan en dat wanneer je 'binnenkort' naar de dierenarts gaat, je hammie misschien al wel de pijp uit is.

Onze hamster kreeg eens een enorme bult op z'n kont en die is operatief verwijderd. Hij is nu alweer dik een jaar ouder
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 juni 2004 @ 11:31:33 #34
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_19931764
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 19:08 schreef freaky-me het volgende:
Heel verhaal....
Ik heb zelf al een aantal hamsters gehad en heb er daarvan 1tje moeten laten inslapen...
Beestje kreeg een spuitje en viel rustig in slaap...
Geen stuiptrekkingen niks....

En omdat je zegt dat je een dierenartsassistente bent zou je beter moeten weten....
Ik neem aan dat je niet aan iemand die z'n beestje moet laten inslapen dat je ff leuk gaat zeggen, u had 'm ook tegen een muur aan kunnen gooien????
Ik hoop het niet voor je, want met een beetje pech kom je een keer de verkeerde tegen....

En die bloedvlekken die op de tegelmuur komt wanneer iemand jou er tegen gooit is er zo vanaf...
Anders is er wel een aanbieding bij de gamma ofzo voor muurverf, extra dekkend...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_19931929
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik heb zelf al een aantal hamsters gehad en heb er daarvan 1tje moeten laten inslapen...

En omdat je zegt dat je een dierenartsassistente bent zou je beter moeten weten....
Ik neem aan dat je niet aan iemand die z'n beestje moet laten inslapen dat je ff leuk gaat zeggen, u had 'm ook tegen een muur aan kunnen gooien????
Ik hoop het niet voor je, want met een beetje pech kom je een keer de verkeerde tegen....

En die bloedvlekken die op de tegelmuur komt wanneer iemand jou er tegen gooit is er zo vanaf...
Anders is er wel een aanbieding bij de gamma ofzo voor muurverf, extra dekkend...
Toch heeft ze gelijk.. het is een veel gebruikte methode bij kleine knaagdieren en vogeltjes. Het is zo gebeurd, in tegenstelling tot een overdosis narcoticum. .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_19932953
Gewoon naar de dierenarts gaan! Ook al heeft ie geen pijn, lijkt me niet handig om met zo'n bult rond te moeten lopen.
pi_19937974
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Natuurlijk zeg je zoiets niet tegen iemand die zijn huisdier in komt laten slapen, dat lijkt me wel heel erg logisch. toch?

Maar stel je werkt bij een kleindiergroothandel waar er een ziekte uitbreekt onder de hamsters of muizen. Ga jij dan met je hele handel naar de dierenarts om ze een voor een een spuitje te laten geven? Dan kun je je bedrjf snel vaarwel wensen, want dat werkt gewoon niet. Dan laat je ze of verdrnken, stikken of je gooit ze met kracht tegen de muur of op de grond. Waarvan de laatste manier de minst pijnloze is.
Bij kippen pak je dan bijvoorbeeld de kop beet waarna je het lichaam hard rond zwaait waardoor de nek breekt. Maar dit doe je ook weer niet bij een huiskip.

Ik nam aan dat je zelf wel kon bedenken waar welke euth techniek wordt toegepast. Verkeerd gedacht blijkbaar..

Dat jouw hamster een spuitje heeft gehad en verder geen stuipen heeft gehad is heel mooi maar ik twijfel er niet aan dat het em pijn heeft gedaan. Tenzij ie al zo ver heen was dat ie comateus was, dan kon ie er weinig van merken.

Het enige wat ik wil zeggen is dat zo'n snelle manier het minst pijnloze is.
Niet dat de TS het maar moet doen (raad ik heel erg af want je eigen huisdier zo zien is niet bepaald fijn)
pi_19944346
Nou ik vind je gedachten behoorlijk ziek Freaky me.. Zo ga je niet met dieren om, ff een kip rond zwaaien. Als ik mocht kiezen.. dan geef mij maar een spuitje! als ik jou nu eens rond ga zwaaien tot je nek breekt. En je vervolgens achter laat tot je eens kapot gaat! Messchien nog geen verkeerd idee.. je kiest het zo ook voor dieren, dus zou je er zelf ook niet mee zitten. nee jou gedachten is erg ver heen, jij verdient geen baan bij een dierenarts.
pi_19944468
Nog even voor Que-Pasa. Ik had zoals ik al melde het zelf ook mee gemaakt. Die ene hamster leefde ook iederedag goed en vrolijk door te rennen door zijn buizen enz. Maar op een dag klapte het gezwel open en toen was het over.. Ik ben naar een dierenarts geweest en daar hebben ze hem uit zijn lijden gehaald. (Ook geen stuiptrekkingen!)

Het gezwel stelde niks voor! Echt super groot zoals bij jou was het niet, en die ene hiervoor heeft een normaal leven gehad zonder bezoekjes aan de dierenarts. Jou gezwel is echt erg groot.. ik zou er toch evht even over nadenken. Zegt hij dat er geen redden meer aan is, kan je altijd nog beslissen of je hem een spuitje geeft of juist niet. Maar je moet het natuurlijk zelf weten..
pi_19950533
Ik heb ooit eens twee ratten moeten laten inslapen. De ene is ingeslapen door een overdosis anestheticum (in de buik), de ander kreeg een gewone narcose en daarna een hartprikje. De eerste methode vond ik het vervelendst om mee te maken, het duurde lang eer hij echt dood was en er waren inderdaad stuiptrekkingen maar ik heb van verschillende dierenartsen gehood dat ze dit niet meer meemaken omdat ze eigenlijk al te ver heen zijn op dat moment. De tweede methode ging eigenlijk vrij mooi (voor zover je in zulke situaties van 'mooi' kunt spreken. Mijn rat was superbenauwd en helemaal in paniek. Hij kreeg een gewone narcose en daarna een prikje in zn hart, nix geen stuipen, gewoon langzaam weggegleden.
Verder komen stuiptrekkingen ook voor bij natuurlijk sterven dus die hoeven helemaal niets met de euthanasie te maken te hebben.

En wat betreft het doden van niet-huisdieren (zoals het voorbeeld van de muizen): ooit al eens gedacht aan ether of chloroform? Snel, goedkoop en vooral: diervriendelijk. Ik heb met ether laatst een muisje gedood (een huismuis die van gif had gegeten, uit ervaring weet ik dat het heel lang kan duren voordat ze daaraan sterven dus heb ik het wat bespoedigd met ether. btw: ik strooi het gif niet, ben er fel tegen maar degene in wiens huis ik woon is een andere mening toe bedaan helaas).

[ Bericht 23% gewijzigd door morgaine21 op 16-06-2004 22:44:01 ]
  woensdag 16 juni 2004 @ 22:45:01 #41
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_19950866
Ik zou even naar de dierenarts gaan. Die van mijn zusje had het ook en wij dachten dat gaat wel weer over. Dus niet naar de dierenarts en een dag of 10 was het gedaan met dat beestje.

Kutverhaal om te vertellen want ik wil je niet ongerust maken ofzo
...drop it like it's hot...
pi_19950894
is TS nu al bij de dierenarts geweest?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_19984985
ik heb ook zon dwerghamster en die heeft ook een gezwelletje.
is echt maar heel klein maar ik weet niet wat ik er mee moet.
het voel hard aan maar hij heeft er geen pijn aan
  vrijdag 18 juni 2004 @ 10:35:24 #44
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_19986030
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:44 schreef apengek het volgende:
ik heb ook zon dwerghamster en die heeft ook een gezwelletje.
is echt maar heel klein maar ik weet niet wat ik er mee moet.
het voel hard aan maar hij heeft er geen pijn aan
Hoe weet je dat nou, kan je met hem praten of hebben een spirituele band?
...drop it like it's hot...
pi_19991165
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:51 schreef Digi23 het volgende:
Nou ik vind je gedachten behoorlijk ziek Freaky me..
Het zijn geen gedachten van me, het is de realiteit. Live with it.
Maar jullie willen de waarheid gewoon niet zien. Want het is zo zielig als je dat doet, snik snik.
Well, grow up.. en bekijk het vehaal ook eens van de andere kant, alleen dat kun jullie je volgens mij niet inbeelden.

Huilen jullie ook bij natuurfilms? Want het is zo grof dat een krokodil een een zebra pakt! Had ie em beter eerst een spuitje kunnen geven, dan voelde die arme zebra er tenminste niks van..

even voor de duidelijkheid: ik zou zelf nooit op zo'n manier een dier dood kunnen maken. Maar het gebeurd en als het goed gebeurd zodat het in een keer over is is het nog een goede manier ook. Ze lijden dan totaal niet.
pi_19998095
Ik ontdekte vorige week een behoorlijke grote bult bij mijn dwerghamster. Hij leek er absoluut geen last van te hebben; rende gewoon in z'n ratje, at nog, gewoon nog even pittig als altijd. Nu had ik hem gisteravond al niet gezien en keek ik vanochtend even in z'n huisje, is die bult plotseling enorm gegroeid en heeft ie eraan zitten krabben oid, want het lag open. Het is geen dikke massa oid, en het zat er aanvankelijk ook in 1 dag, zomaar. Maar dat ding is wel loeizwaar want dat beestje kan amper lopen...
Ik ga er van de week mee naar de dierenarts, eens zien of er nog wat aan gedaan kan worden want het voelt aan als een enorme bult met vocht. Maar z'n moeder is van de week ook overleden en die had ook allemaal bulten (al werd die wel 2,5 jr oud en de mijne is nu 1,5). Ik denk alleen dat als ze het vocht eruit weten te halen, dat het beestje dan alsnog doodgaat binnen een week door de stress en de pijn en alle ellende, dus misschien is het dan zielig om hem dat nog te moeten laten doorstaan? Ik weet het ook niet meer...
En ik vond dat beestje dan vanmiddag met dat gezwel in z'n zij, ik natuurlijk brullen want het is wel m'n lieve beestje (echt een schatje), zegt m'n moeder dat ik me niet zo aan moet stellen. bedankt voor de steun, ma!
Tap tap tap
pi_20000950
Dat snap ik nou niet he. Hoe kan je 'van de week' even naar de dierenarts gaan terwijl je zelf al zegt dat hij lijd???
Giza is slegt met spelle. Giza is te lui om voor iedere vok-post de spelchecker te nemen . Giza heeft er de pest aan als mensen daarover gaan sitten sijken. Oprote!!
pi_20003271
Nou, kijk, het is weekend; geen spreekuur. Ik heb geen auto en kan hem moeilijk met kooi en al onder m'n snelbinders doen; moet wachten tot ik vervoer heb. Ik denk niet dat m'n moeder of vader een ochtend vrij gaat nemen om mij naar de dierenarts te brengen. Ook zijn ze volgende week op vakantie, en moet verder iedereen werken. De bus stopt ook niet eens in de indirecte omgeving van de dierenarts. Maar hij heeft, behalve dan dat hij moeilijk kan lopen, geen duidelijke pijn. Ik mag er gewoon aankomen (behalve dan dat hij het zelf heeft opengekrabd... het schoonmaken vond hij geen succes, maar vorige week had hij er geen problemen mee). Ik weet zelf verder geen manier hoe ik hem anders kan helpen....
Tap tap tap
pi_20003845
Gewoon zo'n reiskooitje. Heb ik ook. Beetje extra hooi erin voor de warmte en je kan ook zo in de winter naar de dierenarts. En volgens mij kwam je er donderdag avond al achter. En er zijn een aantal dierenartsen die zaterdag ook een spreekuur hebben.

Bah. Ik hoop dat mensen jouw ook lekker een paar dagen laten liggen als jij open bulten heb waardoor je bijna niet kan lopen. Neem geen hamster als je alleen de lusten wil dragen. Niet de lasten. Ik ben een keer niet op komen dagen voor een sollicitatie gesprek omdat mijn hamster ziek was. Da's nou eenmaal de verantwoordelijkheid die je op je neemt. Er goed voor zorgen is geen optie, maar een verplichting.
Giza is slegt met spelle. Giza is te lui om voor iedere vok-post de spelchecker te nemen . Giza heeft er de pest aan als mensen daarover gaan sitten sijken. Oprote!!
pi_20006614
Sorry? Ik heb al tien jaar hamsters, en jij weet hoe ik met ze omga? Ik ben al eerder met ze naar dierenartsen geweest omdat ze wat mankeerden, het boeit me niet hoe duur het is want dat maakt niet uit bij een beestje. Ik heb ze kuurtjes gegeven, medicijnen, weet ik veel wat, en dat heb ik er nu ook voor over. Ik doe hem zeker lekker in een reiskooitje onder de snelbinders? Ik laat gerust belangrijke colleges schieten om met hem weg te gaan, ik heb nergens gezegd dat IK er niks voor over heb. Hoe kom je erbij dat ik er donderdagavond al achterkwam? Kun je tussen de regels doorlezen ofzo? Ik zag het vanmiddag omdat ik vanmiddag de kooi schoonmaakte, zo simpel ligt het. Ja, vorige week zat er al iets maar dat leek niets ernstigs te zijn en hij had er toen ook geen last van, en de rest van de week ook niet. Je hebt geen idee hoe ik ben of hoe met ze omga. Je kan lekker in de stront zakken wat wat je nu hebt gezegd doet echt pijn. Ik draag niet alleen de lusten, ik zit echt in de stress om dat beestje, ik zit echt te janken. Niet dat ik niet heb gekeken wanneer het spreekuur is ofzo. Dat beestje is mijn kindje. Ik ben alleen thuis deze week en heb geen idee wat ik ermee aan moet. Achterlijk bosmongool, flikker op met je moraal als je me niet kent. Ik hoop dat er bij mensen als jij ook lekker bulten in je oksel groeien.
Tap tap tap
pi_20006938
Ha ha GO!! cherrylips!! Dat is nog eens van je afbijten!!

Wat naar voor je zeg dat je zo in de rats zit!
Ik weet natuurlijk niet waar je woont en of je omgeving erg uitgestrekt is maar is een taxi nemen geen optie!? Kost je natuurlijk wel weer extra geld maar je bent dan wel sneller bij een dierenarts met je hammie!!
Ik wens je veel sterkte en ben benieuwd hoe het afloopt
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_20007470
Dank je...
Het wordt wel deze week, want ik heb op Internet gekeken en het lijkt het meest nog op een abces. Een eerdere hamster had dat ook, maar dan op een andere plek en lang niet zo groot, en toen hebben ze die schoongemaakt en twee weken later is het beestje alsnog overleden door de ellende. Maar er schijnt nog een kliniek hier in de buurt te zitten maar ik weet nog niet precies waar. Alleen klote dat ik alleen moet, ik hou 't waarschijnlijk niet droog.
Tap tap tap
pi_20015905
Het feit dat je er 'van de week' al achterkwam en lekker op je kont ben blijven zitten zegt mij al genoeg over hoe diep jouw dierenliefde zit. Kan je me nog zo hard vertellen dat je van je beesjes houd, maar ik trap er niet in. Is het in je opgekomen dat de overlevingskanser ietsje beter zijn als je direct naar de dierenarts gaat, ipv te wachten totdat het gezwel zo groot is dat ie amper nog kan lopen? Misschien heeft dat ook wel iets te maken met de hoeveelheid stress die de dierenarts opleverd.

Probeer www.routeplanner.nl of www.9292ov.nl eens. Mocht het nog uitkomen deze week...

Wat je ook kan doen is je hamsters aan mij geven. Ik bel de mijn eigen dierenarts wel even om te vragen of ik met een spoedgeval kan komen.
pi_20016382
Jezus Giza, jij kan toch niet in het leven van een ander kijken!?
Dat je je mening geeft is wel genoeg hoor, je hoeft toch niet gelijk een ander af te gaan zeiken!?
Make love, not war

Cherrylips, jank maar lekker hoor bij die dierenarts! Zijn ze wel gewend! Succes weer!!
pi_20016718
Ik herhaal wat zij zelf schrijft hoor. Als ik zeg "Ik heb een moord gepleegd" en jij zegt "Dat moet je naar de gevangenis" is dat een valide antwoord. Je kan wel zeggen "ach ik kan niet in jouw leven kijken" maar ik schrijf toch net dat ik een moord gepleegd heb. Dan is het vrij duidelijk.
Als ik haar post lees, zie ik passieve dierenmishandeling. Kan je hem beter terug in de wilde natuur zetten. Daar worden zieke dieren direct gedood. Ze worden niet gedwongen om langzaam in hun kooi te kreperen. En ik vind dat dergelijke zaken hard aangepakt dienen te worden. Een ziek dier dat lijd niet naar de dierenarts brengen is kwalijk. Neem dan geen dier. En begind aljeblieft niet dat je het uitsteld omdat je bang ben om te janken. Daar heeft je hamster geen boodschap aan.
pi_20017786
Jezus Giza, wat kun jij je aanstellen!

Hoe gaat het op dit moment met de hamster van de TS en met die van Cherrylips?
pi_20022904
'Van de week' was een week daarvoor en toen zag het er verwaarloosbaar uit; vooral ook omdat hij al ruim een half jaar een evensoortig gezwelletje aan de andere kant had wat niet groeide en hem niet tot last was. Ik ga niet steeds met hem naar de dierenarts; wordt zo'n beestje ook niet vrolijker van om steeds in z'n nekvel gegrepen te worden en dan een dikke naald in z'n vlees te krijgen gestuwd natuurlijk. Ik had het blijkbaar gewoon onderschat, inderdaad mijn fout dat ik niet voor elk klein dingetje met hem naar de dierenarts ren. Maar om dat dan dierenmishandeling te noemen vind ik overdreven. Dat beestje heeft bij mij een beter leven gehad dan hij bij veel anderen had gekregen. Hij leed niet. Dat zag ik aan de manier waarop hij gewoon nog vrat, de boel sloopte als altijd, en de godganse avond en nacht (en vroege ochtend) nog in z'n geliefde radje holde. Ik stel het niet uit omdat ik bang ben om te janken; ik weet zeker dat ik ga janken. Ik vond het alleen klote omdat ik alleen zou moeten gaan, maar dat houdt me niet tegen. het spreekuur is maandag om half 5, maar ik denk niet dat hij dat redt. Ik wou echt dat ik het donderdag ontdekt had zodat ik er gelijk vrijdag mee naar de dierenarts gekund had, dat zweer ik. En niet dat er dat kloterige weekend tussen zat. Hij heeft vanavond nl gedaan wat dieren vaker doen met bijv. gebroken of gewonde pootjes; hij heeft geprobeerd het eraf te bijten. Ik heb de wond geprobeerd schoon te maken, ik hou alles steriel schoon, maar hij is denk ik op zoek naar een holletje om te sterven want hij verliest gewoon veel bloed en hij is helemaal van de kaart (al rende hij net nog wel in z'n radje..?). Bedankt voor het aanpraten van een schuldgevoel. Als je zo liefdevol met beestjes bent geef ik je de kans om hem dan zelf maar uit z'n lijden te verlossen. En ja, ik weet hoe het openbaar vervoer werkt, daarom weet ik dat er geen bussen in de buurt van m'n gebruikelijke dierenarts komen, waar we altijd met de hond heen gaan. Maargoed, zinloos om dit uit te leggen, mijn geliefde beestje gaat dood, kom maar op met die verwijten. Of rot gewoon op.

(Ik raad de TS aan om dus zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan, maarja, het is weekend he, en ik denk dat je hard wordt uitgelachen als je als spoedgeval een hamster opgeeft).
Tap tap tap
pi_20023459
Waarom? Het is een dierenarts hoor. Als je nou de huisarts wakker belde....

Als je niet denkt dat hij het red en hij lijd is het het beste om hem nu zelf af te maken. Bv door een harde klap in zijn nek. Ja ja ik weet het, het is niet fijn. Ik heb het godzijdank nog nooit zelf hoeven doen. Een andere, en fijnere, manier om het te doen om wat watten in, hoe heet het, gloroplyl? Nouja, dat verdovingsmiddel waardoor je snel bewusteloos raakt als je het onder je neus gedrukt krijgt. te drenken. Stop dat samen met de hamster in een kleine doos. Hij valt snel is slaap en nog even later is het afgelopen. Het bespaard het dier in ieder geval meer pijn. En het is fijner dan een spuitje te moeten krijgen.
pi_20023598
Sorry, maar ga dan ook eerder naar de dierenarts. Als het je niks uitmaakt om geld uit te geven, had je vorige week al kunnen gaan, toen je evt wel vervoer had.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_20026968
Ik geef even uitleg wat ze bij de dierenarts doen. Ik heb al eerder een hamster gehad met een soortgelijke bobbel, en die heb ik wel gelijk erheen gebracht. Was geen fijn gezicht, en dik had er achteraf ook spijt van dat ik het beestje niet rustig in z'n eigen hokje heb laten zitten.
Zo'n beestje krijgt geen verdoving.
Ze grijpen het beestje vast bij het nekvel, duwen het tegen de grond, snijden de bult open, halen de zooi eruit. Het beestje lag er te piepen en te wurmen.
Dus ik dacht; dat bespaar ik deze. Het zal zo'n vaart niet lopen. Wel dus.
Maargoed, hij hangt weer in de tralies enzo, beetje nukkig is ie wel, maar ik ga hem iig wel even laten nakijken.

Wel leuk dat ik hier wordt aangevallen en de TS niet.
Tap tap tap
pi_20028915
Jemig. Wat een dierenmishandeling >:( Zonder verdoving in een dier snijden? Ik zou lekker naar een andere dierenarts gaan als ik jou was.

Ik vond TS post toch echt iets anders dan de jouwe. Er werdt gevraagt wat de doen met een bult terwijl het dier en geen last/pijn aan heeft. Jij echter weet dat wel. Erger nog, je beseft dondersgoed dat hij lijd. Das een heel verschil. Morgenochtend bij de dierenarts he? Maar wel bij een fatsoenlijke. Zeg maar dat ik anders ff bij hem langskom
pi_20028948
Maandag ochtend bedoel ik. *uiterlijk*
pi_20029077
Heb zelf trouwens ook wel eens een nare ervaring geweest met de dierenarts. Ik moet tijgertje even laten nakijken (waarom weet ik niet meer. Paar jaar terug alweer). Ik waarschuwde de dierenart dat hij beet. Waar hij nogal zeikerig op reageerde. Vervolgens beet hij (Was een beetje vals. Hij was vroeger van school. 3x raaien hoe leerlingen met zo'n dier omgaan. Toen heb ik heb genomen) en belande hij met een grote boog recht op de stenen vloer. Bloed uit zijn oor. Durfde die klootzak nog een rekening te sturen ook >:(
Hij heeft het trouwens wel overleefd. Is er niet aardiger op geworden though. Heb nu een toffe dierenarts
pi_20036967
met mijn hamstertje is alles eigenlijk nog hetzelfde....de bult is nog even groot als dat ie was, maar als ik 'm verder in zijn kooitje zie, denk ik niet dat ie er last van heeft, hij rent nog in zijn radje, en eet als een gek, klimt aan de tralies enz...heel levendig dus.
ik hoop dat het een beetje zo blijft als nu...en dat hij gewoon aan de ouderdom overlijd.
ik kan natuurlijk naar de dierenarts gaan, maar heb daar een beetje een dubbel gevoel over.
ten eerste kan ik 'm absoluut niet vast houden..het is een dwerghamster dus piepklein!
ik heb al even geprobeerd om aan de bult te voelen, maar zodra hij mijn hand ziet, schiet hij weg..
er werd al gevraagd hoe ik dan de kooi verschoon...dan jaag ik hem in zijn slaapholletje, die kan ik dan dicht doen met een luikje en dan de rest van de kooi eraf halen...ik doe dit dus zonder dat ik 'm vast hou of dergelijke...
als ik dus met hem naar de dierenarts ga, dan weet ik zeker dat dat dikke stres word, en wie weet valt ie op de grond of weet ik veel wat....
en dan met naalden of dergelijke tekeer gaan...nee....
zolang hij er nog is zorg ik dat ie het naar het zin heeft, en maar hopen dat het niet een dikke lijdensweg word.
misschien dat ik dan ook iets van ether of dergelijke ga halen....

Cherry lips, ik wens jou veel sterkte met je hammie...sneu dat het zo dan afloopt, maar je doet wat je doen kan toch!
en wat anderen er over zeggen dat zal allemaal wel.
pi_20037446
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 23:55 schreef Giza het volgende:
Jemig. Wat een dierenmishandeling >:( Zonder verdoving in een dier snijden? Ik zou lekker naar een andere dierenarts gaan als ik jou was.

Ik vond TS post toch echt iets anders dan de jouwe. Er werdt gevraagt wat de doen met een bult terwijl het dier en geen last/pijn aan heeft. Jij echter weet dat wel. Erger nog, je beseft dondersgoed dat hij lijd. Das een heel verschil. Morgenochtend bij de dierenarts he? Maar wel bij een fatsoenlijke. Zeg maar dat ik anders ff bij hem langskom
Hij had nog geen pijn. net zoals de hamster van de TS rende hij al die tijd nog gewoon lekker levenslustig door z'n hokje, in z'n radje, hij vrat alles wat hij tegenkwam. Het gaat nu iig weer beter met 'm, ik ben me waarschijnlijk helemaal wezenloos geschrokken doordat het beestje spierwit is en gister z'n bekje en z'n pootjes onder het bloed zaten. De bult was echt stukken kleiner, en gisteravond holde hij gewoon weer in z'n radje en zat ie weer in z'n voer te graaien. Vanochtend weer even gekeken, wat lekkers gegeven; hij loopt wat raar en hij zit zich echt steeds te krabben en schoon te maken maar verder is hij weer als de oude. Dus wat als ze morgen alsnog in hem willen snijden, voor als de bult toch groter wordt weer? Het beestje is echt piepklein, misschien dat ze die eerste daarom geen verdocing gaven; later ben ik er met een forse goudhamster naartoe gegaan die een ontsteking had en die hebben ze wel verdoofd (ook geen prettig gezicht, en die hamster is 2 weken later toch overleden en die had echt zeer duidelijk pijn die laatste avond; m'n ouders vonden hem toen terwijl hij uit z'n huisje hing...). Dus ik heb met die kleine beestjes de ervaring dat een dierenarts niet altijd de beste oplossing is. Cavia's en konijnen zijn groter; cavia's hebben ook regelmatig bulten en die kunnen ze tenminste fatsoenlijk verdoven, maar m'n hamster is echt piepklein, ik weet niet eens of een verdoving mogelijk is bij zo'n beestje, en die naald... brrrr....
Tap tap tap
pi_20080121
En is er al nieuws???
  maandag 21 juni 2004 @ 23:36:07 #67
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_20080428
ja, hoe is het met je hammie??
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_20080504
Vraag dan wat je dierenarts ervan denkt, en ga anders naar een ander.
Niet elke dierenarts weet evenveel.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_20081305
-of de bult zou opengesneden moeten worden en hij krijgt medicijnen, oftewel zalfje erop en antibiotica troep (ben namen enzo alweer kwijt) elke avond in z'n strotje duwen;
-of laten zoals het is.

Ik ben voor optie 2 gegaan. De bult is nu een klein zwart knikkertje; hij zit er wel nog aan te likken enzo maar hij rent door z'n radje als een idioot en zit weer holletjes te bouwen; het leek mij onnodig om hem dan open te laten snijden en veel pijn te laten hebben. Het was niks kwaadaardigs; het bestond grotendeels uit bloed (waarvan ik me dus rotgeschrokken was, het beestje leek wel op een beknuppeld zeehondje zaterdag) en het zat op zo'n moeilijke plek (okseltje) dat het niet makkelijk was. Dus: laten zitten die handel en hem geen onnodige pijnen laten lijden. Hij heeft al genoeg ellende gehad ( )

Hij is nu wel bang voor me (de hamster dan he), en een beetje kribbig. Ik had ook het gevoel dat hij minder at, of in ieder geval; hij eet wel wat, maar dan alleen het allerlekkerste.
Maar het was dus kiezen tussen; of hem lekker laten gaan en hopen dat het zo blijft, of lekkere naalden in hem steken en hem vieze medicijnen geven....
Tap tap tap
pi_20082058
Geef hem dan maar gewoon alleen wat ie het lekkerst vind dan! (ja sorry hoor maar wie weet hoe lang ie nog heeft, of kort eigenlijk.)
Dus behalve opereren is er niets aan te doen??

*kroekiepoes het wel zielig vind voor hammie en cherrylips*
pi_20082295
Nou ja, het is of laten zitten of weghalen. En bij die vorige hamster van me die het had was het zo'n naar gezicht dat ik geen naalden of mesjes in de buurt van deze wil hebben.
Hij (hamstertje heet Maxie, heeft ironisch genoeg de bijnaam 'Pukkeltje'...) trok wel het brood uit m'n vingers vanmiddag. Maar als hij maar nergens last van heeft vind ik het prima, en hij ook geloof ik.

TS krijgt zo geen goed beeld van wat er nu met met haar hamstertje te doen staat...
Tap tap tap
pi_20082728
Ach... iedereen maakt zn eigen beslissingen. En als Maxie nergens last van heeft (off lijkt te hebben) is het toch goed!?

Ik zou in dit geval misschien wel het bultje laten weghalen (als het met een naald weggezogen kan worden of zo, want het lijkt me wel een heel groot risico om zo een klein hummeltje onder narcose te doen) , maar ik heb geen hamsters en ik zit niet in jouw positie dus ik mag eigenlijk niets zeggen.......
pi_20620821
lieve bolletje is gisteravond heengegaan...de bult hebben we een paar weken terug doorgeprikt, en daarna ging het weer heel goed met hem...maar een paar weken later groeide het dus weer zo groot aan....toen hebben we weer een poging gedaan, maar toen zagen we dat er nog meer bultjes bij waren gekomen...s'avonds lag hij ineens op zijn rugje...ik heb 'm eruit gehaald en op een rustig plekje neergelegd, hij was in een soort coma...ademde alleen nog maar...
we konden dus niet meer naar de D.A....
een paar uur later ging hij wat schokken, en toen was het gebeurd...
god wat kun je dan een verdriet hebben...zo'n lief beestje en dan onder de kankerbulten en ellende meer...maar ik ga ervan uit dat hij nu vrij is, en in hamsterhemel zit...
dag lieve bollie....het gaat je goed.

woensdag 14 juli 2004 @ 15:51:41 #74
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_20620899
Helaas pindakaas.
pi_20620997
awww gecondoleerd...
met mijn maxie gaat alles 'prima', hij rent nog en doet nog alles; hij/zij loopt alleen een beetje scheef maar lijkt er zelf geen last van te hebben, het ziet er alleen niet uit.
had ik maar zo'n mooie foto van max... hij/zij zit gewoon niet stil...
(hoe kun je trouwens zien wat het is? ik heb er een paar boekjes bijgehaald en op internet gekeken maar dan zou maxie hermafrodiet zijn lijkt 't)
Je gaat je toch erg hechten aan zo'n beestje... dat mag ook wel, ze zijn zo lief
Tap tap tap
pi_20621125
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 15:56 schreef CherryLips het volgende:
awww gecondoleerd...
met mijn maxie gaat alles 'prima', hij rent nog en doet nog alles; hij/zij loopt alleen een beetje scheef maar lijkt er zelf geen last van te hebben, het ziet er alleen niet uit.
had ik maar zo'n mooie foto van max... hij/zij zit gewoon niet stil...
(hoe kun je trouwens zien wat het is? ik heb er een paar boekjes bijgehaald en op internet gekeken maar dan zou maxie hermafrodiet zijn lijkt 't)
Je gaat je toch erg hechten aan zo'n beestje... dat mag ook wel, ze zijn zo lief
hoe oud is maxie nu dan? bollie was 1 jaar en 7 maanden, en ze worden gemiddeld 2...dus ja...het was ook wel een beetje zijn tijd.
bolletje liep de dag dat hij stierf ook nog vrolijk rond...het gaat heel snel, plotseling is het dan gebeurd...
de foto heb ik gemaakt toen ik hem verschoonde, dan deed ik hem in een apparte bak, en kon je dus mooi wat foto's maken...en even wat lekkers geven ofzo.
hoe je kunt zien of het een man of vrouwtje is...volgens mij de afstand van poepgaatje tot geslachtdeel..(klinkt dat raar) bij een mannetje is dat geloof ik kleiner dan bij een vrouwtje, maar dat zou je dan even moeten opzoeken want dat weet ik niet meer zeker..
ik heb het in de winkel gevraagd....wilde toen 2 mannetjes hebben.
en ja....ik kan er ook niks aan doen dat ik zo verdrietig ben nu, de meesten zeggen, jeej het was maar een hamster, maar het was wel mijn hamster, en ook nog eens een hele lieve, en als je die dan zo dood ziet gaan, doet dat toch nog heel wat met je...en dan de volgende dag die lege kooi...bah....heb het gelijk maar opgeruimd...
pi_20621306
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 16:02 schreef Que-Pasa het volgende:

[..]

hoe oud is maxie nu dan? bollie was 1 jaar en 7 maanden, en ze worden gemiddeld 2...dus ja...het was ook wel een beetje zijn tijd.
bolletje liep de dag dat hij stierf ook nog vrolijk rond...het gaat heel snel, plotseling is het dan gebeurd...
de foto heb ik gemaakt toen ik hem verschoonde, dan deed ik hem in een apparte bak, en kon je dus mooi wat foto's maken...en even wat lekkers geven ofzo.
hoe je kunt zien of het een man of vrouwtje is...volgens mij de afstand van poepgaatje tot geslachtdeel..(klinkt dat raar) bij een mannetje is dat geloof ik kleiner dan bij een vrouwtje, maar dat zou je dan even moeten opzoeken want dat weet ik niet meer zeker..
ik heb het in de winkel gevraagd....wilde toen 2 mannetjes hebben.
en ja....ik kan er ook niks aan doen dat ik zo verdrietig ben nu, de meesten zeggen, jeej het was maar een hamster, maar het was wel mijn hamster, en ook nog eens een hele lieve, en als je die dan zo dood ziet gaan, doet dat toch nog heel wat met je...en dan de volgende dag die lege kooi...bah....heb het gelijk maar opgeruimd...
ehm even denken hoe oud hij/zij was (volgens mij toch een zij... )... ze is november 2002 geboren, ze was 5 weken toen ik d'r meenam. 1 jaar en 8 maanden dus...
Ze heeft ook zo d'r eigen karakter. Mensen zeggen idd; 't is maar een hamster, klein nutteloos beest', maar ze hebben allemaal hun eigen karakter en trekjes en ze zijn gewoon snoezig. Je wil gewoon niet dat ze pijn hebben en je wilt ze eigenlijk allemaal lekkers geven en allemaal speeltjes enzo.
Ik vind het zelf ook altijd lastig om dan een nieuwe hamster te kopen die dan even de kooi sloopt van de vorige hamster... Zo heb ik nu een slaaphuisje die al bij 3 hamsters in het hok heeft gestaan en nu even is gesloopt door een nieuwe, dat vind ik dan altijd zo jammer.
Tap tap tap
pi_20630529
Natuurlijk heb je verdriet, het maakt toch niet uit of het nu een groot of klein beest is?
Heel veel sterkte!
(ook al ben ik soms streng........)
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 15 juli 2004 @ 09:01:54 #79
48233 Auticia
warriorette
pi_20635332
freaky-me, ik ben het met je eens. In tegenstelling tot veel anderen, als ik zo eens lees.
Zelf heb ik een aantal ratten en muizen in laten slapen bij een dierenarts en merkte dat ze keer op keer erg veel pijn hadden. Bijten, stuipen, piepen...
Tot ik een keer bij een ontzettende beul van een dierenarts kwam, die mijn ratje Benson onnodig lang liet lijden, ik ben er toen nog 1 keer geweest met een rat die een enorm abces had (die was gedumpt en had ik opgevangen) en de dierenarts in kwestie wist niet wat ze zag. Het abces herkende ze wel, maar een rat met krulletjes en dumbo-oren had ze nog nooit gezien.
Ik vond dat een erg kwalijke (en bovendien behoorlijk prijzige) zaak. Sinds die tijd maak ik zelf de abcessen open en maak ze schoon, en wanneer de dieren ziek en oud zijn, of veel pijn lijden, slaap ik ze in met ether.
Tegen een muur gooien is waarschijnlijk veel effectiever, maar ik vind het zelf een stuk prettiger om een rat op mijn schoot te nemen (dus geen stress van op de fiets in een reiskooitje, wachtkamers etc), te verdoven tot het afgelopen is.
I bet you are flying inside.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')