ik kan 'm met geen mogelijkheid vasthouden, dat is het probleemquote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:15 schreef Frasier het volgende:
Ontsteking? Voelt 't hard aan?
Toch maar even naar de dierenarts dan om het na te laten kijken. Als het echt van de een op de andere dag is gekomen lijkt het me niet dat het kanker is. Zo snel groeit dat nou ook weer niet. Zal wel een of andere vochtophoping zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:16 schreef Que-Pasa het volgende:
[..]
ik kan 'm met geen mogelijkheid vasthouden, dat is het probleem![]()
Ja wel hoor, ik had een hamster van ruim 3 jaar, en die had ook van de een op de andere dag een bult, maar die was zwart met etter... en hij had veel pijn, dus wij naar de dierenarts, en toen kreeg hij een spuitje....quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:19 schreef Frasier het volgende:
[..]
Toch maar even naar de dierenarts dan om het na te laten kijken. Als het echt van de een op de andere dag is gekomen lijkt het me niet dat het kanker is. Zo snel groeit dat nou ook weer niet. Zal wel een of andere vochtophoping zijn.
Toch zo snel mogelijk even naar de dierenarts.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:47 schreef the_predator het volgende:
het zou naief zijn om er geld aan te willen verspillen
laat het dier leven zolang het niet onnodig lijd, of ga naar de dierenarts of smijt het tegen de muur kaopt!
het dood gooien van een hamster, muis of ander kleindier is de snelste en minst pijnloze manier om ze dood te maken, beter dan een overdosis van een narcoticum geven.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:01 schreef Kroekiepoes het volgende:
Ben jij wel helemaal lekker...???![]()
![]()
ja hoor, hoezo?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:01 schreef Kroekiepoes het volgende:
Ik zou maar gewoon even langs de dierenarts gaan, als het een abces is kunnen ze hem gewoon dmv een sneetje leeg laten laten lopen en heeft de 'ie er geen last meer van, als het wel iets van kanker blijkt te zijn kun je hem gelijk verder lijden besparen![]()
[..]
Ben jij wel helemaal lekker...???![]()
![]()
/offquote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:15 schreef freaky-me het volgende:
[..]
het dood gooien van een hamster, muis of ander kleindier is de snelste en minst pijnloze manier om ze dood te maken, beter dan een overdosis van een narcoticum geven.
Voorwaarde is wel dat je goed hard gooit en het dus in een keer over is
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:15 schreef freaky-me het volgende:
[..]
het dood gooien van een hamster, muis of ander kleindier is de snelste en minst pijnloze manier om ze dood te maken, beter dan een overdosis van een narcoticum geven.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:15 schreef freaky-me het volgende:
[..]
ff gericht met de schop steken werkt beter..quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:15 schreef freaky-me het volgende:
[..]
To Netsplitter:quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
/off
Zal jouw is ff tegen een muur aangooien wanneer je iets mankeert....![]()
En dan mis ik misschien een paar maar dat is dan pech....![]()
/off
Idd, bij grotere dieren wordt dat wel gedaan. Alleen bij een hamster kun je het niet in de ader inspuiten omdat die erg klein zijn. Daarom wordt het of in een spier gespoten of in de nieren en dat doet echt heel erg pijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
onze duitse herder kreeg van te voren een lading verdovingen voordat het paarskleurige goedje in werd gespoten.. dus lijkt me dat ze er niet veel meer van voelen..
Ik heb zelf al een aantal hamsters gehad en heb er daarvan 1tje moeten laten inslapen...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:08 schreef freaky-me het volgende:
Heel verhaal....
Toch heeft ze gelijk.. het is een veel gebruikte methode bij kleine knaagdieren en vogeltjes. Het is zo gebeurd, in tegenstelling tot een overdosis narcoticum.quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb zelf al een aantal hamsters gehad en heb er daarvan 1tje moeten laten inslapen...
Beestje kreeg een spuitje en viel rustig in slaap...
Geen stuiptrekkingen niks....
En omdat je zegt dat je een dierenartsassistente bent zou je beter moeten weten....
Ik neem aan dat je niet aan iemand die z'n beestje moet laten inslapen dat je ff leuk gaat zeggen, u had 'm ook tegen een muur aan kunnen gooien????
Ik hoop het niet voor je, want met een beetje pech kom je een keer de verkeerde tegen....
En die bloedvlekken die op de tegelmuur komt wanneer iemand jou er tegen gooit is er zo vanaf...
Anders is er wel een aanbieding bij de gamma ofzo voor muurverf, extra dekkend...
Natuurlijk zeg je zoiets niet tegen iemand die zijn huisdier in komt laten slapen, dat lijkt me wel heel erg logisch. toch?quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb zelf al een aantal hamsters gehad en heb er daarvan 1tje moeten laten inslapen...
Beestje kreeg een spuitje en viel rustig in slaap...
Geen stuiptrekkingen niks....
En omdat je zegt dat je een dierenartsassistente bent zou je beter moeten weten....
Ik neem aan dat je niet aan iemand die z'n beestje moet laten inslapen dat je ff leuk gaat zeggen, u had 'm ook tegen een muur aan kunnen gooien????
Ik hoop het niet voor je, want met een beetje pech kom je een keer de verkeerde tegen....
En die bloedvlekken die op de tegelmuur komt wanneer iemand jou er tegen gooit is er zo vanaf...
Anders is er wel een aanbieding bij de gamma ofzo voor muurverf, extra dekkend...
Hoe weet je dat nou, kan je met hem praten of hebben een spirituele band?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:44 schreef apengek het volgende:
ik heb ook zon dwerghamster en die heeft ook een gezwelletje.
is echt maar heel klein maar ik weet niet wat ik er mee moet.
het voel hard aan maar hij heeft er geen pijn aan
Het zijn geen gedachten van me, het is de realiteit. Live with it.quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:51 schreef Digi23 het volgende:
Nou ik vind je gedachten behoorlijk ziek Freaky me..
Hij had nog geen pijn. net zoals de hamster van de TS rende hij al die tijd nog gewoon lekker levenslustig door z'n hokje, in z'n radje, hij vrat alles wat hij tegenkwam. Het gaat nu iig weer beter met 'm, ik ben me waarschijnlijk helemaal wezenloos geschrokken doordat het beestje spierwit is en gister z'n bekje en z'n pootjes onder het bloed zaten. De bult was echt stukken kleiner, en gisteravond holde hij gewoon weer in z'n radje en zat ie weer in z'n voer te graaien. Vanochtend weer even gekeken, wat lekkers gegeven; hij loopt wat raar en hij zit zich echt steeds te krabben en schoon te maken maar verder is hij weer als de oude. Dus wat als ze morgen alsnog in hem willen snijden, voor als de bult toch groter wordt weer? Het beestje is echt piepklein, misschien dat ze die eerste daarom geen verdocing gaven; later ben ik er met een forse goudhamster naartoe gegaan die een ontsteking had en die hebben ze wel verdoofd (ook geen prettig gezicht, en die hamster is 2 weken later toch overleden en die had echt zeer duidelijk pijn die laatste avond; m'n ouders vonden hem toen terwijl hij uit z'n huisje hing...). Dus ik heb met die kleine beestjes de ervaring dat een dierenarts niet altijd de beste oplossing is. Cavia's en konijnen zijn groter; cavia's hebben ook regelmatig bulten en die kunnen ze tenminste fatsoenlijk verdoven, maar m'n hamster is echt piepklein, ik weet niet eens of een verdoving mogelijk is bij zo'n beestje, en die naald... brrrr....quote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:55 schreef Giza het volgende:
Jemig. Wat een dierenmishandeling >:( Zonder verdoving in een dier snijden? Ik zou lekker naar een andere dierenarts gaan als ik jou was.
Ik vond TS post toch echt iets anders dan de jouwe. Er werdt gevraagt wat de doen met een bult terwijl het dier en geen last/pijn aan heeft. Jij echter weet dat wel. Erger nog, je beseft dondersgoed dat hij lijd. Das een heel verschil. Morgenochtend bij de dierenarts he? Maar wel bij een fatsoenlijke. Zeg maar dat ik anders ff bij hem langskom
hoe oud is maxie nu dan? bollie was 1 jaar en 7 maanden, en ze worden gemiddeld 2...dus ja...het was ook wel een beetje zijn tijd.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:56 schreef CherryLips het volgende:
awww gecondoleerd...
met mijn maxie gaat alles 'prima', hij rent nog en doet nog alles; hij/zij loopt alleen een beetje scheef maar lijkt er zelf geen last van te hebben, het ziet er alleen niet uit.
had ik maar zo'n mooie foto van max... hij/zij zit gewoon niet stil...
(hoe kun je trouwens zien wat het is? ik heb er een paar boekjes bijgehaald en op internet gekeken maar dan zou maxie hermafrodiet zijn lijkt 't)
Je gaat je toch erg hechten aan zo'n beestje... dat mag ook wel, ze zijn zo lief
ehm even denken hoe oud hij/zij was (volgens mij toch een zij... )... ze is november 2002 geboren, ze was 5 weken toen ik d'r meenam. 1 jaar en 8 maanden dus...quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:02 schreef Que-Pasa het volgende:
[..]
hoe oud is maxie nu dan? bollie was 1 jaar en 7 maanden, en ze worden gemiddeld 2...dus ja...het was ook wel een beetje zijn tijd.
bolletje liep de dag dat hij stierf ook nog vrolijk rond...het gaat heel snel, plotseling is het dan gebeurd...
de foto heb ik gemaakt toen ik hem verschoonde, dan deed ik hem in een apparte bak, en kon je dus mooi wat foto's maken...en even wat lekkers geven ofzo.
hoe je kunt zien of het een man of vrouwtje is...volgens mij de afstand van poepgaatje tot geslachtdeel..(klinkt dat raar) bij een mannetje is dat geloof ik kleiner dan bij een vrouwtje, maar dat zou je dan even moeten opzoeken want dat weet ik niet meer zeker..
ik heb het in de winkel gevraagd....wilde toen 2 mannetjes hebben.
en ja....ik kan er ook niks aan doen dat ik zo verdrietig ben nu, de meesten zeggen, jeej het was maar een hamster, maar het was wel mijn hamster, en ook nog eens een hele lieve, en als je die dan zo dood ziet gaan, doet dat toch nog heel wat met je...en dan de volgende dag die lege kooi...bah....heb het gelijk maar opgeruimd...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |