Hoeft volgens mij niet perse, je hart kan toch ook gewoon te snel pompen ipv dat je hart sterk is?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:10 schreef miki het volgende:
Nou, volgens mij is het zo, dat hoe hoger je bloeddruk is, hoe hoger de pompkracht is (bloeddruk is de druk van het bloed op je aderen als het hierdoor heen wordt gepompd. Hoe harder er gepompt wordt door het hart, hoe hoger de bloeddruk.
Jouw bloeddruk is normaal, dus je hart heeft een normale pompkracht.
Als je hartfalen hebt, is er wat mis met de pompkracht.
Mijn hart is prima, anders mocht ik geen plasma geven iedere maandquote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:17 schreef miki het volgende:
Als je wil uitvinden of je hart te snel pompt moet je ook je hartslag meten. Dan pas kan je daar iets over zeggen.
Dus als de elasticiteit van de vaten afneemt, dan neemt of de boven-, of de onderdruk toe?(geen idee welke dat zou kunnen zijn) Niet allebei tegelijk?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:22 schreef Teng het volgende:
Als je hart sneller zou pompen, dan verhoogt je bloeddruk. Er hoeft dan niet perse een groter verschil tussen onder- en bovendruk te ontstaan. Verder kun je niet helemaal stellen dat het verschil in bloeddruk de pompkracht van het hart is. De bloeddruk hangt namelijk ook nog af van de stijfheid van je bloedvaten (compliantie dacht ik dat het heette). Als je stijvere vaten hebt en een zelfde pompkracht dan krijg je ook een hogere bloeddruk. Dit is ook wat bij oude mensen vaak gebeurt. De elasticiteit van hun vaten neemt namelijk af.
Als het te weinig was dan werd ik vast niet iedere maand goedgekeurd om plasma te doneren...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:33 schreef Hanneke1983 het volgende:
Is 60 niet erg weinig? Ben je vaak moe/heb je het vaak koud?
Idd, en je moet ook nog corrigeren voor armomtrek.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:25 schreef Teng het volgende:
blabla
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |