De Guru's:quote:Naar aanleiding van alle DIG posters kwalificeren hier een topic waarin Linux problemen serieus verholpen worden. Dus geen onzin reacties en OS-geflame. En QuietGuy gaat ervoor zorgen dat dit topic daarvan verlost blijft, he QuietGuy![]()
browseable = no betekent dat de share niet browsable is (maar wel gewoon te mounten). Veranderen in yes dus.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:36 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[homes]
comment = Home Directories
browseable = no
writeable = yes
create mask = 0700
directory mask = 0700
Als ik nu op pc1 in explorer vi Extra -> Netwerkverbinding maken -> Bladeren kijk, zie ik in werkgroep Hekboot (die ik op pc1 aan heb gemaakt via de Wizard Netwerk oid.) alleen MEELDOOS staan (= pc1). En da's niet genoeg!
Kortom, waar gaat het mis?
okee, snap ik.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:44 schreef devzero het volgende:
[..]
browseable = no betekent dat de share niet browsable is (maar wel gewoon te mounten). Veranderen in yes dus.
jepquote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:53 schreef devzero het volgende:samba draait?
# Windows Internet Name Serving Support Section:quote:nergens 'per ongeluk' een wins opgegeven
smbclient kent ie nietquote:kun je met smbclient de workgroup bekijken (bv smbclient -L pc2)
testparm geeft geen fouten ?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:56 schreef E.r.w.i.n het volgende:
jep
quote:smbclient kent ie niet
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:24 schreef devzero het volgende:bestaat die helemaal niet (/usr/local/bin/smbclient)
Maar dan moet ik alle ebuilds met C++ dependencies weer recompilen! En bovendien is de performance van met 3.4.x gecompileerde binaries hoger!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:51 schreef Hiawatha het volgende:
In een systeem (Gentoo in dit geval) waarbij je voor de stabiliteit afhankelijk bent van een bepaald programma (zoals GCC in dit geval), is het STERK aan te raden om de versie te gebruiken die door het systeem wordt aanbevolen (versie 3.3.3 dus). Emerge maar weer lekker terug naar 3.3.3 en probeer het alsnog.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:53 schreef devzero het volgende:samba draait?
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:35 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Package samba is not installed, so not removed
HAHAHAHA! oeps!
Je maakt mij niet wijs dat 3.4 zo revolutionair is, dat de performance merkbaar sneller is.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:01 schreef motown het volgende:
Maar dan moet ik alle ebuilds met C++ dependencies weer recompilen! En bovendien is de performance van met 3.4.x gecompileerde binaries hoger!
Al op het forum van gentoo.org gepost? De mensen daar zijn erg behulpzaam.quote:Ik denk dat ik nog maar even wacht totdat er een update van de xorg-x11 ebuild is. Wat ik echter wilde weten is of ik de enige was met het probleem. Ik lees er namelijk nergens anders iets over.
Specifiek over die "internal compiler errors" met GCC 3.4.0 dus.
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:06 schreef DutchBlood het volgende:
Dat heeft helaas geen nut, de NIC wordt door DHCP geconfigged, dus elke keer na het verkrijgen van een nieuw IP zijn die nameservers weer weg.
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom dat niet op de DHCP server kan dmv option domain-name-servers (of kun je daar niet bijkomen) ?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 15:37 schreef DutchBlood het volgende:
Mijn 'probleem' van het instellen van 8 DNS-servers is opgelost door het kopieren van het goede bestand naar resolv.conf elke keer als het systeem start.
Dat kan wel, maar ik weet niet wat sneller is, dit of dat.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:28 schreef devzero het volgende:
[..]
[..]
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom dat niet op de DHCP server kan dmv option domain-name-servers (of kun je daar niet bijkomen) ?
quote:option domain-name-servers 212.142.28.66, 212.142.28.67, 195.144.67.168, 195.144.67.8, 195.64.65.25, 195.64.68.28, 195.241.48.33, 195.241.49.33;
Dus ik moet of, de directory vrijgeven, of extra rechten defenieren... ik zal dit even laten lezen aan de webmaster. tnx.quote:smoking2000 - dinsdag 15 juni 2004 @ 12:24
De via HTTP (je PHP script) geuploade bestanden zijn eigendom van de user waaronder het apache process draait.
De FTP user is of de user waaronder de FTP server draait (bv user: ftp).
Deze users mogen elkaar bestanden niet lezen of schrijven als het betreffende bestand geen world-readable/world-writeble rechten heeft.
Voorbeeld:
quote:-rw-rw-r--- apache apache some_file_uploaded_via_php_script.txt
Deze file is eigendom van de apache user en van de apache group
en zowel de user als de group hebben lees en schrijf rechten, en de rest van de users hebben allee lees rechten.
Als je deze file eigendom zou maken van de ftp GROUP en de apache user is lid van de group ftp dan kan deze file zowel door de apache user gelezen en geschreven worden als door de andere users lid van de ftp group. De apache user kan zelfs de file nog lezen en schrijven als owning user naar root gewijzigt zou worden, omdat de group mag lezen en schrijven.
Als je niet met groups wilt kloten, kan je je files voor iedereen readable/writeable maken, maar daar moet je mee uitkijken icm ftp
Mocht je niet helemaal bekent zijn met filepermissions en ownership: linkje
Zie verder mijn eerdere post. suc6
Na enige tijd proberen lijkt het toch echt dat meerdere nameservers op de router sneller werkt dan meerdere nameservers op de clients...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:41 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar ik weet niet wat sneller is, dit of dat.
Toen ik nog winroute draaide was het op de server regelen het snelste.
Ik eens even die andere optie proberen.
-edit-
Voila:
[..]
Een ander idee: kun je niet 1 centrale forwarding nameserver nemen ?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 18:31 schreef DutchBlood het volgende:
Na enige tijd proberen lijkt het toch echt dat meerdere nameservers op de router sneller werkt dan meerdere nameservers op de clients...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |