Zou me niks verbazen. Run even memtest86 (zie Google) en je weet of de simmetjes betrouwbaar zijn. Ik gok van niet...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:52 schreef Flying_Vee het volgende:
Nu kreeg ik als foutmelding Kernel Panic system will halt
CRC error
- - halt
CRC error
- - halt
ligt dit aan het geheugen ??
Is de goede wildcard (je kunt ook master_*.dmp gebruiken).quote:Op woensdag 21 juli 2004 10:08 schreef WheeleE het volgende:
Ik probeer dat nu op te lossen door
mv master* old_dmp (dat is toch de goede wildcard?)
is master% een type-fout?quote:maar daar krijg ik mv: rename master% to old_dmp: No such file or directory te zien, terwijl er wel degelijk een bestand master_20040720.dmp staat.
oeps...jaquote:Op woensdag 21 juli 2004 11:27 schreef devzero het volgende:
[..]
Is de goede wildcard (je kunt ook master_*.dmp gebruiken). [b]ik merk het, dat werk gewoon.
[..]
is master% een type-fout?
$ pwdquote:Geef de output van ls -ld master* old_dump/ eens?
$ ls -alsquote:nl,Als de file niet zou bestaan zou je de filemelding "no match" krijgen.
Als de directory old_dump niet zou bestaan en er is maar 1 match voor master* dan krijgt die file de naam old_dump.
old_dump bestaat niet en je hebt meerdere matches dan krijg je een "fout" van.
Als je overigens ipv een mv met wildcard iets doet als (sh, werkt niet in ?csh) for oldfile in master*.dmp; do mv $oldfile old_dump/${oldfile}; done werkt dat wel?
Sorry, typefoutje van mij. Moest old_dmp zijnquote:Op woensdag 21 juli 2004 12:56 schreef WheeleE het volgende:
$ ls -ld master* old_dump
ls: old_dump not found
Raar dat dat wel werkt, en met een wildcard niet.quote:$ ls old_dmp
master_db_20040721.dmp
Een rename via ftp kan wel, maar ik betwijfel of je daar wildcards kunt gebruiken. Een for-loop zit zeker niet in ftpquote:Nu proberen of ik dit ook via een ftp-sessie kan bewerstelligen.
Wat is er mis met de crontabquote:ik had nog niet verteld dat het allemaal wordt uitgevoerd vanaf een windows200pro-server 9de centrale onderhoudsserver zeg maar), dmv een ftp-connectie.
Helemaal niks, maar dan moet ik mijn pakket onderhoudsscript allemaal gaan omschrijven naar crontab. Voor 1 server vond ik dat wat zonde van mijn tijd, maar om het echt goed te laten verlopen kom ik daar niet onder uit vrees ik.quote:Op woensdag 21 juli 2004 15:13 schreef devzero het volgende:
[..]
Sorry, typefoutje van mij. Moest old_dmp zijn
[..]
Raar dat dat wel werkt, en met een wildcard niet.
[..]
Een rename via ftp kan wel, maar ik betwijfel of je daar wildcards kunt gebruiken. Een for-loop zit zeker niet in ftp
[..]
Wat is er mis met de crontab
quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:39 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Als ik bijvoorbeeld "crontab -e" doe, wordt nu vi gestart en dat vind ik geen prettig programma.
quote:-e Edit the current crontab using the editor specified by the VISUAL or EDITOR environment variables.
Gebruik FAT. Daar hebben Windows en Linux allebei geen problemen mee.quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:51 schreef Markster het volgende:
okay, ik wil linux er weer afgooien, en windows er terug opzetten, alleen nu heb ik al me documenten naar me reiser partitie gekopieerd, en me ntfs geformatteerd.
Nou moeten al me documenten terug op de ntfs, maar hoe?
Windows ziet de reiser niet, en linux mag niet op de ntfs schrijven?
Heb geen zin om bijna 20gb aan data kwijt te raken en heb geen DVD brander
kan linux gewoon naar FAT schrijven?quote:Op donderdag 22 juli 2004 16:06 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Gebruik FAT. Daar hebben Windows en Linux allebei geen problemen mee.
Yep, linux/bsd heeft totaal geen probleem met lezen en schrijven naar FAT...quote:Op donderdag 22 juli 2004 16:09 schreef Markster het volgende:
[..]
kan linux gewoon naar FAT schrijven?
Hmm nu ik er over na denk, is het wel logisch omdat die het rechtensysteem niet kent van ntfs..
Was FAT alweer helemaal uit het oog verloren, bedankt, ik ga het even proberen!
In UNIX is vi de standaard dus het is zeker handig om wat standaard vi-commando's te leren. Je kunt op http://vh224401.truman.edu/~dbindner/mirror/ een reference card downloaden.quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:39 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Hoe kan ik in FreeBSD ervoor zorgen dat de standaard texteditor nano is en niet vi? Als ik bijvoorbeeld "crontab -e" doe, wordt nu vi gestart en dat vind ik geen prettig programma.
Mja, ik ken er wel een paar: insert en quit enzo. Ik gebruik het echter enkel op mijn router/NAT omdat het praktisch onmogelijk is (voor een n00b als ik) om er een andere editor op te krijgen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 19:12 schreef mbeis het volgende:
[..]
In UNIX is vi de standaard dus het is zeker handig om wat standaard vi-commando's te leren. Je kunt op http://vh224401.truman.edu/~dbindner/mirror/ een reference card downloaden.
Maar de info welke editor standaard gebruikt wordt staat in je ~/.profile.
Hier een handig linkje voor meer environment variables. Thx devzero.quote:export EDITOR="<path to editor>"
Ik word altijd zo blij als mensen ook zelf gaan zoekenquote:Op donderdag 22 juli 2004 19:55 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Hier een handig linkje voor meer environment variables. Thx devzero.![]()
Ik neem aan dat je fedora + SElinux draait.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 09:53 schreef RichyRich het volgende:
Ik krijg deze foutmeldingen:
/etc/cron.daily/logrotate:
error: error getting file context /var/log/rpmpkgs: No data available
error: error getting file context /var/log/messages: No data available
Nou heb ik dit wel gevonden als (mogelijke) uitleg:
The file has no security context assigned, so logrotate is unable to get
the context of the log prior to rotation in order to preserve it.
Alleen is het nog echt te vroeg voor mijn hersentjes om dit te vertalen naar het Nederlands...Weet iemand wat het probleem is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |