kijk eens of je met YAST webdav kan installerenquote:Op woensdag 14 juli 2004 23:49 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Hoi,
Ik ben weer eens wat aan het proberen...
Ik heb Mozilla Thunderbird en Firefox en daarbij de extensie Calendar. Omdat ik mn agenda thuis en op mn werk wil bij kunnen houden, ben ik aan het proberen om de calender bestanden op mn servertje thuis te zetten. Volgens Mozilla moet ik dan een WebDav server installeren. Hier volgt het probleem:
Ik heb op mn Suse 9.1 systeem een Apache server geinstalleerd. Hier zou ik een WebDav server van moeten maken met Mod_dav. Dit pakket heb ik gedownload en volgens de handleiding zou ik het met ./configure --with-apache=/etc/apache2 moeten configureren. Hier geeft hij dus de volgende foutmelding:
configure: error: You need to point --with-apache at the base Apache source code directory
Ik begrijp dat ik moet verwijzen naar de source code directory. Waar kan ik die vinden, of doe ik iets helemaal fout?
Installatie FAQ van mod_dav http://www.webdav.org/mod_dav/install.html
Yast geeft drie pakketten aan waar het woordje DAV in voorkomt. Dit zijn:quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:56 schreef rihago het volgende:
[..]
kijk eens of je met YAST webdav kan installeren
Ik ben nog een behoorlijke noob op dit gebied, maar bedoel je hiermee eigenlijk hetzelfde als wat Rihago zegt, dat ik met YAST WebDAV moet installeren?quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:52 schreef BarBaar het volgende:
Suse heeft toch precompiled packages (apt-get oid)??
Gebruikt de om de mod te downen en installeren.. daarna hoef je alleen httpd2.conf nog aan te passen..
block-device major 8 is voor scsi disks. Aangezien jij ide hebt kan dat een goede reden zijn dat de kernel daar niets vindt en een panic geeft. Waarschijnlijk heb je ergens de verkeerde disk opgegeven voor de root partitie en je zult iets als hda2 (of hda5 als het een logische partitie is) ipv sda5 moeten gebruiken.quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:56 schreef Drikkiej het volgende:
Vfs: cannot open root device "NULL"or unknown block (8,5)
Een quick search op google gaf mij deze site: http://rpm.pbone.net/inde(...).28-74.i586.rpm.htmlquote:Op donderdag 15 juli 2004 09:40 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Helaas vraagt YAST ook nog om een ander pakket genaamd: apache_mmn_19990320_15. Deze kan YAST echter niet vinden.
Tsja, toch te veel tijd om handen en even verder gezocht voor je:quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:49 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Volgens Mozilla moet ik dan een WebDav server installeren. Hier volgt het probleem:
quote:On Mon, Feb 09, 2004 at 08:12:02PM +0100, Zoltan Levardy wrote:
> hi,
>
> does any of you know a place to get mod_dav apache 2 on suse 8.2?
mod_dav is now part of the apache base distribution, and you will find
it in the apache2 rpm.
Thus, it is shipped with 8.2.
Peter
Nou, Suse heeft in haar 9.1 versie de Apache2 zitten en geen mod_dav. Daarom heb ik die van 9.0 gebruikt. Ik weet dat die niet voor 9.1 is gemaakt, maar proberen kan altijd. Maar het lijkt er inderdaad op dat deze rpm niet werkt met Apache2. Als ik dan toch die mod_dav wil installeren, moet ik dus de eerste (handmatige) methode gebruiken. Maar daar liep ik ook vast omdat die vraagt om de source directory van Apache.quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:46 schreef devzero het volgende:
[..]
Een quick search op google gaf mij deze site: http://rpm.pbone.net/inde(...).28-74.i586.rpm.html
Daar wordt beweerd dat apache_mmn_19990320_15 geleverd wordt door de apache rpm zelf. Heb jij apache-1.3 of gebruik je versie 2?
Ik moet beter lezen, ik zie dat je inderdaad versie 2 hebt. Probeer je nou niet de verkeerde versie van dav te installeren (heeft suse ook een versie voor apache2?)
Aha, na even bestanden zoeken op mijn systeem zie ik inderdaad het bestand mod_dav.so. Betekent dit dat mijn Apache2 server al een WebDAV server is, of moet ik die nog activeren?quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:58 schreef devzero het volgende:
[..]
Tsja, toch te veel tijd om handen en even verder gezocht voor je:
Re: [SLE] apache2-mod_dav rpm:
[..]
Waarschijnlijk zul je die moeten activeren dmv van iets alsquote:Op donderdag 15 juli 2004 11:06 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Aha, na even bestanden zoeken op mijn systeem zie ik inderdaad het bestand mod_dav.so. Betekent dit dat mijn Apache2 server al een WebDAV server is, of moet ik die nog activeren?
FreeBSD verhaal.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:21 schreef pierce het volgende:
Hoe kan je je linux/bsd firewall, of een ander linux pakket laten loggen naar een (linux/bsd) server die via de seriele/paralelle poort zit aangesloten?
Of werkt dit alleen met software die het loggen naar een seriele poort ondersteund?
En hoe krijg ik het op de logserver werkend?
quote:Filesystem 1k-blocks Used Available Use% Mounted on
/dev/hda2 -802259910193 1 0 34% /
df -h geeft:quote:fsck 1.27 (8-Mar-2002)
e2fsck 1.27 (8-Mar-2002)
/dev/hda2: clean, 61441/389376 files, 253218/778176 blocks
cat /etc/mtab:quote:Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda2 -8022559910193k 1k 0.0k /
$ cat /etc/partitionsquote:/dev/hda2 / ext2 rw,errors=remount-ro 0 0
proc /proc proc rw 0 0
Als ik het percentage reserved blocks met tune2fs -m 1 /dev/hda2 op 1% zet, heb ik nog negatieve waardes met df. Dit is het probleem waarschijnlijk ook niet, want de HD is maar 3 GB grootquote:major minor #blocks name
3 0 3177216 hda
3 1 64480 hda1
3 2 3112704 hda2
3 64 600268 hdb
Ik weet niet wat jij allemaal in je computer wil stoppen :')quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:20 schreef mighty_myte het volgende:
ik wil trouwens een harddisk toevoegen aan mijn debian machine.
de harddick is fat32, kan debian dat lezen?
en hoe zorg ik ervoor dat dat ding automatisch gemount wordt?
Ik heb het vermoeden dat er allerlei referenties naar library calls niet meer goed zijn. Als je FreeBSD had gehad zou ik zeggen, gooi /usr/obj helemaal weg en doe nog een keer make buildworld (bouwt je base-system). Heeft firefox soms belangrijke libraries zoals glibc geupdate? Misschien is het dan noodzakelijk dat je het package met df update en/of je kernel opnieuw compileertquote:Op donderdag 15 juli 2004 14:05 schreef yozd het volgende:
[Debian, 'df' geeft negatieve waarde]
...
Het is (denk ik) gebeurd na de installatie van firefox (+ benodigde libs etc.),
toen heeft 'ie (mbv apt-get) een hele hoop bestanden ge-update.
Maar een negatieve /dev/hda2 ???
Het klopt inderdaad dat firefox allerlei libs heeft geupdate (door het commando "apt-get installquote:Op donderdag 15 juli 2004 15:31 schreef devzero het volgende:
Ik heb het vermoeden dat er allerlei referenties naar library calls niet meer goed zijn. Als je FreeBSD had gehad zou ik zeggen, gooi /usr/obj helemaal weg en doe nog een keer make buildworld (bouwt je base-system). Heeft firefox soms belangrijke libraries zoals glibc geupdate? Misschien is het dan noodzakelijk dat je het package met df update en/of je kernel opnieuw compileert![]()
Waar zijn onze Debian experts Hiawatha en Smoking2000?
Het idee wat ik had is eigenlijk heel simpel. Als je een programma hebt wat uit meerdere source files bestaat en je veranderd bv een functie (bijvoorbeeld extra parameter) en die file compileer je weer, maar een andere source file waar die functie in wordt gebruikt compileer je niet opnieuw (bv je makefile is niet in orde). Dan kunnen er ook dingen fout gaan. Ik heb het vermoeden dat er zo iets fout is gegaan na installatie van firefox. Vooral ook omdat dat getal wat df aan totale diskruimte gaf eigenlijk te groot is voor een simpele unsigned long afgedrukt als signed. Maar ik heb geen debian dus ik weet niet precies hoe apt-get die dependencies regelt.quote:Op donderdag 15 juli 2004 21:24 schreef yozd het volgende:
Het klopt inderdaad dat firefox allerlei libs heeft geupdate (door het commando "apt-get install
mozilla-firefox" te geven, kwamen er een hele hoop extra packages mee).
Als dat er wat mee te maken heeft, WAT dan precies? (yozd is altijd nieuwsgierig).
Het was maar een gok, maar ik betwijfel of het nodig is. Maar je weet maar nooit, de waardes komen uit de kernel.quote:En je hebt het over het opnieuw compileren van mijn kernel...daar heb ik echt heeeel
weinig kaas van gegeten...(dan ben ik zeker ook al mijn data kwijt..).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |