susequote:Op woensdag 7 juli 2004 10:51 schreef wegwerp2004 het volgende:
Ik had laatst de iso van mandrake gedownload, maar wanneer ik deze wil installeren geeft hij een fout... weten jullie misschien nog een andere goede beginners distro?
Als je de install cd boot met: bf24quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:21 schreef mschol het volgende:
naar aanleiding van mijn topic over het OS op mijn server:
debian (de woody-i386-1.iso release) die ondersteunt geen NTFS..
en om nou een nieuwe kernall te compilen..
dus doet ik toch maar windows 2000 server
Het is nog vroeg en ik weet 123 of niet zo snel wat, maar even een opzetquote:Op donderdag 8 juli 2004 09:24 schreef RichyRich het volgende:
Ff een kort vraagje waar ik op dit moment ff echt niet uitkom (misschien is het te vroeg)...
Hoe tar ik een directory structuur, maar niet de files in de directory's?
Dit is hem bijna, alleen ben ik me nog aan het afvragen hoe ik de "." eruit kan filteren met find. De n flag werkt trouwens niet (meer?) met tar, dus dat is het niet...quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:13 schreef devzero het volgende:
[..]
Probleem is dat directories spaties kunnen bevatten en dus
tar ncf dirstruct.tar `find . -type d -print` niet gaat werken als er spaties in de dir names zitten
find -type d -print | awk '{print "\""$0"\""}' > dirstruct.txt; tar ncf dirstruct.tar -I dirstruct.txt al helemaal niet werkt.
Onder freebsd welquote:Op donderdag 8 juli 2004 10:56 schreef RichyRich het volgende:
Dit is hem bijna, alleen ben ik me nog aan het afvragen hoe ik de "." eruit kan filteren met find. De n flag werkt trouwens niet (meer?) met tar, dus dat is het niet...
Ik zie dat er inderdaad een aantal verschillende flags zijn tussen gnu-tar en bsdquote:-n
--norecurse Don't recurse into subdirectories when creating.
Maar als je geen -n kunt gebruiken zal tar van al die directories toch de inhoud opslaan.quote:ik heb btw geen spaties in de directories dus dat is het probleem niet
Ja i know, FreeBSD draai ik thuis...alleen op werk zitten we met Fedora...quote:Op donderdag 8 juli 2004 11:04 schreef devzero het volgende:
Onder freebsd wel![]()
Juist...ik ben nu een beetje aan het valsspelen:quote:edit: of bedoel je de "./" voor de file namen?
find . -mindepth 1 -type f | cut -c 3- > test.txtquote:Op donderdag 8 juli 2004 11:18 schreef RichyRich het volgende:
find . -type f > test.txt; tar -zcvf ../test.tar . -X test.txt; rm test.txt
Nou krijg ik alleen nog dit in de tar file:
./
./test
./test/bla
Wat voor een fout?quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:51 schreef wegwerp2004 het volgende:
Ik had laatst de iso van mandrake gedownload, maar wanneer ik deze wil installeren geeft hij een fout... weten jullie misschien nog een andere goede beginners distro?
caldera. je hoeft geen kont te doen, alles werkt namelijk meteen hiermee.quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:51 schreef wegwerp2004 het volgende:
Je kunt eventuel nog "." gebruiken ipv "*" bij tar om hidden directories te pakken te krijgen.Dusquote:Op donderdag 8 juli 2004 11:33 schreef RichyRich het volgende:
Thanks!
dit doet het hem:
find . -mindepth 1 -type f | cut -c 3- > test.txt; tar -zcvf ../test.tar * -X test.txt; rm test.txt
Uit man mount (freebsd, maar principie is overal het zelfde)quote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:43 schreef _Chronic_ het volgende:
Nu is het probleem dat elke 2e (en 3e etc) optie na de -o flag niet meegenomen wordt. Weet iemand hier een oplossing voor?
quote:-o Options are specified with a -o flag followed by a comma sepa-
rated string of options. In case of conflicting options being
specified, the rightmost option takes effect. The following
options are available
Klinkt als een "standaard" ingebakken account. Als je find / -user games doet, vind je dan iets?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:52 schreef robh het volgende:
De user games, wat doettie standaard in debian?
Nee, dat is ook de grap. Ik had al even find */* -user games geprobeerd maar niets gevonden.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:12 schreef devzero het volgende:
Klinkt als een "standaard" ingebakken account. Als je find / -user games doet, vind je dan iets?
Voor het geval je ooit spelletjes wil installeren? Ik heb hem ook op mn freebsd box en daar zitten ook geen spelletjes opquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:20 schreef robh het volgende:
Het is inderdaad een standaard ingebakken account en daarom zal het ook wel een doel dienen. Maar wat![]()
Door dit nog een keer te lezen kwam ik erachter dat ik een comma + spatie deed, maar dat moet dus nietquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:10 schreef devzero het volgende:
[..]
Uit man mount (freebsd, maar principie is overal het zelfde)
[..]
Moest even doorzoeken,quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:54 schreef devzero het volgende:
Voor het geval je ooit spelletjes wil installeren? Ik heb hem ook op mn freebsd box en daar zitten ook geen spelletjes op
quote:Many games are sgid to games so they can write their high score files.
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 14:01 schreef robh het volgende:
Moest even doorzoeken,
Many games are sgid to games so they can write their high score files.
:')
Tsja.quote:> ls -ld /var/games/
drwxrwxr-x 2 root games 512 Dec 11 2003 /var/games/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |