abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2004 @ 09:37:27 #226
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_21069696
Vraagje, hoe meet je dit soort dingen: Hoe warm word jou pc met dit weer? op linux, als je geen GUI hebt?
pi_21069698
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 20:41 schreef spydar het volgende:
beste is natuurlijk glftpd, maar misschien makkelijker is vsftpd of warftpd

kleine howto glftpd:

[..]
De meeste gebruikte ftp-server is dacht ik Proftp
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_21070038
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 09:37 schreef BarBaar het volgende:

[..]

De meeste gebruikte ftp-server is dacht ik Proftp
daar zocht ik eigenlijk ook een goede uitleg over. apt-get install proftpd installeert het geheel, maar een nette config lukt me nog niet..

spydar, toch bedankt voor de copy-paste actie
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
  donderdag 5 augustus 2004 @ 10:20:32 #229
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_21070389
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:00 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
apt-get install proftpd installeert het geheel
Je gebruikt dus debian. ik gebruik zelf de ftpd die je installeert met apt-get install ftpd
pi_21070760
quote:

[..]

daar zocht ik eigenlijk ook een goede uitleg over. apt-get install proftpd installeert het geheel, maar een nette config lukt me nog niet..

Daar is google voor

Zoeken op proftpd howto of proftpd config
pi_21072378
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 09:37 schreef QuietGuy het volgende:
Vraagje, hoe meet je dit soort dingen: Hoe warm word jou pc met dit weer? op linux, als je geen GUI hebt?
lm-sensors, doed.
pi_21072433
Ik gebruik Pure-FTPd, die ondersteunt virtual users. Maar ProFTPd werkt ook wel. Je zou evt Webmin kunnen installeren om het te configureren, maar beter is om gewoon een beetje te googlen en manpages te lezen.
pi_21080111
ik gebruik sendmail als mailserver
nu heb ik voor domein1 en domein2 info@domein1.nl en info@domein2.nl

ik heb voor domein1 de user infodomein1nl an voor domein2 infodomein2nl aangemaakt.

is er een manier om voor domein1 en domein2 alle 2 username info te gebruiken (wel elk eigen mailbox)
In de ban van de mods.
pi_21081146
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 11:58 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik gebruik Pure-FTPd, die ondersteunt virtual users. Maar ProFTPd werkt ook wel. Je zou evt Webmin kunnen installeren om het te configureren, maar beter is om gewoon een beetje te googlen en manpages te lezen.
mwah webmin is nie echt handig maakt j systeem ongelovelijk traag
pi_21081201
quote:

[..]

probeer anders gentoo forums

http://forums.gentoo.org/search.php
pi_21092244
subtiel tikje
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:54 schreef rihago het volgende:

ik heb voor domein1 de user infodomein1nl an voor domein2 infodomein2nl aangemaakt.

is er een manier om voor domein1 en domein2 alle 2 username info te gebruiken (wel elk eigen mailbox)
In de ban van de mods.
pi_21093209
Nieuwe versie van SpamAssassin is uit:
(non-ASF) SpamAssassin 2.64 was released on 2004-08-04 to address a potential DoS attack vulnerability in older (non-ASF) versions.

Kan iemand mij vertellen wat non-ASF is en wat het inhoudt?
koekoek
pi_21099129
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:41 schreef spydar het volgende:

[..]

mwah webmin is nie echt handig maakt j systeem ongelovelijk traag
Ik vind het wel handig hoor. Hoe zit het dan met dat performanceverlies? Wanneer treedt dat op? Als je gaat Webminnen of zodra het webmin-proces start?
pi_21099640
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 11:58 schreef F.U.B.A.R het volgende:
ga dat webmin eens proefrijden, anders het hele weekend kutten om proftpd aan de praat te krijgen
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_21102172
of je kijkt op freshmeat.net over een gui voor proftpd heeft

linkje: http://freshmeat.net/sear(...)ojects&Go.x=0&Go.y=0
pi_21102605
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 17:45 schreef spydar het volgende:
of je kijkt op freshmeat.net over een gui voor proftpd heeft

linkje: http://freshmeat.net/sear(...)ojects&Go.x=0&Go.y=0
hmmz...waarom ben ik daar zelf niet opgekomen?

mag ik u zoenen?
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_21111699
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:54 schreef rihago het volgende:

Ik begrijp je niet. Je hebt 1 mx machine voor beide domeinen en je gebruikt virtusertable om info@domain1.nl te mappen op infodomain1nl?

Maar dan jouw vraag: wil je op 1 machine 1 account info met 2 mailboxes of wil je 2 machines met ieder een eigen user info?
pi_21150066
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:51 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Ik zit weer met een Linux/Suse probleempje

Ik heb op mn machine al Suse 9.0 staan, nu heb ik op een andere harddisk 9.1 gezet (wilde de verschillen vergelijken etc...). Nu start mijn systeem echter de Suse 9.1 op (hda) en in GRUB zie ik de andere Suse 9.0 niet terug.

Ik heb geprobeerd menu.lst in /boot/grub (9.1) aan te passen en dan overal waar hda staat gewoon hdb in te vullen. Dit werkt helaas niet. Mijn Grub ziet er nu als volgt uit:

### Suse 9.1 (werkt wel)
title Linux
kernel (hd0,1)/boot/vmlinuz root=/dev/hda2 splash=silent desktop resume=/dev/hdb2
initrd (hd0,1)/boot/initrd

### Suse 9.0 (werkt niet)
title Suse 9.0
kernel (hd1,0)/boot/vmlinuz root=/dev/hdb1 splash=silent desktop resume=/dev/hdb2
initrd (hd1,0)/boot/initrd

Als ik met deze instellingen Suse 9.0 probeer op te starten, krijg ik de volgende foutmelding:

fsck failed (blabla)

Dan kom ik in een 'maintanance mode' waarin ik alleen kan inloggen met root-wachtwoord en alleen de console heb. Ik zit dan wel in Suse 9.0.

Wat moet ik doen om die twee normaal naast elkaar te laten lopen.
Een kickje, beetje overspoeld door andere vragen....
pi_21151427
quote:
Wat moet ik doen om die twee normaal naast elkaar te laten lopen.
Een duidelijkere post plaatsen, met bijvoorbeeld de reden die SuSE geeft voor de boot in single user mode...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_21151447
quote:
kernel (hd0,1)/boot/vmlinuz root=/dev/hda2 splash=silent desktop resume=/dev/hdb2
quote:
kernel (hd1,0)/boot/vmlinuz root=/dev/hdb1 splash=silent desktop resume=/dev/hdb2
Twee keer hetzelfde, dat viel me op.

Verders ken ik Grub niet
pi_21151570
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 12:26 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Een duidelijkere post plaatsen, met bijvoorbeeld de reden die SuSE geeft voor de boot in single user mode...
Oke, ik zie tijdens het opstarten dat bij fsck een keer failed komt te staan, maar ik kan deze regel niet weer oproepen omdat hij te snel voorbij gaat. Kan ik als ik ben ingelogd nog naar boven 'scrollen'?
pi_21151614
quote:
Nu start mijn systeem echter de Suse 9.1 op (hda) en in GRUB zie ik de andere Suse 9.0 niet terug.

..knip..

Dan kom ik in een 'maintanance mode' waarin ik alleen kan inloggen met root-wachtwoord en alleen de console heb. Ik zit dan wel in Suse 9.0.
Ik neem aan dat je de disks hebt omgewisseld? Dus 9.0 was eerst hda en nu hdb en op je "nieuwe" disk heb je 9.1 gezet en die staat nu als hda? Heb je dan ook je /etc/fstab van 9.0 aangepast, anders verwijst die nl nu naar de nieuwe disk. Even met vi je 9.0 fstab aanpassen (alle verwijzingen naar hda->hdb) .
pi_21151648
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 12:34 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de disks hebt omgewisseld? Dus 9.0 was eerst hda en nu hdb en op je "nieuwe" disk heb je 9.1 gezet en die staat nu als hda? Heb je dan ook je /etc/fstab van 9.0 aangepast, anders verwijst die nl nu naar de nieuwe disk. Even met vi je 9.0 fstab aanpassen (alle verwijzingen naar hda->hdb) .
Nee, ik heb de 9.1 op een bestaande lege hd geinstalleerd.
pi_21151660
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 12:26 schreef BarBaar het volgende:
Twee keer hetzelfde, dat viel me op.
Wat doet die resume optie eigenlijk, heeft toch met hibernation te maken Zolang de root maar goed staat
pi_21155279
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 12:37 schreef devzero het volgende:

[..]

Wat doet die resume optie eigenlijk, heeft toch met hibernation te maken Zolang de root maar goed staat
Dat heb ik ook niet kunnen vinden. Ik heb wel even gekeken hoe de menu.lst er uitziet in de 'oude'(9.0) Suse. Het verschil met die hierboven is alleen dat het resume-deel wordt vervangen door 'showopts'. Als ik dit ook doe, is er echter geen vervandering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')