Ja...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:24 schreef DarkElf het volgende:
wat dom
Ja das waar....maar beetje duur en onnuttig voor iemand die alleen uit nieuwsgierigheid haar bloeddruk wil laten opmeten....bovendien zijn niet alle merken even betrouwbaar geloof ik.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:25 schreef Kimsy het volgende:
je kunt ook zelf zo'n apparaatje kopen![]()
Lijkt me niet bepaald onnuttig hoor?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:28 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
Ja das waar....maar beetje duur en onnuttig voor iemand die alleen uit nieuwsgierigheid haar bloeddruk wil laten opmeten....bovendien zijn niet alle merken even betrouwbaar geloof ik.
Maarja t heeft ook voordelen, kan ik een dagcurve van mn eigen bloeddruk maken :-) Mits ik een betrouwbaar apparaatje heb dan..
Blijkbaar is het dus nodig dat de huisarts weet dat je een te hoge bloeddruk hebt.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:23 schreef tulpje6 het volgende:
Hmm, net ff huisartsenpraktijk gebeld en die doen dat daar alleen op afspraak bij de huisarts...assistenten doen dat niet zomaar blijkbaar.
Dat kan ook door het verschil in omstandigheden komen. Ik ken iemand die thuis een véél lagere bloeddruk heeft dan bij de dokter, puur omdat ze thuis gewoon veel ontspannener en rustiger is.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:34 schreef Kimsy het volgende:
want mijn moeder heeft hoge bloeddruk en het verschilt behoorlijk met het metertje
bij de dokter!
Is dat zo? Hmm misschien dan wel een idee ja ;-) Kom ik ook eindelijk mijn bloedgroep eens te weten als het goed is hehe (of niet?).quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:43 schreef thaleia het volgende:
Ik dacht dat die zelfmeet-apparaatjes niet bepaald bekend staan als betrouwbaar...maar misschien is het ene merk beter dan het andere.
Word gewoon bloeddonorWordt het elke paar maanden professioneel voor je gecheckt.
http://drogisterij.net/quote:
Braun Bloeddrukmeter BP 2550 Precision Sensor
Brauns TOP model voor een betrouwbaar en gebruiksvriendelijke bloeddrukmeter.
De Braun PrecisionSensor is een klinisch geteste polsbloed- drukmeter voor een nauwkeurige en betrouwbare meting van de bloeddruk. Inclusief bloeddrukpaspoort, duurzaam opbergetui en 2 Duracell-batterijen. Uniek positioneringssysteem: Bij het meten van de bloeddruk is het belangrijk dat u de bloed- drukmeter dichtbij het hart houdt voor nauwkeurige meetresultaten. Met de Braun PrecisionSensor is dit geen probleem. Het achieve positioneringssysteem leidt uw arm via pijlen op het display naar de juiste meetpositie dichtbij het hart zodat nauwkeurige meet- resultaten worden verkregen.
Gemakkelijk : Twee geheugens voor in totaal 60 metingen (inclusief tijd en datum) past zich automatisch bij ieder mens aan, voor groter comfort en verkorte meettijd.
Groot display: gemakkelijk te lezen.
Grote knoppen: gemakkelijk te bedienen, polsomtrek 13,5 - 20,0 cm.
103.41 op voorraad
Als je al 8 verschillende metertjes hebt gebruikt lijkt me dat nog onwaarschijnlijk. Bloeddruk zal zeker iets lager zijn thuis, maar als je eerst thuis 120 hebt en bij de dokter 180 dan klopt er iets niet hoor?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:44 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Dat kan ook door het verschil in omstandigheden komen. Ik ken iemand die thuis een véél lagere bloeddruk heeft dan bij de dokter, puur omdat ze thuis gewoon veel ontspannener en rustiger is.
Bij de Kijkshop kun je die bloeddrukmeters ook kopen, volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |