Je moet guwoon doen wat ju zelluf wil.
Dat maakt een iedur uniek.
Niet meelopun om erbij tu horun.
That's bullshit.
ik denk zelf dat het helemaal onmogelijk is om in alle dingen uniek te zijn. dat is in de maatschappij van nu gewoon onmogelijk.
om helemaal uniek te moeten zijn zou je je eigen kleren moeten maken, je eigen huis bouwen, je eigen eten verbouwen enz enz enz.
in de maatschappij van tegenwoordig (en niet alleen van tegenwoordig, maar van altijd al) is er misschien 0,001% van de produkten uniek. want denk je nou echt dat er hier iets in de winkels ligt dat niet aan de massa zou kunnen worden verkocht? of iig aan een grote doelgroep? en dit is gewoonweg omdat anders de fabrikant er niks op verdiend.
en volgens jou maakt het iemand dus minder uniek omdat een persoon een produkt koopt dat niet uniek is?
ik denk zelf, nee, ik weet dat ik gewoon uniek ben. net als elk ander mens op de aarde, het grootste deel dat een mens uniek maakt is het uiterlijk en het karakter van iemand, en het karakter van iemand bepaalt wat hij/zij in de winkels koopt. natuurlijk denk ik over bepaalde dingen hetzelfde als andere mensen, maar denk je dat je dat kunt voorkomen in een wereld met 6 miljard mensen, dat er ook daadwerkelijk 6 miljard meningen zijn?
ik draag zelf ook spijkerbroeken, vind ik ze mooi? hmm, nee niet echt (iig niet allemaal), maar ik vind ze wel lekker zitten, en ze gaan lang mee.
ik drink ook weleens coca-cola, gewoon omdat ik dat lekkere cola vind. en dan moet je niet aankomen van dat alle cola's hetzelfde smaken, want dat is zeker niet waar! zet er maar eens een aantal naast elkaar en ga maar proeven! zeker dat er verschil in zit, dus ik drink coca-cola echt niet om met de massa mee te gaan. ik vind persoonlijk coca-cola de lekkerste cola die er is, andere mensen vinden pepsi lekkerder, en weer andere weer een ander merk.
verder heb ik geen mobiele telefoon, maar ik heb wel een mening over welke ik het mooist vind, en dat zijn de nokia's, en laat die nou net de telefoon zijn waarvan er het meest worden verkocht (iig wel zwaar veel), maar maakt dit me minder uniek?
verder word je koopgedrag natuurlijk beinvloed door de massa, of je wilt of niet. de massa zorgt er namelijk voor wat voor produkten er in de winkel liggen!
als een produkt flopt, hoe leuk jij het produkt ook vind, het zal uit de winkels verdwijnen! en iets anders dat de massa leuker vindt zal ervoor in de plaats komen.
de massa hoeft ook niet allemaal dezelfde beweegredenen te hebben om een voor een bepaald produkt of voor een bepaalde keuze te gaan.
de een zal een spijkerbroek kopen omdat die lekker zit, de ander omdat ie er mooi uitziet, en weer andere zullen het wel kopen omdat het "in" is, maar maakt ze dat minder uniek? ik weet het niet, want wat is echt uniek nou nog?
Het geheel aan elementen waaruit mijn leven is opgebouwd en opgebouwd zal worden onderscheiden mij van jou.
Ik kijk TMF
Ik luister 538
Ik drink Coca Cola
Ik heb een mobiel
Tis zelfs een Nokia
Ik draag Jeans (soms)
Ik volg de mode
Ik hou van voetbal en vrouwen
Internet vind ik leuk
Ik MSN
Ik Fok
Ik ga vaak naar populaire discotheken
Breezers zijn lekker
Ik luister naar Britney
Ben ik nou een massafiguur... ![]()
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 19:04 schreef Aernout het volgende:
Als je kleding, uiterlijkheden, attributen nodig hebt om 'uniek' te zijn ben je per definitie een massafiguur.
Je bent gewoon uniek, dat is zo voor iedereen, er valt niks aan te doen en er is dus ook geen reden om je 'unieke identiteit door te voeren'.
AEJT
Het is uniek: er zijn er maar twee - Discovery Channel
quote:Erhm...er is er maar eentje van mij op deze planeet, dat is toch wel bijzonder dacht ik
Op dinsdag 14 augustus 2001 18:01 schreef Herald het volgende:
Waarom vind jij je zo uniek? Omdat jij je haar durft te verven? Omdat jij geen Tommy Hillfiger kleding draagt? Omdat jij net als duizenden andere goths zo'n fancy teken van leven om je nek hebt hangen? Omdat je in het weekend zwarte make-up op je gezicht smeert maar doordeweeks wel een witte bloes aandoet tijdens het serveren?
quote:Zie vorige opmerking
Maar wat maakt jou uniek?
quote:Ik ga zelden naar de huisarts/ziekenhuis/psychiator, wat tegenwoordig toch in schijnt te zijn...
Aan welke uitvoering van massa doe jij niet?
quote:Dagelijks, tja die dingen zitten gewoon lekker
Draag je nooit spijkerbroeken?
quote:Ik probeer af te kicken
Drink jij nooit Coca Cola?
quote:Ik hou niet zo van al die aandacht, dus ik blur lekker in
Wat onderscheidt jou van de rest waardoor jij zo ontzettend opvalt dat mensen omkijken en denken "wow, die is anders" als je op straat loopt?
Eigenlijk ben ik ook zo figuurtje die hier wordt geschetst (tegen de massa enzo), maar ik doe dit vooral, omdat bepaalde dingen gewoon echt niks vind.
Het meeste wat de massa doet zal mij overigens een rotzorg zijn, dat moeten zij vooral zelf weten toch? Mji hoor je dan ook nauwelijks klagen. Alleen als ze telang top40 muziek aanzetten, wil ik nog wel eens iets zeggen
quote:dan is ook niemand een kuddedier en is niemand massa. Wie verzint die begrippen dan? Oh ja, die mensen die niet in hokjes denken natuurlijk.
Op woensdag 27 maart 2002 12:29 schreef Alkaline het volgende:
tot zo ver het uiterlijk, nu het innerlijk. Daar is toch echt iedereen anders??? niemand is daarin toch hetzelfde?
quote:gek genoeg zijn het juist de mensen die zich het meest afzetten tegen de massa die de massa vormen..
Op woensdag 27 maart 2002 15:57 schreef Herald het volgende:[..]
dan is ook niemand een kuddedier en is niemand massa. Wie verzint die begrippen dan? Oh ja, die mensen die niet in hokjes denken natuurlijk.
pfff
(ik ben 2 uniek (misschien 3))
btw, ik vind trouwens dat TIJN grote onzin praat.
R.
quote:Dat is altijd al zo geweest
Op woensdag 27 maart 2002 16:07 schreef xobelix het volgende:btw, ik vind trouwens dat TIJN grote onzin praat.
quote:Hey gimme a break, das meer dan een half jaar geleden
Op woensdag 27 maart 2002 16:07 schreef xobelix het volgende:btw, ik vind trouwens dat TIJN grote onzin praat.
En tis iig beter dan dat "Oh Herald, wat een goed stuk!! Ja echt, zo is het hoor, wat zie je dat toch goed, fantaaaaaaaastisch
" geslijm
quote:Ja wie schopt er in godsnaam dit soort oude topix omhoog
Op woensdag 27 maart 2002 16:11 schreef Tijn het volgende:[..]
Hey gimme a break, das meer dan een half jaar geleden
quote:Jah, wie zou dat nou doen
Op woensdag 27 maart 2002 16:15 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ja wie schopt er in godsnaam dit soort oude topix omhoog
quote:100% mee eens!
Op maandag 22 oktober 2001 10:06 schreef Raaf het volgende:
Interesante discussieIk ruik enigzins frustratie van de topicopener ?
Ik zelf vind het belangrijk om mezelf te zijn maar er totaal niet mee bezig te zijn.
TMF,radio538,K-otic,nokia,ringtones/frontjes,bacardi breezers trekken mij nou eenmaal niet zo.
Ik heb dan wel een telefoon van nokia maar PUUR funktioneel.Ook is Coca-Cola altijd aanwezig in mijn ijskast i.v.m gewoon lekker.
Wat mij nou zo stoord is dat mensen in dit topic het
"appart willen zijn" meteen doorschuiven naar "alto,s wijdebroekfiguren".Terwijl die mensen op hun beurt hun eigen "coole" kleding dragen en daardoor niet meer cool geacht worden door jaloerse massafiguren.
ik kan jullie vertellen :in een altotent uitgaan is echt 20 keer gezelliger als in een massacafeNee.Om "cool" te zijn volgens sommigen moet je naar de zoon van John De mol op tmf gaan kijken .of naar die kale dwaas (mental theo ?)die in een discotheek blote vrouwentieten loopt te overgieten met chocodip
Als klap op de vuurpijl:ROCKZONE waarin de 2 uur daarvoor nog in "trendy" kleren geklede presentatrice ineens in altokleren staat te presenteren?.I rest my case.
quote:Ja.
Op woensdag 27 maart 2002 11:05 schreef Frenkie het volgende:
Oke ik zal het toegeven...Ik kijk TMF
Ik luister 538
Ik drink Coca Cola
Ik heb een mobiel
Tis zelfs een Nokia
Ik draag Jeans (soms)
Ik volg de mode
Ik hou van voetbal en vrouwen
Internet vind ik leuk
Ik MSN
Ik Fok
Ik ga vaak naar populaire discotheken
Breezers zijn lekker
Ik luister naar BritneyBen ik nou een massafiguur...
quote:hmm, ik geloof dat er massa's mensen zijn die zo denken...
Op woensdag 27 maart 2002 19:24 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Ik ben zoveel mogelijk lekker mezelf.. Heb echt een SCHIJTHEKEL aan massakonijntjes en meer van die enge mensen die alles wat anders is of anders denkt meteen veroordelen..
ik probeer mezelf te blijven, hoewel het moeilijk is niet massa te gaan denken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |