abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19901575
iedereen heeft zijn of haar begin moeten maken in de geschiedenis van ict. je eerste zelfgebouwde systeem, of programma. ook zullen daar de nodige fouten bij voorgekomen zijn.

ik zelf begon op mijn tiende levensjaar met een oude xt. later 286, en zo verder naar 386. ik begon toen ook meerdere pc's te bouwen dan alleen voor mezelf. op een gegeven moment kocht ik een aantal karkassen van 386 machines op, om compleet te maken. omdat de bios batterij vroeger nog niet automatisch bij werd geladen, waren die meestal na een jaar of 4 op. je moest een nieuwe solderen, maar wat goedkoper en makkelijker was, 4 penlites in een houder en de draden eraan solderen. dat werkte net zo goed. en je had weer een werkend systeem met een goede bios.

daar maakte ik de eerste fout: na een heleboel systemen op die manier gesoldeerd te hebben soldeerde ik de laatste foutief vast, dwz, aan de verkeerde polen op het bord. ik ging daarna naar beneden om drinken te halen, om een kwartier daarna 4 geexplodeerde penlites in de kast te vinden ...

wat was jouw eerste blunder?
Methylfenidaathydrochloride
Laptop kopen?
KnuttiewuttieBaggersluttie O+
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:34:38 #2
52571 Anahka2309
I excel at not giving a fuck..
pi_19901650
heb ooit eens een server herstart overdag, bleek een terminal server waar zo'n man of 20 op aan het werk was

ben toen maar even in de server-ruimte gebleven
pi_19901746
tot nu toe? init 6 in het verkeerde ssh-schermpje intikken..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:42:52 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19901773
wel eens een schijf een aantal procenten geformateerd. maar aan een stroomstoring geweten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:44:03 #5
50298 QM84
Het Orakel
pi_19901792
mijn allereerste blunder:
de hd op mijn pa's 386 was net niet groot genoeg voor een bepaald spelletje, dus de schijf comprimeren om extra ruimte te krijgen. maar het duurde nogal lang, en jong als ik was moest ik nog op een bepaalde tijd naar bed, dus met de gedeachte "morgen ga ik wel verder" zette ik de pc uit toen die op ongeveer de helft was van het comprimeren. hd naar de klote... was m'n pa niet echt blij mee.
dat dus.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:44:20 #6
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_19901800
vergelijkbaar genre... ook leuk: helpdesk; om te lachen...
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_19901831
zo hard moeten remmen in je vw caddy dat de monitor die naast je op de passagier's stoel ligt door de voorruit gaat... telt dat ook?

Op dinsdag 29 juni 2004 23:04 schreef TrenTs het volgende:
Het zit je ook allemaal niet mee hè? Eerst je geboorte, nu dit weer
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:48:00 #8
12091 Sjaakman
pi_19901892
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 09:45 schreef peter_griffin22 het volgende:
zo hard moeten remmen in je vw caddy dat de monitor die naast je op de passagier's stoel ligt door de voorruit gaat... telt dat ook?

dinsdag 15 juni 2004 @ 09:48:46 #9
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_19901906
mensen adviseren een nieuwe floppydisk te kopen omdat ie het niet doet en er dan later achterkomen dat de kabel niet op het mobo zat :s
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
pi_19901907
met ghost een image moeten maken op een nieuwe hdd, die precies dezelfde grootte en hetzelfde merk heeft.
data was ongelooflijk belangrijk.
na de image erachter komen dat je met 2 lege harde schijven in je hand staat....................
-=]D3aM0n[=-
pi_19901924
stuk of 20 pc's voorzien van een clean image met altiris via het netwerk en ja die hadden allemaal pxe enabled ja dus die uit stonden booten gewoon en die waar nog mensen op zaten te werken kregen ook een nieuw image

was overigens niet mijn fout, al dachten mn collega's daar anders over. ik selecteerde 1(!!!) pc en sleepte die naar het betreffende image toe. op het moment dat ik los liet werd ineens alles geselecteerd en kreeg dus elke pc die al in het lijstje stond mooi een nieuw image
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:50:13 #12
12091 Sjaakman
pi_19901931
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 09:48 schreef d3am0n het volgende:
met ghost een image moeten maken op een nieuwe hdd, die precies dezelfde grootte en hetzelfde merk heeft.
na de image erachter komen dat je met 2 lege harde schijven in je hand staat....................
het moment dat je je realiseert dat het ook echt weg is...
pi_19901934
harde schijf op moederbord laten pleuren...die deed het niet meer, voltage switch omgooien...dont ask me why...moederbord was zwart...en de afstandhoudertjes vergeten met bouwen van pc...ook geen slimme actie..
pi_19901946
ik heb lang geleden de voeding van een philips 286 door laten branden...
geen idee hoe dat kwam, maar het stonk wel.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_19901948
op een 386:
om een spelletje aan de loop te krijgen autoexec.bat renamed naar autoexec.old en wat bestanden verplaatst.
alleen vergeten weer terug te plaatsen, zodat mijn moeder de volgende dag haar pc niet meer aan de loop kreeg en ik zodra ik uit school terug kwam gigantisch op mijn donder kreeg.
toch al wel 15 jaar terug denk ik..
en afgelopen weekend een nieuwe schijf geplaatst naast mijn ntfs-slave.
op de een of andere manier werd hij steeds verkeerd gemount, na voor de zoveelste keer hem te hebben geconverteerd naar dynamisch converteerde ik hem per ongeluk terug naar standaard en werd hij geformatteerd. alle foto's van de zwangerschap van mijn vrouw weg, geen enkel proggie te vinden dat een ntfs-partitie kan herstellen.
dat zal me leren mijn back-up media voor andere doeleinden te gebruiken...
pi_19901971
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 09:48 schreef d3am0n het volgende:
Doubt whom you will, but never yourself.
Christine Bovee
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:55:25 #17
64288 Bensel
Ladderzat
pi_19902042
ooit heeft m'n broer een keer een scsi format uitgevoerd op een normale ide schijf.. oeps :$ gelukkig snel genoeg achter gekomen.. waren 'maar' 40 mb van de gig kwijt
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_19902064
mijn blunder als beheerder was , ik was aan het werk en had network reports aan staan , en wou die even uitzetten ipv nw reports - tcpip , deed ik nw - tcpip , en gooi dus het hele netwerk plat , waardoor printservers , terminalstations enz enz allemaal opnieuw geboot moesten worden , een kleine 45 minuten downtime .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:58:17 #19
11971 iKKe007
Ben® Kreezy
pi_19902088
door schade en schande wordt men wijs.. althans zo is het gezegde

ooit eens een floppy geprobeerd te comprimeren, vraag me niet waarom maar het gevolg was dat die pc gigantisch over ze zuiger ging en nooit meer opstartte.. jammer genoeg was dat mijn vaders pc met 'belangrijke' gegevens....

samen met mijn vader voor mijn verjaardag mijn nieuwe videokaart inbouwen, aanvankelijk past het niet omdat 'die koeler daar' in de weg zat.. *hop* los van de processor en gaan.. na 10 minuten (in die tijd werden ze niet zo snel warm ofzo..) scherm op tilt... toch maar koeler weer terug zetten en dan dus met de schroevendraaier bijna door het mobo heen gaan

tegenwoordig valt het gelukkig allemaal mee.... blijkbaar toch beetje wijzer geworden. echter willen voedingen bij mij nog steeds niet lang leven (gemiddeld: half jaar).
Blablablablabla - I'm an idiot.. Tell me something I don't know!!! -- Stats Fok!Fotospel!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:03:28 #20
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_19902189
jezus, wat een nerd-verhalen hier... dan maar gewoon mijn eerste blunder, in de categorie huis-tuin-keuken-gebruik:
ik vond al die bestanden zo los op c:\ zo'n rommeltje dat ik ze maar besloot de plaatsen in de directory c:\overig...
Decisions are made by those who show up.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:03:37 #21
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19902191
pwrdwnsys *immed ingetikt op het produktie systeem overdag terwijl ik toch echt dacht op de ontwikkelmachine bezig te zijn...... oeps.... meteen de telefoon van de haak gegooid....
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_19902196
wij hadden hier op het bedrijf eerst nog een token ring netwerk. het was mogelijk om een ethernet signaal door te patchen over dat token-ring traject. moest je alleen wel goed opletten dat je de ontvangende kant eerst plaatste en dan pas de zender.

je raadt t al: ik deed dat dus een keer niet:

gevolg: klik... klik..klik... klik..klik... klik..klik... klik..klik... klik..klik... klik.. hele token ring netwerk zat vol met storing met als gevolg dat alle 250 medewerkers van het netwerk afgegooid werden
the week is a useless interruption of the weekend
visit my site: http://www.jaytd.nl
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:04:22 #23
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_19902204
op mijn eerste (2e hands) 486 dx ii 66 mhz de processor eruit gehaald om te kijken welke waarden ie had en toen 180 graden gedraaid teruggezet (ik dacht dat dat ding er maar op één manier inkon ).......
daarna heb ik zelf een amd k (nogwat) 266mhz systeem gemaakt (heel voorzichtig)
Life in the so-called space age.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:04:34 #24
38624 Flierp
A.S of U.
pi_19902211
even een nieuwe versie dos erop zetten . . (en er dan achterkomen dat er een soort van beveiliging over de schijf heen ligt die het overschrijven van bepaalde bestanden niet toelaat)

daarna booten en er dan achterkomen dat je dos-versies door elkaar heen gezet hebt (en die schijfbeveiliging liet het niet toe dat te corrigeren)

bak wou echt niet meer opstarten . .(maar er stond wel voor een half jaar meetgegevens van het bedrijf op die ze hard nodig hadden)
Religion : Mankind's worst invention !
pi_19902213
erm ... heb twee grote blunders ... een tnt2 videokaart zonder fannetje laten draaien ( nee joh dat trek die wel ... die worden niet zo heet ( doh!)) en de witte aansluit stekkertjes van een at moederbord omgewisseld .... wist ik veel dat daar een volgorde in zat ....
Hoezo dat mag niet ?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')