De rechtszaken leidden tot protesten van Indiase hindoes waarbij McDonald's-restaurants werden vernield. ,,Voor sommige van onze klanten zijn de huidige wettelijke eisen voor etikettering onvoldoende om de vragen te beantwoorden die bij hen leven over hun eetgedrag'', aldus Ken Koziol, mondiaal kwaliteitsmanager bij McDonald's. ,,Als onze klanten meer informatie willen over natuurlijke smaakstoffen, dan krijgen ze die.''
Enkele maanden geleden heeft McDonald's in een hoekje van zijn website (niet in een formeel persbericht) excuses gemaakt voor de gang van zaken. ,,Wij betreuren het als klanten het gevoel hebben dat de informatie onvoldoende was.'' Volgens McDonald's is de keuze voor vegetarische olie (met rundvleesextract) in 1990 gemaakt om een cholesterolvrij menu te bieden, niet om vegetariërs tegemoet te komen. McDonald's zal de Amerikaanse productinformatie, zeven A4-tjes in totaal, verstrekken op zijn website en in restaurants. McDonald's gaat de informatie niet in Nederland verstrekken. Volgens een woordvoerder bestaat daarvoor geen belangstelling. In Nederland zijn de Franse frietjes volgens McDonald's altijd gebakken zonder rundvleesextract.
bron:NRC
-------------------------------------------------------
Grappig, vraag me af hoeveel "Happy-meals" er nog verkocht zouden worden indien ze zouden "prijsgeven" van welke delen van het rund de "happy-burger" wordt gemaakt.
quote:Dat geldt niet alleen voor MacDonalds maar voor bijna alle fastfoodketens / restaurants ...
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:13 schreef Cosma-Shiva het volgende:Grappig, vraag me af hoeveel "Happy-meals" er nog verkocht zouden worden indien ze zouden "prijsgeven" van welke delen van het rund de "happy-burger" wordt gemaakt.
Ik was gister op de mac bij de schiphol startbaan om 5 voor elf 's avonds en ze gingen om 23.00 uur dicht.
Ik bestel wat en krijg te horen dat ze alleen nog maar van de voorrad verkopen, wat dus absoluut niet mag van de MCDonalds regels. Maar gelukkig heb je niet overal van dat soort mieren******
quote:Hetzelfde geldt voor als ze prijsgeven hoeveel mensen er elk jaar omkomen in de vleesverwerkende industrie, hoe onhygiënisch het er daar aan toegaat, hoeveel bos wordt weggemaaid om de koetjes te laten grazen, etc., etc. Schurken.
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:17 schreef popolon het volgende:
Dat geldt niet alleen voor MacDonalds maar voor bijna alle fastfoodketens / restaurants ...
[Dit bericht is gewijzigd door Koekepan op 14-08-2001 16:20]
quote:Dat is nou gezond, speknek.
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:19 schreef speknek het volgende:
Of al het eten.
Wist je dat ze gedroogde luizen door je vla gooien?
quote:Maar het betreft hier een artikel van Mac Donalds die meer fastfood info wil gaan geven, vandaar mijn onderschrift, ik weet echt wel dat willekeurig welke fricandel nu ook niet bepaald prettige ingrediënten bevat.
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:17 schreef popolon het volgende:[..]
Dat geldt niet alleen voor MacDonalds maar voor bijna alle fastfoodketens / restaurants ...
Waarom opent ze toch zoveel van die minder interessante topics ?
quote:M.a.w.: je had het al verdrongen en vindt het lastig dat het weer opgerakeld wordt?
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:25 schreef popolon het volgende:
M.a.w. oud nieuws ...
quote:Ben nog aan het bijkomen van die rattenkop in m'n BigMac ...
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:27 schreef Koekepan het volgende:[..]
M.a.w.: je had het al verdrongen en vindt het lastig dat het weer opgerakeld wordt?
.
quote:Ja hehe, er wordt in de keukens van de Mac natuurlijk niet gerommeld, daar kan heel puber Nederland over getuigen dat het er daar allemaal redelijk aan toe gaat.
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:18 schreef erikh het volgende:
Valt wel mee hoor, ik heb er zelf 4 jaar gewerkt en kun je verzekeren dat McDonalds erg zorgvuldig met zijn voedsel omgaat. Mits je een mac met een goede manager treft natuurlijk.
Het gaat er precies om wat er in het artikel bovenaan wordt gezegd. Wat zit er in de grondstoffen?
Is het rundvlees in de hamburger spierweefsel of ingewanden vlees, hersenen, ruggegraat (Kreuzfeld-Jacob!). Volgens mij kwam het Macvlees jarenlang uit Engeland en Ierland, nadat de Vleeschmeesters begin jaren tachtig waren afgedankt.
Wat de frieten betreft zullen ze wel gelijk hebben. Frieten bij buitenlandse Macs smaken een stuk beter, dus daar zal wel wat (rundvlees)smaak aan zijn toegevoegd hehe.
Wie vertelt ons meer details ?
quote:*Gaat nu wachten op de interessante topics die Popolon gaat openen*
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:25 schreef popolon het volgende:
Waarom opent ze toch zoveel van die minder interessante topics ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |