abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 juni 2004 @ 12:31:44 #1
39446 303
(C) Roland
pi_19877770
Ik wil graag een ring kopen voor mij en mijn vriendin, misschien om haar een aanzoek te doen of misschien als vriendschapsring, daar ben ik nog niet uit.

Maar nu vraag ik me af hoe ik dat het beste kan doen. Ik ben bang dat ik haar smaak op ringgebied niet goed weet en ik kan haar er moeilijk heel specifiek naar gaan vragen omdat ze dan dingen door heeft.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Alleen een ring kopen voor een aanzoek of samen gekocht na het aanzoek?
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_19877801
Je kan ook gewoon aan een goede vriendin van haar vragen of die helpt bij het uitzoeken..?
''Going mental on the Wabbu''
  maandag 14 juni 2004 @ 12:32:59 #3
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_19877805
De verrassing is eraf als je hem samen gaat kopen.
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
pi_19877826
Bij 'n keertje shoppen 'ns langs de juwelier wandelen (langs de etalage, bijvoorbeeld) en vragen wat voor ring ze eventueel zou willen hebben?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 14 juni 2004 @ 12:34:48 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_19877850
We hebben het samen gedaan (vriendschapsring; niet voor een aanzoek), dan wisten we zeker dat we de ringen allebei mooi vonden en de maat goed was.
Niet dat de relatie stand hield, maar goed.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 14 juni 2004 @ 12:35:43 #6
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_19877876
Vriendschapsring -> samen.
Aanzoek -> vraag aan een goede vriendin of ze je wilt helpen.
  maandag 14 juni 2004 @ 12:35:54 #7
39446 303
(C) Roland
pi_19877879
Ik kan haar zus mee vragen, maar die is zooooo besluiteloos en doet er al 8 uur over om te kiezen uit 2 verschillende banken bij de Ikea. Misschien is haar moeder een idee? Is het niet vreemd om haar moeder mee te nemen om een ring uit te zoeken? Ik kan wel heel goed met haar opschieten en ze kent mijn vriendin erg goed.

Een aanzoek doen zonder ring lijkt me niks, ik wil graag een ring om haar vinger kunnen schuiven als ze ja zegt (waar ik gelukkig weinig twijvels over heb omdat ze maar al te graag wil trouwen met mij).

Ik zit het meest aan een verlovingsring te denken, maar moet dan wel op een slinkse manier aan haar ringmaat komen en ze heeft volgens mij alleen een duimring waar ik dus niks aan heb. Ik kan het vragen, maar dan heeft ze het gelijk door...
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_19877892
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:35 schreef Castor het volgende:
Vriendschapsring -> samen.
Aanzoek -> vraag aan een goede vriendin of ze je wilt helpen.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_19877897
Samen, je hebt immers toch de maat nodig!
  maandag 14 juni 2004 @ 12:38:12 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_19877939
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:35 schreef 303 het volgende:
Is het niet vreemd om haar moeder mee te nemen om een ring uit te zoeken? Ik kan wel heel goed met haar opschieten en ze kent mijn vriendin erg goed.
Gezellig toch.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 14 juni 2004 @ 12:41:50 #11
39446 303
(C) Roland
pi_19878024
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:36 schreef Kimsy het volgende:
Samen, je hebt immers toch de maat nodig!
Kan je geen ring kopen zonder dat je de maat weet en dat ze hem daarna op maat maken of denk ik nu te krom?
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_19878672
ook een ring gekocht op vakantie diamand nog wel maar ja relatie is er niet meer maar ken haar nog wel erg goed
pi_19878739
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:41 schreef 303 het volgende:

[..]

Kan je geen ring kopen zonder dat je de maat weet en dat ze hem daarna op maat maken of denk ik nu te krom?
volgens mij kan dat wel, mijn vader weet na 25 jaar de maat van mijn moeder nog steeds niet, dus dat is steeds weer feest als hij een mooie ring voor haar koopt (inmiddels 3 ringen vermaakt )

Als aanzoek is het inderdaad het leukste als je hem alleen koopt, maar als je vriendschapsringen (waarom heten die krengen nou weer VRIENDSCHAPsringen???) gaat kopen dan is het leuk om dat samen te doen. Heeft ook wel weer iets heel romantisch en geeft een vorm van verbondenheid. Dan weet je wel meteen weer wat haar smaak is voor het geval je dr over een tijdje een aanzoek doet.
pi_19878933
Van mijn vriend heb ik een ring gekregen toen we net samen waren en hij zei gewoon dat hij een kleine verrassing voor mij had en of ik dat op dat moment of later wou krijgen. Aangezien ik dacht dat het om een ijsje eten ofzo ging, zei ik natuurlijk: ooooh da mag nu wel!

We waren toen wat in het stad aan het wandelen en opeens hield mijn vriend halt en zei hij dat we er waren, draaide ik mij om en keek ik in de etalage van een juwelier. Wauw enzo

Voor het aanzoek ben ik er praktisch van overtuigd dat mijn vriend eerst het aanzoek zou doen en dan erna samen met mij een ring zal gaan kiezen. Hij zal hem alleszins niet gaan kiezen zonder mij erin te betrekken (en zo zou ik het zelf ook liever hebben)
  maandag 14 juni 2004 @ 13:21:54 #15
30039 vinnie81
Italia Championi
pi_19879172
Wat dacht je er van om gewoon een goedkoop ringetje te halen en die gewoon als een vriendschapsring aan haar te geven. Kies je met hulp van de juwelier een standaard maatje en dan kan je met dat vriendschapsringetje van een paar euri gewoon terug om goed aan te laten meten voor haar. Dan weet je tegelijk de juiste maar en dan geef je een week later je verlovingsring die je dan later uit gaat zoeken in de goede maat.
  maandag 14 juni 2004 @ 13:22:15 #16
39446 303
(C) Roland
pi_19879185
Ik denk dat ik hem samen met haar moeder ga uitzoeken, dat lijkt mij het meest romantisch. Maar nu lees ik dat je eerst verlovingsringen hoort te kopen en daarna nog eens trouwringen... Je kan toch ook gelijk trouwringen kopen en dan deze ook als verlovingsringen gebruiken?
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:21 schreef vinnie81 het volgende:
Wat dacht je er van om gewoon een goedkoop ringetje te halen en die gewoon als een vriendschapsring aan haar te geven. Kies je met hulp van de juwelier een standaard maatje en dan kan je met dat vriendschapsringetje van een paar euri gewoon terug om goed aan te laten meten voor haar. Dan weet je tegelijk de juiste maar en dan geef je een week later je verlovingsring die je dan later uit gaat zoeken in de goede maat.
Volgens mij waren vriendschapsringen wel wat duurder, zo'n 100 euro voor 2. Maar is het niet vreemd dan om eerst een ring te geven en een week later een verlovingsring? Dan kan ik beter een ringmeter ofzo halen en misschien in haar slaap stiekem proberen te meten? Als ik het aan haar vraag, dan weet ik precies hoe de gevoelens van haar reageren en dan weet ze dus gelijk dat ik haar ten huwelijk wil vragen en wordt ze helemaal enthousiast en is het geen echte verrassing meer.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_19879230
Dat wat Leonieke schrijft vind ik wel een leuk idee! Samen met haar de stad in en dan zeggen dat je een verassing hebt... Maar als je een aanzoek wilt doen dan is dat misschien weer lastiger.
Je kan ook een aanzoek doen zonder ring en daarna samen uitzoeken.
Het is naar mijn mening toch wel heel handig om de maat te weten, vermaken lijkt me zo zonde...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_19879406
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:22 schreef 303 het volgende:
Ik denk dat ik hem samen met haar moeder ga uitzoeken, dat lijkt mij het meest romantisch. Maar nu lees ik dat je eerst verlovingsringen hoort te kopen en daarna nog eens trouwringen... Je kan toch ook gelijk trouwringen kopen en dan deze ook als verlovingsringen gebruiken?
Volgens mij kan dat gewoon hoor!
Lijkt me wel heel handig als je dan de maat weet. Trouwringen zijn uit 1 stuk gemaakt, als teken van verbondenheid ofzo. Als hij dan te groot of te klein is en ze moeten erin gaan zagen of weet ik wat om hem op de goede maat te maken dan is die verbinding weg...

Gevonden voor je op internet:
"Een echte trouwring wordt gegoten zodat er geen naad in de ring komt. De echte ronde vorm die zo ontstaat, is het symbool voor het oneindige. Net zoals het huwelijk oneindig zou moeten zijn."
bron:http://www.trouwenopurk.nl/index.php?mode=info&Page=51
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_19879484
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:22 schreef 303 het volgende:
Ik denk dat ik hem samen met haar moeder ga uitzoeken, dat lijkt mij het meest romantisch. Maar nu lees ik dat je eerst verlovingsringen hoort te kopen en daarna nog eens trouwringen... Je kan toch ook gelijk trouwringen kopen en dan deze ook als verlovingsringen gebruiken?
[..]

Volgens mij waren vriendschapsringen wel wat duurder, zo'n 100 euro voor 2. Maar is het niet vreemd dan om eerst een ring te geven en een week later een verlovingsring? Dan kan ik beter een ringmeter ofzo halen en misschien in haar slaap stiekem proberen te meten? Als ik het aan haar vraag, dan weet ik precies hoe de gevoelens van haar reageren en dan weet ze dus gelijk dat ik haar ten huwelijk wil vragen en wordt ze helemaal enthousiast en is het geen echte verrassing meer.
Is er niet een mogelijkheid om er op slinkse wijze achter te komen wat haar maat is...
Misschien kan je daar de hulp van moeder/zus/vriendin bij gebruiken...?
In haar slaap meten... wat als ze wakker wordt...?!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_19879932
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:31 schreef Nijna het volgende:

[..]

Is er niet een mogelijkheid om er op slinkse wijze achter te komen wat haar maat is...
Misschien kan je daar de hulp van moeder/zus/vriendin bij gebruiken...?
In haar slaap meten... wat als ze wakker wordt...?!
Gewoon een flesje wijn opentrekken en 's nachts meten, succes gegarandeerd
  maandag 14 juni 2004 @ 13:50:50 #21
70125 X-Phantom-X
work in Progress
pi_19880102
Heeft ze geen andere ringen aan andere vingers? Gewoon een keertje mee gaan spelen en ´m om de ringvinger schuiven. Dan weet je gelijk of die maat klopt of dat hij groter of kleiner moet.
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy...
  maandag 14 juni 2004 @ 14:01:15 #22
39446 303
(C) Roland
pi_19880369
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:31 schreef Nijna het volgende:

[..]

In haar slaap meten... wat als ze wakker wordt...?!
Tja... ze drinkt geen alchol, dus een fles wijn bij haar naar binnen gieten wil niet echt. Een betere optie kan ik niet bedenken.

Ik denk dat ik haar binnenkort meeneem om eens naar ringen te kijken als we weer eens bij de juwelier zijn voor een van haar armbanden (ze heeft zo'n beadies armband waar ze af en toe schakeltjes voor koopt) en dan vragen we informatie en dan vraag ik terloops of ze eens mijn ringmaat kunnen opnemen omdat ik die niet weet en dan vraag ik die van mijn vriendin vervolgens ook even, dan valt het in iedergeval minder op en kan ik haar altijd nog verrassen met een verlovingsring/trouwring in plaats van een vriendschapsring.

Volgens mij gaat dit wel werken.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  maandag 14 juni 2004 @ 14:05:32 #23
81660 SirWacko
Nu in voorarrest
pi_19880494
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:31 schreef 303 het volgende:
Ik wil graag een ring kopen voor mij en mijn vriendin, misschien om haar een aanzoek te doen of misschien als vriendschapsring, daar ben ik nog niet uit.

Maar nu vraag ik me af hoe ik dat het beste kan doen. Ik ben bang dat ik haar smaak op ringgebied niet goed weet en ik kan haar er moeilijk heel specifiek naar gaan vragen omdat ze dan dingen door heeft.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Alleen een ring kopen voor een aanzoek of samen gekocht na het aanzoek?
Gewoon met haar gaan shoppen en dan toevallig bij juweliers naar binnen gaan en als ze zegt dat ze die ene heel bijzonder is haar die ring laten passen "voor de gein"... dan weet je d'r ringmaat gelijk... en dan paar dagen later langsgaan bij die juwelier en aanschaffen...

zo heb ik het gedaan bij mijn vriendin... Als je het doet als je een weekendje in Parijs bent (ja kan natuurlijk ook een andere stad) dan maakt t heel bijzonder..
*Zucht* waarom nou toch?
Ik mis je lieverd, tot over een paar weken.
pi_19881011
1. Bepaal eerst of het een verlovings- of een vriendschapsring wordt.
2. ga samen, maar vertel niks totdat je plotseling naar binnen wilt ('Gewoon, even kijken' en daarna 'Wil je deze eens passen'? etc.)
  maandag 14 juni 2004 @ 14:25:56 #25
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_19881108
vriendschaps ringen moet je gewoon samen kopen is ook wel zo leuk, dat hebben mijn vriendin en ik ook gedaan en binnenkort gaan we misschien weer nieuwe halen, want we hebben in december 2 jaar wat dus dan gaan we waarschijnlijk titanium ringen halen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')