abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juni 2004 @ 11:27:53 #1
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19876091
Vredenburg Utrecht en Tivoli presenteren:

zaterdag 26 juni 2004, 19.15 - 02.15 uur
3 podia in Vredenburg Utrecht

De Paleisrevolutie

Motorpsycho | Phoenix | Vive La Fête | Mission of Burma |
Under Byen | Mintzkov Luna | Le Peuple de l'Herbe | Alfie |
Electric Eel Shock | Stijn | DAAU | Pink Grease | Utrecht allstars | Magnus | en meer!

De Paleisrevolutie - zeven uur later is alles anders
Vredenburg Utrecht en Tivoli presenteren zaterdag 26 juni in Vredenburg een nieuw festival, De Paleisrevolutie. De Paleisrevolutie richt zich vooral op aanstormend nieuw talent op popgebied. Daarnaast staat er een aantal internationaal inmiddels gevestigde namen op het podium, en wordt er kort nostalgisch teruggeblikt naar het verleden. Zeven uur muziek op drie podia, en daarna zal alles anders zijn.Bands als Motorpsycho en DAAU (Die Anarchistische Abendunterhaltung) timmeren al jaren aan de weg, maar verbazen elke keer weer door hun venieuwende aanpak en hun energie. Op een festival waar het draait om verandering mogen zij daarom niet ontbreken. Ook het Franse Le Peuple de l'Herbe met hun mix van jungle, hiphop, ragga, dub en drum 'n bass en hun landgenoten Phoenix -melodische popliedjes gemend met loungeachtige muziek - mogen geen nieuwkomers meer worden genoemd, maar het zijn wel bands die klaar zijn voor de sprong naar de grootste podia. Datzelfde geldt voor het opwindende en uitbundige Vive La Fête, de liefdesbaby van dEUS-bassist Danny Mommens en zangeres Els Pynoo. Deze bands worden inmiddels op de hielen gezeten door het Engelse Alfie, de Japanse rockers van Electric Eel Shock en de makers van de mooiste melodieuze bijtende rocksongs van België, Mintzkov Luna. De Paleisrevolutie wordt voltooid door de intrigerende, haast onaardse sound van Under Byen - een band uit Denemarken met als frontvrouw Henriette Bennevalot, die als zangeres kan wedijveren met Björk en Beth Gibbons - het haast aanstootgevende Pink Grease en de nieuwe Belgische Prince, Stijn. En Mission of Burma is heropgericht om de revolutie voort te zetten. Maar let op, grote kans dat zich nog meer bands aansluiten bij De Paleisrevolutie!
Een revolutie komt niet uit de lucht vallen. De Paleisrevolutie kijkt daarom ook terug naar het verleden. De Utrecht Allstars - wie dat zijn blijft nog even geheim - laten horen hoe de Utrechtse popmuziek zich in de afgelopen decennia heeft ontwikkeld.Hoewel de meeste revoluties eenmalig zijn, zal De Paleisrevolutie elk jaar terugkeren: elk seizoen doen zich immers weer nieuwe troonpretendenten aan. En over een jaar of wat nemen die het Muziekpaleis in, waarin Vredenburg Utrecht en Tivoli samen met het SJU Jazzpodium een nieuw onderdak zullen vinden.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_19876167
Klinkt helemaal niet verkeerd, eigenlijk, leuke lineup. Behalve Vive la fete dan, die vind ik echt slecht, maar goed: je kunt toch niet alles tegelijk zien.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 14 juni 2004 @ 11:41:13 #3
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_19876415
Mission of Burma Count me in.
yankee charlie dinges
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:58:35 #4
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19910203
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:41 schreef hyperfuzz het volgende:
Mission of Burma Count me in.
Erg cool om ze eens live te zien... voeg daarbij meer dan uitstekende acts als Motorpsycho, Phoenix, Mintzkov Luna, Alfie, Stijn, Pink Grease en Magnus + de wetenschap dat een kaartje maar 25Eurootjes kost en je hebt een prima avond.......
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:05:51 #5
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_19910399
Hmm - heb voor die dag al een ander festival in mijn agenda staan (eentje in Roosendaal), maar dit klinkt toch wel heel aanlokkelijk. Nou is Motorpsycho vaak genoeg in Nederland, maar Mission of Burma is natuurlijk redelijk uniek om een keer live te zien.
pi_20126273
Maar Mission of Burma moet ik dus zeker gaan zien? (spelen gelijk met vive le fete!!!)
Black out the windows, it's party time!
  woensdag 23 juni 2004 @ 18:18:27 #7
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20129992
Zou ik maar gewoon doen ja!
  woensdag 23 juni 2004 @ 18:22:48 #8
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_20130115
Vive la Fete is per definitie al een typische festivalhoer... Die krijg je echt nog wel een keer te zien op een ander festival of in een of ander zaaltje.
pi_20130993
Ik heb ze vorige week al gezien.... Maar was er zeer over te spreken. Mission of Burma is bijna binnen ga er morgen maar ff voor zitten.
pi_20158011
Extra artiest : NL-Zweden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')