Ik heb 'm meegenomen en tijdens mijn vakantie eens een aantal keren goed beluisterd en eigenlijk vind ik het zonde van mijn geld dat ik die heb gekocht. Een zeer matig en vooral saai album.
'Spitfire': teveel gelooped. Zouden 2 minuten vanaf moeten. 'Girls' is aardig, 'Memphis Bells' ook, 'Get Up Get Off': weer teveel dezelfde stukken zodat het snel een saai nummer wordt. Jammer, want het had een goed nummer kunnen wezen en de eerste 2 minuten waren veelbelovend. 'Hotride' von'k een lekker nummer, Juliette Lewis heeft er een goede stem voor. 'Wake Up Call' is gewoon een saai nummer. En dan die cliche wekkerbelletjes in de achtergrond!, 'Action Radar' was ook niet echt je van het, 'Medusa's Path': Hee, een opleving! Beste nummer tot nu toe. Liam doet eens wat anders. Vette strings en voor de rest onvervalste big beats! 'Phoenix' dan. Nope, geen zak aan. 'You'll Be Under My Wheels' was ook aardig, niets meer en niets minder. Klinkt wel old school Prodigy trouwens. 'The Way It Is' vond ik ook een leuk nummer, voornamelijk door de nagespeelde 'Thriller' sample. Erg leuk. Jammer dat ie het origineel niet heeft mogen gebruiken. 'Shoot Down' is een onwaardige afsluiter, wat een kutnummer! Net zoals die slappe L7 cover op FOTL. Liam Gallagher had gewoon beter ze smoel kunnen houden en zijn broertje al het werk laten doen, dan was het misschien nog wat geworden... (Want The Chemical Brothers met Setting Sun (feat. Noel Gallagher) was wel een ontieglijk vet nummer!)
Nee, ik ben geen Prodigy hater. Heb thuis alle albums en heb The Jilted Generation helemaal grijs gedraaid. Maar dit prutswerk had ik niet na 7 jaar stilte verwacht. Wat een tegenvaller!!