abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juni 2004 @ 16:13:58 #76
92936 StevePerry
Ben ik weer...
pi_19883859
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:15 schreef Aventura het volgende:
Even dicht in afwachting merge
huh :S
...hiep hoi ...
  maandag 14 juni 2004 @ 16:27:30 #77
92936 StevePerry
Ben ik weer...
pi_19884224
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef SevenWonders het volgende:
[serieuze mode....bla...bla..bla... In dat laatste geval zouden ze je flink in je ballen moeten trappen, want doneren en afnemen van een spermabank is een bloedserieuze zaak waar mensen die geen kinderen kunnen krijgen heel blij mee zijn en dankbaar gebruik van maken. ....bla...bla...bla...[/serieuze mode]
Ik mag aanemen dat je mij hebt aangesproken...dus.

Iin jouw reactie is de donateur niet meer dan een tool/handgreep van het donor proces. Als je de rest van de topic hebt gelezen zou je kunnen weten dat ik er zowel serieus ontopic als hier en daar soms met een knipoog offtopic reageer op reacties. Ik heb het de eerste keer gedaan uit nieuwschierigheid en dat ik anderen met mijn donatie wellicht gellukkig heb gemaakt is natuurlijk een mooi gegeven, maar niet mijn voornaamste reden om te doneren. Ik zit echt niet te wachten op de nobelprijs hoor.
Evengoed begrijp ik de serieuse noot van deze discussie. En toch beticht je me van profiteren van andermans gebreken. Verstand komt soms met vlaagen in mensen bovendrijven, dit was echter niet zo'n moment voor je...je kent me niet eens, je leest wat regeltjes in een topic en maakt me dan gelijk uit voor een zielig soort mens....dàt noem ik pas zielig!
...hiep hoi ...
  maandag 14 juni 2004 @ 16:30:20 #78
92936 StevePerry
Ben ik weer...
pi_19884303
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:03 schreef kingmob het volgende:En de gedachte dat er sperma nodig is voor mensen die de spermabank nodig hebben is niet in je opgekomen? Waarom is doneren een serieuze zaak? Wordt het sperma er beter van? Heeft het invloed op het latere kind?
Wat kan het iemand nou verrekken of iemand doneert voor het geld of voor het goede doel?
Mij niets, de gelukkige ouders waarschijnlijk ook niet en het later opgroeiende kind al helemaal niet....Ze is niet goed bij d'r hoofd...
...hiep hoi ...
  maandag 14 juni 2004 @ 16:32:19 #79
92936 StevePerry
Ben ik weer...
pi_19884346
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:11 schreef GewoneMan het volgende:

[..]
edit: kon dit niet gewoon in het andere topic trouwens???
Nee natuurlijk niet, man! Ik weet niet welke topic je bedoeld, maar deze is vast leuker!
...hiep hoi ...
pi_21778177
Dag Allemaal,

Even reageren op StevePerry,

Ik ben zelf ook donor, niet als student die er wat bij wilde verdienen, toen ik begon met donoren was ik al 'student-af' en gewoon aan het werk. Ik heb het gedaan om anderen te helpen, omdat
ik van dichtbij heb meegemaakt hoe verdrietig het ook kan zijn om kinderloos te blijven. Op dat moment had ik zelf nog geen kinderen, en kon het dus niet _helemaal_ bevatten, maar nu na het hebben van twee prachtige kereltjes sta ik er nog veel meer achter !!!

Ik ben donor geweest voor een ziekenhuis, een 'bekende' donor, oftewel 'b-loket' voor de mensen die dat wat zegt, en ik heb er geen problemen mee dat er later kinderen op zoek gaan naar hun biologische vader om te weten wat voor knakker dat is. Ik persoonlijk vind het fijner dat ik ze kan vertellen dat ik het gedaan heb om iemand's kinderwens te vervullen dan dat ik moet zeggen dat ik het gewoon voor de vergoeding heb gedaan, lijkt me maar sneu om dat iemand de vertellen die op zoek is naar de beweegeredenen van een donor.

Oh, ik kreeg in het begin 45 Gulden en daar is later 20 Euro van gemaakt, dit voor diegenen die zo nodig moeten weten wat het oplevert. Ik denk dus dat je dat echt moet zien als 'onkostenvergoeding' en niets meer.

De wet is aan het veranderen, maar die gaat alleen op voor die kinderen die onstaan zijn na de wetswijziging. Voor de donaties van voor de wetswijziging veranderd er niets... Geen zorgen dus voor de mensen die het anoniem gedaan hebben en dat zo willen houden.

Ben ondertussen ook C-Donor oftwel 'bekende donor' voor een lesbisch stel en voor een alleenstaande vrouw, in beide gevallen is er sprake van zelfinseminatie en komt er geen spermabank of instituut aan te pas. We hebben afspraken gemaakt over het contact later tussen de kinderen en de mij, en ik vind het heel leuk om nu ook te weten waar mijn 'goede gaven' terecht komen. Ik persoonlijk maak me niet te druk over 'aansprakelijkheids' problemen, en een donor-contract is opgestelt.

Mocht iemand vragen op (opbouwende) kritiek willen lozen, kom maar op.
  maandag 6 september 2004 @ 10:17:45 #81
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_21780852
er is toch een verschil tussen biologisch vaderschap en juridisch vaderschap. Als je het laatste niet bent kunnen ze niet van je vragen gezellig voor die koter te gaan zorgen en lijkt me sterk dat je iemand kan dwingen juridisch vader te worden. In dat geval is het een kwestie van weer uit de voogdij te worden gezet
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  maandag 6 september 2004 @ 11:24:15 #82
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_21781680
Helaas gaat EU wetgeving boven ons nationaal stelsel... (o.a. art. 8 EVRM 'family life')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')