Wij hebben sinds kort een RVS oven, maar nu vraag ik me af waar je het beste dat ding van binnen, maar ook van buiten (vieze vingers...) mee schoon kan maken... Iemand een goeie tip of suggestie?
Geen idee of dit trouwens in culinesse of in lifestyle hoort, ik zie het wel...
Van buiten is het handig om met een doekje met ammoniak te doen, van binnen (even op de spuitbus kijken) kun je ovenreiniger gebruiken, werkt als een tiet.
Als het pannen van daken waait Als het gras naar je voeten graait Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
Buitenkant kan ook met en beetje brandspiritus. Gaat ook prima (spritus en ammoniak lossen allebei vet op). Vinnik persoonlijk qua geur iets prettiger.
Voorde binnenkant: even een minuut of 10-20 laten opwarmen, daar na een schaal met heet water en citroen (even doorsnijden) erin. Oven uitzetten en zo een uurtje of wat laten staan. Vet en aanslag wordt zacht en kan je gemakkelijk verwijderen. (allemaal een stuk gezonder dan die mr muscle dingen).
Gewoon RVS reinigingsmiddel kopen voor de buitenkant. Hier maak ik zelf al mijn RVS keuken spullen mee schoon. Binnenkant met doekje met Jif Cif en als het echt aangekoekt zit met ovenreiniger.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop Trekt bij warm weer een poncho aan
Bedankt voor de tips tot hier toe. Ik ga eerst maar eens de spiritus en de schaal met heet water en citroen proberen. Heb het allebei in huis dus da's handig. Mocht het niet werken kan ik altijd nog voor de andere middeltjes gaan...
Stond laatst bij de supermarkt met een of ander spul in mn hand, maar dat kon weer niet op bepaald RVS, dus heb het maar laten staan...