abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19858835
Kon het grote spss-topic niet vinden met de search, dus dan maar even een nieuwe.. tis nogal dringend namelijk.

Ik ben op het moment bezig met m'n scriptie en heb hele mooie outputs van SPSS. Het zijn allemaal mooie 'bar charts' maar die moeten nog verder worden bewerkt van onze begeleiders.

Er moet nog een tekts naast de grafiek worden gezet, een extra legenda zeg maar en in de chart editor van spss wil me het niet lukken.
Volgens mijn begeleiders moet ik het in Excel doen, de grafieken eerst naar Excel helpen en ze met die chart editor bewerken. Want dat zou dan ook weer makkelijker zijn voor later, als ze in Word staan en nog wat moeten worden aangepast.

Alleen.... ik krijg die stomme outputs niet in Excel! Gewoon kopieren en plakken wil niet.. de optie met speciaal kopieren (ctrl+k) en plakken wil ook niet en ik kan niets vinden mbv google hoe het wel zou moeten.

Help dus! Hoe krijg ik alleen mijn charts naar Excel om ze daar dan te bewerken?????

Alvast bedankt voor alle ondersteuning!
Rotterdam is de wereldstad
  zondag 13 juni 2004 @ 17:02:09 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_19859118
www.hesit.com , ergens staat een link naar info over spss etc..
pi_19859342
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:02 schreef TimmyAsd het volgende:
www.hesit.com , ergens staat een link naar info over spss etc..
Helaas geeft dit nog niet het antwoord dat ik zoek.. ik wil namelijk exporteren naar Excel en niet naar Word of Powerpoint en blijkbaar verschilt dat nogal (SPSS geeft namelijk zelf bij het exporteren enzo aan dat je naar Excel geen grafieken kan exporteren, maar volgens mijn begeleiders kan het dus wel!.. de vraag is alleen 'hoe?')
pi_19859467
kan je niks in de help vinden van spss?
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_19859569
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:50 schreef Hubo het volgende:

Er moet nog een tekts naast de grafiek worden gezet, een extra legenda zeg maar en in de chart editor van spss wil me het niet lukken.
MOET dit in Excel? Genoeg opties in Spss zelf om dit voor elkaar te krijgen toch? Gewoon ff dubbel op je afbeelding klikken en wat rootzooien bij de opties.

Anders weet ik niet of je hier wat aan hebt: http://www.socsci.kun.nl/(...)doc/lijngrafiek.html
Volgens mij alleen data, maar misschien kun je dan daarna in Excel een grafiek maken.
pi_19859755
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:19 schreef Orlean het volgende:
MOET dit in Excel? Genoeg opties in Spss zelf om dit voor elkaar te krijgen toch? Gewoon ff dubbel op je afbeelding klikken en wat rootzooien bij de opties.
Moet is denk ik net een te groot woord... zeer gewenst is geloof ik beter . Begeleiders gaven zelf aan dat het het makkelijkst is om via Excel te doen, omdat dan later ook in Word nog weer makkelijk te herbewerken is.

De help van Spss kan me niet helpen, de help van Excel ook niet.

In Spss had ik wel iets gevonden dat er een beetje op ging lijken, maar echt bevredigend vond ik het nog niet.
Het liefst wil ik gewoon naast de grafiek, boven de bestaande legenda, een extra stukje tekst toevoegen. In de grafiek zijn de 'bars' van verschillende kinderen. En van elk kind moet ik dus aangeven in welke conditie het zit en wat voor SE-factor ze hebben (andere variabele). Een soort tweede legenda dus. De naam van de kinderen staat wel onder de bar zelf. Die kan ik wel uitbreiden, maar dat geeft alleen maar een onoverzichtelijk zooitje. Een stukje tekst naast de figuur is het beste....
pi_19877457
Heb ondertussen mail terug van mijn begeleider en dus ook de 'oplossing' voor ons probleem.

Heel simpel: gewoon alle data naar Excel helpen en dan daar de grafieken eerst maken en dan bewerken... goh.. zo had ze het niet gebracht.. dat had ik zelf ook al als noodoplossing, maar geen zin in omdat ik door haar manier van vertellen dacht dat er zeker te weten een andere mogelijkheid was.

Dit topic kan dus dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')