abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2004 @ 17:13:53 #51
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_19885408
geen schade aan de rest van je lichaam

kusje voor de pijn op je gezicht
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_19885500
quote:
Op maandag 14 juni 2004 16:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is mij ook een volkomen raadsel. Ik fietste vrijwel rechtuit. Een (bijna) val voel je normaalgesproken aankomen (je voelt je bijvoorbeeld wegglijden). Maar nu lag ik in een keer op me bek zonder dat ik iets voelde aankomen. Er was wel een spaak gesprongen in het voorwiel, maar is dat nu oorzaak of gevolg? Zo'n spaak springt niet zomaar lijkt me.
Ik ben na de val nog speciaal gaan kijken of ik aanwijzingen kon vinden wat er is gebeurd maar ik kon weinig speciaals ontdekken (afgezien van een nogal glad wegdek met veel kleine losse steentjes, maar de bocht was eigenlijk veel te flauw om dat een probleem te laten zijn).

Ook typisch dat aan beide kanten de shifters kapot en verbogen zijn. De stuurbocht is ook verbogen aan een kant. Het lijkt alsof de fiets loeihard op de stuurbocht is geland. Het frame heeft verder geen krasje!
Spaken kunnen wel spontaan knappen. Maar de kans dat dit in je voorwiel gebeurt is vrij klein. Meestal is het je achterwiel (staan nl veeeel meer krachten op)..
Dat je shifters beschadigt zijn is ook niet raar, je fiets zal gewoon een flinke sprong hebben gemaakt, en toen een beetje raar terecht zijn gekomen.

Raar dat je er niets van weet, lijkt me we het onthouden waard. Misschien heb je een black-out gehad oid (bij zware inspanning kan je daar gevoelig voor zijn). Dan is het wel zorgwekkend. Zou het zeker even in de gaten houden..

Hoe is het trouwens met je heupen, knieen en ellebogen? Daar kan je vaak ook goed aan zien waar hoe je terecht bent gekomen.
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 14 juni 2004 @ 17:18:15 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_19885520
quote:
Op maandag 14 juni 2004 17:04 schreef MartinusMagnus het volgende:
Gebroken spaak in voorwiel kan zeker de oorzaak zijn. Zeker in zo'n Bontrager wiel, want de velg wordt als er 1 spaak breekt direct scheef getrokken door de tegenoverliggende spaak.
Daar zat ik ook aan te denken, maar zo'n spaak breekt toch niet zomaar ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 14 juni 2004 @ 17:32:07 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_19885864
quote:
Op maandag 14 juni 2004 17:17 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Spaken kunnen wel spontaan knappen. Maar de kans dat dit in je voorwiel gebeurt is vrij klein. Meestal is het je achterwiel (staan nl veeeel meer krachten op)..
Dat je shifters beschadigt zijn is ook niet raar, je fiets zal gewoon een flinke sprong hebben gemaakt, en toen een beetje raar terecht zijn gekomen.

Raar dat je er niets van weet, lijkt me we het onthouden waard. Misschien heb je een black-out gehad oid (bij zware inspanning kan je daar gevoelig voor zijn). Dan is het wel zorgwekkend. Zou het zeker even in de gaten houden..
Nee, ik had zeker geen blackout. Ik was net her-start en leverde niet superveel inspanning. Er stond een redelijk sterke rugwind.
Maar de val kondigde zich gewoon niet van tevoren aan zoals bij wegglijden bijvoorbeeld. Ik denk dat ik daarom ook zo naar ben gevallen omdat ik er niet op kon anticiperen.
Een plotseling gesprongen spaak zou het verrassingseffect kunnen verklaren. Alleen blijft dan de vraag hoe zo'n spaak zomaar kan springen. Ik ben maar 75kg en dat wiel was gloednieuw (ca 1000km).
quote:
Hoe is het trouwens met je heupen, knieen en ellebogen? Daar kan je vaak ook goed aan zien waar hoe je terecht bent gekomen.
M'n linkerschouder is helemaal opengeschaafd (veel erger dan m'n gezicht). Ik heb ook schaafplekken op beide benen en linkerarm maar schouder en gezicht zijn het ergst. Ook kun je zien dat de stuurbocht vooral links een enorme dreun heeft gehad.

De gebroken spaak zit overigens aan de rechterkant (is dit logisch?)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_19928262
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:51 schreef SeLang het volgende:
Ja, jouw verhaal herinner ik me nog wel
Gelukkig heb ik geen hersenschudding oid, zelfs niet een beetje hoofdpijn. Alle botten voelen ook nog goed.
Oké
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:51 schreef SeLang het volgende:
Ik kan me lastig bewegen, maar dat is omdat er dan allerlei korsten openspringen. Vooral op m'n schouder is er een enorm stuk vel weggeschaafd en omdat het zo'n groot oppervlak is trekt dat nogal


Ik had ook wonden aan hoofd en schouder. Wonden aan hoofd genazen relatief goed en snel, schouder duurde langer (ondanks het feit dat mijn schouder er minder erg aan toe was).

Als je schouder zo trekt kun je misschien (litteken)zalf of iets dergelijks gebruiken. Heb ik gedaan (hoofd) en dat spul werkt erg goed. Littekenzalf "ondersteunt het natuurlijk herstellend vermogen van de huid" en is daarom wellicht ook goed wanneer je geen littekens verwacht (waarschijnlijk worden jouw wonden geen littekens).
  woensdag 16 juni 2004 @ 08:36:59 #56
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_19928342
Sow hè, da's een beste klap geweest
Ik heb het zelf ook eens gehad met een mountainbike, kwam iets naast het fietspad en toen lag er een blok beton met mos erover Die zag ik ook pas de volgende dag toen ik weer ging kijken. Ik vloog ook vol over m'n stuur en had ook m'n kop kapot. En dat gaat zo snel dat je geen kans hebt om je op te vangen, hoewel ik nog enigszins kon 'afweren'.

Maar die verwondingen van jouw, damn zeg
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')