abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19847829
Ik vraag me af of het toegestaan is met tennis een sprongservice te maken (zoals bij het volleybal). Als dit mag zou het volgens mij een groot voordeel geven omdat je de bal naar voren kunt gooien en er dan achteraan springen . Iemand bekend met de tennisregels?
pi_19848039
Het zou denk ik best wel mogen zolang je de maar voor de achterlijn eindigt. Ik denk alleen niet dat het een groot voordeel zal geven want meer kracht zal je de bal niet geven
  zondag 13 juni 2004 @ 00:18:27 #3
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_19848102
volgens mij moet tijdens de klap iig 1 voet in contact met de grond staan.
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_19848152
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:18 schreef marq het volgende:
volgens mij moet tijdens de klap iig 1 voet in contact met de grond staan.
Hoeft niet tijdens de klap, maar de eerste stap na de service moet wel voor de achterlijn zijn
  zondag 13 juni 2004 @ 00:20:19 #5
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_19848154
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:16 schreef Galbakje het volgende:
Het zou denk ik best wel mogen zolang je de maar voor de achterlijn eindigt. Ik denk alleen niet dat het een groot voordeel zal geven want meer kracht zal je de bal niet geven
meer kracht levert het sowieso niet op, ook niet bij volleybal. ik denk dat het voordeel bij volleybal zich in de hoogte vanaf te grond zit. als je hoger dan het net slaat, kun je smashen, alleen dat mag toch niet tijdens opslag?!??
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_19848247
De service is een soort van smash alleen lijkt het mij verdomd moeilijk om de bal dan nog in te krijgen
  zondag 13 juni 2004 @ 00:26:50 #7
14806 CrashOne
100% compliant
pi_19848293
Tijdens het raken van de bal hoef je niet op de grond te staan, je mag geen voet op of over de lijn hebben voor je de bal in het spel hebt gebracht. Dus dat je land in het veld na het slaan van de bal maakt niet uit.
pi_19848751
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:20 schreef Galbakje het volgende:

[..]

Hoeft niet tijdens de klap, maar de eerste stap na de service moet wel voor de achterlijn zijn
Wat bedoel je precies? Achter de lijn blijven of juist niet

Bij mijn weten mag je overal heen lopen/staan na het balcontact.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_19848793
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:26 schreef CrashOne het volgende:
Tijdens het raken van de bal hoef je niet op de grond te staan, je mag geen voet op of over de lijn hebben voor je de bal in het spel hebt gebracht. Dus dat je land in het veld na het slaan van de bal maakt niet uit.
Oke, als dit zo is zou je de bal dus een beetje in het veld kunnen gooien, als je lang bent en ver en hoog kunt springen kun je de bal volgens mij een stuk harder slaan als je er wat op oefent .
  zondag 13 juni 2004 @ 01:07:43 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_19848977
Probeer het hier eens?

Het grote Centrale Tennistopic VII
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 14 juni 2004 @ 15:11:11 #11
30919 mitt
Michael Corleone
pi_19882292
En weer open, op zich best een leuke discussie
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_19885276
Cool, het slotje is geoverruled . Ik heb de regels van de internationale tennisbond er even bijgepakt http://dps.altdc3.va.twim(...)tent/doc_13_4198.pdf

Volgens mij mag het wel, namelijk:

Immediately before starting the service motion, the server shall stand at rest with both feet behind the baseline [...]. Dat betekent dus dat geen aanloop genomen mag worden.

The server shall then release the ball by hand in any direction and hit the ball with the racket before the ball hits the ground.

Verder staat er niets over in dus volgens mij mag je wel een sprongservice doen maar je mag geen aanloop nemen. Met een beetje oefenen kun je uit stand nog best een eind komen dus ik gok dat als je er al vanaf je jeugd op oefent dat het dan zeker een voordeel is.
  maandag 14 juni 2004 @ 18:15:22 #13
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_19886905
het lijkt me vrij onhandig, want je bent verschrikkelijk instabiel, en meestal kun je dan niet goed slaan

ik heb het wel eens geprobeerd maar het werkt niet
  maandag 14 juni 2004 @ 20:53:10 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_19891083
Je moet met 2 benen stil staan als de servicebeweging begint. Echter, zo gauw de service beweging in tact is, mag je passen nemen.
Bijna elke speler zet zijn achterste voet bij zijn eerste voet voordat hij de bal slaat.
De speler springt, raakt de bal en daarna komt hij neer op de grond. Of je daarna voor of achter de baseline terecht komt, maakt helemaal niets uit.

Alleen een sprongservice is niet handig.
Bij een sprongservice met volleybal sta je in een open stand. Terwijl met tennis sta je altijd met 1 been voor. Je staat dus ingedraaid. Dus als je een aanloop wil nemen, moet je tijdens je loop een ingedraaide positie nemen.
je staat ingedraaid om goed richting te kunnen geven aan de bal. Dat zou dus niet meer mogelijk zijn. Daarnaast moet je ingedraaid staan omdat je servicebeweging veel groter is dan bij volleybal (dit omdat je racket ook meebeweegd)
Kortom, de beweging heeft op het eerste gezicht wel wat weg van een service bij het volleybal maar eigenlijk is de enige overeenkomst dat je de bal bovenhands in het spel brengt.

Als je een sprongservice zou invoeren/bedenken zou je ook de nadruk leggen bij het oplopen. Terwijl als je een goeie service slaat, is de snelheid van oplopen niet eens zo heel belangrijk.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat je minder stabiel bent in de beweging na de service dus als je aan het oplopen bent, uit balans bent door je service en de bal komt terug. Dan ben je niet meer in de positie om hem te retourneren.
Je zult niet bij elke service uit balans raken, maar de kans daarop is wel veel groter.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')