antibiotica genees je toch niet van.. het is toch ontstekingsremment. je lichaam moet het dan toch genezen... (meer ik kan het ook fout hebben)quote:Kun je van antibiotica ook genezen dan?
zelf zit ik nu in een hele nare periode (met veel pijn) en het beinvloed mijn leven wel heel erg... maar ik onderneem toch echt geen grote dingen.. ik zit maar een beetje de hele dag op de kamer nix te doen... misschien dat het ook wel een beetje komt doordat ik vakantie heb en mijn kameraden allemaal werken... maar ik denk dat het ook een groot deel te maken heeft met dat ik bang ben om weer wat te gaan doen.. want als je je een dag goed voelt dan ben ik ban dat als ik wat ga doen dat ik weer pijn krijg... (misschien dom van me)quote:Wat ik me afvroeg, niet dat het echt belangrijk is voor de het totaal ofzo, maar in hoe verre zijn je klachten functieperkend?
ik heb niet echt rode vlekjes.. ik heb meer een rode streep (lijkt op een lidteken).. volgens de dokter kwam het door prednisolon en was het normaal.. en ging vanzelf weer weg... (nahh ja we zien wel)quote:Ik baal dus nu steeds meer van die prednison, want sinds vandaag heb ik ook nog eens uitslag op mn armen; rode vlekjes
Ja dat klopt. Maar ik heb er gewoon nooit een arts over gehoord. Antibiotica werken alleen op bacteriele infecties; in het geval van crohn is het niet altijd duidelijk of het om een bacterie gaat. Ze hebben het ook vaak over een verhoogde afgifte van een bepaalde cytokine TNF alfa; bij crohn patienten zou deze afgifte verhoogd zijn waardoor er van die hevige ontstekingen optreden. Dat is de reden waarom ik het zo vreemd vind dat een antibioticum nuttig zou zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2004 20:08 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
antibiotica genees je toch niet van.. het is toch ontstekingsremment. je lichaam moet het dan toch genezen... (meer ik kan het ook fout hebben)
[..]
Pcies, Crohn en CU worden toch meer gezien als autoimmuun ziekten. Volgens mij worden medicijnen als Prednison en Imuran vooral gebruikt voor het remmen van de overactiviteit van het immuunsysteem.quote:Op woensdag 30 juni 2004 20:20 schreef NB_TD het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar ik heb er gewoon nooit een arts over gehoord. Antibiotica werken alleen op bacteriele infecties; in het geval van crohn is het niet altijd duidelijk of het om een bacterie gaat. Ze hebben het ook vaak over een verhoogde afgifte van een bepaalde cytokine TNF alfa; bij crohn patienten zou deze afgifte verhoogd zijn waardoor er van die hevige ontstekingen optreden. Dat is de reden waarom ik het zo vreemd vind dat een antibioticum nuttig zou zijn.![]()
kijk .. dat is nu leuk om te horen...quote:Op donderdag 1 juli 2004 11:47 schreef vdo28 het volgende:
Geen afwijkingen te zien.
is er eigenlijk een specifieke bloedgroep bij Crohn patienten?quote:Op donderdag 1 juli 2004 07:29 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Pcies, Crohn en CU worden toch meer gezien als autoimmuun ziekten. Volgens mij worden medicijnen als Prednison en Imuran vooral gebruikt voor het remmen van de overactiviteit van het immuunsysteem.
Ik heb er nog nooit wat over gelezen, dus ik dacht van niet. Ik wist eigenlijk niet eens dat er subbloedgroepen waren. Ik heb in ieder geval O (+/- weet ik niet meer).quote:Op donderdag 1 juli 2004 16:26 schreef milagro het volgende:
[..]
is er eigenlijk een specifieke bloedgroep bij Crohn patienten?
zo'n subbloedgroep als B51 (of 27) zoals aantoonbaar bij Bechterew, ik neem aan dat die gerelateerd is aan bloedgroep B.
dat zou betekenen dat Bechterew alleen voorkomt (of de aanleg) bij hen die B+/- hebben.
Ik heb ook begrepen dat Bechterew nog al eens samengaat met Crohn (het zogenaamde Auto immuun pluspakket) zoals dat bij mij het geval is, ik vraag me af of dan die bloedgroep ook te verbinden is met Crohn
Ik snap duidelijk geen hol van bloedgroepen en subbloedgroepen (heten ze zo eigenlijk)
Ja dat is ook niet alles...quote:Op donderdag 1 juli 2004 16:07 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
kijk .. dat is nu leuk om te horen...
ben net ff naar apotheek geweest.. kom daar weg met een gigantische tas vol met medicijnen.. maar goed.. je moet er beter van worden..
Soms klagen patiënten over vage buikpijn, vermoeidheid en een gevoel van algehele malaise.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:52 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ja dat is ook niet alles...
Ik hoop dan ook dat je er beter van word!!
Oh ja, 1 conclusie konden ze inmiddels wel trekken en dat is dat ik het syndroom van Gilbert heb.
Maar daar kan ik vrij weinig mee...
Mijn bilirubine gehalte is niet (meer) zo hoog...quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Soms klagen patiënten over vage buikpijn, vermoeidheid en een gevoel van algehele malaise.
Dat klopt toch wel met jou
Zou zomaar kunnen dat jouw klachten daar vandaan komen dus, toch?
Weet je dat zeker, dat je op coeliakie hooptquote:Op donderdag 1 juli 2004 20:12 schreef vdo28 het volgende:
Ik had al eens candida gehad idd...
En ik hoop nog steeds op coeliakie, aangezien ik daar dus nog uitslag van moet krijgen...
zeer zekerquote:Op vrijdag 2 juli 2004 08:44 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Weet je dat zeker, dat je op coeliakie hoopt![]()
Maar waarom. Het bijbehorende de dieet, weliswaar leefbaar, lijkt me geen pretje. Vind je coeliakie minder erg dan Crohn?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 09:43 schreef vdo28 het volgende:
zeer zeker
Ik heb het idee van wel ja....quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:00 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Maar waarom. Het bijbehorende de dieet, weliswaar leefbaar, lijkt me geen pretje. Vind je coeliakie minder erg dan Crohn?
Wat zijn dat, die nutridrinks ... en wat zit er in. Tell me more, tell me more.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 20:35 schreef NB_TD het volgende:
Maar ja het kan ook te maken hebben met die nutridrinks die ik telkens uit de koelkast in het ziekenhuis heb gepaktWie van jullie zei dat ie die nutridrinks voorgeschreven kreeg ? Ik heb het namelijk nu bij de huisarts ook voor elkaar. Het is niet echt lekker om te drinken, maar het biedt wel een goede aanvulling, vooral voor je darmen. Alleen ligt het bij mij nogal zwaar op de maag
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:14 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Wat zijn dat, die nutridrinks ... en wat zit er in. Tell me more, tell me more.
Enne wat is dan de positieve bijdrage, wat merk je ervan?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:05 schreef NB_TD het volgende:
[..]In het ziekenhuis gebruiken ze altijd van die drinkpakjes om op kracht te komen. Daar zit een complete aanvulling in aan vitamines en mineralen. Ik heb in hetziekenhuis een paar gedronken en ik merkte dat zij wel een positieve bijdrage leverden aan mijn darm toestand. Ik heb ze nu via mn huisarts voorgeschreven gekregen en uiteindelijk worden ze vergoed door mn verzekering.
Das maar goed ook, want zo'n pakkie is 5 euro perstuk. Het is overigens van Nutricia.
Wie had hier nou nog meer van die nutridrinks voorgeschreven gekregen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |