abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20316875
quote:
Kun je van antibiotica ook genezen dan?
antibiotica genees je toch niet van.. het is toch ontstekingsremment. je lichaam moet het dan toch genezen... (meer ik kan het ook fout hebben)
quote:
Wat ik me afvroeg, niet dat het echt belangrijk is voor de het totaal ofzo, maar in hoe verre zijn je klachten functieperkend?
zelf zit ik nu in een hele nare periode (met veel pijn) en het beinvloed mijn leven wel heel erg... maar ik onderneem toch echt geen grote dingen.. ik zit maar een beetje de hele dag op de kamer nix te doen... misschien dat het ook wel een beetje komt doordat ik vakantie heb en mijn kameraden allemaal werken... maar ik denk dat het ook een groot deel te maken heeft met dat ik bang ben om weer wat te gaan doen.. want als je je een dag goed voelt dan ben ik ban dat als ik wat ga doen dat ik weer pijn krijg... (misschien dom van me)
quote:
Ik baal dus nu steeds meer van die prednison, want sinds vandaag heb ik ook nog eens uitslag op mn armen; rode vlekjes
ik heb niet echt rode vlekjes.. ik heb meer een rode streep (lijkt op een lidteken).. volgens de dokter kwam het door prednisolon en was het normaal.. en ging vanzelf weer weg... (nahh ja we zien wel)
Dit keer zonder signature
  woensdag 30 juni 2004 @ 20:17:51 #277
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20317167
Van antibiotica kun je gewoon genezen hoor ( ligt eraan wat je hebt)
Denk aan een blaasontsteking..
Wanneer de bacterieen weg zijn, knap je vaak weer op.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20317231
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 20:08 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

antibiotica genees je toch niet van.. het is toch ontstekingsremment. je lichaam moet het dan toch genezen... (meer ik kan het ook fout hebben)
[..]
Ja dat klopt. Maar ik heb er gewoon nooit een arts over gehoord. Antibiotica werken alleen op bacteriele infecties; in het geval van crohn is het niet altijd duidelijk of het om een bacterie gaat. Ze hebben het ook vaak over een verhoogde afgifte van een bepaalde cytokine TNF alfa; bij crohn patienten zou deze afgifte verhoogd zijn waardoor er van die hevige ontstekingen optreden. Dat is de reden waarom ik het zo vreemd vind dat een antibioticum nuttig zou zijn.
Pluk de dag voordat anderen van je plukken
pi_20328054
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 20:20 schreef NB_TD het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Maar ik heb er gewoon nooit een arts over gehoord. Antibiotica werken alleen op bacteriele infecties; in het geval van crohn is het niet altijd duidelijk of het om een bacterie gaat. Ze hebben het ook vaak over een verhoogde afgifte van een bepaalde cytokine TNF alfa; bij crohn patienten zou deze afgifte verhoogd zijn waardoor er van die hevige ontstekingen optreden. Dat is de reden waarom ik het zo vreemd vind dat een antibioticum nuttig zou zijn.
Pcies, Crohn en CU worden toch meer gezien als autoimmuun ziekten. Volgens mij worden medicijnen als Prednison en Imuran vooral gebruikt voor het remmen van de overactiviteit van het immuunsysteem.
pi_20332036
Ik heb dus net uitslag gekregen van de rontgen van de dikke darm.
Geen afwijkingen te zien.
Ook geen zichtbare afwijkingen de dunne darm of de maag.
Het is alleen nog afwachten wat er uit het biopt komt van de dunne darm, en uit de kweek van de maag.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_20338861
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 11:47 schreef vdo28 het volgende:
Geen afwijkingen te zien.
kijk .. dat is nu leuk om te horen...

ben net ff naar apotheek geweest.. kom daar weg met een gigantische tas vol met medicijnen.. maar goed.. je moet er beter van worden..
pi_20339282
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 07:29 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Pcies, Crohn en CU worden toch meer gezien als autoimmuun ziekten. Volgens mij worden medicijnen als Prednison en Imuran vooral gebruikt voor het remmen van de overactiviteit van het immuunsysteem.
is er eigenlijk een specifieke bloedgroep bij Crohn patienten?

zo'n subbloedgroep als B51 (of 27 ) zoals aantoonbaar bij Bechterew, ik neem aan dat die gerelateerd is aan bloedgroep B.
dat zou betekenen dat Bechterew alleen voorkomt (of de aanleg) bij hen die B+/- hebben.

Ik heb ook begrepen dat Bechterew nog al eens samengaat met Crohn (het zogenaamde Auto immuun pluspakket ) zoals dat bij mij het geval is, ik vraag me af of dan die bloedgroep ook te verbinden is met Crohn

Ik snap duidelijk geen hol van bloedgroepen en subbloedgroepen (heten ze zo eigenlijk )
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_20341034
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 16:26 schreef milagro het volgende:

[..]

is er eigenlijk een specifieke bloedgroep bij Crohn patienten?

zo'n subbloedgroep als B51 (of 27 ) zoals aantoonbaar bij Bechterew, ik neem aan dat die gerelateerd is aan bloedgroep B.
dat zou betekenen dat Bechterew alleen voorkomt (of de aanleg) bij hen die B+/- hebben.

Ik heb ook begrepen dat Bechterew nog al eens samengaat met Crohn (het zogenaamde Auto immuun pluspakket ) zoals dat bij mij het geval is, ik vraag me af of dan die bloedgroep ook te verbinden is met Crohn

Ik snap duidelijk geen hol van bloedgroepen en subbloedgroepen (heten ze zo eigenlijk )
Ik heb er nog nooit wat over gelezen, dus ik dacht van niet. Ik wist eigenlijk niet eens dat er subbloedgroepen waren. Ik heb in ieder geval O (+/- weet ik niet meer).
Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat verschillende auto immuun ziekten met elkaar samengaan.
pi_20341281
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 16:07 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

kijk .. dat is nu leuk om te horen...

ben net ff naar apotheek geweest.. kom daar weg met een gigantische tas vol met medicijnen.. maar goed.. je moet er beter van worden..
Ja dat is ook niet alles...
Ik hoop dan ook dat je er beter van word!!

Oh ja, 1 conclusie konden ze inmiddels wel trekken en dat is dat ik het syndroom van Gilbert heb.
Maar daar kan ik vrij weinig mee...
pi_20341384
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 17:52 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Ja dat is ook niet alles...
Ik hoop dan ook dat je er beter van word!!

Oh ja, 1 conclusie konden ze inmiddels wel trekken en dat is dat ik het syndroom van Gilbert heb.
Maar daar kan ik vrij weinig mee...
Soms klagen patiënten over vage buikpijn, vermoeidheid en een gevoel van algehele malaise.

Dat klopt toch wel met jou
Zou zomaar kunnen dat jouw klachten daar vandaan komen dus, toch?
pi_20343944
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 17:57 schreef milagro het volgende:

[..]

Soms klagen patiënten over vage buikpijn, vermoeidheid en een gevoel van algehele malaise.

Dat klopt toch wel met jou
Zou zomaar kunnen dat jouw klachten daar vandaan komen dus, toch?
Mijn bilirubine gehalte is niet (meer) zo hoog...
Dus kan eigenlijk ook niet de "zware" klachten veroorzaken die ik nu heb.....
Het syndroom van Gilbert veroorzaakt eigenlijk nooit klachten en anders in heeele lichte mate!
Ik heb btw ook last van voedselintoleranties en die horen daar ook niet bij....
pi_20343976
het een kan toch los staan van het andere
pi_20344111
Dat is zeer zeker waar...
Maar wat veroorzaakt wat?

je word er moedeloos van
pi_20344230
wees blij dat het geen Crohn is of coeliaki

jij had toch ook al eens candida gehad of verwar ik je nu weer met een ander
pi_20344246
Ik had al eens candida gehad idd...

En ik hoop nog steeds op coeliakie, aangezien ik daar dus nog uitslag van moet krijgen...
pi_20354270
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 20:12 schreef vdo28 het volgende:
Ik had al eens candida gehad idd...

En ik hoop nog steeds op coeliakie, aangezien ik daar dus nog uitslag van moet krijgen...
Weet je dat zeker, dat je op coeliakie hoopt
pi_20354931
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 08:44 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Weet je dat zeker, dat je op coeliakie hoopt
zeer zeker
pi_20355203
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 09:43 schreef vdo28 het volgende:

zeer zeker
Maar waarom. Het bijbehorende de dieet, weliswaar leefbaar, lijkt me geen pretje. Vind je coeliakie minder erg dan Crohn?
pi_20371427
Maar ja crohn hoeft niet bij iedere persoon even erg te zijn. Ik heb van jullie al kunnen horen dat sommigen gewoon niet kunnen functioneren. Tja dat lijkt me verschrikkelijk! Ik merk ook wel vaak dat ik niet alles kan doen; maar ik gebruik dat toch als uitdaging op de een of andere manier. Net als deze week: ik doe vakantiewerk in het ziekenhuis, eten rondbrengen bij patienten enzo. Dan moet ik toch van 7 tot 15.30uur werken. En daar komt nog bij dat ik tentamen had vandaag. Dus iedere keer als ik uit mn werk kwam ging ik wel een uurtje slapen, maar vervolgens gelijk weer studeren tot twaalf uur. Maar ja het kan ook te maken hebben met die nutridrinks die ik telkens uit de koelkast in het ziekenhuis heb gepakt Wie van jullie zei dat ie die nutridrinks voorgeschreven kreeg ? Ik heb het namelijk nu bij de huisarts ook voor elkaar. Het is niet echt lekker om te drinken, maar het biedt wel een goede aanvulling, vooral voor je darmen. Alleen ligt het bij mij nogal zwaar op de maag
pi_20373481
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 10:00 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Maar waarom. Het bijbehorende de dieet, weliswaar leefbaar, lijkt me geen pretje. Vind je coeliakie minder erg dan Crohn?
Ik heb het idee van wel ja....

Ik ga morgen btw op vakantie dus ben hier de eerste 2 weken zowiezo niet te zien tenzij ik een internetcafe vind, daarom reageer ik mogelijk niet meer op berichten
pi_20373919
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 20:35 schreef NB_TD het volgende:
Maar ja het kan ook te maken hebben met die nutridrinks die ik telkens uit de koelkast in het ziekenhuis heb gepakt Wie van jullie zei dat ie die nutridrinks voorgeschreven kreeg ? Ik heb het namelijk nu bij de huisarts ook voor elkaar. Het is niet echt lekker om te drinken, maar het biedt wel een goede aanvulling, vooral voor je darmen. Alleen ligt het bij mij nogal zwaar op de maag
Wat zijn dat, die nutridrinks ... en wat zit er in. Tell me more, tell me more.
pi_20375144
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 22:14 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Wat zijn dat, die nutridrinks ... en wat zit er in. Tell me more, tell me more.
In het ziekenhuis gebruiken ze altijd van die drinkpakjes om op kracht te komen. Daar zit een complete aanvulling in aan vitamines en mineralen. Ik heb in hetziekenhuis een paar gedronken en ik merkte dat zij wel een positieve bijdrage leverden aan mijn darm toestand. Ik heb ze nu via mn huisarts voorgeschreven gekregen en uiteindelijk worden ze vergoed door mn verzekering. Das maar goed ook, want zo'n pakkie is 5 euro perstuk. Het is overigens van Nutricia.

Wie had hier nou nog meer van die nutridrinks voorgeschreven gekregen?
pi_20379447
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 23:05 schreef NB_TD het volgende:

[..]

In het ziekenhuis gebruiken ze altijd van die drinkpakjes om op kracht te komen. Daar zit een complete aanvulling in aan vitamines en mineralen. Ik heb in hetziekenhuis een paar gedronken en ik merkte dat zij wel een positieve bijdrage leverden aan mijn darm toestand. Ik heb ze nu via mn huisarts voorgeschreven gekregen en uiteindelijk worden ze vergoed door mn verzekering. Das maar goed ook, want zo'n pakkie is 5 euro perstuk. Het is overigens van Nutricia.

Wie had hier nou nog meer van die nutridrinks voorgeschreven gekregen?
Enne wat is dan de positieve bijdrage, wat merk je ervan?
pi_20379643
Nou ik had dus tamelijk harde ontlasting iedere keer en na het drinken daarvan gaat het toch een stuk makkelijker. En door al die vitamines voel je je een stuk fitter, ik weet niet of het ook bij jou zal gaan helpen natuurlijk Het beste is om die pakjes nutridrink te vragen met multifibre; extra vezelrijk.
pi_20380507
ik heb zo'n boekje van nutricia.. staan alle drink pakjes in ... misschien dat je die op de site van nutricia ook gratis kunt bestellen... staat heel wat informatie in hoor...

keb ze toen in het ziekenhuis ook moeten drinken, maar ik vind het smerig troep.. alleen de bannaan is lekker, maar daar zit zo'n rare nasmaak aan...

die pakjes zijn ook voor overtollig speeksel, dus je kunt wel begrijpen dat sommige pakjes echt de hele mond droog trekken...

6 pakjes vervangen 3 maaltijden.. dus je kunt eingelijk op die pakjes leven...

[edit]

keb ff gekeken... en hier is de link van dat drinken

http://www.nutricia.nl/pa(...)id=3258&status_id=40
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')