Want wat denkt U, het is zo'n byzonder fenomeen! Vertel hier Uw ervaringen.
De avondwinkel. Gisteren heb ik er weer eens eentje (noodgedwongen natuurlijk) bezocht. Rob's avondshop in Leeuwarden. Ik was opzoek naar een versnapering, een snickers, of een nuts ofzo. Ze zullen vast wel iets in die richting hebben denk je tevoren. Maar nee hoor. Een grote koeler met allerlei soorten alcoholische versnaperingen, paar potjes HAK, 3 dozen met winegums, knakworsten en nog wat nutteloos voer. Je hebt zin in een makkelijk hapje, dus dan doe je concessies. Het is uiteindelijk een pak stroopwafels geworden à 1 Euro 25. Naar verluidt is het pak stroopwafels van
bakker joop in de super 49 Eurocent. Kratje Amstel erbij? Is mee te nemen voor niet minder dan 20 Euro. Lamaar. Ja meneer Rob is absoluut op de hoogte van 't woord winstmarge. Enfin, geslaagd. Avondwinkels zijn doorgaans vreemd, in hun assortiment dus, maar ook zeker wat personeel betreft. De meneer (ik vermoed Rob zelf) die mij hielp liep in kostuum, t-shirt met rare teksten eronder, kapsel met de zijkanten weggeschoren en maakte in licht stonede-indruk. Een opvallend ondernemer.
Later op de avond raakten we door 't bier heen, dus moesten we ff een 6-packje scoren bij avonshop-Robbie. 0:00 Geweest, dus deuren helaas dicht. Rechtsomkeerd. Achter mij zag ik 2 zwervers op de ramen kloppen van de avondshop. Die moesten natuurlijk nodig een fles sinas en een pak liga's hebben.
![]()
Deuren open, dus ik glipte d'r snel achteraan. Zwervers moesten BIER, snel en veel. Blikken werden ingeladen. Dikke holadiejee met die dronken mafkezen. Rob had een kameraad in de shop, die 't spul afrekende. Knetter de knetter stoned. Kurkdroog shirtje aan met 't woord "bier" erop. En ze stonden er inmiddels bij als die gasten van Lock, Stock & 2 smokin' barrels, die weed-lui, zo fucking stoned. Ik een six-packje afrekenen. Wel doodleuk 't geld incasseren, maar geen bier geven! Zo ongelooflijk van de kaart. "Oh ja, euhh je moet nog bier hebben". Whehehe.
Rob en z'n maat hebben 't leuk. Overdag een beetje random shoppen in de C1000 en 's avonds die produkten voor 3x zoveel verkopen in een klein winkeltje. De mensen dokken 't wel. Achter een beetje blowen, 0:00 dicht en morgen is er weer een dag. Carpe dièm Rob. Je hebt gelijk.