quote:Nee, ik had ook niets slechts gehoord over Tuinwijk. 'k Heb 't zelfde als jij: Ik woon ook in Utrecht maar ben niet helemaal bekend
Op maandag 13 augustus 2001 21:28 schreef rooierooie het volgende:
.....
Ik moet erbij zeggen dat ik de rest van Tuinwijk eigenlijk niet echt gezien heb. Tuinwijk staat in ieder geval niet slecht bekend voorzover ik weet. Kanaleneiland en Zuilen wel.
quote:JAAAAAAAAAAAAAAA
Op maandag 13 augustus 2001 21:45 schreef rooierooie het volgende:
Dat is waar. Alle echte "Tuinwijkers" op dit forum, verenigt u!
quote:tis alleen jammer dat je flinke buidel moet hebben , als je grachten gordel wil wonen , maar is wel mooi wonen , lombok begint bij te trekken na de renovatie van de buitenring , maar utrecht is stadje naar mijn hart
Op maandag 13 augustus 2001 22:22 schreef Nimue het volgende:
Inderdaad goede wijk, staat goed bekend, maar woon er zelf niet en heb er ook nooit gewoond. Vragen over Lombok, Oudwijk en de Oude Gracht kan ik wel beantwoorden, allemaal positief. Lombok is gezellig, leuk, goedkoop eten kopen en altijd wat te doen. Oudwijk is rustig, mooi, maar misschien een beetje saai en de Oude Gracht is gaaf in het centrum, erg mooi, maar soms wel onrustig want centrum en uitgaan en zo.
Zuilen en Kanaleneiland zijn de slechtere buurten, maar ook daar zitten goede stukken. In Overvecht zitten ook minder fijne stukken. Sterrenwijk is een echte volkswijk, daar pas je als student ook niet zo goed tussen.
quote:zo heeft iedere plaats zijn minder leuke plekken , zo kan ik in zeist ook aantal plekken noemen waar ik wel en niet zou willen wonen
Op maandag 13 augustus 2001 23:24 schreef HiZ het volgende:
Overigens moet je Tuinwijk en Tuindorp niet verwarren. Liggen aan weerszijden van de kardinaal de Jong weg, maar een wereld van verschil. Tuindorp is een wijk die duidelijk rijker is dan de omliggende wijken. Tuinwijk is niet zo sjiek, maar toch nog een redelijk goede buurt.
quote:Ikke ook wel
Op maandag 13 augustus 2001 23:57 schreef morpheus_at_work het volgende:[..]
zo heeft iedere plaats zijn minder leuke plekken , zo kan ik in zeist ook aantal plekken noemen waar ik wel en niet zou willen wonen
quote:Sommige studenten moeten wel..IBB complex zit in sterrenwijk en da's een studentenflat.
Op maandag 13 augustus 2001 22:22 schreef Nimue het volgende:
..Sterrenwijk is een echte volkswijk, daar pas je als student ook niet zo goed tussen.
quote:Is die dan weer open die is onderhand bijna 1 1/2 , 2 jaar dicht geweest naast de GoodTimes waar vroeger de Karseboom zat....
Op dinsdag 14 augustus 2001 04:30 schreef SiGNe het volgende:[..]
Tip: voor de beste shoarma van Utrecht moet je op de Mariaplaats zijn (echte lamsshoarma)
Ik heb daar echt wereld tijden gehad.........
Inmiddels 21 ga nu naar de beurs of get-down maar GD wordt steeds minder ... trouwens Dansfabriek heeft ook afgedaan..
P.s. om de hoek zit ook een redelijke Tel Aviv heette dat...
Nu zou ik het niet durven zeggen....
quote:ik vind voordorp toch wel een sjieke buurt hoor???:?
Op maandag 13 augustus 2001 23:24 schreef HiZ het volgende:
Overigens moet je Tuinwijk en Tuindorp niet verwarren. Liggen aan weerszijden van de kardinaal de Jong weg, maar een wereld van verschil. Tuindorp is een wijk die duidelijk rijker is dan de omliggende wijken. Tuinwijk is niet zo sjiek, maar toch nog een redelijk goede buurt.
quote:Tel Aviv zit er nog steeds ja, en maria's place is inderdaad een flinke tijd dicht geweest, maar er zitten weer nieuwe eigenaars in het pand en die maken nog steeds dezelfde overheelijke shoarma (de knoflooksaus is er wel ietsjes op achteruit gegaan, maar nog steeds erg lekker)
Op dinsdag 21 augustus 2001 15:02 schreef Dray het volgende:[..]
Is die dan weer open die is onderhand bijna 1 1/2 , 2 jaar dicht geweest naast de GoodTimes waar vroeger de Karseboom zat....
![]()
![]()
Ik heb daar echt wereld tijden gehad.........
Inmiddels 21 ga nu naar de beurs of get-down maar GD wordt steeds minder ... trouwens Dansfabriek heeft ook afgedaan..
P.s. om de hoek zit ook een redelijke Tel Aviv heette dat...
Nu zou ik het niet durven zeggen....
Zerovince, Vleutenseweg is inderdaad Lombok, heb ik ook nog gewoond (V. Koetsveldlaan)
Kan trouwens ook nog Majellapark zijn, ligt eraan aan welke kan je woont.
[Dit bericht is gewijzigd door SiGNe op 22-08-2001 16:07]
quote:Shiva heb ik inderdaad gemist... maar dat is toch onder oudaenen waar de getdown eerst zat.... ?? of niet?
Tel Aviv zit er nog steeds ja, en maria's place is inderdaad een flinke tijd dicht geweest, maar er zitten weer nieuwe eigenaars in het pand en die maken nog steeds dezelfde overheelijke shoarma (de knoflooksaus is er wel ietsjes op achteruit gegaan, maar nog steeds erg lekker)
Jammer trouwens dat je Shiva niet hebt meegemaakt, dat was pas een relaxte tent (zat op de oude gracht T.O. postkantoorZerovince, Vleutenseweg is inderdaad Lombok, heb ik ook nog gewoond (V. Koetsveldlaan)
Kan trouwens ook nog Majellapark zijn, ligt eraan aan welke kan je woont.
Ik vind Utrecht inmiddels niet echt een super stad om uit te gaan... tenminsten weinig diverse tenten...
je kunt het wel gezellig hebben maar er is niet echt iets
van wow daar moet je heen...!! Dat is jammer....
Wel is het zowiezo gezellig in utrecht...
veel terras mogelijkheden en altijd leuke vrouwen...
grtz,
Dray
quote:Sja, het is ook altijd gezijk tussen de sterrewijkers en de studenten...
Op dinsdag 14 augustus 2001 04:30 schreef SiGNe het volgende:
Sommige studenten moeten wel..IBB complex zit in sterrenwijk en da's een studentenflat.
maar ik ben het met je eens, niet echt een fijne buurt, eigenlijk net zoals Wijk C een soort getto.
Toch een serieuze reden (nog een) om niet op de IBB te wonen..
quote:toe maar! luxe-popje?
Op zaterdag 25 augustus 2001 21:55 schreef Principessa het volgende:
Tuinwijk is een zooitje altijd gedoe en gevecht, nee hoor geef mij Buiten-Wittevrouwen maar!
Welke buurt is leuk om te wonen in Utrecht als je maar een hypotheek van ¤ 120.000 op kan brengen of rond de ¤ 600 kan huren? Heeft iemand nog goede tips om zo snel mogelijk aan een goede woning te komen?
Alvast bedankt!!
quote:Eerst op TS reageren: Tuinwijk is een leuke buurt. Hebben we bijna een huis gekocht ware het niet dat ie aan een betere bieder werd verkocht
Op zondag 21 september 2003 15:10 schreef Rivendell het volgende:
Kan iemand mij adviseren over waar te wonen in Utrecht. Ik ben van plan om binnen 1/2 jaar te verhuizen naar Utrecht of Woerden (ivm werk). Ik ben me nu aan het oriëntieren op de huizenmarkt (zowel koop als huur).Welke buurt is leuk om te wonen in Utrecht als je maar een hypotheek van ¤ 120.000 op kan brengen of rond de ¤ 600 kan huren? Heeft iemand nog goede tips om zo snel mogelijk aan een goede woning te komen?
Alvast bedankt!!
Enne... nu deze vraagsteller: in Wittevrouwen kan je met dat bedrag een bovenwoninkje kopen. Meeste betere buurten van Utrecht liggen in het oosten van Utrecht. Wellicht is het te overwegen om iets buiten Utrecht te kopen of in Woerden te gaan zitten. Op www.funda.nl kan je trouwens huizen op prijs zoeken. Mbt huurprijzen heb ik geen idee. Ik zou in het telefoonboek kijken naar bemiddelingsbedrijfjes (bijv. Standing is een goede, zo ben ik binnen 3 maanden aan woonruimte in Utrecht gekomen) want bij de gemeente duurt het echt lang! Succes
Nou zou Hooggraven ook een 'niet al te best' image hebben, maar ik vind het zelf reuze meevallen.
quote:Thanks!!
Op zondag 21 september 2003 15:17 schreef Pandorah het volgende:[..]
Eerst op TS reageren: Tuinwijk is een leuke buurt. Hebben we bijna een huis gekocht ware het niet dat ie aan een betere bieder werd verkocht
Enne... nu deze vraagsteller: in Wittevrouwen kan je met dat bedrag een bovenwoninkje kopen. Meeste betere buurten van Utrecht liggen in het oosten van Utrecht. Wellicht is het te overwegen om iets buiten Utrecht te kopen of in Woerden te gaan zitten. Op www.funda.nl kan je trouwens huizen op prijs zoeken. Mbt huurprijzen heb ik geen idee. Ik zou in het telefoonboek kijken naar bemiddelingsbedrijfjes (bijv. Standing is een goede, zo ben ik binnen 3 maanden aan woonruimte in Utrecht gekomen) want bij de gemeente duurt het echt lang! Succes
Ik ben inderdaad al via funda.nl aan het zoeken en helaas kom ik tot de conclusie dat voor dat bedrag een koopwoning in de buurten Kanaleneiland of Zuilen is te vinden .
Via woningnet.nl schiet het ook niet echt op (sta pas 1 maand ingeschreven) dus ik ga het maar via Standing proberen of via de particuliere verhuurders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |