mijn "hoodwerk" staat toch in sex hoor, kp. dit zijn idd maar trivialiteiten.quote:op dinsdag 15 juni 2004 13:57 schreef koekepan het volgende:
nou ja, dat is allemaal toch erg roerend. mijn schouders worden ook steeds een stukje breder als ik met ryan converseer.
zonder omhaal van woorden???quote:op dinsdag 15 juni 2004 13:54 schreef lucida het volgende:
[..]
grote kunstbroeder,
mijn kunstenaarshart is plots sneller gaan kloppen. in de veelvoud van posts heb ik jouw reactie tot nu net, glad over het hoofd gezien. waarvoor met terugwerkende kracht alsnog mijn oprechte excuses.
wat je zegt is uit mijn hart gegrepen en kan ik volledig beamen! inderdaad is voor mij na jouw vertrek - een enkele oprisping van de een of andere eendagsvlieg daargelaten - een mogelijk diepere betekenis middels het medium fok nagenoeg verloren gegaan. zoals je terecht opmerkt is het geblaat en gehaspel van het overgrote deel der users oppervlakkig, triviaal maar is het bovenal oneerlijk gesputter van overgrote ego's en andere onbedaarlijke (veelal jeugdige) psuedo-intellectuele overmoedigen.
het elkaar wederzijds opbouwen vanuit ogenschijnlijk onoverbrugbare tegenstellingen is de ware kunst van elke hogere vorm van communiceren. jij en ik hadden dit zeer wel begrepen, en konden derhalve onze 'eigen' mening evenzo makkelijk tot die van de 'ander' maken! het ging ons om de inhoud en niet primair om onszelf. natuurlijk hebben we allemaal een bepaald gevoel van eigenwaarde, maar velen verwarren dat met een onwrikbare trots en persoonlijke ijdelheid! jij en ik wisten tot de kern van onze wederzijdse interesses door te dringen, zonder daarbij de ander in zijn overtuigingen te willen beschadigen of krenken! kom daar maar eens om op dit f.. forum - nogmaals de enkele postieve user uitgezonderd. je mag gerust van mij weten dat ik vrijwel elke dag aan jou aanwezigheid op dit forum terugdenk - en dan stil verzucht dat dit nog eens tijden waren van ongekende vreugde en wederzijdse herkenning! deze ervaring staat diep in mijn geheugen gegrift en zal altijd als een dierbare en kostbare herinnering in mijn gedachten aan jou voortleven!
het zijjn inderdaad brede schouders die de last (kunnen) dragen en ik ben diep geroerd door jouw openhartige en diep eerlijke post. zonder geslijm, zonder poppenkast, zonder omhaal van woorden, zeggen wat iemand vind is een zeldzaam goed. ik wil nogmaals laten weten dat jij voor mij vandaag de zon nog stralender laat schijnen dan ze al doet. en wil zeggen dat jij voor mij hoog boven de grauwe grijze middelmaat van het alledagse fokgebeuren verheven staat. ik groet u als 'ster onder de sterren'!![]()
![]()
![]()
ik baseer me op de lezing van het sadistische universum en het in de bieb wat grasduinen in zijn wittgensteinbundel. hij wilde net als w. de onzin (m.n. religie) wegsnijden uit het alledaagse discours, maar hij nam geheel onterecht aan dat w. daarmee het belang van onwetenschappelijke uitspraken teniet wilde doen. hermans is wat dat betreft een old-school triomfalist, die uiteindelijk alles langs de lat van de wetenschap wenst te leggen.quote:op dinsdag 15 juni 2004 13:55 schreef ryan3 het volgende:
[..]
als dat zo is dan heb je gelijk. ik weet echter niet goed meer wat zijn overall gedachte was. wel uiteraard dat hij w. gebruikte in het debat met zijn linkse opponenten. in de zin van de tautologie.
hermans kon zich zeer duidelijk uitspreken over pseudo-wetenschappelijk gezwets. zie ook zijn boutades aan het adres van feierabend. (heb ik zijn naam goed?)quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:01 schreef johan_de_with het volgende:
wat betreft beider houding ten aanzien van het primaat van de wetenschap is het twistgesprek tussen mulisch en hermans, vervat in scheppend nihilisme, tamelijk verhelderend.
en het gesprek op zich is tamelijk hilarisch.
gun mij nou ook mijn ironie, ryan. maar ik zou inderdaad eens wat beter naar je levenswerk moeten kijken. (zelf vind ik eigenlijk ook dat ik een groot project zou moeten entameren, maar ik heb er geen inspiratie voor.)quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:00 schreef ryan3 het volgende:
[..]
mijn "hoodwerk" staat toch in sex hoor, kp. dit zijn idd maar trivialiteiten.
een postivist in de ware betekenis van het woord idd. tov zijn tegenstrevers verkondigde hij het anti-utopistische sentiment, dat men ook wel tegenkomt bij bolkestein, en bepaalde hij niet zelden dat hun redeneringen zichzelf in de staart bijtten.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:02 schreef koekepan het volgende:
[..]
ik baseer me op de lezing van het sadistische universum en het in de bieb wat grasduinen in zijn wittgensteinbundel. hij wilde net als w. de onzin (m.n. religie) wegsnijden uit het alledaagse discours, maar hij nam geheel onterecht aan dat w. daarmee het belang van onwetenschappelijke uitspraken teniet wilde doen. hermans is wat dat betreft een old-school triomfalist, die uiteindelijk alles langs de lat van de wetenschap wenst te leggen.
overigens weet ik niet hoe hij w. gebruikte in het politieke debat.
is met een y inderdaad. ik heb ooit zijn boek "against method", dat ik voor 50 cent op de deventer boekenmarkt zag liggen, láten liggen.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:04 schreef ryan3 het volgende:
[..]
hermans kon zich zeer duidelijk uitspreken over pseudo-wetenschappelijk gezwets. zie ook zijn boutades aan het adres van feierabend. (heb ik zijn naam goed?)
ja, je moet je eigen niche vinden, dat is het hem. rereformed heeft zijn eigen god, luuucida heeft nietzsche en de eeuwige holocaustontkenning, ik heb seksualiteit en zo moet jij ook nog wat vinden. alles op zijn tijd echter. wij zijn 40'ers, jij bent voor in de twintig.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:05 schreef koekepan het volgende:
[..]
gun mij nou ook mijn ironie, ryan. maar ik zou inderdaad eens wat beter naar je levenswerk moeten kijken. (zelf vind ik eigenlijk ook dat ik een groot project zou moeten entameren, maar ik heb er geen inspiratie voor.)
de poedels kern? of ryan3's uitgelebberde poëziealbum vol met botergeile opstellen over dameslingerie. inderdaad iets voor kp om zich een wat meer in te verdiepen! of anders zijn posttraumatisch kz-syndroom als het andere je de neusgaten uit zou komen!quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:05 schreef koekepan het volgende:
[..]
gun mij nou ook mijn ironie, ryan. maar ik zou inderdaad eens wat beter naar je levenswerk moeten kijken. (zelf vind ik eigenlijk ook dat ik een groot project zou moeten entameren, maar ik heb er geen inspiratie voor.)
dat klopt ja. een tijdje terug dacht ik, misschien ligt er voor mij een toekomst in het verspreiden van ranzige plaatjes (ik was daar net nog mee bezig in het anagrammentopic). maar dat idee heb ik inmiddels ook weer laten varen.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:09 schreef ryan3 het volgende:
[..]
ja, je moet je eigen niche vinden, dat is het hem. rereformed heeft zijn eigen god, luuucida heeft nietzsche en de eeuwige holocaustontkenning, ik heb seksualiteit en zo moet jij ook nog wat vinden. alles op zijn tijd echter. wij zijn 40'ers, jij bent voor in de twintig..
maar je begrijpt ook dat wfh zich tegenover heel wat anders stelde dan luucida doet.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:07 schreef koekepan het volgende:
[..]
is met een y inderdaad. ik heb ooit zijn boek "against method", dat ik voor 50 cent op de deventer boekenmarkt zag liggen, láten liggen.
ik wist toen nog niet dat hij in zo'n boeiende traditie past. hij heeft erg goede ideeen over de wetenschapsfilosofie.
luuucida moet blijven!!!!quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:11 schreef euridice het volgende:
net op tijd, lucida..en nu hop, ksssst, al die negativiteit de prullebak in, dus óf gewoon echt weggaan óf dat doen wat rereformed je aanraadt..
absolument. de parallel gaat vrij snel mank.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:11 schreef ryan3 het volgende:
[..]
maar je begrijpt ook dat wfh zich tegenover heel wat anders stelde dan luucida doet.
vind ik ook!quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:11 schreef ryan3 het volgende:
[..]
luuucida moet blijven!!!!
het grappige is dat de denker luuucida dat niet ziet. kan maar 1 ding betekenen. hij heeft zich heel erg eenzijdig ontwikkeld en mist de narritives die voor een ander heel vanzelfsprekend zijn. als iemand dan wat uit gaat leggen, gooit-ie dat op hokjesgeest die hij met zijn denken overstijgt... het is als het ware een gemankeerde kunstenaar zonde kunstenaarsopleiding, zonder referte...quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:13 schreef koekepan het volgende:
[..]
absolument. de parallel gaat vrij snel mank.
o, en jij zegt trouwens "net op tijd..." maar je was al veel te laat hè. zie maar eens wat gisteren uit zijn ietwat benevelde geest ontsproot. of zien gristenen dat soort zaken weer anders???quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:23 schreef euridice het volgende:
wel ja, joh, blijf maar lekker voeren, heb jij hem daarvoor nodig, ryan?
kijk dit soort ontkennend gedrag is dus typerend hè. zo kun je andere dingen ook ontkennen, daar heb je alleen het argument van de gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving maar even voor nodig.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:29 schreef euridice het volgende:
lucida had de post van rereformed over het hoofd gezien, dus ik beschouw al die tussenliggende posts maar even als niet geschreven, maar jij vindt het kennelijk maar wat lekker om dat uit te lokken, kan ik ook geen bewondering voor opbrengen, ryan..
nee, hoor geen negatieve aanname. jij vertegenwoordigt precies goed de reden waarom zo iemand als rereformed het gristendom om wil gooien imho.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:32 schreef euridice het volgende:
[..]
negatieve suggestie, weer..een aanname..
het zij hier nogmaals herhaald:quote:op dinsdag 15 juni 2004 13:52 schreef koekepan het volgende:
toch is wfh maar een matig interpretator van w. hoor. maar in dat soort zaken ben ik nu eenmaal een purist. hij zag hem toch voornamelijk als de bedenker van enkele geraffineerde trucjes om het positivisme en het primaat van de wetenschap mee te bewijzen.
dan zou ik allerlei taal moeten uitslaan zoals je vriendje luuucida doet, dat doe ik liever niet. ik wijs slechts op de mededeling van daarnet. ik ben net op tijd, weg met die negativiteiten, deel je mede. ik wijs je erop dat je vriendje luuucida daar al eerder mee bezig was (en in feite veel ernstiger) en jij zegt vervolgens "o, maar dat beschouw ik als niet geschreven zijnde, omdat bla bla flauwe reden". bovendien beweer je zelfs nog dat ik het uitlok, dus dan refereer je er toch naar. dat uitlokken is uiteraard überhaupt een beetje een oncontroleerbaar argument. deze lenigheid van geest en dan ook nog optreden met de air van boven de partijen staan, het goede en verstandige uitbeeldend is typerend voor...quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:35 schreef euridice het volgende:
vertel eens dan, dat wil ik wel uitgelegd zien?
lucida, ik maakte en maak een handreiking naar je. laten we gewoon onze meeting op 30 juni door laten gaan, in weerwil van alle wederzijds opgehoopte negatieve sentimenten, zand erover, en dan zullen we e.e.a. luchtig en met wederzijds begrip en respect bespreken.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:38 schreef lucida het volgende:
[..]
het zij hier nogmaals herhaald:
kp het "odium filosoficum" dat jij moedwillig en veelal - gelijk je "geestelijke" (...???...) draagvader ryan3 - met triviale bijbedoelingen in jouw stelligheden uitzaait, schiet uiteindelijk binnen je eigen ziel wortel; en de vruchten die je daarvan plukt zullen slechts "zwavelzure mandarijnen" zijn!... (m.f.h.)
nou?quote:en dan ook nog optreden met de air van boven de partijen staan, het goede en verstandige uitbeeldend is typerend voor...
dilexisti justitiam et odisti iniquitatem.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:43 schreef johan_de_with het volgende:
een odium laat zich niet zaaien, meen ik.
europa transparant.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:45 schreef euridice het volgende:
[..]
nou?
in welk hokje wil je mij plaatsen, ryan? van welke partij ben ik? vertel?
dat staat er toch??? bovendien geef eens antwoord op het gestelde.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:45 schreef euridice het volgende:
[..]
nou?
in welk hokje wil je mij plaatsen, ryan? van welke partij ben ik? vertel?
althans, niet in de zin van het tacitus-citaat dat mij voor de geest stond.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:45 schreef koekepan het volgende:
[..]
dilexisti justitiam et odisti iniquitatem..
geef eens antwoord op het gestelde.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:49 schreef euridice het volgende:
*proest* fluitketel..
mis!
even als mannen onder elkaar hè, odium is toch gewoon haat? dat kun je best zaaien volgens mij. als je het goed doet tenminste.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:48 schreef johan_de_with het volgende:
[..]
althans, niet in de zin van het tacitus-citaat dat mij voor de geest stond.
ik zal doen wat rerefomed aanraadt: het leven met de moed van een leeuw en met de stralende hoop van een altijd schijnende zon tegemoet treden. als euridice daarentegen echt wil dat ik wegga, dan hoeft zij maar slechts voor een keer écht naar mij om te kijken, toch? ik krijg thans echter een beetje de indruk dat euridice het niet lijkt te kunnen verkroppen, dat rereformed - zoals het een goede vriend betaamt - wel naar mij toe iets van zich laat horen, maar naar euridice kennelijk niet (meer) omkijkt!quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:11 schreef euridice het volgende:
net op tijd, lucida..en nu hop, ksssst, al die negativiteit de prullebak in, dus óf gewoon echt weggaan óf dat doen wat rereformed je aanraadt..
je moet wel de rode lijn een beetje vasthouden hè. ik begon te stellen dat dat voor gristenen wel weer niet zo zou zijn. toen zei jij leg eens uit. ik leg het uit. en vervolgens hou je je van de domme en gaat over politieke partijen reppen. die ... sloegen uiteraard op het aanvankelijk gestelde gristenen. welke partij je stemt boeit me niet, daar hadden we het niet over. je stelt je op fok! voor als boven de partijen staand, alles goed overziend, het goede uitbeeldend, wat overeenkomt met in dit geval luuucida. maar je bent gelijk gristenen eigen zijn een slangenmens van de geest. altijd feilloos de kant kiezend van de verduistering der geest en dit verdedigend met doorzichtige lamentabele trucjes. rereformed had dit door.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:50 schreef euridice het volgende:
ook geen cda, ryan, en nu bleren de topic maar verder vol, ajuus..
hoezo? meen je dat?quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:43 schreef johan_de_with het volgende:
een odium laat zich niet zaaien, meen ik.
meid doe eens gek. ik weet dat je van pre-middelbare leeftijd bent, maar de vruchten hoeven niet altijd zuur geproefd te worden hoor. koop nou dat lingerie setje bij de wehkamp, schaf jezelf een kort rokje aan en geniet van die zomer.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:50 schreef euridice het volgende:
ook geen cda, ryan, en nu bleren de topic maar verder vol, ajuus..
vooruit dan. het is inderdaad haat, doorgaas echter iets hatelijks. wat, zeg nu zelf, veel minder sterk klinkt.quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:51 schreef koekepan het volgende:
[..]
even als mannen onder elkaar hè, odium is toch gewoon haat? dat kun je best zaaien volgens mij. als je het goed doet tenminste.
nee. dit is een open kunstwerk. met zijnsbevraging.quote:op dinsdag 15 juni 2004 15:04 schreef ryan3 het volgende:
btw wordt er nog naar een conclusie toegewerkt in deze topic???
mijn conclusie is dat lucida na de meest recentje voorvalletjes ietwat aan bereidwilligheid heeft ingeleverd, op het stuk van onze meeting welteverstaan.quote:op dinsdag 15 juni 2004 15:04 schreef ryan3 het volgende:
btw wordt er nog naar een conclusie toegewerkt in deze topic???
en dergelijke getallen zijn dan weer wat spijtig.quote:op dinsdag 15 juni 2004 15:10 schreef ryan3 het volgende:
#4 wfh is een triljoen x eloquenter en snakiger dan luuucida in zijn boutades, bovendien zijn de tegenstrevers van luuucida niet te vergelijken met die van wfh.
.
of oneindig x, mag ook.quote:op dinsdag 15 juni 2004 15:11 schreef johan_de_with het volgende:
[..]
en dergelijke getallen zijn dan weer wat spijtig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |