abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2004 @ 00:06:30 #121
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_20900917
khoef niet persee mee te doen met dat toernooi...als ik die update maar krijg
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  donderdag 29 juli 2004 @ 14:14:01 #122
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_20932310
ik heb een probleempje.... ik zit heb net Spirit Doku gedood en zit nu wat verder in Palace Compound.... binnen zitten 8 van die rode dinosaur Fiends....die heb ik dood... nu moet ik ergens een beeldje van een raptor plaatsen, namelijk de Raptor-Deity of Sentiment...

maar die heb ik niet.... ik lees nu in een walktrhough dat je die in chapter 6, the monastry moet hebben gekregen....

hoe los ik dit nu het beste op ?
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 10:19:21 #123
19542 SilverGun
Wort wort wort!
pi_21093208
Ik heb laatst nog een review van dit spelletje geschreven. Komt ie:

Het eerste dat de speler zal opvallen bij aanvang van Ninja Gaiden is de soepelheid waarmee protagonist Ryu Hayabusa door de spelwereld gemanoeuvreerd wordt. De bewegingsmogelijkheden zijn talrijk en tonen grote gelijkenis met Sands of Time (de platformgame met de bekende prins in de hoofdrol). Daarin zit echter ook het verschil tussen de twee spellen; in Ninja Gaiden worden de omgevingen immers voornamelijk betrokken in de gevechten, terwijl die interactie in Prince of Persia hoofdzakelijk toegespitst is op het betere platformwerk.

Ninja Gaiden valt nog beter te omschrijven als Soul Calibur, maar dan in een doorlopende, prachtig vormgegeven 3D wereld. Net als in die titel sluiten de sierlijke bewegingen naadloos op elkaar aan en speelt het gebruik van (opwaardeerbare) wapens een grote rol. Het samurai zwaard dat Ryu hanteert om zijn uitgemoorde clan te wreken is echter het voornaamste strijdmiddel. De aanvallen zijn eenvoudig uit te voeren, maar middels combinaties, subtiele variaties en het betrekken van muren en energie-eenheden van afgemaakte slechteriken in de uitvoering van speciale aanvallen, openbaart zich een enorm uitgebreid vechtsysteem. De buitengewoon hoge moeilijkheidsgraad heeft als positief gevolg dat er alles uit zal moeten worden gehaald wat er in zit. Neemt de speler het bijvoorbeeld even iets minder nauw met de verdediging, dan ligt hij binnen enkele seconden onder de virtuele zoden. Het spelen met de balans tussen aanvallen en verdedigen vormt het kernpunt van de gevechten. De actie voltrekt zich razendsnel maar blijft in de meeste gevallen overzichtelijk en anders kan de camera met een druk op de knop weer achter Ryu geplaatst worden.

Wanneer de speler bedreven raakt in het uitschakelen van de telkens terugkerende groepjes vijanden, is verrukkelijke audiovisuele feedback de beloning. Die groepjes bestaan, afhankelijk van de gekozen moeilijkheidsgraad, uit drie tot zes schurken en zijn gezegend met een ongekende intelligentie voor een actiespel als Ninja Gaiden. Vijanden nauwlettend in de gaten blijven houden is daarom een must, aangezien het schatten van hun volgende acties nooit vervalt in het herkennen van patronen in de AI. Ze zijn prachtig vormgegeven en de bijbehorende karakteristieke manieren van vechten zijn zeer divers. Het assortiment aan wapens en bewegingen breidt zich steeds uit aangezien Ryu er meer leert, koopt en vindt door het spel heen. Het vechten blijft hierdoor het gehele spel lang boeien.

De standbeelden waar de voortgang wordt opgeslagen, zijn niet altijd logisch geplaatst. Soms moet er nog een lange route vol pittige hindernissen worden afgelegd, vóórdat een taaie eindbaas wordt bereikt, terwijl andere vijandelijke ontmoetingen relatief eenvoudig voorbij te komen zijn met voorafgaand en naderhand een mogelijkheid tot saven. Over eindbazen gesproken: de eerste twee exemplaren behoren meteen tot de meest lastige. Mede hierdoor verloopt de moeilijkheidscurve niet als een gelijkmatig stijgende lijn, maar vertoont onregelmatige en onvoorspelbare pieken. Vlak na het begin van het spel komt de speler in aanraking met zo’n piek, die voor sommigen reden kan zijn om de controller voorgoed aan de kant te leggen. Dit heeft niets meer met een gezonde uitdaging te maken, maar komt simpelweg neer op een onevenwichtig uitgebalanceerd spelverloop.

Spelelementen als schatkistjes met een nieuwe vaardigheid geschreven op een perkamentrol, de aanwezigheid van eindbazen en een lekkere over-the-top setting, lijken soms een ode aan actiespellen en RPG’s uit het 16-bit tijdperk te zijn. Ook de typische (on)logica waarmee dergelijke titels doorspekt zijn, is aanwezig in Ninja Gaiden. Zo wordt bijna als vanzelfsprekend verwacht dat de speler helende elixers opspaart voor een aankomende eindbaas en op de hoogte is van de L+R+Start+Back knoppencombinatie om snel te resetten. Dergelijke voorzorgsmaatregelen treffen en handigheidjes benutten, is welhaast vereist om frustratie tot beheersbare proporties te beperken. Dus niet alleen de moeilijkheid maakt duidelijk dat het spel op een ervaren publiek gericht is, ook de eigenaardige logica suggereert dat.

Hoewel de oorzaak van falen nooit een fout is in het spelontwerp maar altijd neerkomt op de snelheid van de vijand en de traagheid van de speler, was een Easy mode wenselijk geweest om een groter publiek aan te spreken. Als Ninja Gaiden één ding duidelijk maakt dan is het wel dat ontwikkelaar Tecmo de capaciteiten heeft om een evenwichtig spelontwerp mogelijk te maken dat zowel nieuwkomers als meer ervaren spelers aanspreekt.

Qua afwerking en in esthetisch opzicht kent Ninja Gaiden geen gelijke. FMV video’s, bewegingsanimaties en zelfs de meest onopvallende objecten zijn tot in de puntjes verzorgd en bevatten een stortvloed aan details. Enorm creatief talent is gaan zitten in de uitvoering van elk afzonderlijke aspect van het spel, met als uitschieter het ongeëvenaarde en magistraal uitgevoerde vechtsysteem.

Nieuwelingen zullen wellicht moeite hebben met de onvergeeflijke aard van Ninja Gaiden, maar zoals maker Itagaki in een recent interview treffend reageerde op spelers die te kampen hebben met de hoge moeilijkheidsgraad: “Just fight instead of complaining”.

9/10
You'll think I'm dead but I sail away on a wave of mutilation
  zondag 8 augustus 2004 @ 16:48:26 #124
19542 SilverGun
Wort wort wort!
pi_21134025
Niemand op-, aanmerkingen, opbouwende kritiek of lofuitingen?
pi_21134110
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 16:48 schreef SilverGun het volgende:
Niemand op-, aanmerkingen, opbouwende kritiek of lofuitingen? [afbeelding]
Je zuigt.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 19:07:43 #126
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21239417
ehm.. leuk maar waarom post je dat hier? en die smiley is echt te erg hoor
  donderdag 12 augustus 2004 @ 22:25:24 #127
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21244381
opzich goede review, maar je gebruikt een beetje teveel 'moeilijke' woorden zeg maar. Het leest niet echt lekker weg.
Ook zit er niet echt een structuur in de review, maar dat is misschien je stijl van schrijven
En ook zit er geen duidelijke inleiding en conclusie aan het verhaal...

ik ben trouwens ook weer begonnen met het laatste level
tis echt moeilijk
The line is a dot to you!
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 09:28:33 #128
19542 SilverGun
Wort wort wort!
pi_21252221
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 22:25 schreef kepler het volgende:
opzich goede review, maar je gebruikt een beetje teveel 'moeilijke' woorden zeg maar. Het leest niet echt lekker weg.
Het blijft lastig om de informatie op een andere manier over te brengen. Als het puur de moeilijke woorden zijn die de leesbaarheid in de weg zitten, ligt dat misschien meer aan het publiek dat de review leest dan aan mijn vaardigheid om een goedlopend verhaal te schrijven. No offence daarmee trouwens.
quote:
Ook zit er niet echt een structuur in de review, maar dat is misschien je stijl van schrijven
Elke alinea behandelt toch zeker een apart onderwerp en ik had het idee dat de opeenvolging daarvan ook vrij logisch is. Misschien bedoel je dat de graphics/sound/verhaal/gameplay/etc. structuur ontbreekt, zoals je die vaak ziet in reviews. Dat is opzettelijk gedaan, aangezien ik zo'n vaste structuur erg beperkend vind. In het geval van Ninja Gaiden is het bijvoorbeeld helemaal niet de moeite waard om te vertellen over het verhaal van het spel, aangezien dat er helemaal niet toe doet. Waarom zou je er dan een alinea aan wijden? Bovendien zijn geluid en graphics wel de twee laatste factoren die overbrengen hoe goed of slecht een spel is. Die twee zaken zitten altijd in een bepaalde context en maken deel uit van een groter geheel. Een goede review vertelt over dat Grote Geheel en de algemene indruk die het spel maakt. Daarin zul je nooit slagen wanneer je dat vaste structuurtje hanteert.
quote:
En ook zit er geen duidelijke inleiding en conclusie aan het verhaal...
Oh, ik had zelf het gevoel dat het verhaal wel logisch werd begonnen en afgesloten. Hoe had je het liever gezien?

In ieder geval bedankt voor je opmerkingen!
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 09:34:37 #129
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21252293
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:28 schreef SilverGun het volgende:

[..]

Het blijft lastig om de informatie op een andere manier over te brengen. Als het puur de moeilijke woorden zijn die de leesbaarheid in de weg zitten, ligt dat misschien meer aan het publiek dat de review leest dan aan mijn vaardigheid om een goedlopend verhaal te schrijven. No offence daarmee trouwens.
tis niet dat ik die woorden niet snap, maar het haalt de snelheid weg uit het lezen zeg maar. Ik heb meer het idee dat als mensen op deze manier schrijven dat ze dan willen showen met hun woordenschat, no offence daarmee trouwens.
Voor een schoolverslag, of een officiele brief is dit totaal niet erg. Maar voor een review die iedereen leest is het wel eens niet handig.
quote:
Oh, ik had zelf het gevoel dat het verhaal wel logisch werd begonnen en afgesloten. Hoe had je het liever gezien?

In ieder geval bedankt voor je opmerkingen!
gewoon een duidelijke inleiding, over de vroegere delen van Ninja Gaiden en wat je doel is in het spel. En de conclusie met daarin uitgelegt waarom je het een 9.5 geeft

maar dit gaat wel heel erg off-topic. Mail anders maar
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 11:19:39 #130
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21253907
ff iets heel anders...

de hurricane pack is uit

hij is te downloaden door naar master ninja tournament te gaan en dan download content.
de content is 2047 blocks en duurde bij mij ongeveer 3 minuuten om te downen.
ookal heb ik hem nog lang niet uitgespeelt was ik te nieuwsgierig om hem te laten liggen.

impressies komen eraan als ik zin heb.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 11:33:05 #131
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21254232
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 11:19 schreef rockstah het volgende:
ff iets heel anders...

de hurricane pack is uit

hij is te downloaden door naar master ninja tournament te gaan en dan download content.
de content is 2047 blocks en duurde bij mij ongeveer 3 minuuten om te downen.
ookal heb ik hem nog lang niet uitgespeelt was ik te nieuwsgierig om hem te laten liggen.

impressies komen eraan als ik zin heb.
dan moet je hem nog een keer spelen toch?
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 11:47:23 #132
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21254615
nu dus.

je begint door naar master ninja tounement te gaan en daar ground #2 ofzo te kiezen. de tweede ronde van het master ninja tournement speelt zich dus daar af en je zit dus met een scoretabletje te spelen wat je combo's, hits, tijd en dat soort dingen optelt, is volgens mij ook krijgbaar in de orginele versie.

je begint dus met een nunchaku en dragonsword. na het verslaan van de eerste white ninja's (op de plek waar eerst brown ninja's stonden, die zijn dus verdwenen) merkte ik meteen dat de actie idd een stuk sneller is geworden. maar ik scheen dus een van de weinigen te zijn. het is moeilijk uit te leggen maar de eerste keer dat ik met die ninja's vocht voelde mijn dragon sword als een nunchaku mischien door dat je al allemaal coole technieken in het begin krijgt, ipv dat je een beetje met xxx tegen die brown ninja's loopt te hakken. maar goed, ook white ninja's zijn een stuk slimmer geworden, springen meer weg en vallen je midden in je combo van achteren aan met zijn tweeën en dat soort dingen, maar nog steeds niet echt bijzonder moeilijk ofzo. maar goed dat was dus allemaal al bekent.

vlak erna vind je de intercept technigue. voor de mensen die nog steeds niet weten wat het inhoud. het gaat er dus om dat inplaats van dat je met de block knop ingedrukt staat te wachten op aanvallen je direct als de aanval komt block indrukt en daarna meteen je combo uitvoert. het is niet zo belachelijk moeilijk uit te voeren als counter was maar het kost wel wat oefenen. ik den dat van de 15 keer dat ik het gebruikt heb er 10 gelukt waren. dit alles ziet er erg flashy uit en maakt de actie nog veel sneller. ook als je op y drukt na het blocken krijg je een ultimate attack.

over ultimate gesproken, hij is dus te krijgen door lang genoeg op y te drukken. er is dus geen essence voor nodig. ook handig in een kamertje met ninja's als je even een plekje kan vinden om lang genoeg op te laden, (omgeveer 2 secondes ofzo) kan je zo je ultimate attack op alledrie loslaten.

in kisten waar eerst elixers in zaten zit nu yelow essence in, en ik ben net doodgegaan toen ik door drie white ninja's was ingesloten.

het voelt dus weer helemaal fris aan en ik kan niet wachten tot ik de lunar vind. ik raad het iig aan.
hoewel ik eerst maar eens de gewone campaign uit moet spelen. (ik zit pas in chap 7)

[ Bericht 4% gewijzigd door rockstah op 14-08-2004 02:54:58 ]
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 11:50:00 #133
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21254685
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 11:33 schreef kepler het volgende:

[..]

dan moet je hem nog een keer spelen toch?
jep, ik ga hem ook nog niet te ver spelen, je kon gewoon nog door met je oude savegames of een oud nieuw game kiezen. het voelt iig erg verfrissend aan. ik kan hem aanraden al is het alleen maar om even te proberen.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 12:04:43 #134
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21255071
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 11:47 schreef rockstah het volgende:
nu dus.

je begint door naar master ninja tounement te gaan en daar ground #2 ofzo te kiezen. de tweede ronde van het master ninja tournement speelt zich dus daar af en je zit dus met een scoretabletje te spelen wat je combo's hits en dat soort dingen optelt, is volgens mij ook krijgbaar in de orginele versie.

je begint dus met een nunchaku en dragonsword. na het verslaan van de eerste white ninja's (op de plek waar eerst brown ninja's stonden, die zijn dus verdwenen) merkte ik meteen dat de actie idd een stuk sneller is geworden. maar ik scheen dus een van de weinigen te zijn. het is moeilijk uit te leggen maar de eerste keer dat ik met die ninja's vocht voelde mijn dragon sword als een nunchaku mischien door dat je al allemaal coole technieken in het begin krijgt, ipv dat je een beetje met xxx tegen die brown ninja's loopt te hakken. maar goed, ook white ninja's zijn een stuk slimmer geworden, springen meer weg en valen je midden in je combo van achteren aan met zijn tweeen en dat soort dingen, maar nog steeds niet echt bijzonder moeilijk ofzo. maar goed dat was dus allemaal al bekent.

vlak erna vind je de intercept technigue. voor de mensen die nog steeds niet weten wat het inhoud. het gaat er dus om dat inplaats van dat je met de block knop ingedrukt staat te wachten op aanvallen je direct als de aanval komt block indrukt en daarna meteen je combo uitvoert. het is niet zo belachelijk moeilijk uit te voeren als counter was maar het kost wel wat oefenen. ik den dat van de 15 keer dat ik het gebruikt heb er 10 gelukt waren. dit alles ziet er erg flashy uit en maakt de actie nog veel sneller. ook als je op y drukt na het blocken schijn je een ultimate attack te moeten krijgen maar volgens mij krijg je dan de aanval vóór de ultimate als je maar 1 essence geabsorbed hebt.

over ultimate gesproken, hij is dus te krijgen door lang genoeg op y te drukken. er is dus geen essence voor nodig. ook handig in een kamertje met ninja's als je even een plekje kan vinden om lang genoeg op te laden, (omgeveer anderhalve seconde ofzo) kan je zo je ultimate attack op alledrie loslaten.

in kisten waar eerst elixers in zaten zit nu yelow essence in, en ik ben net doodgegaan toen ik door drie white ninja's was ingesloten.

het voelt dus weer helemaal fris aan en ik kan niet wachten tot ik de lunar vind. ik raad het iig aan.
hoewel ik eerst maar eens de gewone campaign uit moet spelen. (ik zit pas in chap 7)
supercool

vanavond maar eens proberen dan
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 16:22:55 #135
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21261412
goed, ben nu bij het eerste save punt, heb de lunar en ben net de kamer met de eeuwige respawnende ninja's in gegaan. en damn, dat was even schrikken.

loop ik daar met mijn mijn stokje en zonder elixers de kamer binnen. word ik opeens overvallen door hordes black ninja's (ook wat witte). tijd om wat met de lunar te kloten dus. en oh boy, wat is het moeilijk.

ze bleven maar komen en ik bleef maar combo'en en intercepten en springen als een dolle. heb het een minuutje ofzo uitgehouden maar uiteindelijk wisten de knal shurikens me te pakken, had geen health meer, sprong uit wanhoop het luik in en doodde de bat's voor wat health. en nadat ik wat bijgekomen was en naar mijn bijna lege healthbar keek gaf ik het op. maybe next time.

je moet het echt meemaken. maar de lunar is echt geweldig. hij is vrij groot en raakt dus veel dingen. maar het beste eraan is de snelheid, ik vloog zo bliksemsnel heenenweer met dat ding dat ik nouwelijks tijd had om na te denken. het is moeilijk uit te leggen hoe hij precies werkt maar je moet er gewoon zelf mee gespeelt hebben. hoewel hij volgens mij alleen echt handig is in groep gevechten though, maar dat zullen we nog zien..

<edit> 2e keer geprobeert en zonder teveel moeite geslaagt. ik leer het iig snel.

[ Bericht 4% gewijzigd door rockstah op 13-08-2004 16:28:08 ]
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 16:25:34 #136
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_21261470
Lunar??
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 16:31:24 #137
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21261594
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 16:25 schreef HAL9000S het volgende:
Lunar??
nieuw wapen in de DLC

[ Bericht 24% gewijzigd door rockstah op 14-08-2004 03:04:57 ]
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 03:03:11 #138
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21277324
het is echt extreem. proberen om zonder elixers, izuka drops of counter attacks te proberen langs 8 black ninja's te komen.

ik ben er al wel achter dat de sleutel volgens mij het succesvol intercepten is. block je terwijl ze niet aanvallen, al is het maar zo snel dat je het niet eens ziet, is al genoeg voor de black ninja's om een grab move uit te voeren. dat houd dus in dat een je keel doorsnijd en vasthoud terwijl de ander tegelijkertijd een combo op je los laat. ik zie ook dat ik nu veel meer afhankelijk ben van bijv. de nunchaku's. werkt goed tegen max 2 black ninja's.

en als ik er al voorbij kom heb je murai ook nog

echt waar jullie moeten het proberen.
  zondag 15 augustus 2004 @ 15:05:52 #139
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21302685
[pimpin']
zit nu in chapter 2 begon met een halve healthbar en 8 black ninja's was hij vol en murai is natuurlijk simpel.
[/pimpin]
  zondag 15 augustus 2004 @ 16:04:46 #140
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_21303741
[pimpin]
zit nu in chapter 8 begon met een volle levensbalk en die heb ik ook maar gehouden en Alma was natuurlijk simpel....
[/pimpin]
  zondag 15 augustus 2004 @ 16:43:49 #141
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21304460
  zondag 15 augustus 2004 @ 16:45:02 #142
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21304504
klopt het trouwens dat die slaughterfish al in chap 7 zitten?
  zondag 15 augustus 2004 @ 16:51:35 #143
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_21304649
als je die spookvis bedoelt..ja
zodra je die skull key gaat pakken in die tempel na het gevecht met die grote dino skelet dan krijg je ze tegen over je
  zondag 15 augustus 2004 @ 17:05:12 #144
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21304948
heerlijk

*door spelen gaat
  zondag 15 augustus 2004 @ 17:22:29 #145
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_21305365
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 17:05 schreef rockstah het volgende:
heerlijk

*door spelen gaat
wat jij zei
pi_21315020
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 14:14 schreef SqueaK het volgende:
ik heb een probleempje.... ik zit heb net Spirit Doku gedood en zit nu wat verder in Palace Compound.... binnen zitten 8 van die rode dinosaur Fiends....die heb ik dood... nu moet ik ergens een beeldje van een raptor plaatsen, namelijk de Raptor-Deity of Sentiment...

maar die heb ik niet.... ik lees nu in een walktrhough dat je die in chapter 6, the monastry moet hebben gekregen....

hoe los ik dit nu het beste op ?
Ik heb dit beeldje ook gemist, kom ik net achter. Heeft dit gevolgen in het spel? Het lijkt me namelijk vreemd om dat beeldje toch terug te kunnen halen, aangezien de kerk kapot is.
pi_21316797
je kan terug lopen om dat beeldje te halen...hij staat naast de kluis die je moest open maken
  maandag 16 augustus 2004 @ 16:32:41 #148
14677 Fegisje
I love America
pi_21326173
Ik heb geen zin om te zoeken dus ik zal kort zijn.... Komt dit spel ook voor de Playstation ooit uit?
I Love America
pi_21326340
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 16:32 schreef Fegisje het volgende:
Ik heb geen zin om te zoeken dus ik zal kort zijn.... Komt dit spel ook voor de Playstation ooit uit?
kijk naar de graphics...kijk naar je mooiste playstation spel...denk na of de PS2 het kan uitpoepen...denk nee...en je hebt je antwoord
  maandag 16 augustus 2004 @ 17:41:55 #150
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21326482
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 16:32 schreef Fegisje het volgende:
team ninja heeft de gewoonte alleen voor de krachtigste console op de markt te werken, dus ik denk het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')