je bent zoveel verplicht... belasting betalen, dood te gaan.. een democratie bestaat uit rechten en PLICHTEN!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
je bent helemaal niks verplicht kom op zeg
dus?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:29 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
je bent zoveel verplicht... belasting betalen, dood te gaan.. een democratie bestaat uit rechten en PLICHTEN!
Verplicht om dood te gaan? Ok, iedereen gaat op ten duur dood, maar het is toch geen plicht..?quote:je bent zoveel verplicht... belasting betalen, dood te gaan.. een democratie bestaat uit rechten en PLICHTEN!
je bent gewoon een sukkelquote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:48 schreef baggyelmo het volgende:
Was ik weer..
Met verplicht bedoel ik dan,
kijk s ff om je heen.. Ik kan van mezelf zeggen dat ik toch geen verkeerd leven heb..
studeren, kamertje, uitgaan. (mede door de staat gefinanciert)
Maar als ik dan ff een stukje in de grote stad loop, zie je de junks/daklozen om je heen zitten.
Denk ik toch van, misschien hebben ze het wel aan zichzelf te danken (ook niet altijd)
maar om uit zo'n milieu te komen heb je toch hulp van 'de' maatschappij nodig (ik dus..)
dus waarom zou ik niet een gedeelte van mijn tijd geven aan stichtingen die gewoon goed werk doen, en daarmee mensen uit de put kunnen helpen?
tja.. of klink ik nou errruuuug wereldverbeteraarachtig...>????![]()
Mischien moeten zij wel vrijwilligers werk gaan doen. Komen ze tenminste weer onder de mensen. Misschien een leuk begin om weer in de maatschappij terug te kerenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:48 schreef baggyelmo het volgende:
............
Maar als ik dan ff een stukje in de grote stad loop, zie je de junks/daklozen om je heen zitten.
Denk ik toch van, misschien hebben ze het wel aan zichzelf te danken (ook niet altijd)
maar om uit zo'n milieu te komen heb je toch hulp van 'de' maatschappij nodig.......
Ik sluit mij hierbij aan...quote:Op vrijdag 11 juni 2004 17:03 schreef tharkun het volgende:
verplicht vrijwillegerswerk sluit elkaar uit.
Ik heb een vriend die, als ie rechtop staat, verstandelijk beperkt is. Misschien is die vrijetijdsclub wel iets voor hem, kan hij een beetje vrijwilligerswerk doen. Heeft die vrijetijdsclub toevallig iets met Choice te maken, overeenkomsten oid?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 12:27 schreef Mea.Culpa het volgende:
Niet verplicht, maar ik doe het omdat het gewoon heel erg leuk is!
Ik ben vrijwilliger bij een vrijetijdsclub voor verstandelijk beperkte mensen. En ook ben ik lid van Choice, een organisatie die de seksuele en reproductieve rechten en gezondheid van mensen wil bevorden. (oa. recht op homoseksualiteit en anticonceptie!)
't is allebei heel erg leuk om te doen.. en ik krijg er een goed gevoel van!
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 12:39 schreef TimeSplitter het volgende:
[..]
Ik heb een vriend die, als ie rechtop staat, verstandelijk beperkt is. Misschien is die vrijetijdsclub wel iets voor hem, kan hij een beetje vrijwilligerswerk doen. Heeft die vrijetijdsclub toevallig iets met Choice te maken, overeenkomsten oid?![]()
Wat grappig ik doe ook zoiets als vrijwilligerswerk, een kinderclub voor kinderen van een ZML school. Best leuk om te doen, maar ik ben er daardoor wel achter gekomen dat ik niet iemand ben die dagelijks met zulke kinderen/mensen zou willen werken.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 12:27 schreef Mea.Culpa het volgende:
Ik ben vrijwilliger bij een vrijetijdsclub voor verstandelijk beperkte mensen.
Ik ben er juist gekomen doordat ik dagelijks ook met mensen met een verstandelijke beperking werk. Maar respect dat je dat doet!quote:Op zaterdag 12 juni 2004 12:45 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat grappig ik doe ook zoiets als vrijwilligerswerk, een kinderclub voor kinderen van een ZML school. Best leuk om te doen, maar ik ben er daardoor wel achter gekomen dat ik niet iemand ben die dagelijks met zulke kinderen/mensen zou willen werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |