abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juni 2004 @ 01:04:11 #1
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_19801872
Zo'n bal waar je op kunt zitten achter je beeldscherm, is dat wat. Ik heb begrepen dat het zitten op een stoel de spieren en botten niet ten goede komt. Ik krijg zo nu en dan zelfs last van de onderrug. Het lijkt er op dat de wervels wat vastzitten.

Nu heb ik begrepen dat zo'n stoel in de vorm van een bal eventueel werkzaam kan zijn Dat je dus stuiterend of draaiend op zijn minst achter het scherm zit?

Als het wat is, dan probeer ik het graag. Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 01:08:15 #2
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19801949
Is dat niet zo'n zwangerschapsbal, zo'n skippybal feel-a-like?
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  vrijdag 11 juni 2004 @ 01:09:10 #3
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_19801968
als je er op kunt zitten, wel ja...
Welterusten.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 01:11:27 #4
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19802020
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 01:09 schreef wingerd het volgende:
als je er op kunt zitten, wel ja...
Dan hebben we het waarschijnlijk over hetzelfde.
Het schijnt heel heilzaam te zijn voor zwangere vrouwen, het waarom schiet me echter even niet te binnen. Iets met het ontlasten van bepaalde delen van het lichaam geloof ik.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  vrijdag 11 juni 2004 @ 01:35:21 #5
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_19802381
Ik zal het even simpel en kort uitleggen (ben tenslotte ergotherapiestudente he ).

Op een gewone stoel heb je een zitting, een rugleuning en eventueel ook nog armleuningen.
Wanneer je wat langer in die stoel zit ga je ongemerkt onderuit gezakt zitten waarbij je erg steun neem van de rugleuning.
Tegen de rugleuning zet je je als het ware af en ongemerkt schuif je verder onderuit en kantel je je bekken steeds meer naar achteren. Ook zit je vaak lang in dezelfde (statische) houding.
Resultaat hiervan is vaak dat de S-kromming in de rug en ook het bekken een onnatuurlijke en slechte houding hebben.
Dit kan resulteren in rugpijn, nekpijn en allerlei soorten klachten.

Bij een skippybal-ding, de benamingen verschillen nogal, heb je simpel gezegd geen rugleuning waar je tegen kunt leunen en je tegen kunt afzetten. Ook is de bal nogal instabiel waardoor je steeds je evenwicht kwijt bent.
Gevolg hiervan is dat je dus een actievere houding moet aannemen om rechtop te blijven zitten, anders kieper je om.
Om dit te kunnen doen zijn je spieren constant bezig om het evenwicht te zoeken tijdens het zitten op die bal. Je bent dus dynamische en actief bezig met zitten.
Ook zie je dat mensen om hun evenwicht te kunnen houden op de bal, vanzelf een natuurlijke/gezonde houding van de rug en het bekken aannemen.
Gevolg, minder klachten, maar wel actiever zitten dus ook wel vermoeiender.

Duidelijk?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 11 juni 2004 @ 01:37:26 #6
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_19802409
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 01:35 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik zal het even simpel en kort uitleggen (ben tenslotte ergotherapiestudente he ).

Op een gewone stoel heb je een zitting, een rugleuning en eventueel ook nog armleuningen.
Wanneer je wat langer in die stoel zit ga je ongemerkt onderuit gezakt zitten waarbij je erg steun neem van de rugleuning.
Tegen de rugleuning zet je je als het ware af en ongemerkt schuif je verder onderuit en kantel je je bekken steeds meer naar achteren. Ook zit je vaak lang in dezelfde (statische) houding.
Resultaat hiervan is vaak dat de S-kromming in de rug en ook het bekken een onnatuurlijke en slechte houding hebben.
Dit kan resulteren in rugpijn, nekpijn en allerlei soorten klachten.

Bij een skippybal-ding, de benamingen verschillen nogal, heb je simpel gezegd geen rugleuning waar je tegen kunt leunen en je tegen kunt afzetten. Ook is de bal nogal instabiel waardoor je steeds je evenwicht kwijt bent.
Gevolg hiervan is dat je dus een actievere houding moet aannemen om rechtop te blijven zitten, anders kieper je om.
Om dit te kunnen doen zijn je spieren constant bezig om het evenwicht te zoeken tijdens het zitten op die bal. Je bent dus dynamische en actief bezig met zitten.
Ook zie je dat mensen om hun evenwicht te kunnen houden op de bal, vanzelf een natuurlijke/gezonde houding van de rug en het bekken aannemen.
Gevolg, minder klachten, maar wel actiever zitten dus ook wel vermoeiender.

Duidelijk?
Ja heel duidelijk en helder . Weet je ook waar ik zo'n bal kan kopen?
Welterusten.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 02:21:47 #7
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_19802828
Een beetje hard opgepompte skippiebal voldoet op zich prima (lekker goedkoop).
Ook kun je een bal in de "ergonomisch-verantwoorde" winkel kopen, er dit dan vaak een ring onder, zodat de bal niet wegrolt, maar is dan wel een heel stuk duurder.
Ik zou gaan voor de skippybal.

Ikzelf heb overigens een gewone stoel, ik vind het zo knullig, op een skippybal zitten, is wel beter, maar ik ben gewoon lui
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:23:53 #8
42679 krazz
Ars Longa Vita Brevis
pi_19845294
hij is te koop bij Perry sport, alleen hier hadden ze slechts 1 maat (de middelste, iets van 65 cm doorsnede). Lijkt me overigens wat laag om op achter een buro te zitten. Ik gebruik hem voor buikspieroefeningen en rugoefeningen.
HIj is ook verkrijgbaar op diverse online-fitness zaken.
pi_19847899
Ik doe al 3 jaar buik- en rugspier oefeningen op zo´n Gymbal en dat bevalt me prima!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')