Nee hoor, dat is niet waar.quote:Op donderdag 10 juni 2004 23:15 schreef cs-Blade het volgende:
de winkelier is gewoon verplicht je je geld terug te geven.
ONZIN..consumentenwetgeving is enige tijd geleden veranderd...je hebt binnen een bepaalde termijn recht op je geld terug als je de aankoop dus ongedaan wilt maken... je mag je dus gewoon bedenken na de aankoop...je hoeft geen genoegen te nemen met een toegeodbon of een ander artikel.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:47 schreef MartinusMagnus het volgende:
Bij ondeugdelijk product heb je recht op reparatie, vervanging of geld terug (en hoef je je dus ook niet af te laten schepen met een waardebon)
Ruilen omdat je dr toch niet zo blij mee bent is puur service.
edit: quotes gezetquote:Ik heb een jurk gekocht in een boetiek. Toen ik thuis kwam beviel de kleur mij toch niet. De boetiek wil hem wel ruilen voor iets anders of een tegoedbon geven. Maar ik wil mijn geld terug!
Wettelijk geldt "koop is koop" en hebt u geen recht op geld terug. De boetiek is niet eens verplicht u de jurk te laten ruilen! Veel winkels hebben een eigen (vrijwillige) regeling voor ruilen. Als dat op een bordje staat of op de kassabon, is dat voor beide partijen bindend.
Het is anders als u iets hebt gekocht wat niet in orde is. U ontdekt bijvoorbeeld een lelijke weeffout in de stof van de jurk. Als de winkel u geen deugdelijk exemplaar van de jurk kan leveren, hebt u recht op geld terug. Dan hoeft u geen genoegen te nemen met een tegoedbon.
Volgens mij alleen bij colportage (kopen aan de deur), en postorder.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:15 schreef mooiegek het volgende:
[..]
ONZIN..consumentenwetgeving is enige tijd geleden veranderd...je hebt binnen een bepaalde termijn recht op je geld terug als je de aankoop dus ongedaan wilt maken... je mag je dus gewoon bedenken na de aankoop...je hoeft geen genoegen te nemen met een toegeodbon of een ander artikel.
quote:Spijt van een koop
Vraag:
U hebt een keuken gekocht, maar nog dezelfde dag heeft u spijt van uw overhaaste beslissing. U neemt contact op met de keukenleverancier omdat u van de koop af wilt. Kan dat nog?
Antwoord:
Nee, u kunt er niet zomaar vanaf. Een verkoper kan u annuleringskosten in rekening brengen. En die kosten zijn vaak flink hoog, soms wel tot 30% van de totale aankoopsom en zelfs nog meer als u pas later annuleert.
Uitleg:
Als u twijfelt, koop dan (nog) niet. Of informeer vooraf of u iets terug kunt brengen. Bijvoorbeeld als u twijfelt of de kleur van een lamp wel bij de bank past. Verkopers zijn best bereid om u uw geld terug te geven, maar dit moet u dan wel van tevoren afspreken. Laat het desnoods op de aankoopbon zetten.
Ze hoeven het dus niet te doen, maar misschien zijn ze bang dat ze je als klant verliezen en doen ze het wel.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 17:33 schreef vogeltje het volgende:
ik heb mrogen tijd om naar die winkel te gaan, maar maak ik kans ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |