quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:09 schreef ub40 het volgende:
dit is voor mij een serieuze zaak, de pijn is echt niet te harden en qua pijn was het afzagen van mijn vingers nog minder pijnvol dan het verwijderen van de hechtingen
Oe, jakkie. Doet alles het nog?quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:09 schreef ub40 het volgende:
dit is voor mij een serieuze zaak, de pijn is echt niet te harden en qua pijn was het afzagen van mijn vingers nog minder pijnvol dan het verwijderen van de hechtingen
Overdrijf je niet een heel klein beetje. En anders verdoving.quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:09 schreef ub40 het volgende:
ach ja, relativeren he.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:57 schreef T1andonly het volgende:
is dat pijn?
"Vroeger, tijdens de oorlog, toen hadden we pas pijn en honger..."
Dat valt toch best mee lijkt me?
nee ben helaas 3 vingers kwijtquote:Op donderdag 10 juni 2004 20:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Oe, jakkie. Doet alles het nog?
ik daag je uit om hetzelfde te ervaren, dit zijn wel hechtingen die dwars door mijn restanten van vingers heengaanquote:Op donderdag 10 juni 2004 20:13 schreef NITR0 het volgende:
volgensmij ben jij niks gewend.............
Asperine is bloedverdunnendquote:Op donderdag 10 juni 2004 22:57 schreef T1andonly het volgende:
Paracetamol (werkte dat juist niet bloedverdunnend of is dat aspirine)
Er is wel zoals ik en brennie ook zegt speciale verdovende creme.
Je hebt het dus aan je hand, dat bloed het hardste en heb je het meeste last van in de praktijk.
Ik krijg zo een idee dat hij krea bea aan het spelen was met een zaag. En die is op een gegeven moment over z,n vingers heen gegaan en heeft er 3 van af gezaagt. Deze waren niet meer te redden kennelijk. Zitten nu hechtingen door de topjes van z,n vingers. Teminste wat er nog van over is. Deze moeten verwijderd worden. En als het goed is is de wond redelijk dicht met gevolg dat de hechtingen zijn mee genomen.quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:38 schreef Aurelium het volgende:
Wat is er gebeurt dan? Je maakt ons nu wel nieuwsgierig
De zalf waar ik het over had verdoofd de huid, en dat kan ietsie pietsie helpen.quote:Op donderdag 10 juni 2004 23:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik krijg zo een idee dat hij krea bea aan het spelen was met een zaag. En die is op een gegeven moment over z,n vingers heen gegaan en heeft er 3 van af gezaagt. Deze waren niet meer te redden kennelijk. Zitten nu hechtingen door de topjes van z,n vingers. Teminste wat er nog van over is. Deze moeten verwijderd worden. En als het goed is is de wond redelijk dicht met gevolg dat de hechtingen zijn mee genomen.
alleen zou ik denken dat je in dit geval oplosbare hechtingen zou krijgen? Kennelijk niet dus.
Maar ik neem aan dat je ter controle terug moet naar het ziekenhuis. En dat ze dus daar ook de hechtingen er uit halen.
Voor de mensen die roepen verdoven.
Vingers kunnen ze niet verdoven. Of bijna niet. Dus in dit geval zal het ook niet gaan.
ben benieuwd wie jou van die eerste 15 hechtingen heeft afgeholpen...quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:53 schreef ub40 het volgende:
is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om pijnvrij hechtingen te verwijderen?
het geval is nl dat van de 30 hechtingen er nu nog zo`n 15 inzitten en verwijderen doet heel veel pijn. Als het mogelijk zou zijn om dit pijnvrij te laten doen zou dat zeer welkom zijn.
Emla creme?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 00:53 schreef Brennie het volgende:
De zalf waar ik het over had verdoofd de huid, en dat kan ietsie pietsie helpen.
Heb je iemand thuis die dit eventueel voor je kan/ wil doen?quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:53 schreef ub40 het volgende:
is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om pijnvrij hechtingen te verwijderen?
het geval is nl dat van de 30 hechtingen er nu nog zo`n 15 inzitten en verwijderen doet heel veel pijn. Als het mogelijk zou zijn om dit pijnvrij te laten doen zou dat zeer welkom zijn.
quote:Op maandag 14 juni 2004 08:28 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Heb je iemand thuis die dit eventueel voor je kan/ wil doen?
Ik heb ooit een aantal hechtingen in het ziekenhuis eruit laten halen (ging snel, was bloederig en deed veel pijn). Thuis kwam ik erachter dat ze een hechting vergeten waren. Mijn lief heeft die toen eruit gehaald (met veel meer beleid en rust) en dat deed helemaal geen pijn.
Edit: sorry, had niet alle posts gelezen en zie dat het om je vingers gaat. Auw! Bovenstaand verhaaltje is denk ik minder voor jou van toepassing (of je moet de wat meer 'oppervlakkige' hechtingen er op die manier uit willen laten halen... ). O.a. Brennies tips lijken me erg zinnig. Veel sterkte.
Mijn vinger is is toch wel eens verdoofd. Het topje lag eraf (tussen deur gezeten, gelukkig terug kunnen zetten) en dat moest dus ook gemaakt worden. Met twee pijnlijke prikken in de zenuwbanen aan het begin van mijn vinger was de verdoving een feit. Dus volgens mij kun je vingers wel verdoven. Maar wat volgens mij vaker gebeurt is inderdaad de huid verdoven zoals brennie al zei. (en dat spul heet dacht ik inderdaad lidocaine)quote:Op donderdag 10 juni 2004 23:38 schreef ook_gek het volgende:
...
Voor de mensen die roepen verdoven.
Vingers kunnen ze niet verdoven. Of bijna niet. Dus in dit geval zal het ook niet gaan.
Peuteren aan de hechtingen lijkt me niet verstandigquote:Op zondag 13 juni 2004 18:24 schreef Pearly het volgende:
je moet in de loop van de tijd dat je die hectingen hebt er een beetj aan peuteren .... gewoon een beetje eraan zitten.
Hetgeen wat jou de pijn geeft als ze worden verwijderd, komt omdat je er niet aangezeten hebt. Dan zitten de hechtingen muurvast door het wondvocht ( en/of bloed ) ... en dat maakt dat het eruit halen zó zeer doet. In dit geval wordt de wond namelijk weer open gereten, in zekere zin.
Ja okquote:Op maandag 14 juni 2004 18:23 schreef Pearly het volgende:
Je moet ook niet gaan zitten peuteren als het nét pas gehecht is!!!!
Hechtingen moeten er meestal ommenabij 1 week in blijven zitten.
De laatste 2 dagen masseren ( okay .. mijn woordkeuze was niet correct ) kan helemaal geen kwaad hoor Brennie .........
Dat heeft niets meer met onhygienisch te maken zelfs
Goed zoquote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:14 schreef ub40 het volgende:
Hechtingen zijn ereuit en dankzij de tips van de Emla creme en 2 paracetamolletjes en een ibuprofen is het redelijk pijnloos verlopen,
Iedereen die een SERIEUZE reactie heeft gegeven dank
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |