abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19792498
is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om pijnvrij hechtingen te verwijderen?
het geval is nl dat van de 30 hechtingen er nu nog zo`n 15 inzitten en verwijderen doet heel veel pijn. Als het mogelijk zou zijn om dit pijnvrij te laten doen zou dat zeer welkom zijn.
pi_19792506
-Edit-
Of je reageert ff niet

[ Bericht 91% gewijzigd door Brennie op 10-06-2004 22:22:02 ]
pi_19792570
verwijderen doet toch geen pijn? Dokter heeft dat zo gedaan...
  donderdag 10 juni 2004 @ 19:56:39 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19792592
Ach ja pijn. Naar zeven operaties aan je mond went het wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_19792604
Doe je het zelf dan?

Hechtingen door de dokter laten verwijderen doet niet zoveel pijn. Alsof je een haar uit je huid laat trekken. Valt best mee.
pi_19792638
is dat pijn?

"Vroeger, tijdens de oorlog, toen hadden we pas pijn en honger..."

Dat valt toch best mee lijkt me?
pi_19792946
dit is voor mij een serieuze zaak, de pijn is echt niet te harden en qua pijn was het afzagen van mijn vingers nog minder pijnvol dan het verwijderen van de hechtingen
pi_19793071
volgensmij ben jij niks gewend.............
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_19793171
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:09 schreef ub40 het volgende:
dit is voor mij een serieuze zaak, de pijn is echt niet te harden en qua pijn was het afzagen van mijn vingers nog minder pijnvol dan het verwijderen van de hechtingen
waar zitten die hechtigen dan? Desnoods laat je je plaatselijk verdoven als dat mogelijk is...
Of met speciale creme die je huid gevoelloosmaakt
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:18:27 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_19793213
quote:
Oe, jakkie. Doet alles het nog?
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:19:34 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19793242
quote:
Overdrijf je niet een heel klein beetje. En anders verdoving.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_19793301
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 19:57 schreef T1andonly het volgende:
is dat pijn?

"Vroeger, tijdens de oorlog, toen hadden we pas pijn en honger..."

Dat valt toch best mee lijkt me?
ach ja, relativeren he.
pi_19795005
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

Oe, jakkie. Doet alles het nog?
nee ben helaas 3 vingers kwijt
pi_19795573
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:13 schreef NITR0 het volgende:
volgensmij ben jij niks gewend.............
ik daag je uit om hetzelfde te ervaren, dit zijn wel hechtingen die dwars door mijn restanten van vingers heengaan
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:37:43 #15
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_19795638
hoe komt dat dan?
pi_19795667
Wat is er gebeurt dan? Je maakt ons nu wel nieuwsgierig
Jupiler is goed
pi_19795715
in je vingers zitten een boel zenuw uiteinden, dus ik kan me wel voorstellen dat dat daar erg pijnlijk is
pi_19797189
Ik neem aan dat je er draadjes hebt zitten?
Je hoeft ze toch niet zelf te verwijderen?
Je hebt een speciaal goedje ( potverdorrie weet de naam ff niet, was het lidocaine?) wat licht verdovend op de huid werkt.
Vlak voordat de hechtingen eruit moeten kun je het rondom de hechtingen smeren ( niet op een beschadigde huid!)
De zalf moet je een half uur/ uur van te voren opsmeren.
Zal misschien ietsie pietsie helpen tegen de pijn.
Ik raad je aan een uur van tevoren een aardige pijnstiller in te nemen. ( paracetamol 2 stuks + een diclofenac)
Veel meer kun je niet doen.
Zalf en diclofenac krijg je evt via huisarts--> apotheek.

Nietjes eruit halen kan wat gevoelig zijn als er een korstje omheen zit, draadjes eruit halen is over het algemeen niet pijnlijk.. tenzij de wond nog erg pijnlijk is.
Kijk maar wat voor jou nodig is.

Owja ff voor ieder, graag serieus reageren en anders gewoon wegblijven!

[ Bericht 9% gewijzigd door Brennie op 10-06-2004 22:40:16 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19797237
bij mij trokken ze hem er gewoon uit...ik voelde niks...kietelt wat net alsof iemand er een veertje over heen haalt...meer niet
pi_19798123
Paracetamol (werkte dat juist niet bloedverdunnend of is dat aspirine)
Er is wel zoals ik en brennie ook zegt speciale verdovende creme.

Je hebt het dus aan je hand, dat bloed het hardste en heb je het meeste last van in de praktijk.
pi_19798154
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 22:57 schreef T1andonly het volgende:
Paracetamol (werkte dat juist niet bloedverdunnend of is dat aspirine)
Er is wel zoals ik en brennie ook zegt speciale verdovende creme.

Je hebt het dus aan je hand, dat bloed het hardste en heb je het meeste last van in de praktijk.
Asperine is bloedverdunnend
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 10 juni 2004 @ 22:59:55 #22
95752 crew  Chell
Kluns
pi_19798219
Ik zou om een verdoving vragen... lijkt me dat ze dat best doen als je er zoveel pijn aan hebt.....
  donderdag 10 juni 2004 @ 23:38:58 #23
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_19799558
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:38 schreef Aurelium het volgende:
Wat is er gebeurt dan? Je maakt ons nu wel nieuwsgierig
Ik krijg zo een idee dat hij krea bea aan het spelen was met een zaag. En die is op een gegeven moment over z,n vingers heen gegaan en heeft er 3 van af gezaagt. Deze waren niet meer te redden kennelijk. Zitten nu hechtingen door de topjes van z,n vingers. Teminste wat er nog van over is. Deze moeten verwijderd worden. En als het goed is is de wond redelijk dicht met gevolg dat de hechtingen zijn mee genomen.

alleen zou ik denken dat je in dit geval oplosbare hechtingen zou krijgen? Kennelijk niet dus.
Maar ik neem aan dat je ter controle terug moet naar het ziekenhuis. En dat ze dus daar ook de hechtingen er uit halen.

Voor de mensen die roepen verdoven.
Vingers kunnen ze niet verdoven. Of bijna niet. Dus in dit geval zal het ook niet gaan.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_19801643
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 23:38 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik krijg zo een idee dat hij krea bea aan het spelen was met een zaag. En die is op een gegeven moment over z,n vingers heen gegaan en heeft er 3 van af gezaagt. Deze waren niet meer te redden kennelijk. Zitten nu hechtingen door de topjes van z,n vingers. Teminste wat er nog van over is. Deze moeten verwijderd worden. En als het goed is is de wond redelijk dicht met gevolg dat de hechtingen zijn mee genomen.

alleen zou ik denken dat je in dit geval oplosbare hechtingen zou krijgen? Kennelijk niet dus.
Maar ik neem aan dat je ter controle terug moet naar het ziekenhuis. En dat ze dus daar ook de hechtingen er uit halen.

Vingers kunnen ze niet verdoven. Of bijna niet. Dus in dit geval zal het ook niet gaan.
De zalf waar ik het over had verdoofd de huid, en dat kan ietsie pietsie helpen.
Als men aan de hand geopereerd wordt doen ze dat echt wel met een verdoving hoor.. niet in de hand, maar er zijn genoeg wegen te bewandelen
En een morfineprik in het been/bil zal de pijn wegnemen.. maar dat is in dit geval een beetje overdreven ( maar ik weet zijn pijn niet).
pi_19801705
Me ma is tandarts, spuitje kopen
  vrijdag 11 juni 2004 @ 00:59:04 #26
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_19801766
Ik zou me meer druk maken om m'n vingers die weg zijn, maar ze hadden op z'n minst zelfafbrekend hechtgaren kunnen gebruiken...
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_19812238
Moet je wel eerst de hechtingen steriel maken.. Zo gebeurd..
  vrijdag 11 juni 2004 @ 18:19:14 #28
57938 2ane
Favo Fokker: Astridj0h
pi_19817085
zelfabrekend hechtgaren... klinkt interessant, maar bij handen worden zulk soort hechtingen eigenlijk niet gebruikt, omdat er toch redelijk wat spanning op komt te staan...
  vrijdag 11 juni 2004 @ 18:33:35 #29
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_19817312
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 19:53 schreef ub40 het volgende:
is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om pijnvrij hechtingen te verwijderen?
het geval is nl dat van de 30 hechtingen er nu nog zo`n 15 inzitten en verwijderen doet heel veel pijn. Als het mogelijk zou zijn om dit pijnvrij te laten doen zou dat zeer welkom zijn.
ben benieuwd wie jou van die eerste 15 hechtingen heeft afgeholpen...

Ik ben zelf verpleegkundige en verwijder dus ook regelmatig hechtingen en ik heb nog NOOIT iemand gehad die dat heel erg pijnlijk vond... tuurlijk je voelt het wel even, maar als iemand het goed doet en je hechtingen zijn niet ontstoken, dan is het meer een vervelend dan een pijnlijk gevoel.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 11 juni 2004 @ 19:09:18 #30
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_19818024
Ik kan me niet voor stellen dat je ze er zelf uit moet halen.
Zeer zekr niet bij het verliezen van je vingers. Ik mag aan nemen dat je dan terug moet komen voor controle. En dan word er direct gekeken tijdens het verwijderen van de hechtingen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_19854928
Dat het pijn doet kan ik me zeker wel voorstellen, ik heb ooit met een boormachine in het vingertopje van mijn rechter middelvinger geboord. Daar zijn toen ook hechtingen in gedaan en toen die eruit gehaald werden voelde ik toch een korte maar stevige pijnscheut bij elke hechting.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 13 juni 2004 @ 14:06:12 #32
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_19855269
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 00:53 schreef Brennie het volgende:

De zalf waar ik het over had verdoofd de huid, en dat kan ietsie pietsie helpen.
Emla creme?
pi_19855351
Heb 7 hechtingen in mijn tandvlees en die "lossen" gelukkig op
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  zondag 13 juni 2004 @ 18:24:04 #34
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19860882
je moet in de loop van de tijd dat je die hectingen hebt er een beetj aan peuteren .... gewoon een beetje eraan zitten.

Hetgeen wat jou de pijn geeft als ze worden verwijderd, komt omdat je er niet aangezeten hebt. Dan zitten de hechtingen muurvast door het wondvocht ( en/of bloed ) ... en dat maakt dat het eruit halen zó zeer doet. In dit geval wordt de wond namelijk weer open gereten, in zekere zin.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_19873318
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 19:53 schreef ub40 het volgende:
Heb je iemand thuis die dit eventueel voor je kan/ wil doen?
Ik heb ooit een aantal hechtingen in het ziekenhuis eruit laten halen (ging snel, was bloederig en deed veel pijn). Thuis kwam ik erachter dat ze een hechting vergeten waren. Mijn lief heeft die toen eruit gehaald (met veel meer beleid en rust) en dat deed helemaal geen pijn .
pi_19873358
quote:
Op maandag 14 juni 2004 08:28 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Heb je iemand thuis die dit eventueel voor je kan/ wil doen?
Ik heb ooit een aantal hechtingen in het ziekenhuis eruit laten halen (ging snel, was bloederig en deed veel pijn). Thuis kwam ik erachter dat ze een hechting vergeten waren. Mijn lief heeft die toen eruit gehaald (met veel meer beleid en rust) en dat deed helemaal geen pijn .

Edit: sorry, had niet alle posts gelezen en zie dat het om je vingers gaat. Auw! Bovenstaand verhaaltje is denk ik minder voor jou van toepassing (of je moet de wat meer 'oppervlakkige' hechtingen er op die manier uit willen laten halen... ). O.a. Brennies tips lijken me erg zinnig. Veel sterkte.
pi_19873370
Bij mij was het fijn, ze hadden een andere 'steek' gebruikt als normaal en dat wist de dokter niet.. dus dat was super

maandag 14 juni 2004 @ 08:44:03 #38
85962 ioko
I Appear Missing
pi_19873406
Ik heb ook 7 hechtingen in mijn vinger gehad afgelopen jaar. En er was er maar 1 die echt veel pijn deed toen hij eruit kwam, maar ik kan je niet zeggen waarom die ene nou pijn deed en de rest niet. In ieder geval succes !
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 14 juni 2004 @ 09:14:50 #39
78067 Teng
Is dat zo?
pi_19873614
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 23:38 schreef ook_gek het volgende:

...
Mijn vinger is is toch wel eens verdoofd. Het topje lag eraf (tussen deur gezeten, gelukkig terug kunnen zetten) en dat moest dus ook gemaakt worden. Met twee pijnlijke prikken in de zenuwbanen aan het begin van mijn vinger was de verdoving een feit. Dus volgens mij kun je vingers wel verdoven. Maar wat volgens mij vaker gebeurt is inderdaad de huid verdoven zoals brennie al zei. (en dat spul heet dacht ik inderdaad lidocaine)
Ik twijfel nooit aan mijn gelijk...of toch?
  maandag 14 juni 2004 @ 11:10:17 #40
85962 ioko
I Appear Missing
pi_19875693
Mijn vinger was trouwens ook verdoofd tijdens het hechten, en dat hielp zeker wel, ik heb er nauwelijks iets van gevoeld.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_19877274
quote:
Op zondag 13 juni 2004 18:24 schreef Pearly het volgende:
je moet in de loop van de tijd dat je die hectingen hebt er een beetj aan peuteren .... gewoon een beetje eraan zitten.

Hetgeen wat jou de pijn geeft als ze worden verwijderd, komt omdat je er niet aangezeten hebt. Dan zitten de hechtingen muurvast door het wondvocht ( en/of bloed ) ... en dat maakt dat het eruit halen zó zeer doet. In dit geval wordt de wond namelijk weer open gereten, in zekere zin.
Peuteren aan de hechtingen lijkt me niet verstandig
Zeker wanneer de wond nog niet helemaal gesloten is ( ivm hygiene, infectiegevaar & het evt 'wijken' van de wond)

Ohja en het zou idd ook Emla kunnen zijn.. ( verdovend spul op de huid)
Zoek het wel ff op.
  maandag 14 juni 2004 @ 18:23:21 #42
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19887086
Je moet ook niet gaan zitten peuteren als het nét pas gehecht is!!!!
Hechtingen moeten er meestal ommenabij 1 week in blijven zitten.
De laatste 2 dagen masseren ( okay .. mijn woordkeuze was niet correct ) kan helemaal geen kwaad hoor Brennie .........

Dat heeft niets meer met onhygienisch te maken zelfs
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_19890092
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:23 schreef Pearly het volgende:
Je moet ook niet gaan zitten peuteren als het nét pas gehecht is!!!!
Hechtingen moeten er meestal ommenabij 1 week in blijven zitten.
De laatste 2 dagen masseren ( okay .. mijn woordkeuze was niet correct ) kan helemaal geen kwaad hoor Brennie .........

Dat heeft niets meer met onhygienisch te maken zelfs
Ja ok
Als de wond dicht is is het geen probleem idd
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:16:37 #44
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_19905519
Hoe gaat het nu met je hechtingen, ub40?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_19906004
Hechtingen verwijderen kan wel degelijk echt pjin doen... had er 9 in m'n zak, na 3 ging ik van m'n stokje van de pijn...
pi_19910625
Hechtingen zijn ereuit en dankzij de tips van de Emla creme en 2 paracetamolletjes en een ibuprofen is het redelijk pijnloos verlopen,
Iedereen die een SERIEUZE reactie heeft gegeven dank
pi_19912095
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:14 schreef ub40 het volgende:
Hechtingen zijn ereuit en dankzij de tips van de Emla creme en 2 paracetamolletjes en een ibuprofen is het redelijk pijnloos verlopen,
Iedereen die een SERIEUZE reactie heeft gegeven dank
Goed zo
Fijn te horen.( eeh lezen)
pi_19912451
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')