bronquote:DEN HAAG - Computerbeveiligers hebben twee nieuwe lekken ontdekt in het internetprogramma Explorer van Microsoft. Computerkrakers kunnen de kwetsbaarheden misbruiken om systemen op afstand te besturen. De softwareproducent heeft nog geen oplossingen beschikbaar.
Gebruikers lopen een risico wanneer ze gaan surfen met Explorer of hun e-mail bekijken. De officiële waarschuwingsdienst van de overheid adviseert internetters om met andere programma's te surfen. Een andere raad is om e-mail alleen in tekstvorm te lezen en het gebruik van scripts uit te schakelen.
Desgevraagd laat Microsoft donderdag weten dat er wordt gewerkt aan een oplossing.
quote:De officiële waarschuwingsdienst van de overheid adviseert internetters om met andere programma's te surfen.
Waarom huren ze zelf niet van die knakworsten in?? Of doen die hun werk misschien niet goed??quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:07 schreef GeneralFailure het volgende:
Ze doen hun best om de boel zo veilig mogelijk te maken maar als er iets nieuws wordt ontdekt door hackers dan melden de hackers dat netjes als het goed is. Dan kan MicroSoft de boel dicht timmeren, wat ze nu dus ook doen. En dan komt het volgende gat in de beveiliging en kunnen ze die weer dichtzetten.
Ik ben het dus niet eens met je stelling.
www.netscape.comquote:Op donderdag 10 juni 2004 18:08 schreef Roönaän het volgende:
och. zou TS weleens een oplossing willen horen geven die zowel haalbaar als effectief is.
Ik geef geen software uit lieve Roönaänquote:Op donderdag 10 juni 2004 18:08 schreef Roönaän het volgende:
och. zou TS weleens een oplossing willen horen geven die zowel haalbaar als effectief is.
Knakworsten.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:09 schreef schatje het volgende:
[..]
Waarom huren ze zelf niet van die knakworsten in?? Of doen die hun werk misschien niet goed??
Ik vind het nog al opmerkelijk dat er hackers nodig zijn om aan te tonen dat de boel niet veilig is.
Hoeft ook niet. Ben er van overtuigd dat je best een mooie efficiente nuttige oplossing weet voor microsoft om a la minute uit te voeren.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:10 schreef schatje het volgende:
Ik geef geen software uit lieve Roönaän.
Best wel haalbaar met uitzondering van het digisukkel/dubbelklik vee. Microsoft kan natuurlijk weinig doen aan dit probleem. Ik heb echt nog nooit een virus of zoiets op mijn pc gehad.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:11 schreef Roönaän het volgende:
[..]
niet haalbaar. het publiek wil er niet aan.
dat zeg ik. niet haalbaar. daarnaast moet je dan ook meteen de hele homedevelopinfrontpagewereld omturnen.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Best wel haalbaar met uitzondering van het digisukkel/dubbelklik vee. Microsoft kan natuurlijk weinig doen aan dit probleem. Ik heb echt nog nooit een virus of zoiets op mijn pc gehad.![]()
Nee, ben ik niet met je eens. Het is aan Microsoft om te zorgen dat zij een fatsoenlijk product verkopen dat enigzins beveiligd isquote:Op donderdag 10 juni 2004 18:11 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Ben er van overtuigd dat je best een mooie efficiente nuttige oplossing weet voor microsoft om a la minute uit te voeren.
Je kan nooit alles dichtmaken maar je kan er wel je best voor doen om het dicht te maken. MicroSoft doet zijn best echt wel om zo veilig mogelijk te maken. En waarom ze zelf geen hackers inhuren? Simpel: dat kost geld en die hobbynerds doen het voor nixquote:Op donderdag 10 juni 2004 18:09 schreef schatje het volgende:
[..]
Waarom huren ze zelf niet van die knakworsten in?? Of doen die hun werk misschien niet goed??
Ik vind het nog al opmerkelijk dat er hackers nodig zijn om aan te tonen dat de boel niet veilig is.
Unox bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Knakworsten.![]()
ik dacht dat dit een leuk topic zou worden met een goeie discussie... gaat TS die ook nog eens mod is lopen slowchattenquote:Op donderdag 10 juni 2004 18:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Unox bijvoorbeeld.
Ben je wel helemaal geïntrigeerd ofzo??.
Ah. Ik zou ze mailen. Alhoewel. dat is niet veiligquote:Op donderdag 10 juni 2004 18:14 schreef schatje het volgende:
Nee, ben ik niet met je eens. Het is aan Microsoft om te zorgen dat zij een fatsoenlijk product verkopen dat enigzins beveiligd is.
Wat een flauwekul. Als jij een auto ongeluk veroorzaakt leg je de schuld toch ook niet bij de fabrikant van de auto. Het is aan jouw om je pc uit te rusten met een goede firewall en virus scanner. En als mensen tijdig de update's van microsoft hadden opgehaald dan was het blaster virus ook niet voorgekomen. Kortom virus of gehackte pc. Eigen schuld dikke bult.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:14 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, ben ik niet met je eens. Het is aan Microsoft om te zorgen dat zij een fatsoenlijk product verkopen dat enigzins beveiligd is.
Natuurlijk. Totdat Mozilla de grootste is en alle hackers hun aandacht daarop richten. Moet je zien hoeveel lekken en dan boven komen drijven, en dan is er echt niet binnen korte tijd een patch beschikbaar.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:08 schreef Megumi het volgende:
www.mozilla.org
Nou, ik kan me hier ook wel in vinden eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Als jij een auto ongeluk veroorzaakt leg je de schuld toch ook niet bij de fabrikant van de auto. Het is aan jouw om je pc uit te rusten met een goede firewall en virus scanner. En als mensen tijdig de update's van microsoft hadden opgehaald dan was het blaster virus ook niet voorgekomen. Kortom virus of gehackte pc. Eigen schuld dikke bult.
Welke lekken heb je het over. Van mozilla komt zeer regelmatig een nieuwe browser versie uit. Met de 6.0 versie van IE werken we bijna weer meer als twee jaar.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:19 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Natuurlijk. Totdat Mozilla de grootste is en alle hackers hun aandacht daarop richten. Moet je zien hoeveel lekken en dan boven komen drijven, en dan is er echt niet binnen korte tijd een patch beschikbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |