abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40936397
quote:
Hoofdtrainer Ton Lokhoff: ‘We gaan er alles aan doen om erin te blijven’

Een voorspelling geven voor morgenavond wil hoofdtrainer Ton Lokhoff niet. ,,We hebben Roda JC twee keer bekeken. Het is een stugge tegenstander met veel kwaliteiten, maar we hebben ook dingen gezien waar wij wellicht van kunnen profiteren.’’ Lokhoff beseft dat dit eredivisieseizoen niet gemakkelijk zal worden: ,,Helemaal na de oefenwedstrijd tegen NAC weten we dat zeker. Het doel dit jaar is om ons te handhaven en daar gaan we zeker alles aan doen.’’

Op de vrijdagochtend voor de seizoensouverture tegen Roda JC werkte de spelersgroep een laatste training af. De ploeg oogde ontspannen, evenals trainer Ton Lokhoff. Excelsior is klaar voor de wedstrijd tegen Roda JC, waarin Lokhoff in elk geval niet kan beschikken over Damiën Hertog en Rudy Jansen. Beide spelers raakten in de voorbereiding geblesseerd en zullen voorlopig niet spelen. ,,Zulke dingen gebeuren in de voetbalwereld’’, zegt Lokhoff nuchter. ,,Daar hebben we nu eenmaal mee te maken. Vervelend, maar het is niet anders.’’ Blij is hij wel met de komst van verdediger Christian Gyan: ,,Hij heeft de afgelopen week een goede indruk gemaakt. Hij is een verdediger die zijn mannetje kan uitschakelen. Bovendien kan hij overal spelen in de verdediging, doet altijd zijn taak en heeft de nodige ervaring.’’
In de aanloop naar Roda JC heeft Lokhoff vooral geprobeerd de druk weg te nemen bij zijn spelersgroep, waarvan het grootste deel geen eredivisie-ervaring heeft. ,,We hebben geprobeerd ontspannen naar de wedstrijd toe te leven en de spelers vertrouwen te geven. Ik heb ze verteld er ook van te gaan genieten. We kunnen goed voetballen, maar vraag me niet om een voorspelling te geven voor morgen. Het wordt dit seizoen heel moeilijk. Dat wisten we al langer, maar sinds de 1-5 nederlaag tegen NAC zijn we ons daar nog meer bewust van. We kenden onze zwakheden, maar NAC heeft ons met de neus op de feiten gedrukt. Ik denk wel dat we van die wedstrijd een heleboel hebben geleerd en dat zie ik gelukkig ook terug.’’
,,We hebben Roda JC twee keer bekeken. Ze hebben een fysiek sterke ploeg, met de nodige kwaliteiten. Maar dat geldt eigenlijk altijd voor Roda JC. Daarentegen heb ik ook dingen gezien waar wij wellicht van kunnen profiteren. Of we ons gaan aanpassen? Ik heb voor ons een bepaalde manier van spelen in mijn hoofd en daarbij houd ik natuurlijk rekening met de tegenstander. Wij zullen onze taken honderd procent uit moeten voeren, anders krijgen we zeker problemen. Maar ook wij hebben spelers met bepaalde kwaliteiten waar we gevaarlijk mee kunnen worden.’’
Over de doelstelling voor het komende seizoen is Lokhoff duidelijk: ,,We willen erin blijven. Ik hoop dat we het elftal gaandeweg deze competitie zullen zien groeien en dat we spelers beter zien worden. En dan zien we wel waar we gaan eindigen. We zullen er in elk geval alles aan doen om erin te blijven. Of we het goed hebben gedaan als we zeventiende worden? Dat weet ik nu niet, dat hangt er vanaf hoe het seizoen verloopt. Dat mensen ons als degradatiekandidaat noemen vind ik logisch. We komen uit de eerste divisie en hebben de laagste begroting. Wie onze belangrijkste concurrenten worden, weet ik niet. Ook dat is moeilijk voorspellen. Wie had vorig jaar verwacht dat NAC en Willem II om degradatie zouden spelen? Wij moeten gewoon zorgen dat we er elke week staan, maar dat het een zwaar seizoen wordt dat is duidelijk.’’
Klinkt erg realistisch allemaal, maar ik heb toch mijn twijfels gekregen bij deze man. Hij maakt soms rare keuzes, maar we zullen zien waar ie mee op de proppen komt zaterdag. Ik hoop in ieder geval dat hij kiest voor 4-4-2 en niet zo halsstarrig aan 4-3-3 vast blijft houden. Punt 1 hebben we daar de spelers niet voor, en 2, het is veel te aanvallend.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_40964962
Opstelling van vanavond

Zwarthoed
Bandjar-Gyan-Van Nieuwstadt-Pique
Guijo-Velasco-Bruins-Van Dieren
Slory-Voskamp-Steur

Simr zou nog niet fit genoeg zijn voor een hele wedstrijd dus hij begint op de bank. Verder een niet zo logische opstelling vind ik maar we zullen zien wat het vanavond brengt. Ben inmiddels al wel goed zenuwachtig
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:50:20 #178
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_40965183
Ben wel benieuwd wat Bruins brengt...
A.M.A.B
pi_40965266
Ja ik ook, was afgelopen voorbereiding de met afstand beste speler, en is vorig seizoen ook verkozen tot speler van het jaar. Als hij zo door gaat moet ik nog zien dat hij na de winterstop nog bij ons speelt.
pi_40974659
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 12:41 schreef Mindlight het volgende:
Opstelling van vanavond

Zwarthoed
Bandjar-Gyan-Van Nieuwstadt-Pique
Guijo-Velasco-Bruins-Van Dieren
Slory-Voskamp-Steur

Simr zou nog niet fit genoeg zijn voor een hele wedstrijd dus hij begint op de bank. Verder een niet zo logische opstelling vind ik maar we zullen zien wat het vanavond brengt. Ben inmiddels al wel goed zenuwachtig
Wat vind je verrassend? Piqué denk ik?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:03:18 #181
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_40974731
Zo, tijd dat ik weer eens in het Excelsiortopic ga posten. Rivalen, welkom terug als rivaal

Ik neem wel aan dat Van Dieren en Velasco van positie zullen wisselen? Van Dieren controlerend en Velasco linkshalf?

En Luigi Bruins, is hij nou eigenlijk links of rechtspoot? Ik ben wel benieuwd wat hij op dit niveau gaat presteren!
pi_40981988
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:00 schreef methodmich het volgende:

[..]

Wat vind je verrassend? Piqué denk ik?
Achteraf speelde Pique niet eens, maar Zijm. Steur was voor mij een verrassing, en hij viel ook tegen.
Bruins door de supportersvereniging tot Man of the match uitgeroepen, maar dat was voor mij onbegrijpelijk, vond hem vies tegenvallen.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:52:19 #183
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_40982301
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 22:42 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Achteraf speelde Pique niet eens, maar Zijm. Steur was voor mij een verrassing, en hij viel ook tegen.
Bruins door de supportersvereniging tot Man of the match uitgeroepen, maar dat was voor mij onbegrijpelijk, vond hem vies tegenvallen.
Gyan was top, hè.
A.M.A.B
pi_40983199
Gyan was zeker goed, jammer van dat eigen doelpunt, maar was pure pech.
pi_40992625
Sebastiaan Steur vond ik tegen Heerjansdam toen ook al niet sterk. Beetje veel en snel op de grond liggen en hij keek niet bij zijn acties. Schoot als er een man vrij stond en speelde over als hij beter had kunnen schieten enzovoort.

0-1 natuurlijk een draaglijk verlies, maar daar koop je helemaal niks voor helaas.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:03:22 #186
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_40995032
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:37 schreef methodmich het volgende:
Sebastiaan Steur vond ik tegen Heerjansdam toen ook al niet sterk. Beetje veel en snel op de grond liggen en hij keek niet bij zijn acties. Schoot als er een man vrij stond en speelde over als hij beter had kunnen schieten enzovoort.

0-1 natuurlijk een draaglijk verlies, maar daar koop je helemaal niks voor helaas.
Hmm dat val-gedrag had hij gisteren niet zo'n last van, maar hij maakt wel op z'n zachts gezegd opmerkelijke keuzes in zijn acties. Ik denk dat het met Bandjar de eerste speler is die uit de basis gaat verdwijnen, puur gebrek aan kwaliteit.
pi_41421859
Heren, is er een leuk kroegje in de buurt van het stadion waar wat Friezen op eigen vervoer relaxt een biertje kunnen drinken?
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:34:54 #188
73305 Stpan
pi_41423177
Je kunt in de buurt gewoon de Honingerdijk aflopen, daar heb je gelijk op de hoek wel een paar eettenten/cafés. Leuker is misschien even door te lopen tot Oostplein. Kwartier lopen, misschien wel meer, maar je kunt ook tram 21 naar het stadion nemen.
En ach, als je dan al bij Oostplein bent, waarom dan niet naar de Oude Haven? Kun je bij treinstation Blaak uitstappen, en dan het laatste stukje met de tram doen.
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:35:33 #189
73305 Stpan
pi_41423196
PS, net 3 kaartjes voor Excelsior-Sparta gehaald, ik heb er alweer zin in!
pi_41424328
Ja ik zou ook voor de Oude haven gaan, en daar gewoon tram 21 pakken richting Woudestein. Ook een altijd gezellige optie is naar het Stadhuisplein afreizen, terrasjes zat

Over excelsior-sparta, had het er gisteren nog over met een aantal Spartanen hier uit het dorp, en zodra je erover praat wordt de spanning alweer groter.
pi_41671175
Leuk die overwinning. Hoe deed cultheld Grot het?
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_41672766
Grot was redelijk, maar niet mee dan dat. Ik snap niet wat Bruins nog bij ons doet, die gozer creerde gisteren een kans of 5-6. Het is trouwens toch stom van ons dat we gisteren 'maar' met 3-1 wonnen. Scheidsrechter was ook dramatisch trouwens. Maargoed de punten zijn binnen
  zondag 10 september 2006 @ 13:40:20 #194
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_41673126
Excelsior mag de scheids wel bedanken, zonder die rode kaart was het gewoon 1-3 geworden
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_41673581
Ik heb het nog niet teruggezien, maar vanaf de tribune leek het wel een terechte rode kaart. Heerenveen mag de scheids ook wel bedanken want als hij Vanderbussche ook rood had gegeven, in plaats van het belachelijke fluiten voor een schwalbe, was het nog meer dan 3-1 geworden.
En 1-3 vraag ik me ook nog sterk af, Heerenveen was onthutsend zwak.
  zondag 10 september 2006 @ 14:09:49 #196
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_41673955
sparta-feyenoord 1-1 (0-0)

....
excelsior is de club van rotterdam
pi_41679212
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:38 schreef TerroRobbie het volgende:
Grot cultheld
Grot is een cultheld ja. Hij is zó slecht, geweldig. Met inschieten jaagt-ie de ballen altijd het stadion uit, waarop applaus volgt, en hij dan lachend terugklapt.

En hoe die dan in de VI seizoensgids staat..
I don't really come from outer space || Last.fm
  zondag 10 september 2006 @ 17:06:04 #198
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_41679476
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:57 schreef Mindlight het volgende:
Ik heb het nog niet teruggezien, maar vanaf de tribune leek het wel een terechte rode kaart. Heerenveen mag de scheids ook wel bedanken want als hij Vanderbussche ook rood had gegeven, in plaats van het belachelijke fluiten voor een schwalbe, was het nog meer dan 3-1 geworden.
En 1-3 vraag ik me ook nog sterk af, Heerenveen was onthutsend zwak.
Voor de rode kaart had Hansson wel gescoord en is verdedigend belangrijk voor Heerenveen dus denk dat Heerenveen dan beter had gespeeld en wel had gewonnen.Maar dat zullen we nooit weten hè.
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_41679579
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:06 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Voor de rode kaart had Hansson wel gescoord en is verdedigend belangrijk voor Heerenveen dus denk dat Heerenveen dan beter had gespeeld en wel had gewonnen.Maar dat zullen we nooit weten hè.
Precies, maar overeind blijft dat Heerenveen haar normale niveau bij lange na niet haalde en Excelsior boven zichzelf uitsteeg. Ik ben benieuwd vanavond op Talpa of en welke strafschoppen terecht waren en welke niet. En het doelpunt van Slory was natuurlijk wonderschoon.
  zondag 10 september 2006 @ 20:56:04 #200
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_41686982
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:09 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Precies, maar overeind blijft dat Heerenveen haar normale niveau bij lange na niet haalde en Excelsior boven zichzelf uitsteeg. Ik ben benieuwd vanavond op Talpa of en welke strafschoppen terecht waren en welke niet. En het doelpunt van Slory was natuurlijk wonderschoon.
Duidelijke schwalbe en een terechte rode kaart dus.

Excelsior speelde gewoon goed terwijl Heerenveen zich mag gaan schamen.
NAAR HET ANDERE FORUM!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')